• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Prečítaj si to celé prosím kľudne ešte raz, normy a jednotlivé parametre olejov mi skutočne nemusíš vysvetlovať, v A5/B5 kúpiš aj olej s HTHS 3,4 mPa.s, ak ti ide iba o tento jediný parameter po ktorom pri nákupe pozeráš, a nič také ako "plnohodnotná" A3/B4 a "neplnohodnotná" A5/B5 neexistuje, kľudne si pozri čo tam vlastne popisuje o týchto výkonových triedach tá ACEA, a nie skutočne tá API nie je nadradená a jej nejaké vyznačenie na olejoch predávaných v EU je skorej dobrovoľné, inakšie musí každý obal obsahovať ofiko API pečať, dáke ich ochranné logo aj s tou SL/SM/SN/SP špecifikáciou !

Nech sa páči, tu je veľmi dobrý nástroj pre hrubé porovnávanie olejov iba podľa normy a výk. triedy: https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html

Dal som tam na porovnanie podľa teba eko nezmyselnú ACEA A5/B5-16 a tú API SN, výsledok nech si spraví o tom každý sám

Ak máš nejaké iné predstavy, že som tam niečo zámerne znevýhodnil v porovnaní, tak si to prever podľa svojich potrieb a daj info...;)

Snímek obrazovky 2022-02-22 v 19.22.29.png
 
Poslední úprava:
Mám rád konštruktívnu diskusiu, tak sa poďme baviť na úrovni, a nie ako posledná veta v tvojom príspevku...
 
... v A5/B5 kúpiš aj olej s HTHS 3,4 mPa.s,....
Ano to tam píšu

.... nič také ako "plnohodnotná" A3/B4 a "neplnohodnotná" A5/B5 neexistuje...
Doslovně se to neuvádí, bylo tím myšleno, že A3/B4 není osekaná/omezená jako normy ostatní a proto jsem ji nazval plnohodnotnou a tak ji vnímám

.... a nie skutočne tá API nie je nadradená a jej nejaké vyznačenie na olejoch predávaných v EU je skorej dobrovoľné...
Nenapsal jsem že API je nadřazená

Nech sa páči, tu je veľmi dobrý nástroj pre hrubé porovnávanie olejov iba podľa normy a výk. triedy: https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
Lubrizol samozřejmě znám

Dal som tam na porovnanie podľa teba eko nezmyselnú ACEA A5/B5-16 a tú API SN, výsledok nech si spraví o tom každý sám
API nemá tak "široký" záběr, to samozřejmě vím, bylo tím myšleno že SL má horší aditivaci než SN a dá se při výběru oleje řídit i tímto protože u ACEA se ročník/generace neuvádí

Ak máš nejaké iné predstavy, že som tam niečo zámerne znevýhodnil v porovnaní, tak si to prever podľa svojich potrieb a daj info...;)
Nemám moc rád posuzování olejů podle vizkozity protože je to dost zavádějící. Samozřejmě neuznávám oleje 0W-20 a nižší, které vždy spadají do ACEA C5 nebo C6. Stejně jako lehkoběžný oleje A5/B5 resp A7/B7 s vidinou drobné úspory paliva bez ohledu na spotřebu oleje zvlášť u vyšších nájezdů kde to motorům škodí. A reálná ekologie je naprosto mimo původní záměr.

U aut s DPF beru jako jediný schůdný nejnižší zlo C3 a jinak se snažím držet A3/B4 v kombinaci s API SN a novější (většinou ty s normou SL vychází ze starší ACEA A3/B4 viz výše)
 
Všetko potrebné som ti naservíroval rovno pod nos, môžeš si porovnať relatívne rozdiely kľudne medzi výk. triedami A3/B4 a A5/B5 z rovnakého roku normy, napr. ACEA 2010 vs. 2016 a rovnako tak aj API špecifikácie, napr. SL vs. SP. V skratke nakupovanie mot. oleja podľa API v EU kde máme ACEA je nelogické...

Balíčky aditív do mot. olejov sa neustále vyvíjajú, vylepšujú a idú v súlade s požiadavkami aktuálnych noriem, samozrejme takáto informácia je vo väčšine prípadov uvedená v kat. liste výrobcu, ak to tam nie je jasne uvedené, tak po jednom email. dotaze u aut. dodávateľa dostaneš jasnú odpoveď.

