• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Výměna převodového oleje (nejen) Skyactiv

  • Vlákno založil Vlákno založil Max6
  • Datum založení Datum založení
@Max6 dakujem za podrobnejsie info. K tym olejom, s ktorymi si mal tu cest. Motul je GL4/GL5, ten Castrol je GL4+. Do tej prevodovky patri GL4 olej, je dost mozne, ze problem robilo to "+" alebo "/GL5" - moj usudok, nie som specialista na oleje. Ja ostanem radsej pri olejoch GL4.
A som si plne vedomy toho, ze to testovanie bude na dlho a aj to nieco stoji. No nic ine, ako skusat tie oleje mi nezostava. Tie rozdiely pri pouziti roznych olejov su dost viditelne.

@no_hits este sa vratim k Tutela Technyx, s ktorou mas skusenost, pozeram, ze je tiez GL4+. Pises, ze viskozita bola nizka a drhlo to, aj preto mam chut skusit nieco viskoznejsie (Ravenol je menej viskozny, ako origo a amsoil). Ale kto vie, mozno to bude chciet nieco este menej viskozne, ako ten ravenol MTF2 - napr. Castrol 75W B, fakt uz neviem, vyskusam a uvidim.

Ked tomu rozumiem spravne, tak to "+" moze znamenat u kazdeho oleja nieco ine, ale jedna sa vacsinou o nejake pridane aditivum napr. pre VW, PSA a pod. Preto vypadava aj Elf z mojho zoznamu.

Rozhodujem sa, ci dalsi olej na skusku bude Tutela Geartech 75w85 alebo Redline MTL 75w80, pripadne olej s nizsou viskozitou Castrol 75W B.
 
Poslední úprava:
Tutelu Technyx jsem v GH zkoušel a pod 10°C to šlo přes zuby a pod 5 to bez meziplynu nešlo vůbec
 
na nejakom nemeckom fore pre Mazdu MX5 ND som sa docital, ze odporucaju:
RAVENOL STF Synchromesh Transmission Fluid (75W)
pripadne
Castrol Syntrans FE 75W

Ten Ravenol STF bude parametrovo asi dost podobny tomu MTF-3 + nejake aditiva navyse, no mozeme len hadat, kedze Vas sponzor pre MTF-3 neudava zakladne parametre. Tak dam na Vasu reklamu a podporim tentokrat Ravenol - STF. :smuggrin:

PS: S tym sponzorom som samozrejme zartoval. :cigar:

upload_2020-3-8_22-38-26.png

upload_2020-3-8_22-37-35.png
 
STF nemá API GL-4. Je to specifická věc pro GM a Chrysler.
Tutela mě v nissanu funguje úplně jak po másle i při - 16°C. Holt na mazda převodovku je moc tuhá
 
API GL4 nema ani Amsoil a tiez sa pouziva. Zlozenie Amsoil je vraj kompatibilne s API GL4. Snad aj ten Ravenol STF by mohol byt kompatibilny, kedze vraj v MX5 ND funguje. V com by mohol byt problem? Pripadne mozem skusit ten Castrol, parametrovo su skoro totozne.
 
Problém je v tom že nesplňuje některou z podminek normy API GL-4, takže se v něm můžou vyskytovat látky nevhodné pro takovou převodovku nebo nemá naopak dostatečnou míru některých aditiv, může dojít i k rozkladu gumovych těsnění, tmelu nebo k jiné nechtěné reakci oleje a materiálů převodovky
 
@no_hits ok, tak ten STF som vylucil z testovania. Objednal som Castrol Syntrans FE 75W, do konca tyzdna ho vymenim.
Vcera som objavil este jeden olej 75W so zaujimavymi parametrami:
upload_2020-3-10_15-10-32.png

Teoreticky aj ten Ravenol MTF-3 by mohol byt fajn, ale bohuzial nemame dostupne cisla, preto som isiel do toho Castrolu.
 
Tak dnes mi dorazil Castrol syntrans B 75W. Rovnou jsem ho i vyměnil a po následném projetí cca 15 km jsem zaznamenal oproti Ravenolu sametovější řazení. Snad ani jednou nezadrhlo,ale to nic neznamená... Uvidíme s odstupem času jak se bude projevovat a samozřejmě Vás budu informovat.
Co mě ale překvapilo,tak nezvyklá tmavost oleje Ravenol po vypuštění. V převodovce byl snad měsíc a půl. Čekal jsem rozhodně světlejší odstín. Nebo je to normální?
 
Tak hlásím, že včera proběhla výměna převodového oleje za Ravenol MTF2, díky @Max6 za sponzorované doporučení ;-)
Zatím po 60ti kilometrech hlásím znatelné zlepšení řazení 5 a 6. U 4 jsem dokonce zaznamenal takové mechanické cvaknutí a připadal si jak v Porsche. Na závěry je ale podle mě ještě brzo. Dnes bylo relativně teplo, doufám, že se ještě pořádně ochladí, ať Vám můžu potvrdit, nebo vyvrátit vyřešení problému.
 
