• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Výměna převodového oleje (nejen) Skyactiv

  • Vlákno založil Vlákno založil Max6
  • Datum založení Datum založení
@MyQL pořád testujeme... Ale zatím jako nejlepší olej se nám jeví Elf nfp. Dobrý jak za studena tak za tepla i při sportovní jízdě. Drhne ze všech nejméně a řazení je pěkně tlumené. Nicméně, pořád řazení není ideální,ale oproti origo oleji nastalo zlepšení tak o 70%.

Testované oleje...

Origo náplň - veliké drhnutí rychlostních stupňů, za studena hůře dvojka,pětka,zpátečka a pískání při přeřazení z dvojky na trojku. V některých případech se rychlost zasekla. Nešlo dořadit. Musela se daná rychlost dávat na 2x.

Ravenol mtf2 - doslova jiný svět oproti origo oleji ze začátku. Lehké,bez drhnutí a za studena asi nejlepší olej. Nicméně po ujetí cca 500 km,se začalo objevovat dost citelné drhnutí a hlavě pri svižné jízdě olej jakoby nestíhal změnu rychlostních stupňů. Jako jediný byl po vypuštění z převodovky černý jako bota. Najeto na něm zhruba 2 tis km.

Castrol syntrans B - velice špatný za studena. Rychlosti se doslova sekaly! Za tepla vcelku ok. Najeto 500 km.

Redline MT 85 - Za studena a tepla občasné zaseknutí rychlostních stupňů. Zejména dvojka a pětka. Šel opět rychle ven. Snad 700 km byl v převodovce

Redline MTL - Můj veliký favorit. U něho jsem čekal,že mou převodovku vzkřísí. Bohužel, za studena moc dobře nefungoval. Dost drhnul a dvojka šla ztěžka. Po zahřátí ovšem fungoval znamenitě. Občas zadrhnul,ale tlumeně. Opět nic pro mě.

Bg syncro shift II - dost podobný origo oleji s tím,že se rychlosti nezasekávaly.

Jak už jsem psal,teď tam máme oba Elf nfp. Je možný, že se časem zhorší a bude dělat problémy. Zatím není důvod ho měnit.
 
@king dave díky za detailní info, myslím si, že ne jednomu člověku může pomoci, stejně by mě zajímalo jak Vám to funguje osobně, nejezdíte někdo do Brna? na malý pokec? :) jako já si říkám, že to zase tak špatné není, ale samozřejmě by to mohlo být lepší a obávám se co přinese zima.
 
@MyQL,já jsem Olomoucký kraj a @nalimo Brno,takže sraz by mohl být reálný po domluvě.
Nalimo testoval úplně jiné oleje něž já a nakonec on mi dal tip na ten Elf. Teď jezdíme oba dva na Elf a obou nám vyhovuje a to i přes to,že já mám G120 a on G165. Párkrát jsme se střetli na půl cesty, abychom si navzájem otestovali řazení u obou našich aut. Nalimo těch olejů vyzkoušel více než já. Tak snad i on dá časem recenzi.
 
co som zatial vyskusal:
Shell Spirax S6 GXME 75W-80 ... v mojom aute nefungoval, rychlosti sa zasekavali, horsi, ako original, neodporucam

Amsoil Synchromesh 75W-80 ... po opatovnom zamysleni sa musim uznat, ze fungoval dost dobre, lepsie ako origo, nesekal sa, isiel hladko a lahko, no je to potencialne nebezpecenstvo, kedze neplni normu GL4, aj ked zlozenim by mal byt GL4 kompatibilny, odporucam na vlastne riziko

Castrol Syntrans FE 75W ... prilis tenky, radenie sice fungovalo, nesekalo, ale bolo vsetko viac citit, akoby to islo "na sucho", akoby som mal v prevodovke miesto oleja vodu, na nemeckych forach ho odporucaju do mx5, ja ho neodporucam

Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 ... musim dat @Max6 za pravdu, ze sa obcas rychlosti zasekavali, no inak fungoval relativne dobre, no rychlosti padali s vacsim odporom, nie je vhodny pre nase Skyactiv prevodovky, neodporucam

