• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Mahle / Knecht by měl být o trochu lepší , MANNem ale nic nezkazíš a origo kod zjistíš na japancars.ru po zadání VINu a proklikání se katalogem ;-)
 
Trošku OT, ale skúsil som si vyhľadať cez ten japancars svoje VIN ale píše že neznáme VIN.. ?
 
Poslední úprava:
Aby jste neřekli že na aditiva do oleje jen nadávám tak teď zkouším Bishop's konkrétně 906 GDC (406-G), nad kterýma jsem ochotnej přimhouřit oko ;-)
 
Ahoj. Minulý týden jsem koupil v bazaru mazdu cx 3,9/2016,88kw,manuál.Je to dovoz z Německa. Nalitáno má 69000 km. Jelikož nevím čím byla krmena, co by jste mi pro začátek poradili. Jedná se jak o motorový, tak i převodový olej. Díky všem
 
Ahoj. Minulý týden jsem koupil v bazaru mazdu cx 3,9/2016,88kw,manuál.Je to dovoz z Německa. Nalitáno má 69000 km. Jelikož nevím čím byla krmena, co by jste mi pro začátek poradili. Jedná se jak o motorový, tak i převodový olej. Díky všem
Ahoj. Za sebe bych udělal akorát proplach motoru předtím než tam naleješ něco co se tu doporučuje nebo i nedoporučuje. Jako proplach perfektně funguje "BG109 EPR" nebo pokud máš pocit že motor vypadá uvnitř čistě (stačí sundat víčko na dolejvání a kouknout = nemusíš hned půlit motor na atomy), tak jako takový jemný proplach funguje "Motul Engine Clean Auto". K motorovýmu oleji se ze strachu raději vyjadřovat ani nebudu, ale ten převodový opravdu dobře funguje Ravenol MTF-2 75W-80.:);)
 
To bg109 se leje před výměnou a chvíli se s tím pojezdí a pak se jde na výměnu?
Než se BG109 naleje do starý olejový náplně, tak musí být olej ohřátý na provozní teplotu. Potom se chcípne motor, BG109 se naleje do motoru (do starýho oleje), nastartuje a auto se nechá blafat ve volnoběžných otáčkách po dobu cca 15-20 minut. Případně se můžou otáčky mírně zvednout a plynem je udržovat v rozmezí volnoběh až cca 1500ot./min.. Víc to točit není určitě dobrý. Zároveň během čištění se s autem nejezdí a auto musí stát na místě, ideálně na tom, kde se potom starý olej vypustí. Po těch cca 15-20 minutách se vypne motor a ještě horký olej vypustí. Vyhodí se i starý olejový filtr. Starý olej se nechá opravdu co nejvíc vykapat (pokud je možnost, tak je dobrý třeba i nahnout auto, aby toho vyteklo z vany co nejvíc. Pak už se dá jen nový olej a filtr.

Někdo doporučuje ještě tam dát mezináplň novýho oleje se kterou se najede cca 100-500km a pak se znovu vypustí a naleje se už čistá nová náplň. Já tenhle mezistupeň doporučuji u hodně vyběhaných motorů s velkým nájezdem a naprosto nulovou informací co a jak se tam kdy lilo, jinak je to za mě zbytečnost.
 
Ahoj. Minulý týden jsem koupil v bazaru mazdu cx 3,9/2016,88kw,manuál.Je to dovoz z Německa. Nalitáno má 69000 km. Jelikož nevím čím byla krmena, co by jste mi pro začátek poradili. Jedná se jak o motorový, tak i převodový olej. Díky všem
Ahoj, rad na oleje je tu bezpočet, ale nejdřív bych začal nahlédnutím do servisní knihy kde jsou vhodné a doporučené oleje výrobcem - jejich specifikace.
 
Ahoj. Za sebe bych udělal akorát proplach motoru předtím než tam naleješ něco co se tu doporučuje nebo i nedoporučuje. Jako proplach perfektně funguje "BG109 EPR" nebo pokud máš pocit že motor vypadá uvnitř čistě (stačí sundat víčko na dolejvání a kouknout = nemusíš hned půlit motor na atomy), tak jako takový jemný proplach funguje "Motul Engine Clean Auto". K motorovýmu oleji se ze strachu raději vyjadřovat ani nebudu, ale ten převodový opravdu dobře funguje Ravenol MTF-2 75W-80.:);)
Díky,ten proplach BG 109 EPR jsem měl v plánu :) Díky za tip na převodový olej.Jen dotaz,dává se zhruba 2 a něco litrů,že?Já to sice dělat nebudu,nemám rampu a v tomhle počasí se mi už pod auto nechce,jen at´vím kolik ho koupit.Jinak omlouvám se za dotazy,které už tady možná byly,ale teprve se se vším seznamuji.Ještě pořešit ten motorový,zatím jen vím,že se dával 5w-30.
 