Dávám info po ujetí cca 200km na Castrol B. Celkově se řazení dost podobá origo oleji. Tzn.,že za studena mají rychlosti tendenci se zasekávat. Zejména dvojka a pětka. Dá se to ovšem vychytat tím,řadit v trošku vyšších otáčkách. Po zahřátí vše v naprostém pořádku a drhnutí je opravdu minimální a tlumené oproti Ravenolu. Ravenol za mě bohužel nejhorší a nejsem si jistý,jestli výměnu v servise provedli důkladně.
Zde přikládám foto Ravenol oleje po vylití. Výměna provedena koncem ledna 2020. Najeto na něm zhruba 2 tis km

20200311_161824.jpg 20200311_162647.jpg
 
@king dave to je dost divný ten ravenol má být i po 2tkm pořád jako novej, tento je jak bota, tam buď tam bylo velký množství bordelu po starým oleji a nebo byl dost přetízenej. Pak je tu ještě možnost, že ti tam nalili jen trochu Ravu, zbytek dolili starým a co zbylo si nechali. Je to hodně divný. Nejlepší je si to udělat sám od A do Z
 
Souhlasím. I po tom co jsme zkoušeli osobně, tak podle fotek:
1) buď toto nebyl Ravenol
2) nedošlo k řádnému vypuštění starého oleje a jeho část kontaminovala nový olej
3) v převodovce se děje něco hodně špatně a vznikají tam obrovské teploty, ale podle vzhledu oleje by spíš nešlo řadit vůbec v jakýkoliv podmínkách, kdyby se toto takhle rychle dělo - hodně málo pravděpodobné a navíc by byly vidět i kovové/mosazné/měděné kousky v oleji nebo usazené na výpustném šroubu
4) ale popravdě z osobních zkušeností bych spíše řekl že k žádný výměně vůbec nedošlo

Mnohokrát (jen zde na klanu 3 lidem) jsem řešil špatné řazení po výměně oleje nebo jen kontrolu provedené práce někde v servise (nikdo mi nikdy neřekl kde mu to "dělali") a přitom jen podle podložek na výpušťáku a dolejvacího šroubu bylo jasný že se na to nesáhlo (pouze vyfakturovalo)
 
Poslední úprava:
Tak tohle je dobra prasárna ze strany servisu! Ještě jsem jim říkal, že chci být u výměny a oni, že s tím nemají problém. Až budou měnit, řeknou mi a zavolají na dílnu. Samozřejmě, nic neřekli a když jsem se po cca hodině ptal,tak že už je po výměně. Když jsem chtěl vidět flašky, prý je vyhodili...
Jedna se o servis Auto Efekt Zlín.
 
Tak myslím že se shodneme na proceduře servisu a MTF-2 bych úplně neodsuzoval ;)
 
No, byl bych skoupý na takové unáhlené soudy, ani Zdeněk ani Honza to nemají zapotřebí.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Nechci nikoho obviňovat bezdůvodně. Ale ten olej rozhodně nemá normální barvu. Chtěl jsem být u výměny a p. Dlabaja řekl,že není problém a až budou olej měnit, dá mi vědět. Samozřejmě, nic se nedělo. Seděl jsem tam v křesle snad hodinu a pak mi to nedalo a ptal se znovu na olej,že bych se chtěl podívat,jestli na mě nezapomněl. Odvětil mi,že už je dávno po výměně. To mě fakt vytočilo a šel jsem ven se uklidnit. Když jsem se vrátil, že ať se jdu tedy podívat, že nemají co skrývat. Auto na zvedáku. Ptám se mechanika jak vypadal olej a jestli mu ty 2 litry Ravenol oleje stačili. Říkal,že barva úplně normální a trošku zbylo. Flašky že vyhodil a prý si nikdo nestěžuje na převodovku.
Ano přiznám se,chtěl jsem být u výměny protože nikomu nevěřím a také proto,abych zkontroloval barvu,popřípadě nečistoty v oleji.

Takže,origo olej dle mechanika vypadal normálně po vypuštění, Ravenol dle mě a ostátních zde na fóru normálně nevypadá, tak kde je tedy problém? Ještě při tak malém nájezdu. Hm?
 
Mna v Zline zavolali pocas vymeny, aby som sa pozrel, ale bol to automat.
 
Nechci nikoho obviňovat bezdůvodně. Ale ten olej rozhodně nemá normální barvu. Chtěl jsem být u výměny a p. Dlabaja řekl,že není problém a až budou olej měnit, dá mi vědět. Samozřejmě, nic se nedělo. Seděl jsem tam v křesle snad hodinu a pak mi to nedalo a ptal se znovu na olej,že bych se chtěl podívat,jestli na mě nezapomněl. Odvětil mi,že už je dávno po výměně. To mě fakt vytočilo a šel jsem ven se uklidnit. Když jsem se vrátil, že ať se jdu tedy podívat, že nemají co skrývat. Auto na zvedáku. Ptám se mechanika jak vypadal olej a jestli mu ty 2 litry Ravenol oleje stačili. Říkal,že barva úplně normální a trošku zbylo. Flašky že vyhodil a prý si nikdo nestěžuje na převodovku.
Ano přiznám se,chtěl jsem být u výměny protože nikomu nevěřím a také proto,abych zkontroloval barvu,popřípadě nečistoty v oleji.

Takže,origo olej dle mechanika vypadal normálně po vypuštění, Ravenol dle mě a ostátních zde na fóru normálně nevypadá, tak kde je tedy problém? Ještě při tak malém nájezdu. Hm?
Není lepší, než pokládat řečnické otázky a spekulovat zde na fóru, zeptat se přímo aktérů?
 
@king dave Máš možnost vyfotit podložky na výpustných šroubech jak vypadali ? Každý servis dá nový a dá se podle nich odhadnout jestli jsou tam nový (olej měněn ) nebo jestli jsou tam už dýl. Hlavní je podložka na výpušťáku, protože jsem se setkal že servis (nějaký - opět mi človíček kvůli nějaký neznámí ochraně servisu nechtěl říct kde) jen povolil dolejvací šroub (co pak udělal nevím), dal novou podložku a zase zašrouboval a "při placení se usmívejte"
Každopádně tady to stejně asi nevyřešíš. Jakýkoliv kvalitní olej takhle nevypadá, takže buď je problém v převodovce což poznáš až třeba zase za 2000km trochu odsaješ a nebo byl problém v servisním postupu což si musíš vyřešit se servisem.
 
Back
Top