• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Jestli ti to pomůže v rozhodování, tak já do svojí šesticky 2,5 12/2016 leju DXG. Měním co 10000 km, měsíční nájezd cca 2500 km, cesty město/mimo/dalnice je v poměru 10/60/30 a cajk, maže to :) Spotřeba oleje za tento interval je "jedna měrka" přesně, což znamená, že po 10000 km je hladina na značce MIN ;)
 
Jestli ti to pomůže v rozhodování, tak já do svojí šesticky 2,5 12/2016 leju DXG. Měním co 10000 km, měsíční nájezd cca 2500 km, cesty město/mimo/dalnice je v poměru 10/60/30 a cajk, maže to :) Spotřeba oleje za tento interval je "jedna měrka" přesně, což znamená, že po 10000 km je hladina na značce MIN ;)
Ďakujem pekne za info. Tiež sa prikláňam k DXG, lebo Ravenol je pre mňa sympatická značka :) momentálne mám tam klasiku Mazda Supra-X 0W-20 ale jednoducho sa bojím od týchto "tenkých" olejov. Viem, že to manuál dovolí, ale predsa mám tam aj 5W-30 s API SN a vyššie alebo ACEA A3/A5.

Ale čo je prekvapujúce, že mimo EU je tam napísané všetko možné API a viskozity 0W-20, 0W-30, 10W-30, 5W-40, 10W-40, 10W-50. Záhadou pre mňa je, že 0W-40 tam nie je napísané mimo EU.
 
Ty, já toto až tak neřešil. Že začátku jsem jezdil na originál 5W-30 a spotřeba oleje byla víceméně stejná. Po přečtení tohoto tématu jsem si řekl, že dám DXG (už nejezdím do autorizaku), že špatná volba to určitě nebude a navíc mi vychází výměna oleje 3x do roka, takže dávám toto a za mě pohoda ;)
 
Ďakujem za info... neviem sa rozhodnúť jednoducho či DXG 5W-30 alebo SSO 0W-30.


a čo by ste povedali na toto? Má API SP a taktiež aj ACEA C3 čo je v skratke podľa toho čo som prečítal to isté ako A3 le má znížené množstvo sulfátového popola.

Ďakujem.
Myslím že Castrol ti tu asi nikdo neodporučí pokiaľ tu samozrejme niekto nejazdí na VAGoch.
 
Titanium FST nejsou špatný oleje ale většinou jsou drahý a míň aditivovaný proti Ravenolu
 
Páni ďakujem Vám za poradenstvo, ste mi pomohli, zúžil som výber na Ravenol 5W-30 DXG a na Ravenol 0W-30 SSO.
Niektorý z toho si vyberem :)
 
Ďakujem za info... neviem sa rozhodnúť jednoducho či DXG 5W-30 alebo SSO 0W-30.


a čo by ste povedali na toto? Má API SP a taktiež aj ACEA C3 čo je v skratke podľa toho čo som prečítal to isté ako A3 le má znížené množstvo sulfátového popola.

Ďakujem.
Povedal by som na to toto:
Pokud si ke mě človíček nepřiveze svůj vlastní olej, tak do Sky-G 2.0/2.5 jim dávám buď tenhle Castrol Egde FST 0W-30 a nebo Ravenol SSO 0W-30. Zatím je to tak, že 90% si vezme ten Castrol (důvod může buď cena nebo prostě to že ten olej jako mnohé jiné taky bez problémů funguje). A co to dělá s jejich autem ? No některý na něj jezdí 30000km a nic a některý už třeba přes 250000km a nic. Na Ravenol SSO mám zatím jen jedno auto, který na něj najelo víc než 100000km (závěr se nedá udělat po 1, 2 nebo 3 výměnách) a tam je to taky naprosto bez problémů. Prostě jezdí a nic neřeší ať tam dám Castrol nebo Ravenol.
Když vidim co se kde leje do aut (olej za 60Kč/1L a podobně), tak kvatliním olejem ať už bude jakýhokoliv výrobce nic nezkazíš.
Důležitá je hlavně dřívější výměna: ideál 10000km/1rok nebo maxi. 15000km/1rok, v extrémním případě (čistě městský auto typu stop/start) klidně už po 7000km/1roce.
 
Max6 ďakujem pekne za info.
Výmeny som robil vždy 6 mes / 10000 km. Ale za jeden rok viac ako 6000-7000 km nenajazdím, olej mením vždy na leto a na zimu. Je to skôr víkendové auto, lebo na týždeň mám pracovné.

Castrol Egde FST 0W-30 máš na mysli s normou ACEA C3 v spojení s novou API SP alebo ešte starú s ACEA A3?
Ravenol SSO má ACEA A3 s API SN.

Ďakujem.
 
@greg88 Dřív jsem měl Castrol Egde FST 0W-30 ACEA C3 API SN, teď už mám přeznačený na API SP (a taky podražil). Ravenol SSO 0W-30 je A3 a SN.
 
