• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Výměna převodového oleje (nejen) Skyactiv

  • Vlákno založil Vlákno založil Max6
  • Datum založení Datum založení
@Max6 @king dave moj original olej po vypusteni po 50t km vyzeral uplne v pohode a bol hnedej farby, je to dost divne

A mimochodom uz testujem Castrol FE 75W, no uz tesne po vymene to vyzera tak, ze ho tam dlho nenecham, je az prilis tenky a synchrony nestihaju pri rychlejsom preradeni z 2 na 3 a z 3 na 4. Pri pomalsom ide radit v pohode. Tiez je viac citit "drhnutie".
 
Poslední úprava:
Mě přijde divný že jim ze 2L zbylo.
 
Ok. Každopádně ta barva po 2tkm je hodně divná
 
Shr3k,jaký zase spekulace? Je tohle normální barva oleje? Proto ta diskuze. Kde a s kým to mám řešit teď o víkendu?Borci zde mají zkušenost s Ravenolem,vědí jak vypadá a rady od nich jsou pro mě užitečné.

Chtěl jsem příští týden vyrazit směr AE Zlín, ale asi jsem můj problém neměl zde zmiňovat. Budou připraveni....,přitom jsem je chtěl já alespoň na chvili zaskočit.

Každopádně hláška " není problém nemáme co skrývat " mluví za vše.
 
Chtěl jsem se zeptat ještě. Měl někdo z Vás ten Ravenol olej vypuštěný po určité době? Pořád nechápu barvu oleje. Podle mechanika, který vypouštěl ten origo,byl olej normální,tzn.v pořádku. A i kdyby nenechal olej pořádně vykapat, stejně nevěřím, že se ta barva změní na takovou černotu. Je možné, že by Ravenol třeba rozpustil těsnění nebo synchrony začal "pálit" po prohřátí?

Nicméně,objednal jsem další olej na zkoušku. Ten Castrol B se velmi podobá origo oleji,takže zase jsem na začátku. Tudíž, nemá smysl ho tam nechávat.
Rozhodoval jsem se mezi Redline mtl 75w80 a Liqui Moly top tec mtf 5200. Nakonec zvítězil LM,protože Redline bych musel objednat že zahraničí a kdo ví, kdy by došel...
Zkoušet znovu Ravenol nemá smysl. Už jsem ho v převodovce měl a znovu pokoušet štěstí nemá smysl.
 
Shr3k,jaký zase spekulace? Je tohle normální barva oleje? Proto ta diskuze. Kde a s kým to mám řešit teď o víkendu?
Než vymýšlet, co by se s tím mohlo dít (a pokládat tu podobné řečnické otázky) je lepší vydržet do pondělí, zavolat vedoucímu servisu a sdělit mu, že se ti nezdá ten olej, co jsi vypustil.
 
tak zkus Ten MTF-3 když ti dvojka nechutí
 
Než vymýšlet, co by se s tím mohlo dít (a pokládat tu podobné řečnické otázky) je lepší vydržet do pondělí, zavolat vedoucímu servisu a sdělit mu, že se ti nezdá ten olej, co jsi vypustil.

Servis bude patrně zavřen stav nouze.
 
Zkoušet znovu Ravenol nemá smysl. Už jsem ho v převodovce měl a znovu pokoušet štěstí nemá smysl.
A není lepší zkusit "znovu" ten Ravenol, když nevíš jistě, jestli jsi jej tam vůbec měl?
Já mohu porovnávat s Ravenolem a bez Ravenolu jen letní sezónu; a tam problém žádný není. V zimě, když mrzne a převodovka ještě není prohřátá, tak Ravenol při rychlých přeřazovacích akcí to nedává. Měl jsem nejsíše počkat s výměnou o jeden rok déle, abych měl to srovnání. Ale bylo mi líto té převodovky, že nedostala novou náplň po záběhu, takže při výměně oleje v motoru jsem udělal i ten v převodovce. Ale tak přiznejme si to, kolikrát do roka se na Priglu bruslí, v průměru 2x, a letos to nebylo vůbec. Dokonce mám i takové kacířské myšlenky, že bych už na zimní pneu nikdy nepřezouval.
 
Ravenol fakt ne. Pravdu se nikdy nedozvím,zda- li olej byl měněn či nikoliv. Shr3k je obhajuje,tak asi ví proč. Budeme mu věřit. Já jen vím, že víckrát mě tam nikdo neuvidí. Jen musím podotknout,že s p. Boučkem nemám absolutně žádný problém. Asi jeden z nejlepších servisních techniků široko daleko. Bohužel, tímto klady servisu končí a spíše převažují zápory z mé strany. Je toho více...

Ale zpět k oleji. Nakonec jsem stornoval olej Liqui Moly a objednal Redline. Na zahraničních fórech ho chválí a je to sázka na jistotu.
Pokud při výměně oleje bude stávající olej stejné barvy jako Ravenol při vypuštění,tak se zde veřejně omluvím servisu, mechanikům a i těm dotčeným...
 
@king dave To jsem zvědavý, jak dopadne ta výměna. Děláš si to sám? Mě když to teď měnili, tak to vylívali do společné nádrže, ale olej mi nepřišel tak moc tmavý jako u tebe. Taky to byl origo a najeto měl jen 20 000 km. Co se týče Ravenolu, tak použili 2,4 litru. Náplň u šestky je prž 2,4 litru. Takže uděláno pořádně. Jsem zvědavý, jak se bude řadit po delší době, ale zatím jsem se s převodovkou nemusel prát za studena, jako předtím.
 
cau lidi. Mam 6GH diesel 2.2 a porad premyslim mezi castrol a ravenol. precetl sem si celou diskuzi ale nikdo nema zkusenost s ravenolem 75W-90??? Ravenol ma mraky prevodovych oleju a nevim jaky v tenhle specifikaci....
 
