• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Ahoj, ještě vás požádám o informaci, jaký je rozdíl mezi Ravenol DXG sae 5w30 a Ravenol FO sae 5w30?

Díky!
 
To by mě taky zajímalo. Mám 3000 km do výměny a jelikož teď nepojedu do autorizaku, tak se rozhoduji se přesně mezi těmito... Diky
 
V prospech DXG sú tam dosť veľké rozdiely napr. v Noack, Pourpoint, sulfatový popol a menšie rozdiely vo viskozite a HTHS. V prospech FO tam je rozdiel v množstve aditiv (TBN), ale to nič nevypovedá o kvalite aditív (ťažko uveriť že FO by bol kvalitnejšie aditivovaný). DXG je plne syntetický a FO je len syntetický. Pravdou je, že ani plne syntetické oleje nie sú 100% syntetické, ale povedané po lopate: plne syntetické by mali mať kvalitnejší základ než syntetické. DXG obsahuje USVO technológiu, čo údajne zvyšuje viskozitnú stabilitu.

Je tam dosť veľký rozdiel v špecifikáciách. Rozdiely medzi špecifikáciami si môžete dohľadať na internete.

DXG:
API SN Resource Conserving
API SN Plus
API SP Resource Conserving
ILSAC GF-5
ILSAC GF-6A
GM dexos1 Gen 2

FO:
API SL/CF
ILSAC GF-3, GF-4
ACEA A5/B5


Pokiaľ chcete dať motoru čosi fajnovejšie, tak jednoznačne DXG. Pokiaľ ide o cenu FO, to by som asi radšej hľadal u iných značiek, myslím že napr. Shell Helix Ultra bude stáť podobne a zrejme by plnil novšie špecifikácie.
 
Díky moc za objasnění. Určitě to pomůže i dalším uživatelům. Ten dxd nesplňuje acea a5/b5?

U FO jsem našel že má api SN a ne SL, jak to tedy je?
 
V prospech DXG sú tam dosť veľké rozdiely napr. v Noack, Pourpoint, sulfatový popol a menšie rozdiely vo viskozite a HTHS. V prospech FO tam je rozdiel v množstve aditiv (TBN), ale to nič nevypovedá o kvalite aditív (ťažko uveriť že FO by bol kvalitnejšie aditivovaný). DXG je plne syntetický a FO je len syntetický. Pravdou je, že ani plne syntetické oleje nie sú 100% syntetické, ale povedané po lopate: plne syntetické by mali mať kvalitnejší základ než syntetické. DXG obsahuje USVO technológiu, čo údajne zvyšuje viskozitnú stabilitu.

Je tam dosť veľký rozdiel v špecifikáciách. Rozdiely medzi špecifikáciami si môžete dohľadať na internete.
Tohle nechápu, jak jako že plně syntetické mají kvalitnější základ než syntetické?

Znalejší mně samozřejmě opravte...ale toto mi nedává smysl, plně syntetické, syntetické nebo hocijaké přírodní či co, to vůbec neurčuje kvalitu. To co se za základové části použije je samozřejmě důležité, ale se syntetikou nesyntetikou to nemá nic společného.
 
Takže v mém případě, když manuál od Mazdy 3 2022 g150 uvádí, že mohu použít oleje se specifikací api sn nebo vyšší, nebo acea a5b5. Je lepší volba Ravenol dxg 5w30? Ten má specifikaci api sn plus, což je tedy vyšší než api sn? Díky
 
Tohle nechápu, jak jako že plně syntetické mají kvalitnější základ než syntetické?

Znalejší mně samozřejmě opravte...ale toto mi nedává smysl, plně syntetické, syntetické nebo hocijaké přírodní či co, to vůbec neurčuje kvalitu. To co se za základové části použije je samozřejmě důležité, ale se syntetikou nesyntetikou to nemá nic společného.


Toto sú základné skupiny, "syntetické" oleje sa vyrábajú zo skupiny III a IV. Myslím že pôvodne sa plne syntetickými mali označovať len zo skupiny IV, po nejakom súdnom spore to už neplatí (môžem sa mýliť, čosi som postrehol v nejakej diskusii, ale moc som sa tomu nevenoval).

O tom či to nejak určuje kvalitu alebo nie sa dá diskutovať, všeobecne sa píše napr. že:

The more synthetic base oil contained in a motor oil in general the better the performance. In turn, a full synthetic motor oil formulated with a robust additive system will always be better than synthetic blends. That said a properly formulated semi-synthetic can offer performance benefits over a conventional motor oil.
Zdroj:

alebo

Consumer Reports says that fully synthetic oils provide superior engine protection and performance over any synthetic blend or conventional motor oil.
Zdroj:
 
Takže v mém případě, když manuál od Mazdy 3 2022 g150 uvádí, že mohu použít oleje se specifikací api sn nebo vyšší, nebo acea a5b5. Je lepší volba Ravenol dxg 5w30? Ten má specifikaci api sn plus, což je tedy vyšší než api sn? Díky

The primary focus of API SN Plus is LSPI (low speed pre-ignition) mitigation, a run condition found in TGDI (turbocharged gasoline direct injection) engines. LSPI is a condition where combustion occurs before the timed spark, resulting in excessively high cylinder pressures which can damage pistons, bearings, and other internal engine components.