Redline MT85 75W-85 ... dost podobny Castrolu Multivehicle, neodporucam

Ravenol MTF-2 75W-80 ... musim uznat, ze je jeden z najlepsich, urcite lepsi, ako original, zarazilo ma, ze plni normu MT-1 a aj preto som ho dal von, mozno sa k nemu este vratim, viac rozpisem nizsie pri ELF, odporucam na vlastne riziko (ohladne nejakeho nebezpecia viac poradia chemici, ktori skumaju zlozenie oleja, to iste plati pre amsoil)

Morris Lodexol MTF 75W-80 ... podobny, ako Shell, nefunguje, neodporucam

ELF NFP 75W-80 ... menil som uz 2x:
po prvej vymene fungoval zo vsetkych testovanych olejov najlepsie, najazdil som s nim cca 3000km a fakt najlepsi zo vsetkych, za kazdej teploty, so zahriatym aj studenym motorom, testovane pri cca 10st celzia az 30st. Menil som ho nedavno este raz, kedze som si chcel byt isty, ze nemam v prevodovke nejaky mix, no od poslednej vymeny prevodovka ide o trocha horsie, mozno ina sarza oleja, mozno trocha iny objem, momentalne fakt netusim. Spravim este jednu vymenu za ELF NFP v najblizsej dobe a uvidime. Kazdopadne stale funguje lepsie, ako origo, neseka sa, ide hladsie a lahsie. Odporucam ho, no tiez to nie je uplne cisto GL4 olej, je to GL4+, to plus zrejme kvoli EP (extreme pressure) aditivam (nech ma nejaky chemik opravi ak to tak nie je). Tie EP by tiez mohli byt potencialna hrozba alebo aj nie, to uz pravdupovediac neviem, EP by mali lepsie chranit samotne ozubenie, GL4 by zasa malo viac chranit synchrony, kombinacia GL4 a EP by snad mala celkovo lepsie chranit oboje a nemala by byt hrozbou pre nasu prevodovku, ktora vyzaduje GL4, ale kto vie...

Stale je kopec olejov, ktore by mohli byt este lepsie (napr. Tutela, Castrol Transaxle, Mobil 1, Millers atd, atd), no my sme ich nevyskusali a pravdupovediac uz sa mi viac ani skusat nechce, ta prevodovka stoji s prepacenim za hovno (dakujem mazda!) a ziaden olej na svete ju neopravi, moze len eliminovat negativa.

Suhrn: z testovanych olejov najlepsie negativa tej "uzasnej" prevodovky eliminovali oleje: ELF NFP, Ravenol MTF-2, Redline MTF a Amsoil Synchromesh
 
Poslední úprava:
@king dave k tomu Ravu - duvod proč zčernal mohla být aditivace, která je nadprůměrná navázal na sebe zbytky starýho oleje a tím se znehodnotil. Těžko říct jak by dopadl kdyby další náplň šel znovu zase MTF-2 75w-80. Mě první olej po origu taky moc nefungoval a vytekl tmavší, až další náplň mtf-2 75w-80 se chytla a to až po pořádným ohřátí převodovky delší jízdou. Zatím na něm mám 25tkm a je ok ale za 1-2 roky ho zas vyměním
 
@no_hits upřímně,moc tomu nevěřím, že by druhá výměna pomohla. Ale možné je vše. I jsem o tom jednu chvíli uvažoval, ale potom co zjistil @nalimo (norma MT-1),jsem Ravenol úplně zavrhl... Ale třeba mu někdy dám ještě šanci, když nikdo z vás nemá s Rav olejem žádné problémy. Ba naopak.

Spíše chci časem udělat druhou výměnu Elf nfp. On opravdu nejlépe funguje až jsem byl sám překvapen. Je hlavně stabilní. Žádné veliké výkyvy za studena,tepla,sportovnosti. Za každých okolností odvádí znamenitou práci. Což se o ostatních olejích říct rozhodně nedá. U nich šlo většinou za studena řadit těžce,nebo se rychlosti sekaly. Výjimkou byl Ravenol který sice za studena řadil asi nejlépe,jenže po důkladném prohřátí zase nejhůře.
Nynější Elf se začíná s přibývajícími km zlepšovat. Za mě nejlepší volba do mé převodovky v tuto chvíli.
 
