• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Sakra, tak to já už přetahuju. Pětiletý auto, 82 000 km a olej Supra-X (tedy mizerná aditivace SN), měněný vždy max. po 10 000 km. Čekám kdy ten motor klekne???
…Podívej, tobě na ty káře, ale že vubec asi nezáleží !!!??
 
Muzete dat nekdo link na ten VST olej, ktery do toho lijete?
 
 
…Podívej, tobě na ty káře, ale že vubec asi nezáleží !!!??
Z mýho hlediska dělám maximum. Filtry měním každý rok, při tankování vždy VIF. Ale víš co, je to tvoje auto, tak tam můžeš dát třeba MOGUL M6AD?
 
Myslím, že podľa smajlíkov je jasne vidieť, že to netreba brat vážne, ale ďakujem za odpoved a typ ..?
 
To je od Horsta Fuchse, jeste kdyz zil, ne?

Borci, proc mate porad nekdo nutkani lit do motoru neco, co tam nepatri? Kdyz uz chcete udelat neco pro blaho agregatu, tak tam dejte levnejsi napln dle prislusne specifikace, nechte to tam 1-2tkm pusobit, vylejte to, vymente filtr a dejte plnohodnotnou napln. To je porad dokola tohle tema...
S tím naprosto souhlasím. Žádná edetiva nepoužívám........včas dát nový olej a filtry a jezdíme
 
@M3grey ber na Dufy.cz, mají nejnižší ceny na netu, beru 20L nebo 10L - mívají akce vychází to 180-200 za litr (posílají 5L kanystry) ;) specifikace sleduj na oficiálních stránkách Ravenol.de - na českých (ravenol.cz) mívají chyby nebo starý specifikace - dýl trvá než stránky zaktualizují!
 
Na SVK som bral z ravenolshop.sk za cca 36€ (885 czk) 5 litrov.
 
To je od Horsta Fuchse, jeste kdyz zil, ne?

Borci, proc mate porad nekdo nutkani lit do motoru neco, co tam nepatri? Kdyz uz chcete udelat neco pro blaho agregatu, tak tam dejte levnejsi napln dle prislusne specifikace, nechte to tam 1-2tkm pusobit, vylejte to, vymente filtr a dejte plnohodnotnou napln. To je porad dokola tohle tema...
A kde bereš tu jistotu, že to motoru nepomůže? Já mám třeba vyzkoušené, že Ekolube rozhodně motoru neuškodí, a podle mých zkušeností i pomůže. Stará Felda 1,3 s tím najela přes půl milionu km a nežrala olej. Samozřejmě můžeš říct, že je to normální, ale já věřím, že jí k tomu Ekolube pomohlo. To jsem vyzkoušel na svém autě, a své zkušenosti věřím víc než radám. Ty máš jinou zkušenost?
 
Ono je potřeba uvést s jakým olejem to u feldy bylo. Když je olej mizerně aditivovanej jako např mogul, tak se aditivace přidat může, ale např s Vxx nebo Rxx řadou od Ravenolu bych rozhodně aditiva nemíchal.
 
Ahojte Hosi,

mam na vas prosbu alebo dotaz.

na M3 G165 som jazdil TOTAL 5w30, MOBIL 0w40 aj ELF 5w50, Millers NT+ 5w40, kazdy mal ine vlastnosti a menil som ich so zmenou auta aj zataze, menil som ich pri roznych intervaloch, idealne medzi 10-15tis. km.

Kedze som presiel na velke auto M6 2.5GL a zmenil sa mi sposob vyuzitia auta, ja jazdim teraz kratke kludne trasy po meste asi do 3km a raz za cas dlhsie trasy a do kopcov, kde to rad popozeniem aj plne nalozene auto, neskor planujem tahat karavan (na rovnakom type oleja). Aky olej bude pre mna vhodny prosim ak mate na to iny ako subjektivny pohlad? Pozeram ze tu je spokojnost s Ravenolom, mozno aj vedecky podlozena :) .

Hladam long life olej kde bude vymena pri cca 13-18tisic km. Ako casto menit olej ked za rok nenajazdim take km, je nejaky olej ktory odola aj castejsiemu statiu na parkovisku? :)

Zistil som ze longlife pre tento motor su idealne 5w30 na nase zemepisne sirky a pozadovanu zataz. Mozno sa mylim, opravte ma pls.