Podľa tohto SN Plus poskytuje vyššiu ochranu pri jave ku ktorému dochádza v motoroch s turbom.

K tomu Ravenol FO som niekde videl že má "approval" API SN, čo znamená že laborátorne potvrdili že plní kvalitatívne požiadavky aplikácii ktoré vyžadujú špecifikáciu API SN. Ale oficiálne potvrdené od Ravenolu to nikde nevidím.
 
Priatelia zdravím Vás; už toto fórum čítam 2krat a stále mám zmätok v tom aký olej, a tak nebudem menovať oleje o ktorých si myslím, že sú najvhodnejšie ale poprosím o váš čas; pár krát ctrc a ctrv a vhodže mi sem čo odborníci ako Shrek; No hits a ostatní uznáte; že je najlepšie… ďakujem pekne. Mám na mysli motorový olej. Ja si preopakujem čo som sa tu naučil; či som vybral dobre a vyberiem konkrétny olej.
Dakujem krásne za váš čas ..
Takze; mám mazdu skyactive M6; rok 2016; 75.000km; 2.0l benzin kombi. Jazdím sporadicky to znamená návštevy známych; rodiny-mimo mesto cca 40-100km, plus rodinne výlety tatry; túry; Bike; cca 300km, letne dovolenky Maďarsko; Chorvatsko….
 
Priatelia zdravím Vás; už toto fórum čítam 2krat a stále mám zmätok v tom aký olej, a tak nebudem menovať oleje o ktorých si myslím, že sú najvhodnejšie ale poprosím o váš čas; pár krát ctrc a ctrv a vhodže mi sem čo odborníci ako Shrek; No hits a ostatní uznáte; že je najlepšie… ďakujem pekne. Mám na mysli motorový olej. Ja si preopakujem čo som sa tu naučil; či som vybral dobre a vyberiem konkrétny olej.
Dakujem krásne za váš čas ..
Takze; mám mazdu skyactive M6; rok 2016; 75.000km; 2.0l benzin kombi. Jazdím sporadicky to znamená návštevy známych; rodiny-mimo mesto cca 40-100km, plus rodinne výlety tatry; túry; Bike; cca 300km, letne dovolenky Maďarsko; Chorvatsko….
Ahoj, mám mazdu 3 g150, 2022 a po prvních dvou měsících jsem vyměnil olej za ravenol fo sae 5w30.
Osobně si myslím, a potvrdilo mi to mnoho mechaniků, že pokud menis max po 15k, tak je docela fuk co tam leješ...
 
Ďakujem; určite máš pravdu; mením; respektíve chcem po 10.000km, majiteľ predo mnou dával originál Mazda ultra 5w30; menil cca 13.000, a keď som tu čítal na neho recenziu; na ten olej ?, tak som bol trochu na nervy…
Takze by som chcel niečo oveľa lepšie; pomer cena; výkon a konkrétny olej…
Nieco v rozpätí od 0w30 po 5w40; čo zvládne leto aj zimu; studené štarty a aj vyššie letné teploty…
 
Poslední úprava:
Tyhle nadšence zde na fóru musíš brát s rezervou... Oni by to své autíčko měli nejraději každý večer u sebe v postýlce. Ne, opravdu si nemyslím, že by Mazda doporučovala do všech svých aut špatný olej...
 
Ten olej od mazdy je udělanej tak aby mazdu stál málo, zákazníka hodně a auto, aby vydrželo cca 5 let (po dobu záruky).

Při tvým očividným nenáročným provozu klidně 5W-30 Ravenol FO jako jo, raději bych zvolil Ravenol HCL. Samozřejmě Ravenol VST (5W-40) můžeš použít ;) před výměnou použít čištění BG 109 EPR 325ml ;)

@money323 nevidím důvod urážet členy jen proto že se o svůj majetek a investovaný peníze chtějí starat více než ostatní.
 
Poslední úprava:
Ešte som sa nevymazal na vyššiu úroveň jazdenia; ale ďakujem. VST je chváleny , mozem ho tam nechať aj cez zimu na studené štarty keď sme napr. na lyžovačke? Nemá potom nízku viskozitu?
 
Je to pořád 5W, každopádně díky aditivaci má právě hodně nízkou hodnotu čerpatelnosti a startovatelnosti na dolní hranici této třídy, dokonce nižší než většina lehkoběžných variant 5W-30, takže není důvod se obávat a za mě můžu doporučit, jen cena je vyšší - hýbe se 180-200Kč/litr podle balení a obchodu ;)
 
Ďakujem za info; bol môj favorit; ale nebol som si istý viskozitou za studena…
U nás na Slovensku je za cca 35e; takze si myslím, že uplne v pohode …

7D77B727-DBCF-4808-A859-E02D13370EC9.png
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top