• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Výměna převodového oleje (nejen) Skyactiv

  • Vlákno založil Vlákno založil Max6
  • Datum založení Datum založení
Jak padnou teploty bude to horší, já bych to vyměnil už jen pro to ať ta převodovka netrpí
Určitě doufat a čekat na zázrak, že to bude lepší nebudu. Teď mám před sebou 900km a to už vyměnit nestihnu. Tak snad dojedu . Ale opravdu je to nepříjemné a kazí to celkový požitek z jízdy, což tady nemusím asi ani říkat. Po návratu pujde ven a zkusím zmiňovaný Ravenol .
 
Otázkou je, jestli to nějak markantně pomůže, protože 2013 bude mít všechny vady uvedené v Drhnutí při řazení, vyskakování převodového stupně, vibrace ... :(
Taky nevěřím, že půjde jak po másle, když ty problémy jsou podle zkušeností ostatních i u nových převodovek. Asi Japonec udělal někde chybu. Ale byl bych rád, kdyby to bylo aspoň "lepší" a ulehčil jí. Vlákno co posíláš, jsem si už taky prošel...no do ****. Ani si neumím představit, kdo a za kolik by mi dokázal takový repas udělat
 
Zdravím pánové. Tak jsem si přečetl celé vlákno. Bohužel teda až po výměně. Mám úplně stejný problém a to zadrhávání kvaltů. Do předešlého auta i do motorek co se motorového oleje týče dávám už 10 let Castrol. Proto jsem i do M6 zvolil Castol Syntrans FE. Kdybych si to tady přečetl dřív zvolil bych Ravenol nebo Elf. Nicméně hned po výměně mi přijde že zadrhávání je stejné a k tomu hlasitější rány než předtím. Ale mám na tom tak 5km. Zkušenost přidám po větším nájezdu, ale moc naděje ke zlepšení tomu nedávám.
Tak jsem zdárně vyměnil za Castrol. První dojmy jsou takové, že za studena mi to přijde stejné, možná trochu horší, než před výměnou. Ale musím říct, že po zahřátí 15km plynulou jizdou jde krásně.
 
Caute,

Nez jsem se dostal vubec k tomto clanku tak jsem menil olej preventivne na moji zanovni mazde gj 12/2012 121kw. Razeni bylo celkem OK malinko sem tam zadrhlo, ale nic zavazneho v predchozi GH 2.5 bylo horsi.
Najeto bylo 135 000 km. Měnil jsem to preventivne.
Dlouhodobe dávám motorový olej Millers (cena docela darda)
tak pro GJ prisel tento https://www.millersoils.cz/ee-longlife-eco-5w30?c=63 Kupuju ho primo u importera abych se vyhnul pancovani...
z dobré zkušenosti k tomuto výrobci jsem zvolil rovnou dle mazacího planu i prevodovy olej Millers

Po 100 km jsem zadne zadrhnuti uz nespozoroval, ale asi brzo na zavery... jenom dalsi olej do pranice :D
 
Davas do auta s najazdom 135 tisic km schvalne olej s ACEA A5? Jazdis prevazne velmi kratke trasy?
 
Davas do auta s najazdom 135 tisic km schvalne olej s ACEA A5? Jazdis prevazne velmi kratke trasy?
Jezdim prevazne kratší trasy. Do gh 2.5 jsem ho daval taky. Schvalně ho nedávam. Ale jestli se nepletu tak original olej je taky a5.
Respetive Valvoline ,Millers i Mobil mi v mazacich planech doporucuje primo A5. Nevim co je presne v manualu, ale predpokladam ze vyrobce bude pocitat s tou specifikaci a olejoveho filmu v motoru. Kazdopadne nerozumim tomu uplne do detailu proto nerikam ze to je nutne spravne.

Olej menim co 10k
 
Poslední úprava:
Vraťte se k prevodovým olejům ať tu není zmatek
 
Vracím se z5. Najel jsem 1000 km na převodový millers TRX Synth 75w80 GL5. Ikdyž jsem neměl zádné výrazné závady, tak chod je hladší a drhnutí zmizelo.

