• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Tak to jsou všechny, z vyobrazených P-C a jinak určitě můj oblíbenej Ravenol, u kteryho je škoda, že není v tabulce taky
 
Tak dnes dostala Mazda v 5000km Ravenol DXG 5W-30. Udělal jsem si výlet 169km do Tábora (a 169km zpět), kde jsem Mazdu kupoval. Spotřeba tam 7.1, zpět 6.7 (zpět cca o 200 výškových metrů méně). Uvidíme po nějaké době, jestli budu pozorovat nějaké reálné změny.
 
Ja síce nie som od fachu, s motormi som nikdy nepracoval a je mi úplne jedno ktorá strana má v diskusii riedke vs husté oleje bližšie k pravde. Ale samotná problematika ma dosť zaujala, tak som na rozličných fórach, blogoch a weboch s testami a analýzami strávil dlhé hodiny v snahe oddeliť kvalitné informácie od zaujatých, nepodložených a inak deformovaných.

Pri porovnaní 0w20 a 5w30 som postupne dospel k názoru, že preferovaním 5w30 pred 0w20 človek v našom klimatickom pásme nič neskazí, kdežto opačne to tak jednoznačné nie je. Síce sa nezdá, že voľba 0w20 automaticky znamená chybu, ale človek sa pripravuje o určitú funkčnú rezervu hustejšieho oleja pri vysokej záťaži motora, kde sa redší olej už dostáva na svoj limit. Jediné plus 0w20 je nižšia spotreba (keď odmyslíme lepšiu ochranu pri tak nízkych teplotách s akými sa prakticky nestretáme).

Na druhej strane už viacero testov naznačilo, že nízkoviskózne oleje môžu v určitých motoroch a za určitých podmienok (ľahkého využitia vozidla) poskytnúť ochranu rovnako dobrú ako hustejšie alternatívy a to s výhodou nižšej spotreby paliva. Jeden čerstvý príklad priamo z lokálnej scény je test motorových olejov v asi mesiac starom vydaní magazínu Svět Motorů (8/22) o ktorom sa diskutovalo v nejakom vlákne i na tomto fóre.

Už keď je reč o tomto teste olejov Světa Motorů, ako kuriozitu tu vytiahnem jeden úryvok, citujem z textu pod ktorým je podpísaný Martin Vaculík, ktorý zdá sa že má nejaký rešpekt i medzi členmi tohto fóra:
Očekávaně vysoká odparnost řídkého oleje však vyžaduje specifické řešení motoru (dokonalé separátory odvětrání klikové skříně), nižší tepelné zatížení (olejové chladiče) a samotná viskozitní třída pak konstrukci motoru s malými párovými vůlemi součástí pro udržení hydrodynamického mazání. V agregátu zkonstruovaném na starší oleje by tento fungoval velmi špatně už ze základních fyzikálních příčin.

Čo kontrastuje s:
Toto je nesmysl vzhledem k tomu že do stejnýho motoru mimo EU může i 10W olej. Navíc kdyby se změnšily vůle čistě pro 0W-20 olej, při větším ohřátí např v létě by se ten motor kousl, protože motory se pořád nevyrábí z převratného zázračného materiálu který má téměř nulovou tepelnou roztažnost. Jak říkám nevěřte těm blábolům a zapojte taky selskej rozum a znalosti z konce základní školy

Pokiaľ viem, tak vyššia viskozita než Xw30 nemôže podľa výrobcu do motoru ani mimo EU. Viskozita studeného oleja (10W) je v tomto prípade irelevantná, podstatné je to druhé číslo (30).

Ale inak súhlasím, mimo nižšej spotreby človek s 0w20 nezíska nič a riskuje zníženú ochranu pri vyššom zaťažení.
 
Irelevantní není protože ten 10W olej je za studena podstatně tužší a vytvoří větší tlak (nikoliv průtok) na díly motoru oproti více viskozním olejům
Zároveň znovu připomínám že třídy 5W-30 a 0W-30 obsahují všechny druhy olejů proto je toto označení příliš obecné
 
0W pri teplote prostredia -20°C bude tuhší než 10W pri teplote 10°C. Tak je neviem, či samotný fakt že 10W je výrobcom schválený olej, by sa dal použiť ako argument, že motor nemôže byť konštrukčne prispôsobený pre redší olej.
 
Zbytečně řešíte čerpatelnost (xxW), řešte viskozitu po ohřátí oleje.
 