PS: 5W-20 v ACEA A5/B5 na hrane normy a výk. triedy (max. HTHS = 2,9) ponúka jeden výrobca na trhu v jedinom produkte, inakšie sú všetky ostatné so sníženou HTHS = 2,6-2,7 mPa.s. a úplne mimo normy, nakoľko A1/B1 bola zrušená a nahradená, to iba tak pre korekciu, že som to skutočne zle nezaradil...
 
Poslední úprava:
Všetko potrebné som ti naservíroval rovno pod nos, môžeš si porovnať relatívne rozdiely kľudne medzi výk. triedami A3/B4 a A5/B5 z rovnakého roku normy, napr. ACEA 2010 vs. 2016 a rovnako tak aj API špecifikácie, napr. SL vs. SP. V skratke nakupovanie mot. oleja podľa API v EU kde máme ACEA je nelogické...
Takže jsi to nepochopil jak jsem to myslel

PS: 5W-20 v ACEA A5/B5 na hrane normy a výk. triedy (max. HTHS = 2,9) ponúka jeden výrobca na trhu v jedinom produkte, inakšie sú všetky ostatné so sníženou HTHS = 2,6-2,7 mPa.s. a úplne mimo normy, nakoľko A1/B1 bola zrušená a nahradená, to iba tak pre korekciu, že som to skutočne zle nezaradil...
A5/B5 má ale rozsah 2.9 až 3.5. Namátkou jsem našel např 2 modely od Ravenolu a jeden od Amsoil

Rozsah 2.6 až 2.9 má jen C5 a C6

Ak máš nejaký upravený motor alebo jazdíš závodne, kde potrebuješ nutne používať iba 5W40, A3/B4, FullSAPS s vysokým TBN aj HTHS (min. 3,7 mPa.s), a chceš stále niečo za rozumnú cenu (~1500 Kč / 5 L), tak nech sa páči: https://www.yacco.com/upload/media/default/0001/05/7b8253e2ef894c034ea6fc7acf609778deecc318.pdf
A3/B4 má minimum 3,5. Yacco nejsou špatný ale maji slabší aditivaci a méně informací než můj používaný Ravenol VST, kterej mě při odběru 20L vychází okolo 180kc/litr, běžně okolo 220 za litr kdy poměr ceny a toho co nabízí vychází v poslední době nejlépe ;)

Myslím že už bylo napsáno vše podstatné
 
Poslední úprava:
Veď ale ja som nepísal nikde o tom, že tá A5/B5 má strop na 2,9, tento parameter som vyššie uviedol iba pre jediný bežne zakúpiteľný olej (RAVENOL Super Fuel Economy SFE) vo viskozite 5W-20, ktorý zároveň spadá aj pod výk. triedu A5/B5 (rozsah 2,9-3,5 mPa.s), a ktorý si tu vlastne začal riešiť iba ty. Tak pardón, ale čítaj nabudúce viac pozornejšie a nie len tak letmo medzi riadkami, proste nedorozumenia na tvojej strane...;) A také ACEA C5 a C6 sú relatívne čerstvé výk. triedy pre úplne nezmyseľné eko-oleje v LowSAPS, ktoré by mali rovno zakázať...
 
Poslední úprava:
Veď ale ja som nepísal nikde o tom, že tá A5/B5 má strop na 2,9.....
... 5W-20 v ACEA A5/B5 na hrane normy a výk. triedy (max. HTHS = 2,9)....
Tak to bude asi chyba v překladu, u nás když napíšeš že je na hraně normy a uvedeš max 2.9, tak to znamená že myslíš maximum těch 2.9. :confused:
 
 
Pročetl jsem celé téma, uff, ale stejně nejsem zcela rozhodnut jaký olej pro Mazdu 6 2.5 Skyactive-G 143kW 2021. Chystám se na výměnu prvního oleje, nájezd 4500 km (do 5000 chci aby šel ven, první 2000 km jsem zajížděl, posledních 1000 km už autu občas naložím). Rozhoduji se mezi:

