• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Ahoj chlapi měl bych na Vas prosbu, blíží se mi 1. servis na cx5 r.v. 2021 G165. Nechci tam dávat originál od mazdy a uz vubec ne 0w20, je možno tam dát jinou specifikaci třeba 5w30? Popřípadě nějakou ověřenou značku..Castrol,,Millers atd. Díky moc za radu. Ptám se proto ze jsem mel před tím cx3 benzín.. Celou dobu do toho šel olej originál Mazda a auto bylo dost hlučné motor při studeném startu i docela cinkal. Pak jsem si řekl dám jiný olej Castrol.
Ono ejhle motor nebyl tak hlučný a cinkani zmizelo... Děkuji moc za rady
 
Není to stejnej motor jak v té 6ce?
 
6 i CX-5 mají stejné motory, v tomto případě jen G165 (2.0l) a G194 (2.5l). Ale oleje mají předepsané zcela stejné.
 
shr3k: To čo som písal o oleji 0W20 nemá nič spoločné s tým, že olej v prevodovke sa podľa výrobcu nemusí meniť... Jasné že sa v prevodovke mení, to mi aj v Mazda servise potvrdili (ako doporučené, aj keď nepovinné). Ale pri oleji 0W20 zatiaľ určite zostanem a mením po 10000 km, takže nemám pochybnosť o jeho kvalite a na CX-5 určite nezávodím na okruhoch a ani neťahám obytný príves do zahraničia... Denne studené štarty a cca 100 km ubehnuté denne, nevidím zatiaľ zmysel dávať 5W30... A pri 5W30 je zaručene spotreba min. o 0,5 l vyššia, to snáď potvrdí viac majiteľov CX-5, ak niekto prešiel z 0W20 na 5W30...
Takže mi dúfam shr3k nechceš tvrdiť, že mi motor po 150999 km odíde preto, že jazdím výhradne na Supra-X 0W20? To myslíš fakt vážne?
A ukáže mi niekto voľne predajný olej Total s presne identickými vlastnosťami ako Supra-X 0W20? Akosi som to nenašiel...
 
Poslední úprava moderátorem:
Proč každej druhej jedinec používá ten naprosto zcestnej argument "nezávodím na okruhu" to se někde vyučuje na firemním školení nebo to bylo heslo autoškoly? :D

@tecki Volně prodejný total s identickými vlastnostmi supry nenajdeš protože Supra je Totalem vyráběna na zakázku a s hlavním požadavkem Nízká cena/vysoká marže, to ten průměrnej Total má lepší aditivaci.

Pro zajímavost před necelými 2 týdny opustil po 15 letech poradnu oleje.cz nejzkušenější rádce s odůvodněním :

A ani několikaletá sisyfovská práce s vysvětlováním "jaký olej" mi nevadila. Jenže víc a víc se díky dnešní ekodobě a nízkoviskózním "olejům" a jejich zastáncům začalo toto měnit na činnost spíš donkichotskou, bo už (jim) nejde o dobré mazání a ochranu motoru, ale o pseudosnahu jak ušetřit.

Co na to říct... Snad jen nenechte si mazat marketingem med o speciálním vývoji a zázračných vlastnostech kolem huby, fyziku zatím člověk nepřechcal
 
Poslední úprava:
...
A ukáže mi niekto voľne predajný olej Total s presne identickými vlastnosťami ako Supra-X 0W20? Akosi som to nenašiel...
Dalo by se říct že Supra-X 0W-20 je v EU vykastrovanej tenhle olej https://dufy.cz/motorovy-olej-total-quartz-9000-future-gf5-0w-20-1l

V USA je to tenhle https://www.castrol.com/en_us/unite...and/castrol-edge-bio-synthetic.html#tab_0w-20
přiznám se že nevím jestli ještě v 2022 dělá v USA oleje pro Mazdu Castrol, ale ještě v roce 2016 to tak bylo.

