Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
…Podívej, tobě na ty káře, ale že vubec asi nezáleží !!!??Sakra, tak to já už přetahuju. Pětiletý auto, 82 000 km a olej Supra-X (tedy mizerná aditivace SN), měněný vždy max. po 10 000 km. Čekám kdy ten motor klekne???
Z mýho hlediska dělám maximum. Filtry měním každý rok, při tankování vždy VIF. Ale víš co, je to tvoje auto, tak tam můžeš dát třeba MOGUL M6AD?…Podívej, tobě na ty káře, ale že vubec asi nezáleží !!!??
S tím naprosto souhlasím. Žádná edetiva nepoužívám........včas dát nový olej a filtry a jezdímeTo je od Horsta Fuchse, jeste kdyz zil, ne?
Borci, proc mate porad nekdo nutkani lit do motoru neco, co tam nepatri? Kdyz uz chcete udelat neco pro blaho agregatu, tak tam dejte levnejsi napln dle prislusne specifikace, nechte to tam 1-2tkm pusobit, vylejte to, vymente filtr a dejte plnohodnotnou napln. To je porad dokola tohle tema...
A kde bereš tu jistotu, že to motoru nepomůže? Já mám třeba vyzkoušené, že Ekolube rozhodně motoru neuškodí, a podle mých zkušeností i pomůže. Stará Felda 1,3 s tím najela přes půl milionu km a nežrala olej. Samozřejmě můžeš říct, že je to normální, ale já věřím, že jí k tomu Ekolube pomohlo. To jsem vyzkoušel na svém autě, a své zkušenosti věřím víc než radám. Ty máš jinou zkušenost?To je od Horsta Fuchse, jeste kdyz zil, ne?
Borci, proc mate porad nekdo nutkani lit do motoru neco, co tam nepatri? Kdyz uz chcete udelat neco pro blaho agregatu, tak tam dejte levnejsi napln dle prislusne specifikace, nechte to tam 1-2tkm pusobit, vylejte to, vymente filtr a dejte plnohodnotnou napln. To je porad dokola tohle tema...
Feldy mohly najet i milion+ km bez toho tveho zazraku. Kde beres jistotu ty, ze to agregatu pomohlo? Rozebral jsi ho, provedl nejaka mereni? Jinak porovnavat stary dobry a JEDNODUCHY motor s dnesnimi kurvitky prospikovanymi agregaty je lehce mimo.A kde bereš tu jistotu, že to motoru nepomůže? Já mám třeba vyzkoušené, že Ekolube rozhodně motoru neuškodí, a podle mých zkušeností i pomůže. Stará Felda 1,3 s tím najela přes půl milionu km a nežrala olej. Samozřejmě můžeš říct, že je to normální, ale já věřím, že jí k tomu Ekolube pomohlo. To jsem vyzkoušel na svém autě, a své zkušenosti věřím víc než radám. Ty máš jinou zkušenost?
Segra má taky starou Feldu, taky přes půl mega - predtim to byl sluzebak. Nikdy se do toho nic nelilo, servis se dělal stylem když se něco vysralo nějak se to zalatalo, olej se měnil po 15 tisících a dodnes jezdí a olej nebere…. To ze je to shnile je věc jiná.A kde bereš tu jistotu, že to motoru nepomůže? Já mám třeba vyzkoušené, že Ekolube rozhodně motoru neuškodí, a podle mých zkušeností i pomůže. Stará Felda 1,3 s tím najela přes půl milionu km a nežrala olej. Samozřejmě můžeš říct, že je to normální, ale já věřím, že jí k tomu Ekolube pomohlo. To jsem vyzkoušel na svém autě, a své zkušenosti věřím víc než radám. Ty máš jinou zkušenost?
Já jsem auta s milionem+ viděl snad jen dvě - obě v televizi jako senzaci. Mě přesvědčilo, že jsem po celou dobu nemusel opravovat žádnou olejem mazanou součást motoru. Že by to bylo normální nemám zkušenost - někteří měnili rozvodový řetěz po 150 tis.Feldy mohly najet i milion+ km bez toho tveho zazraku. Kde beres jistotu ty, ze to agregatu pomohlo? Rozebral jsi ho, provedl nejaka mereni? Jinak porovnavat stary dobry a JEDNODUCHY motor s dnesnimi kurvitky prospikovanymi agregaty je lehce mimo.
Doporucuje kterykoliv vyrobce oleju, abys do toho lil neco dalsiho? Doporucuje to nektery vyrobce motoru? Nejaka automobilka?
Od nepameti se pouziti cisticich aditiv do oleje starsiho motoru nedoporucuje!
Ta moje taky shnila. Muselo se něco opravovat na olejem mazaných dílech motoru?Segra má taky starou Feldu, taky přes půl mega - predtim to byl sluzebak. Nikdy se do toho nic nelilo, servis se dělal stylem když se něco vysralo nějak se to zalatalo, olej se měnil po 15 tisících a dodnes jezdí a olej nebere…. To ze je to shnile je věc jiná.
Byl to olej Fuchs Titan Syn MC, API SL. Tehdy docela slušný olej.Ono je potřeba uvést s jakým olejem to u feldy bylo. Když je olej mizerně aditivovanej jako např mogul, tak se aditivace přidat může, ale např s Vxx nebo Rxx řadou od Ravenolu bych rozhodně aditiva nemíchal.
OK, dik za odpoved. takze keby som to rozdelil a ten karavan zatial nebral v dotaz, tak aka norma alebo variant bude lepsi? Pochopil som spravne ze pri kratkych trasach na nakup s takmer prazdnym autom bude dobra norma A5/B5 a castejsie vymena kvoli aditivam? Potom, ked budem brat karavan, tak olej na vysoku zataz teda SNko?@Gryllz ACEA A3/A5 je nesmysl, ty normy se vzájemně vylučují. Pokud jsou u některého oleje uvedeny obě, jedná se o A5/B5 - lehkoběžný.
API SN+ je jen marketing, oficiálně norma API kategorii SN+ neobsahuje a jedná se o SN.
Měl bys upřesnit co od Long life oleje očekáváš, je to ovšem taky marketing. Aditivace oleje má své limity v množství, jaké lze použít a toto množství nevydrží nesmysl kilometrů. Zvlášť když jezdíš převážně krátký trasy okolo 3km dostává aditivace zabrat daleko víc než kdybys po prohřátí motoru jezdil furt plnej plyn a je to i horší než tahání karavanu - ostatně sam manuál uvádí při zvýšené zátěži nebo tahání přívěsu nebo při častých krátkých trasách interval zkrátit (většinou až o polovinu) . V podstatě toho co zadáš nelze ve tvém případě dosáhnout, pokud to má fungovat.
Máš možnost buď zkrátit interval a nebo to neřešit a za pár roků auto prodat a přehodit to v horším stavu na dalšího majitele.... Víc v tuto chvíli nelze poradit