• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Jak pečovat o automobil

Pomohly Vám tyto rady?


  • Celkem voličů
    38
Po zkusenosti s houbickou na nadobi bych se rad zeptal, jestli je nasledujici nakup OK k umyti auta doma. Diky

upload_2019-5-8_9-18-27.png
 
Nestačila by jedna rukavice? Osobně bych bral tu mikrovláknovou, ovce bude náročnější na údržbu a podle mě to jako neprofík nevyužiješ.

Ten ručník my přijde hodně drahý a od pohledu nevypadá nijak extra, pokud chceš něco značkového, tak dobrý by měl být Gyeon Silk Dryer nebo třeba Dodo Juice Soft Touch Drying Towel. Nebo neuvěřitelně laciná a překvapivě kvalitní mikrovlákna Auto Care z Aliexpressu (zatím je používám k maximální spokojenosti, nepříjemné je akorát obšití tvrdou látkou, na což je třeba pamatovat). A na doleštění není nic lepšího než chlupatá mikrovlákna z Kik, ale blbě se shání.

A nějak mi tam schází chemie ;)
 
Tak jsem si rikal, kdyz mam 2 ruce, tak vemu 2 rukavice. Chemii jsem zatim schvalne vynechal, zas tak spinavy to neni a na prvni strance se pise, ze to jde i cistou vodou, tak to zkusim...
 
Moc si ty dvě rukavice nedovedu představit. Tím neříkám, že to nejde, možná je to super efektivní přístup jak mýt auto :D

K mytí jenom vodou - jde to, ale jak píše Doris na první stránce, je potřeba aby byl lak navoskovaný aby to dobře klouzalo. Navíc auto nesmí být moc zasviněné. Když není lak dobře ošetřený, tak šampon funguje jako lubrikace aby se lak nepoškrábal.
 
@Natural Takové možnosti bych rád využil i já, kdyby to šlo, neb bydlím v Praze :) Mám sice na autě fólii, ale i tak mě Doris směřovala na tebe.
 
Jak říká natural na mytí pouhou vodou musí být nanesena ochranna vrstva nejakyho vosku. Každopádně pokud chceš mytí auta řešit vážně nějaké chemii se nevyhneš.
 
Jde o to, jak moc se tomu chces venovat. Pokud bys propadl udrzbe auta a detailingu a myl auto rucne casteji, tak zjistis, ze musis mit mnohem vice veci a bez chemie se stejne nakonec nikdy neobejdes...

Pokud chces v tuhle chvili resit jen myti auta a myt auto jen vodou, da se umyt jen vodou, ale je dobre, kdyz je lak vzdy ochranen (napr. voskem, keramikou...). Spina pak hezky klouze dolu a minimalizujes odreni laku.

Detaileri to zjednodusene receno delaj tak, ze to predmyji wapkou a pak jde na radu metoda dvou kybliku s ph neutralnim samponem, coz je tady na foru xkrat resene... @Natural tady nekde myslim daval video od AMMO NYC, jak by to myti melo od a do z vypadat, tak to doporucuju urcite zkouknout.

Znacku te wapky neznam (mam taky zlutou, ale Karcher), ale 120 baru by melo byt na zakladni praci asi celkem ok. Na podbehy a podvozek by to mohlo byt i o neco vetsi, ale i tak myslim, ze na takovou zakladni udrzbu ok. Plus koukam, ze to ma kovove cerpadlo, tak by ti to mohlo i neco vydrzet. Ja treba do mycky nejezdim vubec a meju jen wapkou a dvoukyblovou (resp. trikyblovou - treti kybl na kola) metodou.

Co se tyka toho rucniku, ja bych taky asi sel do Gyeonu nebo Dodo, kdyz bych chtel znacku, jak pise @stativ. Bude to asi i o neco levnejsi a rozhodne kvalitou ne horsi. Nebo je taky dobra znacka Microfibre Madness.
 
@Natural Takové možnosti bych rád využil i já, kdyby to šlo, neb bydlím v Praze :) Mám sice na autě fólii, ale i tak mě Doris směřovala na tebe.
Určitě není problém a bude mi potěšením ;)

@Natural tady nekde myslim daval video od AMMO NYC, jak by to myti melo od a do z vypadat, tak to doporucuju urcite zkouknout.
Odkaz přímo zde: Kvalitní chemie - odstraňovače, čističe, přípravky, příslušenství ;)
 
Ja koupil 3 ručníky servfaces 800g 45x45cm za 250 Kč kus a ty sajou a suší jak divy k tomu sadu 6 mikro uterek valetpro a vyšlo to tak akorát
 
....od rucniku, coby prostredku na suseni karoserie, bych se rad odprostil. Obzvlaste u M3 trochu postrada smysl, nebot z ruznych zakouti po umyti vyteka voda i po 15ti obehnuti auta rucnikem, coz je na palici. Premyslim o nejakem fukaru. Pouzivate nekdo? Konkretne treba "fen na psy" vypada vcelku schopne...
 
k tomu slouží ten šampon s lubrikací, ta voda rychleji a více odtéká a ručníky s takovou gramáží dokážou do sebe natáhnout velký množství vody až jsem koukal, upřimně nevím jak jinak bych to auto bez kapek a poškrábání usušil
 
Měl jsem možnost pracovat s Gyeon Silk Dryer a pohltivost vody je vynikající. Moje celkem velké auto jsem s ručníkem utřel asi 1,5 krát.
Ale na sušení kolem dveří apod. je lepší mít menší uttěrku. Takže ideálně podle mě jeden velký a dva měnší.
 
