• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Jak pečovat o automobil

Pomohly Vám tyto rady?


  • Celkem voličů
    38
nevite, jestli muzu sam neco udelat s poskrabanim laku, kteryho jsem si vsimnul potom, co jsem pracne sundal z auta ten reklamni napis CAR STAR PRAHA a lepidlo otrel houbickou na nadobi... no kdybych precetl prvni stranku tohodle tematu, tak by me to ani nenapadlo, ale teda dost nemile me prekvapilo, jak setrnej lak na Mazde je a tim vic me nastvali Carstar, ze tam ten reklamni napis vubec davali :(
Snad se neleknete prilozene fotky, je to docela sila. Jedna se o Machine Grey

IMG-2174.JPG
 
Houbička na nádobí poškodí v podstatě kterýkoliv lak.
 
No zbohom. Prečo sa najskôr nepýtaš? Existuje odstraňovač nálepiek. Už je ale neskoro plakať. Myslím, že by pomohlo viacstupnove leštenie. Ale musí sa to najskôr vidieť. Car detaileri by ti viac vedeli poradiť, resp. aj urobiť to...

Odoslané z F8331 pomocou Tapatalku
 
@rezna11 To samé se stalo mě. Taky nové auto a dodrbal sem si přední kapotu taky tou debilní houbičkou na nádobí. Tehdá sem o tom věděl taky prd a nenapadlo mě to že to dopadne jak to dopadlo. A jelikož mě to strašně sralo, protože to šlo fakt vidět, tak sem to nechal přelepit černou fólii, jako řešení.

Ale myslím si, že kdyby jsi s tím zajel někde kde leští auto (nějací profíci), tak by s tím asi něco dokázali udělat. Minimálně by to přeleštili tak, že by to nebylo jak pěst na oko.

Pokud do toho půjdeš (do přeleštění), tak pak dej výsledek. Přemýšlím o tom, že bych trošku pozměnil vizáš auta a zase na nějaký čas sundal tu fólii co tam mám a jezdil bez ní. Ale musel bych taky někde zajet přeleštit ty škrábance co jsem si tam tehdy nadělal.

V každém případě přeji hodně štěstí, ať se toho zbavíš jak nejlíp to půjde ;)
 
Na tohle v domacich podminkach muzes zkusit leda prostredky, ktere se davaji pod vosk, tj. to, cemu se lidove rika lestenka, jak rika @kyblik. Presneji tzv. pre wax cleaners. Nemelo by to byt ciste jen na glazurovani, ale lestenka s nejmirnejsimi abrazivy a zkusit to nekolikrat prelestit. Treba neco od Dodo Juice - Lime Prime (ne Lite - to je spis ta glazura a ne Plus - to je uz stredne silne). A neboj, ten Lime Prime je opravdu setrny. Pokud to nepomuze, nechat si s tim pohrat profika - detailera, ktery si s tim urco poradi. Tak neboj, resitelne to urcite v zasade bude... Bohuzel Japonci obecne maji pomerne choulostive laky, na druhou stranu tou houbickou se poskrabe i extremne tvrdy lak, rep. jakykoliv lak...
 
Poslední úprava:
Uprimne me nenapadlo, ze se da auto poskrabat houbickou, tak me ani nenapadlo se na neco ptat a zkoumat, jak to ocistit. Diky za tip na ten Dodo, to asi zkusim.
 
Jj. Tak zacatky jsou vzdycky tezke. ;) Ono lak auta by se vubec nemel myt ani takovou tou klasickou houbou, co si koupis nekde na benzince (o kartacich v mycce ani nemluve). Mela by se pouzivat kvalitni synteticka mikrovlaknova rukavice - houba nebo pokud uz chces uplny spravny top hard core, tak rukavice z ovci vlny - ta je ale narocnejsi na udrzbu. To uz je ale zase o myti a to jsme nekde jinde. Na ta bila pismena od Car Staru se daji pouzit specialni pripravky, jak uz psal @kyblik. Vetsinou tyto pripravky kombinuji odstranovani asfaltu a lepidel.
 
Já bych to klidně zkusil odlestit tím Lime Prime Plus. Sice je to střední pasta ale ručně ti nehrozí že by si se nekdy dokázal dostat na lak. To ti dřív upadne ruka. Jinak kdyz to polejes vodou a zmizí to tak máš šanci to odlestit.
 