Absolutně nechápu proč @nalimo a i ty jste chytli obrovský strach z klasifikace MT-1. Možná by nebylo od věci si dohledat co ta klasifikace znamená.
MT-1:
Pro nesynchronizované manuální převodovky v režimu vysokého zatížení.Mazivo obsahuje aditiva pro extrémně vysoký tlak a pro zvýšení teplotní stability.

Navíc při srovnání - klasifikace GL-4 vyžaduje odolnost vůči střední zátěži převodovky a MT-1 odolnost vůči extrémní zátěži .

To znamená akorát to, že olej splňující i normu MT-1 je více aditivován než běžné GL-4 oleje a zajišťuje lepší ochranu vůči vyšší zatěžování převodovky a vůči selhání oleje vlivem vyšší teploty :D :D
 
Poslední úprava:
No jo,ale ten více aditivovaný olej při vysoké zátěži absolutně nefungoval. Přílišná aditiva nejspíš nejsou vhodná pro mou převodovku. Díky za vysvětlení. Teď už ho na 100% do převodovky zpět nedám.
Ten Elf nfp je opravdu dost dobrý olej. Nejlepší na něm je,že se den ode dne zlepšuje. Tak snad mu to vydrží.
 
Tam došlo k degradaci vlivem kontaminace původním jetým olejem. Mě taky zabrala až druhá náplň jak jsem psal výše. Ten Rav horší jak elf není, jen to cgce trochu pochopito co tam jde a co je potřeba při první výměně pořešit ;)
 
Já tvou filozofii chápu. Za každou cenu dát olej značky Ravenol. A když nepomůže i druhá výměna, dá se třetí,čtvrtá....
Dám ti radu. Možná to trošku rozhodí tvou koncepci a minimálně 3 dny nebudeš z toho spát,ale ten Elf je opravdu v mnoha ohledech lepší než Ravenol. A bonus na závěr? Ale pssst,nikomu to neříkej....stačí jedna výměna!! :D
 
Ach jo... Chcete poradit a když vam člověk řekne co děláte nebo si myslíte blbě, jedete si to svý... Trochu mně to připomíná starou reklamu na tuším Vodafone.... A nechcete raději za stejnou cenu prezidentské apartmá s all inclusive a výhledem na moře? - Ne... A vezme 2 pokojač s výhledem na zeď protějšího domu s hučící klimatizací ....

Že ja si furt nedám říct, snažím se správně poradit, uvést věci na pravou míru, objektivně srovnat a jsem akorát za blbce.

Víte co nalijte si tam vodu, je levnější, nemá MT-1 normu, dokonce ani GL-4, takže není žádný důvod pro pochybnosti.
 
Čaute ja som menil olej asi pred mesiacom a dával som Red Line MTL 75w80 a max spokojný. Prevodovka nezadrhava ide hladsie ako originál ale to môže byť len pocit lebo som menil po 100000. Ale je pravda že nikdy som nemal problém s radením. 0a9370a3dbbde92f84e7d049ce42019d.jpgd9ed0b966e39f091593eab0ce3172391.jpgf8517288fdd93b744fa93eb2490f336b.jpg

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
@no_hits,ty na to jdeš moc chemicky. Realita je bohužel jiná. Nevím,co na tom nedokážeš pořád pochopit. Druhá výměna Ravenolu mi nepomůže. Sice cca 500 km po výměně se řazení chovalo velmi dobře a to i u @nalimo,ale stále se nevyrovná Elfu. Řazení s Elfem je takové sametové,tlumené. Kdežto s Ravenolem tvrdé a cítíš v ruce drhnutí při přechodu přes neutrál. Jednoduše řečeno, Elf je rozhodně lepší než Ravenol.
 
Mno....já dal Ravenol a nemožnost zařazení trojky zmizela. Najeto cca 15 000 km a nic se nezhoršilo a převodovka funguje tak, jak má.
 
