• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Hodně rychle jsem to projel ... a mám k tomu jen jedno: To muselo dát takovou práci ... přitom taková blbost :joy:;)
 
Hodně rychle jsem to projel ... a mám k tomu jen jedno: To muselo dát takovou práci ... přitom taková blbost :joy:;)
Kdepak blbost. Je to efektní, barevné a má to jistě i sledovanost, která zajistí příjmy youtuberákovi. A o to u všech podobných videí jde.
Nic víc od toho nečekej.
 
Že Mazda olej vyhrál mě moc nepřekvapuje, však víme, že je to taká vodička. Z testu vyplývá, že je hezký a dobře teče :cool: A že měl dobře zvolené sousední oleje, které svým blízkým umístěním vtekly do stopy rychleji tekoucího oleje Mazdy a trochu mu pomohly zrychlit ;) Kdyby ty oleje měl alespoň tak od sebe, aby se vzájemně takto neovlivňovaly.

Ono je to složité, o tom žádná, ale i na Youtube se dají najít velmi pěkné testy olejů, kde skutečně testují jak mažou při zátěži a bylo by dobré se min. inspirovat a pokusit se o podobný způsob testu. Např. jsem kdysi koukal na https://www.youtube.com/@PiotrTester a i dle něj si potvrdil, že volba Ravenol DXG 5W-30 se zdá být správná.

Ať si každý vybere co chce a na základě čeho chce, mnohem podstatnější je pravidelná a včasná výměna, než zda je to Ravenol, Mobil, Millers Oils, Castrol, Shell, Total, Mazda či jakýkoliv jiný olej.
 
Poslední úprava:
@Nigfire mažou / mazlavé jsou všechny. Důležitý jsou ostatní parametry.

Ravenol má 2 nové oleje SVS a HST oba jsou 5W-40 ACEA A3/B4 a mají API SP pro všechny bojovníky s LSPI jak jsme bouřlivě řešili na předchozích stránkách. Rozdíl je jen v tom že HST splňuje více norem výrobců (opel, renault GM,...) a má menší odparnost (Noack) . Pro nás Mazdaře však jediný rozdíl bude jen v aktuální ceně na konkrétním eshopu.
A dále tady máme cenově dostupnější alternativu k mýmu oblíbenýmu VST - Ravenol HCS (A3/B4 + API SN) je trochu míň aditivovanej a je o cca 300Kč na 5L levnější , což je takovej kompromis pro ty co chtějí slušnou ochranu ale pavouky z výfuku vyženou jen občas nebo vyjímečně ;)
 
Poslední úprava:
Hm škoda ze nemají takové novinky jako 0W-30 tak snad časem.
 
Zdar borci, priznam se, ze se mi to nechce zase cele cist. Hledam aktualne pro G165 nahradu za Ravenol SSO 0W-30, SN/CF, ACEA A3/B4, ktery tam ted byl po 2 vymeny a uz ho nechci videt, kvuli velke hlučnosti motorub za studena.
 
M3grey..přesně to samé. Ten samý olej a za studena opravdu hlučný. Tak kdyby někdo měl jinou alternativu, budu jedině rád
 
Osobně dávám Ravenol DXG 5W-30, ale nemám moc s čím porovnat, dávám od první výměny v 5.000 km, takže jsem zvuk motoru asi nijak zažitý neměl. Ale olej nemizí, aktuálně i po 8.000 km je krásně čistý (zrovna jsem kontroloval množství oleje, najeto cca 23k km celkem, prozatím proběhly 2 výměny oleje, chystám se na 3.) a přijde mi vše OK. Pokud jsi nebyl spokojen s nějakým olejem 0W-30 a chceš u dané specifikace zůstat, pak hold jiný olej, klidně jiného výrobce a min. budeš moci porovnat. Případně zvážit i změnu specifikace (bylo nutné olej dolévat?).
 