Nevím jestli to pomůže každému, ale možná budu první v republice kdo tam nalil Millers oil :D Viskozitu atd si porovnejte sami dle libosti.
 
TRX Synth 75W-80 GL5 je o necelých 20% tužší při 100°C a při -40°C má 7x vyšší dynamickou viskozitu než Ravenol MTF-2. Otázka je jestli je to už dost velkej rozdíl nebo to bude ještě dostačující, uvidíš časem. Myslím že ho tady už někdo používá, třeba se ozve :-)
 
Ja mám teda dotaz ohľadom LF 2,5 v GH pred FL, po výmene pred rokom za Ravenol MTF-2 75w-80 sa radenie v lete značne zlepšilo, ale ako prišla zima tak to prvé dve preradenia z 1-2 drhne a často počíta zuby hlavne teraz jak býva -5 stupnov a menej, čím zimsie tým horšie. Časť pripisujem aj už horšej spojke. Zaujímavé, že pri riadení 2 z neutralu to ide vždy ľahko, len z 1 do 2 to drhne. V lete to funguje parádne takže nebudem laborovat či 75w-90 alebo 75w-80, keď je problém len v zime. Chcem to vymeniť za inú značku okrem Ravenolu, ale neviem, čo je overené, kľudne aj niečo drahšie len nech je už pokoj, poraďte.
 
Vyměň znovu za ravenol. Mě první výměna pomohla ale po druhé výměně to bylo ještě o poznání lepší... Ten olej je hold kontaminovanej zbytkama předchozího, uvidíš ;-)
 
Tak po 3000 km na oleji Ravenol MTF-2 75w-80 se řazení o dost zlepšilo. Předtím jsem dělal výměnu oleje a dal tam Castrol Syntrans Transaxle 75W90, najel na něm cca 30K km. Dal jsem na vaši radu a vyzkoušel ten ravenol. Za mě zatím super ?
 
Tak po 3000 km na oleji Ravenol MTF-2 75w-80 se řazení o dost zlepšilo. Předtím jsem dělal výměnu oleje a dal tam Castrol Syntrans Transaxle 75W90, najel na něm cca 30K km. Dal jsem na vaši radu a vyzkoušel ten ravenol. Za mě zatím super ?
Mám úplně stejnou zkušenost. Poprvé dal Castrol a vydržel jsem to 500km, katastrofa (velké problémy, často nemožnost zařadit R a trojku) horší jak s origo, který tam byl 200tis. Castrol nedoporučuju. Vyměnil jsem za Ravenou a paráda, luxus. Sice lehké drhnuti, ale to je podle všeho vlastnost Mazdy. Jinak od výměny najeto 3000 a ani jeden problém. Za sebe naprosto doporučuji. Rozdíl je obrovský.
 
Pridavam sa po roku ide s ravenolom radit jednym prstom. Jediny problem nastava v zime ked je minusova teplota, vtedy to za studena drhne viac jak s originalnym olejom.
 
Mě pomohlo po roce ještě jednou vyměnit ten ravenol a bylo to ještě o dost lepší. Teď mě v poslední době zlobí řazení zpátečky ale to bude spojkou
 
Borci,mám takový dotaz. Co se stane,když místo náplně 1,7 litru dám 2 litry převodoveho oleje? Jde mi o to,že jsme s @nalimo zjistili,že pokud stojíme z kopce čumákem dolů,jde nádherně sametově řadit bez drhnutí. Trvá to sice jen chvíli,ale takový nádherný pocit z řazení jsme už dlouho nepocítili. Ovšem následné další a další přeřazení už zase začíná řazení nepříjemně drhnout. Jen nás napadlo,jestli by nepohlo dát více oleje nebo popřípadě méně? Co se může stát při nedodržení daného množství náplně v převodovce? Díky za odpověď
 
