• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Tak mě to podle VIN nefunguje ani jeden odkaz.?Po zadání VIN napíše, že VIN nebylo nalezeno.?A podle značky je tam podslední rok 2016 BN.BP jsem nenašel.?
 
Tak mě to podle VIN nefunguje ani jeden odkaz.?Po zadání VIN napíše, že VIN nebylo nalezeno.?A podle značky je tam podslední rok 2016 BN.BP jsem nenašel.?
Musíš ještě pár let vydržet než do těhle FREE katalogů zadají auta od 2019 BP,CX30,CX60.
Ale MX5 ti tam půjde
 
Musíš ještě pár let vydržet než do těhle FREE katalogů zadají auta od 2019 BP,CX30,CX60.
Ale MX5 ti tam půjde
Myslel jsem si.?Tak když budu v koncích,tak poprosím tebe.?
 
Poslední úprava:
Tak to ještě rok počkám a bude i BP 2019.??
 
Ahoj. Dá se někde u nového auta vyčíst co tam je reálně za olej? V manuálu jsou dva typy 0w20 a 5w30 a nevím který koupit. BPE 150.
 
Z fabriky tam je 0W-20
Já na něj jezdím běžně dál - výměna po první 1000 a pak vždy po 10 tisících.
 
Nevím asi ne ale vždy mi řekli ze je tam 0W-20 z fabrikx jako prvonáplň do EU - jak u 2 tak u 3.
Ostatně pokud sis koupil nové auto tak ti snad prodejce řekne co tam je a hlavně to po 1000 Max 2000 necháš vylejt a ďas novej olej - dobrý dělat při zajetí motoru.

Lejt tam můžeš obojí zde spis lidi preferuji 5W-30 já leju 0W-20
 
Nevím asi ne ale vždy mi řekli ze je tam 0W-20 z fabrikx jako prvonáplň do EU - jak u 2 tak u 3.
Ostatně pokud sis koupil nové auto tak ti snad prodejce řekne co tam je a hlavně to po 1000 Max 2000 necháš vylejt a ďas novej olej - dobrý dělat při zajetí motoru.

Lejt tam můžeš obojí zde spis lidi preferuji 5W-30 já leju 0W-20
Prodejce mi to asi řekne, ale vzhledem k tomu, že mě to napadlo v noci, tak sem se zeptal tady. :) Vylejvat to po 1-2tis asi nebudu, počkám normálně na garančku po roce. U motorek to dělám a ono se to vlastně dělat i musí v rámci garance, ale u auta jsem to nikdy nepovažoval za nutnost. Ale chápu, že chcete dát svým autům maximální péči. Každopádně dík za odpověď.
 
Tak pak nemusíš řešit co tam je protože až tam nalejes po roce jinej olej tak to bude fuk.
Neděláš dobře - motor si teď bude sedat - ať se říká jak jsou dnes motory připravené vždy tam vznikne nějaký oděr který se dostane do oleje - proto je dobrý ho cca po 1000 km vylejt a dat nový olej.

Čekat s olejem až na garancku - tedy na 20 000 km pro auto asi to nejhorší co můžeš udělat zvlášť u těchto motorů kde se vždy dostává palivo do oleje mají tendenci na karbonizaci a td se vyplatí měnit olej častěji, po zajetí vyháněl pavouky z motoru a krmit to kvalitním benzínem. Pokud si to auto chceš nechat - jestli ho za 3-5 let posles dal pak to asi neřeš.

Ještě s tou garancí - nevím jak jsi to myslel ale ty na výměnu oleje stejně tak na garancni prohlídku do Mazdy vůbec nemusíš - stačí si zjistit svá práva.
Pokud chceš záruku ze zákona musíš dodržet předepsané intervaly a kontroly - ale muže je provést jakýkoliv servis.
Olej můžeš lejt jakýkoliv který splňuje specifikace - tedy od 0W-20 po 5W-30 s adekvátními normami ACEA a API jakéhokoliv výrobce.

Mimochodem chodím na olej do Mazdy pac nemám kde to dělat ale beru si vlastní olej. Platím tam cca 1400 za filtr, matici, práci.
 
Poslední úprava:
Tak pak nemusíš řešit co tam je protože až tam nalejes po roce jinej olej tak to bude fuk.
Neděláš dobře - motor si teď bude sedat - ať se říká jak jsou dnes motory připravené vždy tam vznikne nějaký oděr který se dostane do oleje - proto je dobrý ho cca po 1000 km vylejt a dat nový olej.

Čekat s olejem až na garancku - tedy na 20 000 km pro auto asi to nejhorší co můžeš udělat zvlášť u těchto motorů kde se vždy dostává palivo do oleje mají tendenci na karbonizaci a td se vyplatí měnit olej častěji, po zajetí vyháněl pavouky z motoru a krmit to kvalitním benzínem. Pokud si to auto chceš nechat - jestli ho za 3-5 let posles dal pak to asi neřeš.

Ještě s tou garancí - nevím jak jsi to myslel ale ty na výměnu oleje stejně tak na garancni prohlídku do Mazdy vůbec nemusíš - stačí si zjistit svá práva.
Pokud chceš záruku ze zákona musíš dodržet předepsané intervaly a kontroly - ale muže je provést jakýkoliv servis.
Olej můžeš lejt jakýkoliv který splňuje specifikace - tedy od 0W-20 po 5W-30 s adekvátními normami ACEA a API jakéhokoliv výrobce.