Uplne zbytocne tu vznika dusno.
@no_hits co sa tyka ravenolu a MT-1, ano presne to co si tu pastol som cital, dokonca este viac ohladne toho a prave to ma odradilo. Mam strach presne z toho, ze ten olej je vhodny aj pre nesynchronizovane prevodovky a obsahuje aditiva EP a bohvie co este, aby to splnal. Nasa prevodovka je stavana na GL4 only. Ja som Ravenol a pravdupovediac ziaden iny olej neskumal, co sa tyka chemickeho zlozenia a neviem, ci obsahuje alebo neobsahuje nieco, co by mohlo skodit tej prevodovke. Ako som uz pisal, kazdy nech sa rozhodne, ci si ho do prevodovky naleje alebo nie, nikomu nevnucujem moje rozhodnutie. Ked si si isty, ze Ravenol je pre nase prevodovky neskodny, tak smelo do toho.
Vratim sa ale este na uplny zaciatok mojho pribehu, ako hned prvy olej po original naplni som mal v plane vyskusat prave niekolkokrat spominany Elf NFP, mal som ho uz aj objednany, no objednavku som (teraz uz viem, ze bohuzial) zrusil hned, ako som prisiel na to, ze je normy GL4+ (obsahuje nieco navyse oproti GL4, moj predpoklad na zaklade toho, co som cital na strankach vyrobcu je, ze Elf obsahuje tiez EP aditiva podobne, ako Ravenol, ale Elf neplni MT-1 normu). Proste ani Elf nie je ciste GL4 olej a to je tiez trocha znepokojujuce (btw. Elf hrozne smrdi, ako sirup proti kaslu). Potom som vyskusal kvantum olejov (vid moj predchadzajuci prispevok), mimochodom aj spominany Ravenol a dokonca pisem, ze je urcite pocitovo lepsi, ako original. Mal som moznost vyskusat v cudzej G165 prevodovku po 2 vymenach Ravenolu a ziaden vyznamny rozdiel oproti mojmu testu s 1 vymenou alebo oproti @king dave autu som nepostrehol. Este raz opakujem, ano Ravenol funguje ovela lepsie, ako original Olej, radim ho zatial hned na druhe miesto, ale proste realita, odhliadnuc od aditivacie a chemickeho zlozenia, je jednoducho taka, ze ta prevodovka proste radi este o trocha lepsie s Elf NFP, nevyskusas, neuveris. A ako som uz pisal, mozno na trhu existuje olej, ktory sadne tej prevodovke este viac, ale ja uz v testovani nejdem dalej pokracovat.
@no_hits vazim si tvojej ochoty pomoct, vazim si aj tvoje skusenosti a znalosti, nepovazujem ta za blbca, ale prosim pochop, ze nam proste viac vyhovuje spominany Elf olej a podla nasho subjektivneho amaterskeho hodnotenia sa sprava v nasich prevodovkach este lepsie, ako Ravenol.
PS: vcera som spravil 3. vymenu za Elf NFP, objednal som ho z rovnakeho e-shopu, ako pri 1. vymene (prisli sme na to, ze Elf ma odlisnu flasu pre rozne krajiny alebo novsiu/starsiu flasu?). Vymenu som spravil predciznejsie, co sa tyka vypustenia a napustenia a prevodovka hned po prvych kilometroch radi opat, ako po prvej vymene (asi som mal zly objem, kedze pred vymenou som robil este nejake veci na aute a auto zrejme nestalo v uplnej rovine).
 
@nalimo Neber to nijak zle. Sám jsem debaty o olejích dávno opustil,ale pokud ten olej funguje nejlíp pro tvoje auto,tak proč jsi v tak krátký době dělal už jeho 3. výměnu ?
Jinak ano Total/Elf nedávno zavedli nový flašky.
 
@Max6 Druhu vymenu som samozrejme robil preto, aby som sa uistil, ze nemam v prevodovke mix. Tretiu vymenu by som uz zrejme nerobil, ale bohuzial druhu vymenu som odflakol (mal som malo casu) a ako som pisal po druhej vymene to radilo trocha horsie, ako po prvej vymene. Co sa tyka nejakej degradacie, tak ziadna sa nediala, ak narazas na to.
 
len tak na okraj, ani ja som neveril, ze Elf (olej urceny pre Renault) bude po tych vsetkych skusenostiach s roznymi aj extremne drahymi olejmi vobec fungovat a uz vobec som neveril, ze bude pocitovo najlepsi. No nedal mi spat a musel som ho vyskusat, kedze som v minulosti renaulta vlastnil a jazdil som aj na kamosovom a viem, ake su v tych autach tie prevodovky hrozne (alebo boli), no napriek tomu ake boli nepresne, tak radili hladko a lahko. Tak moja teoria sa nakoniec potvrdila aj v praxi :grinning:
 
Back
Top