Toto je návod pouze pro MANUÁLNÍ PŘEVODOVKY !!
Začíná být zase zima a s tím se opět začali rozšiřovat problémy s řazením. Většinou lidi trápí zařazení 1., 2., 3. stupně a zpátečky. U nových aut je to běžný jev i za tepla, protože si ozubený soukolí a synchronizace teprve sedají (zajíždí se), ale tento jev se nejčastěji u zajetých aut objevuje pokud se olej v převodovce blíží svému konci života, a nebo byl použit nekvalitní olej. Samozřejmě těch problémů, proč auto blbě řadí může být víc, ale rozhodnul jsem se udělat návod na odstranění toho nejčastějšího a nejjednodušeji opravitelného – výměna převodového oleje. Návod jsem udělal na M3BM Skyactiv-G165 (benzín) převodovka Skyactiv 6ti kvalt C66M-R. Klidně to berte jako univerzální návod, který by mohl pasovat i na jiný Skyactivy (u CX5,GJ,atd... to určitě bude stejný) a ve svý podstatě se to takhle dělá i na stařičký 626 a novějších mazdičkách.

Před každou prací hodně pomůže vědět jaký nářadí a prostor bude potřeba. Jako pracovní prostor potřebujete rovnou plochu, protože auto musí stát rovně při vypouštění a nalívání. Samozřejmostí je možnost dostat se pod auto. Nářadí není třeba tolik a většina z vás domácích kutilů ho najde doma: 10ku oříšek na malou ráčničku (nebo jakoukoliv 10ku kterou povolíte šroubky spodního krytu motoru); malý/ostrý plochý šroubovák na vycvaknutí příchytek který drží spodní kryt motoru (ti co mají plastový nářadí na povolování interiérů to mají jasný co použít); 23ku oříšek s ráčnou na povolení výpustného šroubu a dolejvacího šroubu (postačí i 23ka klíč); 2x nový podložky pod výpustnej a dolovací šroub o vnějším průměru 24mm vnitřním průměru 18mm a tloušťce 1,5mm (doporučuji měděný – snad v každym železářství nebo určitě ve šroubkárně za pár korun); momentový klíč na dotažení výpustného a dolejvacího šroubu (není nutnost, jen při dotahování používejte hlavu a ne svaly); hadici s trychtýřem pro dolejvání nového oleje (cokoliv na způsob toho co je na obrázku); nějaký odmašťovač na vyčištění dílů od oleje (já požívám čistič brzd – z Lidlu); ubrousky na čištění (ty se vždycky hodí minimálně na zamaštěný ruce); nádobu do který se vypustí starý převodový olej (do týhle převodovky se vejde 1,7 litru tak volte nádobu podle objemu vypouštěnýho oleje);a nakonec samozřejmě nový převodový olej.

Převodový olej a jeho množství volte podle typu auta/převodovky a taky zkušeností ostatních. K tomu vám nejvíc poslouží uživatelský manuál od vašeho auta nebo se dá odpíchnout od mazacích plánů co jsou na internetu. Do týhle M3BM se dává převodový olej 75W-80 1,7 litru API GL-4. Do starších (NEskyactiv) mazd všichni známe Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 2,6 až 2,9 litru, ale to jen tak mimo téma. Volba u mého auta padla na Castrol Syntrans V FE 75W-80 API GL-4+.

A teď už po všem tom povídání je tu postup „Jak na to“

1. Sundejte spodní kryt motoru. Drží ho pár šroubů na 10ku klíček (ideální je použít malou ráčničku) a pár plastových příchytek co vycvaknete třeba plochým šroubovákem.
Zobrazit přílohu 11123

2. Na převodovce najděte výpustný a dolívací šroub (viz. foto)
Zobrazit přílohu 11133Zobrazit přílohu 11125 Zobrazit přílohu 11126

3. Pod výpustný šroub si připravte nádobu do který vyteče starý olej
Zobrazit přílohu 11127

4. Pomocí ráčny a 23ky oříšku (nebo 23ky klíče) povolte výpustný šroub a nechte starý převodový olej vytéct do připravený nádoby.