A u Toyoty v EU a USA je tenhle "originální olej" https://dufy.cz/motorovy-olej-toyota-advanced-fuel-economy-0w-20-5l
vlastně hodně ořezaná verze tohodle https://dufy.cz/motorovy-olej-mobil-1-0w-20-1l
 
Poslední úprava:
@tecki: Ono ať si každý leje do svého auta co chce. Myslím, že se tu nikdo nesnaží nikoho přesvědčovat či do něčeho nutit. Každý má jiné priority a zkušenosti a každý má v něčem pravdu. Motory jsou na 0W-20 konstruované, současné oleje jsou jistě kvalitní a motor snad i adekvátně ochrání a ten vydrží. Jen prostě honba za emisemi a spotřebou (což spolu souvisí) vs ochrana motoru nemusí jít vždy 100% ruku v ruce. Není to moc let zpět, kdy spousta lidí nechtěla o 5W-30 ani slyšet a dnes si jí tu doporučujeme s myšlenkou lepší ochrany motoru :) za pár let budeme podobně psát to samé o 0W-20 (až výrobci budou vyžadovat kvůli záruce např. 0W-16 nebo 0W-20... Kvalita olejů ale snad taky adekvátně stoupá a tak i priorita eko varianty snad neznamená ničení motoru ;)
 
5W-30 C3 doporučujeme protože je pro diesely svými vlastnostmi vhodná na dálniční provoz/delší nájezdy a taky C3 v 5W-40 v normální cenové relaci v podstatě neexistuje

@tecki: lMotory jsou na 0W-20 konstruované,..
Toto je nesmysl vzhledem k tomu že do stejnýho motoru mimo EU může i 10W olej. Navíc kdyby se změnšily vůle čistě pro 0W-20 olej, při větším ohřátí např v létě by se ten motor kousl, protože motory se pořád nevyrábí z převratného zázračného materiálu který má téměř nulovou tepelnou roztažnost. Jak říkám nevěřte těm blábolům a zapojte taky selskej rozum a znalosti z konce základní školy
 
Skyactiv-G konstruovaný nejsou, ale spíš to nazvěte "laboratorně ověřený". A kdo z vás jezdí tak jako auto/motor v laboratorních podmínkách, který jsou v posledních letech dělaný spíš na PC a hlavně jsou zaměřený na ekologii než životnost ?

Pokud automobilka zjistí, že za použití toho nebo toho oleje ušetří 3g CO2 za cenu že zkrátí životnost třeba o 100000km tak to s láskou udělá... A zákazníkovi neřekne: časem si tím zničíte motor, ale do letáku dá "papám o půl litru míň než předchozí generace" (se stejným motorem)
 
Poslední úprava:
Takže mi dúfam shr3k nechceš tvrdiť, že mi motor po 150.999 km odíde preto, že jazdím výhradne na Supra-X 0W20 ??? To myslíš fakt vážne?
No, to sis právě vydedukoval právě jen ty a jen ve své hlavě. Mysli si co chceš, já ti tvoje konstrukty vyvracet nebudu, nejsou moje. ;)
 
Max6: Hmmm, tak by to bolo fajn ak by bol výber identických olejov taký veľký, ale ani jeden z tých olejov nemá v popise uvedenú špecifikáciu pre Mazdu... Alebo som to len prehliadol? A čo tým myslíš, že "vykastrovaný", čo z toho oleja odstránili kvôli Mazde? Rád si to dám vysvetliť a poučím sa :)
shr3k: Ty si to napísal v tvojom prirovnaní s prevodovkou čo absolútne s mojou myšlienkou nemalo nič spoločné a tvoje prirovnanie k tomu zvádzalo :)
 
Poslední úprava moderátorem:
Úplně jednoduše to poznáš. Supra-X 0W-20 splňuje jen normu API S - pro benzíny. Ten Total Quartz 9000 splňuje nejen normu API S, ale i API C - pro nafty. A nafty (obzvlášť ty moderní) vždy potřebovali stabilnější a kvalitnější oleje na aditivaci už jen z důvodu že dieselův motor funguje na principu detonačního zapalovaní (v benzínu toto nesmí nastat - jednalo by se o "klepání"), diesely produkují ve spalovací komoře nohonásobně víc škodlivých látek, který ovlivňují kvalitu oleje a taky fungují při nižší teplotě.
Když koukneš, tak Supra-X splňuje normu ILSAC-GF-5, což ten Total taky,ale tahle norma skončila a Total jen co vyprodá sklad, tak na tý flašce bude napsáno GF-6A což je ohledně požadavků docela rozdíl (tohle se stalo i u Mobil1 0W-20). Pochybuju ale že to samý se stane v nejbližší době u tý Supry-X, protože tam 99% dostal Total od Mazdy podmínku - "ať je to levný".