1. Millers Oils EE PERFORMANCE ECO 5w30 viz https://www.millersoils.cz/ee-performance-eco-5w30?c=658
Pro:
- Údajně kvalitní oleje s min. rizikem horší kvality dle fabriky z které to vyjelo
- Millers Oils používám k plné spokojenosti dlouhé roky u 1.4 TSI (otázka osobní sympatie a zkušenosti, po přechodu z Castrol 5W-30 LL, tak 6-7 let zpět, pocitově klidnější chod motoru, nic víc, jiný olej)
Proti:
- na papíře viskozita horší než u original Mazda Ultra 5W30 :-O
- nesplňuje API SN

2. Ravenol DXG 5W-30 viz https://ravenol.cz/produkty/ravenol-dxg-5w-30:45/
Pro:
- údajně jedny z nejlepších olejů, osobní zkušenost nemám
- splňuje dokonce API SP

3. Neřešit a nechat lít original Mazda Ultra 5W-30

Používáte někdo ten MO nebo Ravenol? Nějaké znatené rozdíly po případné výměně mezi oleji (original vs MO či Ravenol)?

Auto si chci nechávat, o cenu oleje nejde.
 
Poslední úprava:
V servisoch Mazda na SK je predpísaný olej na nové Mazdy 6 a CX-5 ktoré sú v záruke výhradne Mazda Supra-X s viskozitou 0W20. Prečo je potrebné hneď niečo riešiť s iným olejom? ? Len preto že to tu každý rieši?
 
0W-20 je podle mě nahoře při vyšší zátěži dost na hraně. Když např. v létě naložím 4 kola na kouli, na střechu box a plný kufr a pojedu x set km s takto plným autem, dálnice, horské silnice, tak mi (podle mě) motor za tu 20 moc nepoděkuje. Nevím, jak na SK, v ČR je 0W20 či 5W30 a to pak za mě určitě raději 5W30, než o maličko nižší spotřebu. Ale ano, bude hůř, viz objevující se 0W16 apod. No a prostě si myslím, že jsou lepší oleje, než original 5W30 "od Mazdy" a auto plánuju v rodině nechat, takže rád dopřeju lepší ochranu motoru, je-li taková volba možná. Jak jsem psal, u 1.4TSI jsem např. rozdíl mezi servisem předepsaným a plněným Castrolem a MO (XF Premium) plnící stejné normy VW 504 00/507 00 poznal. Každopádně stejně měním co rok a cca 10000-12000 km (30000 km opravdu ne) a u Mazdy neplánuji přes 10k chodit (to je základ a pak by měl sloužit dobře snad každý olej).

Samozřejmě tím neříkám, že s originálním olejem motor do 100.000 km vybouchne :D Však sám zvažuji, že ho nechám dávat (např. mě překvapilo, že má na papíře lepší viskozitu než ten zvažovaný a pro Mazdu doporučený MO XF Premium ECO 5W-30.
 
Pročetl jsem celé téma, uff, ale stejně nejsem zcela rozhodnut jaký olej pro Mazdu 6 2.5 Skyactive-G 143kW 2021. Chystám se na výměnu prvního oleje, nájezd 4500 km (do 5000 chci aby šel ven, první 2000 km jsem zajížděl, posledních 1000 km už autu občas naložím). Rozhoduji se mezi:

1. Millers Oils EE PERFORMANCE ECO 5w30 viz https://www.millersoils.cz/ee-performance-eco-5w30?c=658
Pro:
- Údajně kvalitní oleje s min. rizikem horší kvality dle fabriky z které to vyjelo
- Millers Oils používám k plné spokojenosti dlouhé roky u 1.4 TSI (otázka osobní sympatie a zkušenosti, po přechodu z Castrol 5W-30 LL, tak 6-7 let zpět, pocitově klidnější chod motoru, nic víc, jiný olej)
Proti:
- na papíře viskozita horší než u original Mazda Ultra 5W30 :-O
- nesplňuje API SN

2. Ravenol DXG 5W-30 viz https://ravenol.cz/produkty/ravenol-dxg-5w-30:45/
Pro:
- údajně jedny z nejlepších olejů, osobní zkušenost nemám
- splňuje dokonce API SP

3. Neřešit a nechat lít original Mazda Ultra 5W-30

Používáte někdo ten MO nebo Ravenol? Nějaké znatené rozdíly po případné výměně mezi oleji (original vs MO či Ravenol)?

