• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Dik za detaily, tak uz som si objednal DXGcko, nevizera zle ani ta cena 3300Kc za 20L cez Dufy
 
@Vitus možná by už stála za zvážení změna názvu vlákna na "Proč si nenechat nalít do motoru Mazda original oil" vzhledem k univerzálnosti problematiky a všem zodpovězeným dotazům (vzniklo by jedno společný olejový téma kde už vše podstatné je řečeno) ;)
 
Po pol roku riešim výmenu oleja, oplatí sa meniť momentálne používaný Shell Helix Ultra 5W-30 za RAVENOL SSO 0W-30 za o polovicu vyššiu cenu (988 vs 1585kč)? Alebo ostať verný Shell a používať stále ten istý olej?

Nepozorujem žiadne negatíva, ale do motoru nevidím..
 
Nevidím jediný racionální duvod v našich podmínkách používat viskozní třídu 0W-30
 
Nevidím jediný racionální duvod v našich podmínkách používat viskozní třídu 0W-30
Čo tak HTHS=3.57, relatívne vysoký viskozitný index a dobré TBN? Ak jazdí aj diaľnice a vymení to po 10k km, tak je SSO dobrý olej s dobrými parametrami. 5w30 s takými číslami určite nie je veľa.
Za mňa kľudne, samozrejme to ale závisí aj od štýlu jazdy. A či sa to oplatí ekonomicky, to je už na úsudku @myscho
 
Pretože som to tu pozeral a iný Ravenol SSO som nenašiel. Inak mi to je asi jedno. Za 2 mesiace budem už parkovať len pod prístreškom, takže v zime neviem vylúčiť studené štarty v mraze (aj keď -20 nebýva tak často).

Ale vezmem asi znova ten Shell. Nevidím dôvod meniť, ak to nie je vyslovene zlá voľba.
 
Pro zajímavost, jestli jste náhodou nečetli..

S hrůzou jsem objevil toto téma a zjistil že mi v autorizaku dali samozřejmě ten mazda olej, takže teď uvažuji čím ho nahradit, už na tom mám 5000km najeto, takže ještě 5 dám a před zimou vyměním. Ale máte teda nějaký přímo fórum favorit oil, tak jako ravenol do převodovek? ?
Mám BM 2016 88kw

Screenshot_20220729-073436_Chrome.jpgScreenshot_20220729-073448_Chrome.jpg
 
Favorita ne, záleží co od oleje očekáváš a jak s autem zacházíš. Pokud jsi jen uživatel tak v podstatě cokoliv co bude ACEA A3/B4 a API SN (benzín) a měnit po 10tkm. Pokud autu casto šlapeš za krk a do vysokých otáček, nebo třeba jezdíš furt krátký trasy se studeným motorem tak něco víc aditivovanýho a měnit raději dřív třeba po 8tkm např zmíněnej ravenol, mannol (pokud seženeš), sunoco, mobil1...
 
Aj ja to prave riesim, v navode je ACEA, alebo API specifikacia, staci jedna? Lebo olej, ktory splna vsetky asi ani nie je. Dalej sumhodnoty oddelene lomitkom, t.j.staci jedna z nich? Je to hotova veda.
 
Aj ja to prave riesim, v navode je ACEA, alebo API specifikacia, staci jedna? Lebo olej, ktory splna vsetky asi ani nie je. Dalej sumhodnoty oddelene lomitkom, t.j.staci jedna z nich? Je to hotova veda.

Tento má oboje. I podle světu motorů kde teda testovali jinou viskozitu, ale i tak by to měl být ok olej za dobré peníze snad?
 
A můžu teda eurol 0w20 nebo 5w30? Je to jedno nebo radši 5w30? I když mám aktuálně 0w20 v autě
 
Aký je rozdiel medzi:

Shell Helix Ultra Professional AG 5W-30​

Shell Helix Ultra Professional AV-L 5W-30​


okrem stokorunového rozdielu? Nikde neviem nájsť čo tie skratky znamenajú...
 
@Momo73 oleje mají běžně obě normy a ideální bude když vezmeš takovou kombinaci co jsem uvedl

@Chorche 0W-20 nebude A3/B4

@M3grey jak už několikrát zaznělo při časté ostré jízdě a nebo hlavně při častých krátkých trasach se studeným motorem olej rychle degraduje - vypotřebuji se ochranné, čistící a stabilizační aditiva... Mazat bude samozřejmě pořád

@myscho oba jsou pro vozidla s DPF, ale každý má jinou VW normu, což tebe jako majitele mazdy nezajímá ;)
 
Čaute, čerstvý majiteľ 2 DJ g90, budem čoskoro riešiť výmenu tak obzerám že čo tam naliať.. zbežne som prelistoval tému, myslím že by tam pasoval ten castrol fst 0w30. Auto jazdí mix mesta okresiek, občas idem vymiesť pavučiny do kopcov. V zime na mraze, tak tam by tá 0 mala byť cajk. Nejaké odporúčania na iný špecificky olej príp. značku ? Nepotrebujem Millers ale zase tam nechcem dať ani kaufland. Vďaka
 
Ospravedlňujem sa, ale nenašiel som, aj keď som RTFMoval, editovanie príspevku tak píšem nový (čo je zvláštne lebo v inom threade mi edit fungoval).
V podstate som zistil že ten castrol už je iba C3 norma, tak tomu by som sa rád vyhol.
Čo vravíte na Amsoil 5w30, API SN, ACEA A1/B1, A5/B5 ?
 
@Bsrr Dle manuálu má splňovat API SL (nebo novější ideálně SN) a ACEA A3 nebo A5 - z toho bych zvolil normy ACEA A3/B4 + API SN , pokud s tím jezdíš hlavně delší trasy - dálnice nebo po lontu tak i tu 5W-30 a měnit po 10-12tkm. Pokud to je spíš městský auto , nebo obecný přibližovadlo který poskakuje po pár kilometrech tak radši 5W-40 a měnit max po 10tkm/1rok ideálně před zimou , tam můžu samozřejmě doporučit ověřenej "nabušenej" Ravenol VST , kterej seženeš za cca 1100Kč 5L nebo z těch levnějších třeba Total Quartz 9000 , připadně Elf Evolution 900 SXR , ty se pohybují okolo 7-8 stovek za kanystr ;)
 
@no_hits vďaka, ten Ravenol vyzerá fajn. Pôjdem asi do neho. Čo sa týka filtra tak by som tam rád dal origo, len ho nejak neviem nájsť. Nájdem to aj niekde inde, mimo dealera ? Či mann bude stačiť ? Viem len to že by mal byť bez spätnej klapky.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top