Ze Sklepmistra Sonberk neuděláš i když je to pořád víno.

Mazda svojí specifikaci nemá. Když už, tak dřív v dobách MZR, FS, FP, BP,.... motorů se dala vzít v potaz specifikace Fordu (třeba WSS-M2C917). Mazda ti jen říká, dle toho co je na Supře-X 0W-20, že máš použít olej API SN a ILSAC-GF5 a to tě vůbec nelimituje používat olej o kvalitnějších/modernějších specifikacích. Navíc se tu bavíme (ty máš v popisu) pořád Skyactiv-G a tam osobně vůbec nevím, proč bych měl používat normu ILSAC, Supra-X vznikla hlavně kvůli Skyactiv-X a novým EKO nornám. Jak psal @no_hits tak Skyactiv-G má velkou škálu použitelných viskózních tříd olejů (ne jen 0W-20 a 5W-30), kde se dá vybrat daleko, daleko kvalitnější olej.

Nikdo tě tu přesvědčovat nebude a už vůbec ti nebude říkat "musíš tam nalít xxxx". Ty si majitel, ty si tam dej co chceš, ale nečerti se nad názorem ostatních, že to nemusí být to pravý ořechový.

Pěkně napsáno.?
 
Úplně jednoduše to poznáš. Supra-X 0W-20 splňuje jen normu API S - pro benzíny. Ten Total Quartz 9000 splňuje nejen normu API S, ale i API C - pro nafty. A nafty (obzvlášť ty moderní) vždy potřebovali stabilnější a kvalitnější oleje na aditivaci už jen z důvodu že dieselův motor funguje na principu detonačního zapalovaní (v benzínu toto nesmí nastat - jednalo by se o "klepání"), diesely produkují ve spalovací komoře mnohonásobně víc škodlivých látek, který ovlivňují kvalitu oleje a taky fungují při nižší teplotě.
Když koukneš, tak Supra-X splňuje normu ILSAC-GF-5, což ten Total taky,ale tahle norma skončila a Total jen co vyprodá sklad, tak na tý flašce bude napsáno GF-6A což je ohledně požadavků docela rozdíl (tohle se stalo i u Mobil1 0W-20). Pochybuju ale že to samý se stane v nejbližší době u tý Supry-X, protože tam 99% dostal Total od Mazdy podmínku - "ať je to levný".

Ze Sklepmistra Sonberk neuděláš i když je to pořád víno.

Mazda svojí specifikaci nemá. Když už, tak dřív v dobách MZR, FS, FP, BP,.... motorů se dala vzít v potaz specifikace Fordu (třeba WSS-M2C917). Mazda ti jen říká, dle toho co je na Supře-X 0W-20, že máš použít olej API SN a ILSAC-GF5 a to tě vůbec nelimituje používat olej o kvalitnějších/modernějších specifikacích. Navíc se tu bavíme (ty máš v popisu) pořád Skyactiv-G a tam osobně vůbec nevím, proč bych měl používat normu ILSAC, Supra-X vznikla hlavně kvůli Skyactiv-X a novým EKO nornám. Kdybych kouknul jen na specifikace a neviděl tu flašku s nápisem Mazda, tak bych jako první řekl "to je olej pro hybridní auta" Jak psal @no_hits tak Skyactiv-G má velkou škálu použitelných viskózních tříd olejů (ne jen 0W-20 a 5W-30), kde se dá vybrat daleko, daleko kvalitnější olej.

Nikdo tě tu přesvědčovat nebude a už vůbec ti nebude říkat "musíš tam nalít xxxx". Ty si majitel, ty si tam dej co chceš, ale nečerti se nad názorem ostatních, že to nemusí být to pravý ořechový.
 