Auto si chci nechávat, o cenu oleje nejde.
Minulý týden jsem koupil ten Ravenol, ale na mě nedej, také z toho tady nejsem moc moudrý. Líbí se mě API SP a SN+. 1235Kč i s dopravou a poštovným.
 
Hmmm, konštruktéri v Mazde dlhým odborným vývojom motor navrhli a dali si vyvinúť za veľké peniaze práve pre tieto motory nový olej Mazda Supra-X 0W20 (na motor dávajú záruku 5 rokov a 150 tis km) ale majitelia sú všetci lepší odborníci než v Mazde a "vylepšia" si auto iným olejom, lebo majú taký "pocit" že je to potrebné vylepšiť, lebo v Mazde zámerne chcú aby sa motory čím skôr zničili :) A tak tú všetci "mudrujú" a dávajú do áut rôzne "približne dobré" oleje, ktoré síce možno autu neublížia, no rozhodne nezaručia o 100% dlhšiu životnosť motora, než navrhol výrobca... Ale aspoň má každý lepší pocit, že doprial autu "lepší" olej, než nemožný a neschopný výrobca Mazda... :p:grinning:
 
Žádný výrobce si nenechává vyvíjet olej pro motor, ale poptá olej splňující potřebné normy a vybere ten, kde dostane nejlepší nabídku. Představa vývoje vlastního oleje je hezká, ale mylná. Je to jen přeštítkovaný jiný, běžně dostupný, olej, v tomto případě snad Total. A výběr v automobilce určitě není na základě parametrů oleje (stačí, že ve výběrovém řízení splníš požadovanou normu, třeba i definovanou výrobcem).
 
toto je test Supra X 0w20:

protože mi prodejci přivezli tento olej, který má z testu krátkou životnost, rozhodl jsem se jednoduše měnit olej každých 6 měsíců, zhruba každých 5000/6000 km.
 
Poměrně zajímavé počtení u Poláků - https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=65&t=143 - hromadně se příklání naopak právě k 0W-20 :) jen pro zajímavost. Ale shodují se, že evropský olej Mazdy od Total za moc nestojí ...

Myslím, že hlavní je měnit co 1 rok / 10.000 km a pak by to mělo být skoro jedno. 0W-20 pomůže nižší spotřebě, 5W-30 lepší ochraně při vyšší zátěži. Pokud někdo startuje často v mrazech a jezdí krátké jízdy, pak může být 0W-20 vhodnější variantou (já mám např. na pojezdy po městě už právě jen 1.4 TSI, takže pro mé užití mi dává větší smysl 5W-30, případně 0W-30 - ale dohadovat se v záruce nemám moc zájem). Případné výlety po jižní Evropě je myslím 5W-30 rozhodně lepší volbou, než 0W-20.

Btw např. Mazda Tábor dává údajně všem 5W-30 (volal jsem jim tento týden).
 
@P09 za mě DXG bude rozhodně slušná volba ;)
MO jsou marketingem a cenou pouze naleštěnej průměr

@tecki koukni na specifikace mimo EU...tam stačí API SL a může tam přijít i 10W olej (který se v lehkoběžné variantě nedělají) ... Tím pádem tam opět žádnej zázrak v konstrukci není a jde v EU opět o ekologii a "šetření" paliva
 
Poslední úprava:
na motor dávajú záruku 5 rokov a 150 tis km
No a není to málo, Antone Pavloviči. ;) ...asi jako olej v automatické převodovce je tak vymakaný, že je taky "doživotní" - tedy najedeš 150999, diskotéka na přístrojovém štítu a ahój, možná ti něco dáme na goodwill. ;)

@P09 volil bych 2) nebo 3), každopádně pokud nejdeš po každém decilitru na spotřebě, zůstat u co nejvýkonnější 5W30.
 
Díky pánové, vyzkouším Ravenol. A asi i do 1.4 TSI (RAVENOL VMP SAE 5W-30), kde mám ten motor naposlouchaný už 11 let (také od nového) a uvidíme, zda poznám rozdíl.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top