Osobně bych tam dal vst a není co řešit.
DXG je ještě řidší býť je to 5W - parametrama odpovídá C2 kategorii tj lehkoběžný mid SAPS = lajcky řečeno zřejmě bude kvůli nižší viskozitě a aditivaci ještě hlučnější + může začít mizet
Muzete zkusit SSL, ale po cca 6tkm jsem vnímal opakovaně zvýšenou hlučnost z důvodů co jsem několikrát psal dříve.
 
Osobně 40 tisíc na 0W-20 od výměny k výměně na merce skoro nepozorovano.
Nyní 9 tisíc na 5W-30 DXG a opět nezpozorovan úbytek.
 
Ono je dost divný že 0W-20 nemizel, a 5W-40 mizí musí to být tím pozvolným rozpouštěním úsad
 
Osobně bych tam dal vst a není co řešit.
DXG je ještě řidší býť je to 5W - parametrama odpovídá C2 kategorii tj lehkoběžný mid SAPS = lajcky řečeno zřejmě bude kvůli nižší viskozitě a aditivaci ještě hlučnější + může začít mizet
Muzete zkusit SSL, ale po cca 6tkm jsem vnímal opakovaně zvýšenou hlučnost z důvodů co jsem několikrát psal dříve.

Tento?
 
Jj cena slušná, levněji má dufy.cz mají u toho taky dopravu zdarma
 
Souhlas, pokud není nutno dodržet podmínky záruky, šel bych také do Ravenol VST, tedy 5W-40. Já hold po dobu záruky budu nucen dodržet 0W-20 či 5W-30, takže za mě volba jasná a držím se hold 5W-30 a tam mi DXG vycházel v testech slušně a plní co Mazda požaduje.

Klidně si nechám ale poradit jinou vhodnou, parametrově lepší alternativu, ideálně Ravenol :) Těch možností, i jen od Ravenolu, je totiž neskutečné množství - viz https://oilguide.ravenol.de/?lang=en&selectedType=601db4edfed0d4a3 (do druhého auta, SEAT Leon 1.4 TSI, dávám VMP 5W-30, splňující normu VW).
 
Ono je dost divný že 0W-20 nemizel, a 5W-40 mizí musí to být tím pozvolným rozpouštěním úsad
Já do Mazdy 5W-40 nikdy nedával - jen 0W-20 a teď A5 5W-30.
Nicméně o mizení A3 5W-40 mi par lidi něco řeklo na fóru oleje - jde prý o to ze tyto motory jsou dělané na sníženou viskozitu a tak při použití oleje s klasickou viskozitou kor ve vyšší hustotě paradoxně dochází k vyšší spotřebě oleje. Všichni mi tam říkali ze pokud k tomu není nějaký extra důvod tak do těchto motoru s klidným srdcem A5 kor když motory snáší 0W-20. Takže 0W-30/5W-30 v A5 je taková zlata střední cesta.

Taky bylo řečeno ze DXG patří mezi nejlépe aditivovane oleje a parametr obsahu popela již dávno neurčuje jak dobře je olej aditivovan neb aditiva jsou dnes i na jiných základech.
 
@P09 No ono zas 5W-30 s A3/B4 normou moc není resp u Ravenolu jen HCL a ten má na dnešní dobu "jen" API SL. Otázka je jestli se jim u oleje z nižší modelové řady nechtěla platit novější norma SN, nebo ji opravdu neplní

@MK-M3 nj jenže se nějak zapomíná na to, že i to DXG je za studena viskoznější než jakákoliv 5W-40 za provozní teploty. A olej je stejně jako voda nestlačitelnej, takže ten odpor u DXG nebo 0W-20 za studena prostě bude vyšší a mizelo by to i tak. Pitris je fajn chlap ale občas s ním nesouhlasím, protože mně to zkrátka nedává smysl
 
Že by DXG byl za studena viskoznejsi než zahrata 5W-40 ….?
Na to jsi přišel jak?
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top