řekl bych z pohledu začátečníka/amatéra že sada https://www.detailingshop.cz/uterky...-pack-white-35x35cm-mikrovlaknove-uterky-6ks/ s 2ks savých ručníků musí stačit. Já mám teda tři 45x45cm a spotřeboval jsem všechny, ale pravda je že jsem jednou usušil auto a pak si uvědomil že to nebylo nutný vzhledem k tomu že další činností je clayování při kterým jsem to celý zase zamokřil.
Jinak bych určitě doporučil minimálně korrosol a clay. Každej kdo teď auto viděl potvrdil, že už není černý ale opravdu tmavě modrý. i na zemi po umytí byl černej povlak polétavé rzi, takže minimálně nad tímto + šampon bych určitě zauvažoval
 
Diky samponu s lubrikaci voda lepe odteka z ruznych spar? To je mi novinka ;)
 
řekl bych z pohledu začátečníka/amatéra že sada https://www.detailingshop.cz/uterky...-pack-white-35x35cm-mikrovlaknove-uterky-6ks/ s 2ks savých ručníků musí stačit. Já mám teda tři 45x45cm a spotřeboval jsem všechny, ale pravda je že jsem jednou usušil auto a pak si uvědomil že to nebylo nutný vzhledem k tomu že další činností je clayování při kterým jsem to celý zase zamokřil.
Jinak bych určitě doporučil minimálně korrosol a clay. Každej kdo teď auto viděl potvrdil, že už není černý ale opravdu tmavě modrý. i na zemi po umytí byl černej povlak polétavé rzi, takže minimálně nad tímto + šampon bych určitě zauvažoval

Sada utěrek je dobrá pro práci s chemií, ale na utírání auta to není. A i podle mě je 6 utěrek akorát. Mám 45x45 a 2x bych se dvěma utěrkami auto kompletně neosušil. Ale jsou to nějaké aliexpress zázraky s vysokou gramáží :)
 
Diky samponu s lubrikaci voda lepe odteka z ruznych spar? To je mi novinka ;)
Předpokládám že ten šampon snižuje podobně jako většina mycích prostředků povrchové napětí vody (je tekutější), tím pádem lépe a rychleji vytéká ze spár a tvoří menší kapky :)
Ale třeba se pletu, každopádně bych neočištěný auto s neudržovaným lakem samotnou vodou nemyl, udělá to víc škody jak užitku
 
Diky za rady, dnes jsem auto umyl. Pouzil jsem tu levnou wapku z alzy, myslim ze stacila bohate.

Pak jsem rukavici MEGUIAR'S Microfiber Wash Mitt se samponem MEGUIAR'S Ultimate Wash & Wax auto omyl se dvouma kyblikama jako v tom videu co tu byl odkaz.

Potom zas wapkou oplachnul a osusil rucnikem MEGUIAR'S Water Magnet Microfiber Drying Towel. To utirani bylo slozitejsi, protoze porad se dokola i po hodine objevovaly curky vody od zrcatek, svetel a spz, ale jak vidim, to netrapi jen me.

S vysledkem jsem spokojenej, vim ze jsem za ty nastroje docela asi preplatil, ale tak to je kdyz to potrebuju rychle a hned na statni svatek :)

Ted bych se zeptal, jestli ten rucnik muzu teda normalne dat do pracky vyprat na 40, protoze se mi povedlo s nim setrit sem tam jeste nejakou cernou spinu.

A druha otazka, jestli se ted jeste ma na auto neco nanaset, aby odpuzovalo spinu nebo staci ten vosk, co byl soucasti samponu.

Diky
 
Prát to můžeš na 40 stupňů a bez aviváže. Příp. se podívej na stránky výrobce produktu. Někdy to tam je uváděné. Samozřejmě každým praním se trochu ztrácí hebkost, ale tak nic není věčné...

Pokud neřešíš "leštěnku" (pre wax cleaning) na korekci laku, tak pak dej rovnou vosk. Jsou syntetické, přírodní (karnauba) a nebo hybridní (kombinace syntetiky a přírodního vosku). Když to vezmu telegraficky, tak syntetický má menší lesk než přírodní, ale déle na autě vydrží a lépe odolává soli atp. Pozor ale na to, že speciálně některé syntetické vosky musejí jít na odmaštěný povrch.

Vosk může být v tvrdé nebo tekuté formě. Tvrdá se hůře nanáší, ale zpravidla na autě může více vydržet. Chce si to prostě vyzkoušet. Vosk nanášíš aplikátorem, ev. by to šlo i vhodnou mikrovláknovou utěrkou, i když to by mě asi detaileři za tohle umučili... Po zaschnutí jej musíš rozleštit. Nanáší se zpravidla buď jednou nebo dvakrát. A hlavně i tady platí, že méně je více. Nedává se v silných vrstvách. Jinak to budeš drbat z auta dolů a poškrábeš lak. Chce se to držet návodu... Vždy je dobré si do detailu přečíst návod nebo se před aplikací konkrétního vosku poradit s někým zkušenějším.

A vosk aplikuj hned po umytí a vysušení, ať nepoškodíš lak (prach, nová kontaminace laku, …). Ledaže by auto stálo v mezičase alespoň v garáži.

Teoreticky by šlo dát pod vosk ještě sealant, i když někdo říká, že to je vlastně syntetický vosk, ale to už jsou takové drobnosti a tahání za slovíčka...

Jsou i pokročilé způsoby ochrany s delší výdrží (ne pouze na pár měsíců), jako třeba keramický povrch, ale to je už cenově úplně jinde.
 
Poslední úprava:
Back
Top