Úplně jednoduše to poznáš. Supra-X 0W-20 splňuje jen normu API S - pro benzíny. Ten Total Quartz 9000 splňuje nejen normu API S, ale i API C - pro nafty. A nafty (obzvlášť ty moderní) vždy potřebovali stabilnější a kvalitnější oleje na aditivaci už jen z důvodu že dieselův motor funguje na principu detonačního zapalovaní (v benzínu toto nesmí nastat - jednalo by se o "klepání"), diesely produkují ve spalovací komoře mnohonásobně víc škodlivých látek, který ovlivňují kvalitu oleje a taky fungují při nižší teplotě.
Když koukneš, tak Supra-X splňuje normu ILSAC-GF-5, což ten Total taky,ale tahle norma skončila a Total jen co vyprodá sklad, tak na tý flašce bude napsáno GF-6A což je ohledně požadavků docela rozdíl (tohle se stalo i u Mobil1 0W-20). Pochybuju ale že to samý se stane v nejbližší době u tý Supry-X, protože tam 99% dostal Total od Mazdy podmínku - "ať je to levný".
Ze Sklepmistra Sonberk neuděláš i když je to pořád víno.
Mazda svojí specifikaci nemá. Když už, tak dřív v dobách MZR, FS, FP, BP,.... motorů se dala vzít v potaz specifikace Fordu (třeba WSS-M2C917). Mazda ti jen říká, dle toho co je na Supře-X 0W-20, že máš použít olej API SN a ILSAC-GF5 a to tě vůbec nelimituje používat olej o kvalitnějších/modernějších specifikacích. Navíc se tu bavíme (ty máš v popisu) pořád Skyactiv-G a tam osobně vůbec nevím, proč bych měl používat normu ILSAC, Supra-X vznikla hlavně kvůli Skyactiv-X a novým EKO nornám. Kdybych kouknul jen na specifikace a neviděl tu flašku s nápisem Mazda, tak bych jako první řekl "to je olej pro hybridní auta" Jak psal
@no_hits tak Skyactiv-G má velkou škálu použitelných viskózních tříd olejů (ne jen 0W-20 a 5W-30), kde se dá vybrat daleko, daleko kvalitnější olej.
Nikdo tě tu přesvědčovat nebude a už vůbec ti nebude říkat "musíš tam nalít xxxx". Ty si majitel, ty si tam dej co chceš, ale nečerti se nad názorem ostatních, že to nemusí být to pravý ořechový.