Mam dilemu aku normu sledovat, ktora norma je lepsia pre motor pri mojom style jazdy., ked vyrobca odporuca API SL/SM/SN, ACEA A3/A5 (to som u Ravenol nevidel),

PS: olej v prevodovke som uz vymenil a je to citit aj na nizsej spotrebe. Tankujem 98 E5 podla moznosti ak to pomoze ako bonus info.

podla filtra na auto:
su tam 4 rozne modely olejov ktore su Fully Synthetic (mali by byt lepsie proti usadeninam ak rozumiem spravne problematike), odporucanych pre tuto motorizaciu v specifikacii 5w30, vobec sa ale nevyznam ktory model je vhodny ak by to mal byt Ravenol.
VMP - API SN,
FDS - ACEA A5/B5, ACEA A7/B7, API CF namiesto A3/A5, co je divne, ale konfigurator ho ponukol.
DXG - SN plus, potom mam otazku je SN plus lepsie pre motor ako SN?
REP - API SN

takze mam fakt dilemu :D
 
A kde bereš tu jistotu, že to motoru nepomůže? Já mám třeba vyzkoušené, že Ekolube rozhodně motoru neuškodí, a podle mých zkušeností i pomůže. Stará Felda 1,3 s tím najela přes půl milionu km a nežrala olej. Samozřejmě můžeš říct, že je to normální, ale já věřím, že jí k tomu Ekolube pomohlo. To jsem vyzkoušel na svém autě, a své zkušenosti věřím víc než radám. Ty máš jinou zkušenost?
Feldy mohly najet i milion+ km bez toho tveho zazraku. Kde beres jistotu ty, ze to agregatu pomohlo? Rozebral jsi ho, provedl nejaka mereni? Jinak porovnavat stary dobry a JEDNODUCHY motor s dnesnimi kurvitky prospikovanymi agregaty je lehce mimo.

Doporucuje kterykoliv vyrobce oleju, abys do toho lil neco dalsiho? Doporucuje to nektery vyrobce motoru? Nejaka automobilka?

Od nepameti se pouziti cisticich aditiv do oleje starsiho motoru nedoporucuje!
 
A kde bereš tu jistotu, že to motoru nepomůže? Já mám třeba vyzkoušené, že Ekolube rozhodně motoru neuškodí, a podle mých zkušeností i pomůže. Stará Felda 1,3 s tím najela přes půl milionu km a nežrala olej. Samozřejmě můžeš říct, že je to normální, ale já věřím, že jí k tomu Ekolube pomohlo. To jsem vyzkoušel na svém autě, a své zkušenosti věřím víc než radám. Ty máš jinou zkušenost?
Segra má taky starou Feldu, taky přes půl mega - predtim to byl sluzebak. Nikdy se do toho nic nelilo, servis se dělal stylem když se něco vysralo nějak se to zalatalo, olej se měnil po 15 tisících a dodnes jezdí a olej nebere…. To ze je to shnile je věc jiná.
 
@Gryllz ACEA A3/A5 je nesmysl, ty normy se vzájemně vylučují. Pokud jsou u některého oleje uvedeny obě, jedná se o A5/B5 - lehkoběžný.

API SN+ je jen marketing, oficiálně norma API kategorii SN+ neobsahuje a jedná se o SN.

Měl bys upřesnit co od Long life oleje očekáváš, je to ovšem taky marketing. Aditivace oleje má své limity v množství, jaké lze použít a toto množství nevydrží nesmysl kilometrů. Zvlášť když jezdíš převážně krátký trasy okolo 3km dostává aditivace zabrat daleko víc než kdybys po prohřátí motoru jezdil furt plnej plyn a je to i horší než tahání karavanu - ostatně sam manuál uvádí při zvýšené zátěži nebo tahání přívěsu nebo při častých krátkých trasách interval zkrátit (většinou až o polovinu) . V podstatě toho co zadáš nelze ve tvém případě dosáhnout, pokud to má fungovat.

Máš možnost buď zkrátit interval a nebo to neřešit a za pár roků auto prodat a přehodit to v horším stavu na dalšího majitele.... Víc v tuto chvíli nelze poradit
 
Feldy mohly najet i milion+ km bez toho tveho zazraku. Kde beres jistotu ty, ze to agregatu pomohlo? Rozebral jsi ho, provedl nejaka mereni? Jinak porovnavat stary dobry a JEDNODUCHY motor s dnesnimi kurvitky prospikovanymi agregaty je lehce mimo.