Poslední úprava:
Chlapci, ked sa tak zamýšlam nad všetkými vašimi úvahami (vrátane úvah o konštrukcii dnešných nových motorov s menšími vôľami a prispôsobených práve na redšie oleje), tak mi vychádza ako rozumné nasledovné kompromisné riešenie ?:
- úplné nové auto (od 0km do cca 20tis-30tiskm alebo iných Xtis km) - dodržať odporúčanie výrobcu - Supra-X 0W20 (alebo iný "kvalitnejší" olej s rovnakou viskozitou);
- po čase, keď je motor skutočne riadne zabehnutý, v zime si nechať 0W20 kvôli rýchlejšiemu mazaniu pri nízkych teplotách a častých každodenných studených štartoch (napr. u nás na SK v horských krajoch je bežne dlhodobo ranná teplota kľudne aj -20°C) a v lete pri pravidelnej výmene dať 5W30 (resp. 0W30 ?), pokiaľ sa najazdí ročne aspoň 20tis km a výmena oleja sa robí tak 2x ročne (ročne najazdím min. 30tis km a olej mením aj tak min. 2x ročne po 10-15 tis.km, na jar a pred zimou).
- keď má auto už viac ako napr. 100tis km, používať už 5W20 resp. 5W30;
Utvrdzuje ma v tom aj pokyn výrobcu pri inej značke (máme v rodine aj novú benzínovú KIA), kde pri prvých výmenách oleja trvajú napr. na ich KIA oleji 0W30 resp. priamo TOTAL Quartz INEO FIRST 0W30, neskôr pripúšťajú aj 5W30... neznamená to označenie oleja FIRST napr. určenie práve pre nové autá? ?

 
Výrobca ale neodporúča len 0W-20. Pre Skyactiv-G rovnako odporúča i 10W-30, 5W-30, 0W-30 a 5W-20. Žiadny z nich nie je viac odporúčanejší než nejaký iný, keď pominieme ekológiou motivovaný lobbing v prospech 0W-20.

Kompromis v štýle "dám tak trochu na každú radu" nemusí byť to najrozumnejšie. Každý to má nejak inak a mal by si vyhodnotiť sám s ohľadom na štýl jazdy, prostredie a priority.
 
Když jsem si pořídil mazdu tak jsem taky zjišťoval jaký olej bude nejlepší/lepší než origo né že né ale zdá se mi že se to tady moc hrotí:D Nakonec jsem vzhledem ke krátkým trasám a "nezávodní" jízdě dal Ravenol SSO 0w30. Diskuze o olejích už skoro nečtu, radši jsem s dětma;)
"Běžný" majitel SkyG tam leje 5w30 nebo 0w20 co mu dají v autorizáku a jezdí a jezdí a jezdí a neřeší a auto funguje...
Ale chápu že když někdo jezdí pilu že tam třeba dá xW40..
Prostě měnit olej co 10-15tis, origo nebo Mann filtr a hotovo:p děkuji za pozornost jdu na jedno...
 
Ahoj, zeptám se jednoduše. Který olej mi doporučíte do Mazdy 3 g150 BP 2022 5w30.

Výměnu po 15k.

Díky!
 
Poslední úprava:
Ty motory jsou furt stejné, podívej se kousek zpátky, člen P09 řešil to samé.
 
A jak je to vlastně se zárukou, v případě kdybych na první výměnu oleje po 2000 jel do neutorizovaneho servisu? Má někdo zkušenost?
 
A jak je to vlastně se zárukou, v případě kdybych na první výměnu oleje po 2000 jel do neutorizovaneho servisu? Má někdo zkušenost?
tady je to pořád dokola, každý druhý tady měnil olej během prvních 5000 km a ne každý s tím letěl do autorizáku. Stačí hledat, všechno tady je
 
On chcel možno napísať 20,000km namiesto 2000, pretože v príspevku predtým oznamoval že sa chystá meniť po 15,000. V takom prípade by teda myslel garančnú prehliadku, nielen výmenu oleja.

A jak je to vlastně se zárukou, v případě kdybych na první výměnu oleje po 2000 jel do neutorizovaneho servisu? Má někdo zkušenost?

Autorizovaný servis to možno byť nemusí, ale treba mať zdokumentované že predpísané úkony boli prevedené. Ale neviem to určite, ešte by som si to overil u zastúpenia Mazdy.
 
Myslím první výměnu po zájezdu cca po 2.000 km, jestli ztratím záruku tím, že olej nevymenim v autorizaku.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top