Díky,ten proplach BG 109 EPR jsem měl v plánu :) Díky za tip na převodový olej.Jen dotaz,dává se zhruba 2 a něco litrů,že?Já to sice dělat nebudu,nemám rampu a v tomhle počasí se mi už pod auto nechce,jen at´vím kolik ho koupit.Jinak omlouvám se za dotazy,které už tady možná byly,ale teprve se se vším seznamuji.Ještě pořešit ten motorový,zatím jen vím,že se dával 5w-30.
Výrobce udává 1,7 litru, ale co si pamatuju, tak to vždycky bylo okolo 1,85 litru. Tak jako tak koupíš 2 litry a to by mělo stačit aby byl olej v převodovce k napouštěcímu otvoru (to slouží i jako ryska MAX).
 
Výrobce udává 1,7 litru, ale co si pamatuju, tak to vždycky bylo okolo 1,85 litru. Tak jako tak koupíš 2 litry a to by mělo stačit aby byl olej v převodovce k napouštěcímu otvoru (to slouží i jako ryska MAX).
Super,díky :)
 
Výrobce udává 1,7 litru, ale co si pamatuju, tak to vždycky bylo okolo 1,85 litru. Tak jako tak koupíš 2 litry a to by mělo stačit aby byl olej v převodovce k napouštěcímu otvoru (to slouží i jako ryska MAX).
Ještě bych měl dotaz na veškeré filtry(vzduch, kabina, olej a palivo) . Byly mi dnes v autokelly doporučený nipparts. Dobrá volba nebo radši šáhnout po mann, knecht, bosh?
 
Ještě bych měl dotaz na veškeré filtry(vzduch, kabina, olej a palivo) . Byly mi dnes v autokelly doporučený nipparts. Dobrá volba nebo radši šáhnout po mann, knecht, bosh?
Za mě s čistým svědomým určitě řeknu MANN. Aspoň vzduchový a olejový od MANN. Případně MAHLE / KNECHT (MAHLE a KNECHT jsou jedna firma). Kabinový je úplně jedno, protože tam nejde o auto ale o tebe. Benzín palivový filtr v klasickym slova smyslu nemá. Je tam pouze palivový sítko na nízkotlakém čerpadle v nádrži a pokud netankuješ z kanistru nebo u nějaký pofiderní benzínky na poli, tak se nemění.
 
Poslední úprava:
Za mě s čistým svědomým určitě řeknu MANN. Aspoň vzduchový a olejový od MANN. Případně MAHLE / KNECHT (MAHLE a KNECHT jsou jedna firma). Kabinový je úplně jedno, protože tam nejde o auto ale o tebe. Benzín palivový filtr v klasickym slova smyslu nemá. Je tam pouze palivový sítko na nízkotlakém čerpadle v nádrži a pokud netankuješ z kanistru nebo u nějaký pofiderní benzínky na poli, tak se nemění.
Co filtry Bosch?
 
Co filtry Bosch?
Nějak nemám důvod používat cokoliv jinýho pokud není nouze. Zároveň MANN je čistě filtrařská firma a byla první (po originálním filtru), která dokázala vyrobit správnej filtr pro Skyactiv-G. U W6018 je i docela rozumně nastavený obtokový ventil (0,8bar) což já tvrdím, že je lepší když do motoru teče olej s bordelem než když tam neteče žádnej.
Dnes je tahle informace samozřejmě pase, protože doba jde dál, technologie jdou dál, ale někdy v roce cca 2014-2015 (nepamatuju si přesně) jsem četl v jednom časopise, že vzduchový filtry od MANN se vyrovnali filtračníma účinkama, ale zároveň i propustností originálním filtrům.
 
Za mě s čistým svědomým určitě řeknu MANN. Aspoň vzduchový a olejový od MANN. Případně MAHLE / KNECHT (MAHLE a KNECHT jsou jedna firma). Kabinový je úplně jedno, protože tam nejde o auto ale o tebe. Benzín palivový filtr v klasickym slova smyslu nemá. Je tam pouze palivový sítko na nízkotlakém čerpadle v nádrži a pokud netankuješ z kanistru nebo u nějaký pofiderní benzínky na poli, tak se nemění.
Super ?, pro mě info k nezaplacení. Kdyby i Mazda měla web kde člověk zadá VIN a vyjede mu co potřebuje.
 
Mazda ale chce aby si jazdil do autorizáku pre originál diely a tieto informácie teda nepotreboval. Z toho servisu majú lepšie zisky ako z predaja. Myslím že väčšina predajcov to tak má.
 
Mazda ale chce aby si jazdil do autorizáku pre originál diely a tieto informácie teda nepotreboval. Z toho servisu majú lepšie zisky ako z predaja. Myslím že väčšina predajcov to tak má.
Jasně s tím bohužel musím souhlasit. Já jsem byl roky "škodovkář" a tam to takhle fungovalo.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top