Mimochodem chodím na olej do Mazdy pac nemám kde to dělat ale beru si vlastní olej. Platím tam cca 1400 za filtr, matici, práci.
Já se ptal proto, protože chci koupit litrovku do kufru, kdyby bylo potřeba dolít.

Tou garancí jsem myslel jen předepsanou prohlídku. O tom že nemusíme do autorizáku vím, ale stejně do něj pojedu (mazda Příbram), máme to blízko. Uvidím, jak to bude probíhat. Vesměs mám pořád o něco lepší zkušenost s autorizáky, než s malými servisy. V okolí nevím o nikom kdo by se na mazdu specializoval.

V našem případě bude první prohlídka po roce a to je cca tak 10tis km. Doteď jsem ze žádného auta olej po 1000 km nevyléval a neměli jsme nikdy problém. Pak si to od nás berou kamarádi, takže vím co se s auty děje dál. Nepředpokládám, že by mazda měla být v tomto směru nějak méně kvalitní než ostatní značky. Ale rozhodně tou výměnou člověk nic nezkazí, o tom žádná. Já doufám že to auto bude tatíkovi sloužit bez problémů 7-8 let, jako každý jiný předtím. Máme první mazdu, tak doufám že sem nesáhnul vedle, ale zatím mi to auto přijde veskrze sympatické.
 
Já se ptal proto, protože chci koupit litrovku do kufru, kdyby bylo potřeba dolít.

Tou garancí jsem myslel jen předepsanou prohlídku. O tom že nemusíme do autorizáku vím, ale stejně do něj pojedu (mazda Příbram), máme to blízko. Uvidím, jak to bude probíhat. Vesměs mám pořád o něco lepší zkušenost s autorizáky, než s malými servisy. V okolí nevím o nikom kdo by se na mazdu specializoval.

V našem případě bude první prohlídka po roce a to je cca tak 10tis km. Doteď jsem ze žádného auta olej po 1000 km nevyléval a neměli jsme nikdy problém. Pak si to od nás berou kamarádi, takže vím co se s auty děje dál. Nepředpokládám, že by mazda měla být v tomto směru nějak méně kvalitní než ostatní značky. Ale rozhodně tou výměnou člověk nic nezkazí, o tom žádná. Já doufám že to auto bude tatíkovi sloužit bez problémů 7-8 let, jako každý jiný předtím. Máme první mazdu, tak doufám že sem nesáhnul vedle, ale zatím mi to auto přijde veskrze sympatické.
Jako asi to dnes nebude jak u škody 120 se kterou jsem začínal - na druhou stranu tehdejší motory měli jinou odolnost. Já bych tu výměnu udělal - nic tím nepokazis naopak můžeš jen získat. Ty 2 tisíce snad nejsou tolik aby to člověk dal do nového auta.

Já mám 3 rok a půl - dost jsem omezil jízdy ale i tak mám 35 tisíc km a spokojenost.
Mamka má 2 taky sem s ni něco jezdil ta má cca 3 roky a asi 60 tisíc km a taky max spokojenost.

Sám to vidím tak ze pokud mě někdo nesejme nebo to sám někam neposlu tak ji chci aspoň na 10 let - ono kdo ví jaké auta budou za par let….
Proto raději menim olej častěji a tankuju jen Vervu100 občas litam po městě ale vždy jezdím i dlouhé tratě a vždy pak motor protočím.

Je to fajn auto - už ho mám raději jak e46 co sem měl.
 
Mně třeba v autorizáku říkali, že výměna po 1000 km je už přežitek. Že ty motory jsou tak přesně, že tam žádný bordel není. Sám technik říkal, že bude mluvit proti firmě, že bych jim přinesl peníze, ale že to je zbytečnost. Říkal, že spíš jezdit na výměnu do 15 tisíc.
 
Ja to vzdy menil zahy po koupi, a uz po tisicich km ten olej nikdy nebyl uplne cistej... takze za me to nejaky drobny vliv mit muze. U benzinovych Mazd to ztmavnuti bylo minimalni, u Citroenu s AdBlue dieselem uz to ve 2 tis km bylo dost cerny.
 
Ja to vzdy menil zahy po koupi, a uz po tisicich km ten olej nikdy nebyl uplne cistej... takze za me to nejaky drobny vliv mit muze. U benzinovych Mazd to ztmavnuti bylo minimalni, u Citroenu s AdBlue dieselem uz to ve 2 tis km bylo dost cerny.
Tak on diesel je černý po jednom nastartování...
 
V servisu (a ze tam jsou sikovni, davaj dohromady kamaradovi treba MX-5 NA, ktera bude jako nova) rikali, ze nemusi bejt. Menil jsem myslim v 1800km a prislo mu to tmavsi, nez by prej cekal... Ale nevim, je to moje prvni nafta.
 
Já na 6ce měnil po nějakých 4-5 tis. km a to samé teď plánuji i u VW. Jako ničemu to určitě neublíží. Ale třeba po 1 tis. mi to přijde brzy, všechno si ještě pořád "sedá".
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top