Poslední úprava:
Úplně jednoduše to poznáš. Supra-X 0W-20 splňuje jen normu API S - pro benzíny. Ten Total Quartz 9000 splňuje nejen normu API S, ale i API C - pro nafty. A nafty (obzvlášť ty moderní) vždy potřebovali stabilnější a kvalitnější oleje na aditivaci už jen z důvodu že dieselův motor funguje na principu detonačního zapalovaní (v benzínu toto nesmí nastat - jednalo by se o "klepání"), diesely produkují ve spalovací komoře mnohonásobně víc škodlivých látek, který ovlivňují kvalitu oleje a taky fungují při nižší teplotě.
Když koukneš, tak Supra-X splňuje normu ILSAC-GF-5, což ten Total taky,ale tahle norma skončila a Total jen co vyprodá sklad, tak na tý flašce bude napsáno GF-6A což je ohledně požadavků docela rozdíl (tohle se stalo i u Mobil1 0W-20). Pochybuju ale že to samý se stane v nejbližší době u tý Supry-X, protože tam 99% dostal Total od Mazdy podmínku - "ať je to levný".

Ze Sklepmistra Sonberk neuděláš i když je to pořád víno.

Mazda svojí specifikaci nemá. Když už, tak dřív v dobách MZR, FS, FP, BP,.... motorů se dala vzít v potaz specifikace Fordu (třeba WSS-M2C917). Mazda ti jen říká, dle toho co je na Supře-X 0W-20, že máš použít olej API SN a ILSAC-GF5 a to tě vůbec nelimituje používat olej o kvalitnějších/modernějších specifikacích. Navíc se tu bavíme (ty máš v popisu) pořád Skyactiv-G a tam osobně vůbec nevím, proč bych měl používat normu ILSAC, Supra-X vznikla hlavně kvůli Skyactiv-X a novým EKO nornám. Kdybych kouknul jen na specifikace a neviděl tu flašku s nápisem Mazda, tak bych jako první řekl "to je olej pro hybridní auta" Jak psal @no_hits tak Skyactiv-G má velkou škálu použitelných viskózních tříd olejů (ne jen 0W-20 a 5W-30), kde se dá vybrat daleko, daleko kvalitnější olej.

Nikdo tě tu přesvědčovat nebude a už vůbec ti nebude říkat "musíš tam nalít xxxx". Ty si majitel, ty si tam dej co chceš, ale nečerti se nad názorem ostatních, že to nemusí být to pravý ořechový.
Total Quartz 9000 GF-5 0W20 je určen pouze pro benzínové motory a splňuje API SN, rozhodně žádné API C... Takže dle mého názoru je Supra X rebrendace tohoto oleje.

 
@Ladman aaa... moje chyba. Jak jsem to dělal v rychlosti,tak jsem koukal jen do popisu prodejce
Schránka 02.jpg
 
@tecki mazda nemá svou olejovou normu/specifikaci jako např vw, bmw nebo Renault.
 
Poslední úprava:
@Ladman I tak to ale nemusí znamenat že je to přímý rebrand. Důkaz toho je třeba u Toyoty. Ta používá Toyota Advanced Fuel Economy 0W-20 do všech hybridů a vyrábí to pro ní Exxonmobil (paradoxně stejný specifikace jako Supra-X). Ten samý olej od stejnýho výrobce i ve stejný flašce je Mobil1 Advanced Fuel Economy 0W-20. Ale on stejný není:
0w_20_20synthetic_217fd13d8418e243186b7c13e463f88c05065f91.jpg
 
shr3k: Ty si to napísal v tvojom prirovnaní s prevodovkou čo absolútne s mojou myšlienkou nemalo nič spoločné a tvoje prirovnanie k tomu zvádzalo :)
Mno, když "konštruktéri v Mazde dlhým odborným vývojom motor navrhli a dali si vyvinúť za veľké peniaze práve pre tieto motory nový olej", myslel jsem, že podobnou strategii zvolili i pro doživotní náplň do automatu. Ale asi to byl jinej gang...
 
@Max6 Ďakujem za rozumné vysvetlenie bez zbytočných "emócií", som rád že trpezlivo vysvetľuješ svoj názor a rád pouvažujem nad tvojimi myšlienkami a porovnám tie oleje... ? Ja nikoho neobviňujem, práve naopak mi vadia osobné útoky niektorých tu, keď má niekto iný názor...ale to už nech rieši správca, ja nemám vo zvyku nikoho znevažovať za svoj názor tak, ako niektorí tu...
A prosím o tvoj názor na tie oleje 0W20 (ktoré si uviedol v tabuľke), ktorý z nich je podľa teba najkvalitnejší resp. omnoho kvalitnejší než Supra-X ? Nie všetky parametre sú každému laikovi všeobecne zrozumiteľné...
 
Poslední úprava:
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top