5. Povolte i dolejvací šroub – taktéž na 23ku klíč

6. Dolejvací a výpustný šroub pořádně očistěte hadrem a nasaďte na ně nové podložky – ty starý podložky samozřejmě vyhodíme do popelnice
Zobrazit přílohu 11132

7. Jen co starý převodový olej vyteče, tak zasuňte hadici s trychtýřem do nalévacího otvoru horem přes otevřenou kapotu (viz. foto)
Zobrazit přílohu 11129Zobrazit přílohu 11128

8. Tento bod je pouze moje doporučení – Než zašroubujete výpustný šroub, tak doporučuji vypláchnut dno převodovky čistým olejem. Takže výpustný šroub je povolený, v díře po nalévacím šroubu je hadička a vy ze shora do trychtýřku nalejete cca 300ml nového oleje a necháte ho pořádně vytéct – POZOR! Počítejte s tímto úbytkem při nákupu nového oleje, aby vám pak zbyl na samotné nalití čisté náplně.

9. Jen co všechen starý převodový olej pořádně vyteče a vykape, tak hadříkem utřeme výpustný otvor a rukou zašroubujeme výpustný šroub s novou podložkou.
Zobrazit přílohu 11130

10. Vezmeme momentový klíč, nastavíme ho na požadovanou hodnotu (u tohoto auta je to 39-59Nm – já nastavil na 55Nm) a utáhneme výpustný šroub.
Zobrazit přílohu 11131

11. Pokud jsme hadici s trychtýřem už nezasunuly do otvoru po dolejvacím šroubu (bod 7.), tak to uděláme a začneme do trychtýřku nalejvat nový olej.

12. Dolejvací otvor má funkci i kontrolního otvoru stavu hladiny převodového oleje. To znamená, že pokud je v převodovce už dostatek nového oleje, tak přebytečný olej začne tímto (dolejvacím) otvorem vytýkat ven. Takže jakmile uvidíte, že už dolejvacím otvorem začíná téct převodový olej, tak přestaneme nalívat nový olej, protože v převodovce je ho už dostatek.

13. Vyndáme hadičku z dolejvacího otvoru a necháme přebytečný olej vykapat – to může trvat docela dlouho, klidně 30min pokud byla převodovka teplá z předchozí jízdy.

14. Jakmile z nalejvacího otvoru přestane kapat přebytečný olej, tak opět hadrem otřeme dolejvací díru a zašroubujeme do ní rukou nalévací šroub s novou podložkou.

15. Opět vezmeme momentový klíč (který je nastaven na 39-59Nm – já nastavil na 55Nm) a dolívací šroub utáhneme.

16. Vezmeme nějaký hadr a čistič (já použil čistič brzd) a otřeme blok převodovky od oleje, který po ní stékal.

17. Nandáme a přišroubujeme spodní kryt motoru.



Toto je celý proces výměny převodového oleje v převodovce benzínového SkyActivu. Je velice podobný (ne-li totožný) jako výměna převodového oleje i ve starších mazda převodovkách včetně dieselů. Nový olej je v převodovce znát hned a i mě samotnýho překvapilo, jak jde najednou hladce přeřazovat i podřazovat.



P.S.: Takhle vypadá olej z mého auta pod mým vedením po 80000km (3letech) vůči novému oleji. Opravdu věříte doporučeným intervalům výrobce? Já ne…

Díky za návod, při 100.000 vyměněn původní olej za Ravenol MTF-2 75W-80 API GL-4 a je to dost znát. Ještě jednou díky @Max6
 
Tak včera jsem vyměnil olej za ravenol a kvalty tam lip padají vždy se mi sekal 4 stupeň a teď ok
Najeto 89 000 km ještě by tam možná chvylku vydržel ale jsem rad ze jsem vyměnil je to za chvíli hotový i s motorovým olejem ?

20210526_193457.jpg 20210526_125510.jpg 20210526_125522.jpg
 
Back
Top