@Max6 a ty z Tvojej skúseností atď ktorú by si odporúčal? :)
Castrol Edge FST 0W-30 API SP s ACEA C3 je lacnejší ako Ravenol SSO 0W-30 A3 a SN
Ale keď je Ravenol kvalitnejší bez zaváhania priplatím :)
 
@greg88 Já doporučuji oba dva stejně. Vždy bude existovat kvalitnější výrobek (olej), ale jde o to jestli to pozná tvoje auto. Z mých zkušeností fungují oba dva oleje ve Sky-G 2.0/2.5 stejně. Respektive jsem nepoznal ani nikdo z majitelů nepoznal (teda až na účet za olej), že by to autu vadilo nebo to s ním cokoliv dělalo. Kompresní test jsem tedy prováděl jen na Sky-G co jezdily na Castrol, protože jak jsem psal, tak ty jediný měli naježděno přes 200000km, kdežto na ten Ravenol to jsou pořád nový auta/motory, kde se nedá zatím soudit. Ale na druhou stranu třeba do starých MZR motorů (1.8/2.0/2.3/2.5) dávám z 99% jen Ravenol (VST 5W-40) a tam funguje nadmíru výborně. Prostě nedokážu ti říct kterej z nich je lepší.
 
Tak si myslím, že si zvolím Castrol EDGE FST 0W-30, nakoľko má novú normu API PI, a mal by predchádzať javu LSPI a taktiež aj problémy s reťazou, podľa toho čo som čítal to sú v norme API SP najdôležitejšie novinky...
 
@greg88 jevu detonace spíš než nějakým olejem předejdeš tím, že budeš tankovat kvalitní a vysokooktanový palivo (hlavní možnost) nebo kvalitním chlazením motoru a budeš udržovat spalovací prostor v čistotě bez nánosů karbonu. Osobně si ani nedokážu moc představit jak olej A dokáže zabránit LSPI než olej B. Pro ochranu rozvodů můžeš taky udělat víc tím, že ten olej budeš častěji měnit. Norma SP je docela nová (tak jako ILSAC GF-6A co taky ošetřuje rozvody) a že by do tý doby kdy byla jen SN,SM,... nějak havarovali rozvody bych neřekl (ti co měly MZR2.3 MPS motor asi řeknou něco jinýho :) )
 
@Max6
No oni apelujú na to, že ten olej čo sa vlastne "dostane do vyfukovych plynov nejak" a tak nejak to vysvetlovali....
Asi ostanem pri Castrol EDGE 0W-30 s API SP predsa nová norma, nový aditivačný balík a pod. :)
Chcem urobiť maximum aby som moju Mazdičku mal vo viac ako v tiptop kondícii :)

Vymeny olejov robim ako som písal vyššie na leto a na zimu... a ročne najazdím max 7000 km. Tiež som vymenil doma aj olej v automate dal som dole vanu, vycistil, novy filter, olej som odmeral a dal som tam COMMA MVATF PLUS. Mal som tam ešte povodny z vyroby z roku 2020.
 
Jo aha, už čtu nějaký fundovaný článek. Takže jde o tu teorii s aerosolem oleje která způsobí samovolné vznícení...:scream: Další věc co museli vědci vyvinout kvůli podtáčečům s olejem rozežranym motorem. Jak jsme mohli bez těch olejů doteď žít :joy:

Chápu že problém detonačního spalování je opravdu složitá záležitost, ale tohle už je opravdu kovbojka k smíchu co vymejšlej.
 
To hledání nej nej oleje podle pro většinu z nás nesrozumitelných čísel mi připomíná jedno motorkářské forum, kde podobnou diskuzi o mazání řetězu někdo shrnul slovy: dobře udržovaný řetěz vydrží 20 tisíc, neudržovaný 19 tisíc.
Takže ti co složitě vybírají ty snad nejlepší oleje, mají šanci, že jim motor vydrží o trošku víc než nám, co dáváme Mazda oleje. Ale jestli to bude pravda, to ukáže až čas. Mohl by zde někdo napsat, kolik s čím bez problému najel? Já mám zatím jen 95 tisíc, to je na hodnocení málo.
 
otázka je kolik za rok při stejným nájezdu použije časem ten kdo to řeší a ten kdo to neřeší :) Já Mám najeto s GH zatím něco přes 80tkm, olej když nepočítám i ty proplachy na dočištění jsem měnil 10x, právě zjišťuju , že bych měl vyměnit i po 11. Při nahlídnutí přes víčko je minimálně hlava daleko čistší, než když jsem auto koupil a díky údržbě kterou autu dopřávám, bych rád, aby co nejdýl vydrželo - dokud nás STK nerozdělí (ta mě mimochodem čeká v dubnu :D ).
Pokud kupuje někdo auto cíleně na 3 roky, nebo třeba na dojetí, tak chápu že to třeba moc neřeší, já to vidím jako nemalou investici a prostředek k přepravě rodiny včetně dítěte , proto se snažím problémům předcházet :)
 
Já si taky chci Mazdu nechat dlouho a bez problémů. Ale myslím, že Mazda olejem jí nic špatného neudělám. Povíme si za pár let, čí motor ještě žije (a to mám motor od shr3ka odemčený a poladěný).
 
Poslední úprava:
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top