Teraz som objavil jednu zaujimavu vec. Vsimli ste si niekto, ze Ravenol MTF-2 ma okrem specifikacie API GL-4 aj MT-1? MT-1 je vacsi extrem, ako GL-5! Pouziva sa hlavne pre nesynchronizovane prevodovky/obsahuje mnozstvo aditiv pre extremnu zataz. Dobre chrani kovove casti, ale moze casom opotrebovavat synchrony. To by mohlo vysvetlovat preco @king dave vylial z prevodovky taky cierny Ravenol. Ja mam momentalne v prevodovke uz 6ty olej (ked original nepocitam) a je to Ravenol MTF-2 a po zisteni tohto faktu pojde za par dni von. Kazdopadne tie negativne prejavy prevodovky ziaden olej nedokazal ani trocha eliminovat. Rozdiel vo vysledku zatial bol len, ci kvalty idu lahko alebo tazsie, ci je vacsi odpor pri synchronizacii, niektore oleje sposobovali zasekavanie radenia. Momentalne premyslam, ze vyskusam Morris Lodexol MTF 75W-80, GL4. Ma prisady EP (extreme pressure), chrani dobre kovove casti, no zaroven nenarusuje zliatiny medi.
 
Nemyslím, že by nějaký převodový olej, měl narušovat kovové části nebo slitiny. Max je lepší na otěruodolnost a nebo snáší lépe vyšší teploty, mechanické namáhání a tak.
Jinak já ten Ravenol mám necelý rok, najeto přes 10 000 km a paráda. Přenastavil jsem táhlo, nechal vyměnit olej a žádný kvalt (mně to dělala trojka) se mi nezasekává. Občas jsem prostě nemohl vůbec zařadit za 3. Teď pohoda.
Každopádně jsem měl ze servisu pujčenou Mazdu 6 a ta to dělala taky, ale jak jsem psal, po té výměně oleje, mi to řadí lépe, než ta 6-ka.
Měl jsem půjčený i Hnujdaj ze servisu, převodovka se mi zdála u mě lepší a to mám najeto 20x více.
 
GL-5 je pro hypoidní a nesynchronizovaný převodovky (např diferaky), GL-4 je pro synchronizovaný manuální převodovky. Není jeden vyšší jak druhej! Že by opotřebovával bronzový synchrony je nesmysl zvlášť když má aditiva pro jejich zvýšenou ochranu za studena i při zátěži.
Nejvíc škody na synchronech udělá vysoká viskozita, a mizerná nebo žádná aditivace např pro provoz za studena, a samozřejmě špatný řazení "přes zuby"
 
To je zvlastne, jak vsade citam, ze do mazdy patri ciste gl4 olej a ako ludia maju problemy s gl4+, gl5 a podobne. MT-1 ma este viac EP aditiv, je este "tvrdsi". Tiez som sa docital, ze po vyliati mt1 oleja najdes v oleji 4x viac a pri gl5 2x viac rozpustenej medi, ako v gl4 oleji - cize negativa sa mozu prejavit az po cca 50t km a viac. Ale nebudem sa tu hadat, lejte si tam co chcete. Ja ravenol dam von a nalejem radsej ciste GL4 olej, ktory funguje. Zatial stale hladam ten najlepsi.
 
Pokud převodovka vyžaduje normu GL-4 a ten olej ji splňuje tak je vhodný.
Abys ze synchronu dostal měď musel bys je nejdřív roztavit a následně chemicky prvky oddělit z původní bronzové slitiny ;-)
Te mědi je tam tolikrát víc ve srovnání s novou náplní nebo s jiným olejem? Ono je totiž dost možný že ta měď už v novém oleji byla formou aditivace ;-)
 
@king dave a @nalimo čaute pánové, tři měsíce pryč a žádné další stories, rád bych věděl jak na tom jste, mám menší problémy s převodovkou mazda6 2013 2:0 skyactiv a plánuji vyměnit olej, ale po tom co tu píšete si nejsem jistý zda do toho jít :D a jaký vybrat.
Problémy:
1, při zařazení dvojky tak s otevřeným oknem slyším takovy zvláštní zvuk (jen občas) jako když jde přes zuby ale v autě to neslyším ani necítím proti starému auto co jsem dříve měl
2, občas nejde zařadit trojka musím zmáčknou znovu spojku, vlastně celkově to prostě občas zadrhne to řazení, auto mám týden z němectví a dělá to většinou na začátku řízení, ale chladno není, takže nevím jestli čekat do zimy...
 
@king dave a @nalimo čaute pánové, tři měsíce pryč a žádné další stories, rád bych věděl jak na tom jste, mám menší problémy s převodovkou mazda6 2013 2:0 skyactiv a plánuji vyměnit olej, ale po tom co tu píšete si nejsem jistý zda do toho jít :D a jaký vybrat.
Problémy:
1, při zařazení dvojky tak s otevřeným oknem slyším takovy zvláštní zvuk (jen občas) jako když jde přes zuby ale v autě to neslyším ani necítím proti starému auto co jsem dříve měl
2, občas nejde zařadit trojka musím zmáčknou znovu spojku, vlastně celkově to prostě občas zadrhne to řazení, auto mám týden z němectví a dělá to většinou na začátku řízení, ale chladno není, takže nevím jestli čekat do zimy...
Drhnutí při řazení, vyskakování převodového stupně, vibrace
 
Back
Top