No polity to uplne nezmizi, ale kdyby to lestenka dostala do takovy podoby, jak to pod vodou vypada, tak bych nemel potrebu to dal nejak resit. Ale teda zajimalo by me, jak se to resi, kdyz lestenka nepomuze, jestli se pak musi prelakovat celej ten dil nebo se to dela i nejak jen lokalne.
Ale teda je to skoro za trest, koupit si auto, o ktery ma clovek chut pecovat, stat v noci venku bez kalhot v zime se sklenickou a baterkou a lejt na auto vodu, to bych pro zadny minuly auto neudelal.
 
Nyni, kdyz uz presne vim, kolik mikronu ma ten maselny lak na BN (konkretne machine grey!), tak bych byl s nejakym lestenim, zvlaste pak vicestupnovym, velice opatrny.
 
No, jde o to ze kdyz ne ty, tak dobrej detailer má v tuto chvíli šanci to opravit. Jinak bys musel ten díl prostě prelakovat.
 
...a tohle pohledove vypada na 2000 smirek pod vodou a pak dolestit strojove....:confused:
 
ale teda dost nemile me prekvapilo, jak setrnej lak na Mazde je

Úplně stejně měkký a nekvalitní je lak téměř na každém dnešním autě. Mazda není výjimkou. Výjimkou bude Bentley, Rolls-Royce a podobné luxusní značky, které používají spoustu průhledných krycích vrstev. Kombinace tmavé barvy a abrazivního materiálu je pak likvidační o to víc. Jak psal @M3grey, tohle je na broušení pod vodou a rozleštění. Rozhodně se to nemusí přelakovat. Poškozená je jen krycí vrstva. Na YT jsem před časem viděl návody, jak přesně takové poškození opravit. Jenže pokaždé na to potřebuješ vybavení, které určitě nemáš. Doporučuji zajet za odbornou firmou, která Ti potvrdí, že to umí odstranit. Hlavně nešetři, protože amatérů, kteří umí zničit lak strojovým leštěním jsou desítky. Jejich vizitky najdeš u každého obchodního centra na parkovišti a vyniknou o to víc, pokud svítí slunce. :confused:

A taková zajímavost - tahle choulostivost vodou ředitelných laků je poměrně snadno řešitelná přidáním tvrdé krycí vrstvy. Týká se to i klavírových laků v interiérech, které se poškrábou při jakémkoliv kontaktu s jiným materiálem. Jenže se to nedělá, protože automobilkám stačí, že auto vypadá dobře při prodeji a nehodlají investovat ani o Euro více. o_O
 
Nyni, kdyz uz presne vim, kolik mikronu ma ten maselny lak na BN (konkretne machine grey!), tak bych byl s nejakym lestenim, zvlaste pak vicestupnovym, velice opatrny.
Keďže lak na mojom GH-čku bol veľmi doničený (okrem iného aj) od nešetrného umývania, dal som ho preleštiť. Pred tým som si zmeral hrúbku laku - bola od cca. 70 μm (strecha), cez 80 μm (dvere, blatníky, ZK) až po 90-95 μm na prednej kapote. Tiež som sa bál dať leštiť takto tenký lak, ale nakoniec to dopadlo po 2 krokovom leštení výborne. Keď sa dostanem k zmeraniu hrúbok po leštení, tak to sem dopíšem, len nejak nebol čas. ;)
Nie všetko sa dalo vyleštiť, ale povrchové "slniečka" atď zmizli
Pred:
View media item 4090View media item 4087Po:
View media item 4088View media item 4093
 
Nechal jsem si to rozlestit v Carstaru a je to OK, videt to je, ale to musim stat uplne u auta a najit spravnej uhel, takze spokojenost. Pri nejhorsim jsem je chtel pozadat, aby tam tu reklamu nalepili zpatky na zakryti toho skrabance, ale to nebylo potreba :)

IMG-2183.JPG
 
IMG_20190506_145013[1].jpg dvere ridice
otazka za 2 bludistaky: co se s tim da delat? uz me nebavi se na to divat
 
Vzhledem k tomu že část materiálu tam neni a zevnitř je to jak liška mě levnější řešení nenapadá
 
Back
Top