Doporucuje kterykoliv vyrobce oleju, abys do toho lil neco dalsiho? Doporucuje to nektery vyrobce motoru? Nejaka automobilka?

Od nepameti se pouziti cisticich aditiv do oleje starsiho motoru nedoporucuje!
Já jsem auta s milionem+ viděl snad jen dvě - obě v televizi jako senzaci. Mě přesvědčilo, že jsem po celou dobu nemusel opravovat žádnou olejem mazanou součást motoru. Že by to bylo normální nemám zkušenost - někteří měnili rozvodový řetěz po 150 tis.
Jinak to není čistící aditivum, a nedával jsem ho do starého motoru, ale do nového. A žádný výrobce ti nebude doporučovat nic, co sám neprodává. Výrobce auta ti doporučí ten nejekologičtější olej a nejdelší interval, protože až si tím auto zničíš, rád ti prodá nové.

Segra má taky starou Feldu, taky přes půl mega - predtim to byl sluzebak. Nikdy se do toho nic nelilo, servis se dělal stylem když se něco vysralo nějak se to zalatalo, olej se měnil po 15 tisících a dodnes jezdí a olej nebere…. To ze je to shnile je věc jiná.
Ta moje taky shnila. Muselo se něco opravovat na olejem mazaných dílech motoru?

Ono je potřeba uvést s jakým olejem to u feldy bylo. Když je olej mizerně aditivovanej jako např mogul, tak se aditivace přidat může, ale např s Vxx nebo Rxx řadou od Ravenolu bych rozhodně aditiva nemíchal.
Byl to olej Fuchs Titan Syn MC, API SL. Tehdy docela slušný olej.

Ono to prý není aditivum, ten olej to jen přenáší k mazaným plochám, na které se ten teflon přichytí a chrání je před otěrem.
 
On teflon v určitým množství býval součástí aditivace olejů, teď se používá spíš molybden, byly dělaný rozbory včetně screenů na velkým olejářským klubu, akorát teď asi budou hůř dohledatelný, nechali si je dělat hlavně ruští členové, možná to bude promazaný, ale byli tam i nějací Němci, kdo hledá najde
 
Poslední úprava:
@Gryllz ACEA A3/A5 je nesmysl, ty normy se vzájemně vylučují. Pokud jsou u některého oleje uvedeny obě, jedná se o A5/B5 - lehkoběžný.

API SN+ je jen marketing, oficiálně norma API kategorii SN+ neobsahuje a jedná se o SN.

Měl bys upřesnit co od Long life oleje očekáváš, je to ovšem taky marketing. Aditivace oleje má své limity v množství, jaké lze použít a toto množství nevydrží nesmysl kilometrů. Zvlášť když jezdíš převážně krátký trasy okolo 3km dostává aditivace zabrat daleko víc než kdybys po prohřátí motoru jezdil furt plnej plyn a je to i horší než tahání karavanu - ostatně sam manuál uvádí při zvýšené zátěži nebo tahání přívěsu nebo při častých krátkých trasách interval zkrátit (většinou až o polovinu) . V podstatě toho co zadáš nelze ve tvém případě dosáhnout, pokud to má fungovat.

Máš možnost buď zkrátit interval a nebo to neřešit a za pár roků auto prodat a přehodit to v horším stavu na dalšího majitele.... Víc v tuto chvíli nelze poradit
OK, dik za odpoved. takze keby som to rozdelil a ten karavan zatial nebral v dotaz, tak aka norma alebo variant bude lepsi? Pochopil som spravne ze pri kratkych trasach na nakup s takmer prazdnym autom bude dobra norma A5/B5 a castejsie vymena kvoli aditivam? Potom, ked budem brat karavan, tak olej na vysoku zataz teda SNko?

PS: ocakavam hlavne ochranu motoru v oboch pripadoch pre tie dva rozne jazdne styly
 
Pokud chceš hlavně ochranu tak ACEA A3/B4 a API SN... A5/B5 má jedinej smysl pokud chceš šetřit 2,5% paliva a nevadí ti ubývání oleje (může, ale nemusí nastat), kterej je furt dražší jak palivo.
Nyní interval 8-10tkm, s karavanem zůstat na 8tkm, pokud budou furt krátký trasy se studeným motorem
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top