• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

WhatsApp Image 2020-05-19 at 00.14.08.jpeg
Ahoj,
muzu se zeptat, jake chyby v pameti zavad jste meli ulozene? Mám nějakou dobu stejný problém, jen včera mi to už spadlo uplně do nouzaku a nepomuže ani vypnutí/zapnutí motoru a kontrolka motoru zustala rozsvícená.
 
Poslední úprava moderátorem:
No me nouzak padal v podstate od začátku. Závada je to přesně tahle - viz foto z OBD, a bez vymazani přes OBD se roznutých kontrolek a nouzaku nedalo zbavit.

Screenshot_20200429-160200.jpg
 
díky pánové...mně se to zpočátku projevovalo tak, že nejčastěji při dojíždění auta a slabém brždění vyskočila chyba (rozsvítilo se vše na palubce). Po vypnutí a zapnutí motoru to jelo normálně, ale postupem času v určitých momentech auto proste nejelo (podobně, jako když vysadí váha vzduchu a plyn bez reakce), po par metrech se zase chytlo a opět šlo za plynem, ale už se na palubce nic nerozsvěcovalo. Ten problem se opakoval stale častěji, až teď v neděli konec a už je to stále v nouzáku. Tak že nechat vyčistit od karbonu a bude to ok? Stale tu čtu, že pánové vyčistili a problémy stále přetrvávají :scream: Shr3ku prosím Tě, ty už máš otestován ten software na vyřazení EGR ventilů, jak jsi tady psal, že to testuješ na CX-5 v rodině? Díky.
 
tak já tam měl tyhle chyby, ale i po vymazani to chvilku jede a pak to přestane mít najednou výkon... 20200522_143330.jpg 20200522_143359.jpg
 
Nízký tlak = malé turbo netlačí jak má a to tu bylo popsáno = upadnutý nýtek

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
Tak jsem se dnes vrátil z Mazdy - svolávačka proběhla s přehráním softwaru...vše ostatní bylo dle technika OK. Samozřejmě jsem si nenechal pro sebe průběh chování motorů a po pár dotazech jsme se dostali k jádru věci. Dle servisu má toto chování za následek jednoznačně zakarbonované sání...což řeší poměrně často...dokonce na dotaz co s tím mi bylo nabídnuto vyčištění sání přímo servisem...práce na osm hodin, cena cca 8000,-. čilda většinou měnit netřeba...doporučují udělat zavčasu..aby nedošlo k přidření nějáké části motoru. No tak uvidim co vymyslím ve svém servisu, ale asi se do toho pustím zavčasu, byt momentálně po přehrátí klapky a vyčištění čidla auto vcelku bezproblému jezdí...ale taky jsem ted trochu vypozoroval...pokud se nepletu, že stav ovlivňuje i počasí...jakmile není vedro auto je klidnější zřejmě kvůli chladnějšímu nasávanému vzduchu..ale možna to je jen takový drobný poznatek
 
Jestli je cena 8000 s DPH, tak to už by šlo, nechat si to dělat preventivně. Já jsem teda na mechanickém čištění nebyl, ale už mi to doporučovali v autorizáku někdy před 30.000km, když jsem tam jel s rozvícenou palubovkou. Je pravda, že mi auto necukalo a zatím necuká. Občas použiji přísady do nafty, olej měním po 10.000km s aditivy a alespoň občas se snažím regenerace dojíždět, poslední dobou mi nouzák vyskakuje opravdu velmi málo.
 
JJ tak servis je to v Olomouci...Bavil se o ceně 7500 cca....možná že bez dph..to nevím, ale to by pak s dph bylo pořad docela rozumný. Mě se to po včerejším přehrátí softwaru docela dost zklidnilo, k tomu to vyčištění čidla a říkám příjde mi že vliv má i to že chladno a příjde mi že jezdí ve studeným vzduchu víc bezproblémů....jinak stejně jako ty..olej co 10 tis - Castrol, aditiva pravidelně jednou za čas rovnou premiova nafta, dojížděni DPF temeř vzdy - kontrola přes OBD, do toho to docela proháním...neřeším spotřebu, ale prostě i přesto zacuká..takže asi se do toho pustím s kamarádem servisákem....pokud se k tomu odhodláme udělám i nějáky fota
 
Nízký tlak = malé turbo netlačí jak má a to tu bylo popsáno = upadnutý nýtek

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk

A mam pocitat urcite s tim, že je to turbo? Nebo se muze stat, ze to nakonec bude neco jineho? Nekde jsem tu cetl, ze u japoncu se na ty zavady neda příliš spolehnout. Že pokud něco nefunguje tak jak ma, vyskoci tech zavad daleko více. Navic v pondeli se mě rozsvitily zase ty zavady, ktere jsou tu popasny v souvislosti se zakarbonovanym sanim (SCBS Forward + istop + DSC + motor). Díky.
 
To já jel včera po delší době vkuse 200 km a musel jsem jet na na manuální 5. místo 6. protože jinak to při ustálené rychlosti cuká jak to spadne pod 2 000 ot . S automatem je to pořád pod 2 000 , jedině jezdit min 130 km/h a více, potom to necuká :-)
Příští týden jdu do Mazdy v K. Varech a uvidíme co z nich vypadne. Minulé čištění sání před 43 000 km mne tam stálo 20 000 Kč takže za těch 8 000 bych to vzal okamžitě. Jestli to tedy nebude nějaké to čidlo.
Má štěstí ta moje mazdička , že je to tak krásný auto a já jsem asi blázen, protože jinak už by šla dávno z domu :-)
 
@harry Zajímavé, že hned pod 2000 otáčkami to začne cukat. Sání by mělo být ještě relativně OK podle mě. Chyba bude jinde. Dej vědět, na co přisli v Mazdě.
 
Tak to já můžu říct, že mě to teď skoro necuká, jen prostě když naopak auto třeba popojíždí v kolonach na semaforu nebo dojedu třeba DPF čištění a nepokračuju už nikam dál tak to hodí chybu...a musím mazat paměť...každopádně na příští týden bych měl čistit sání s kamarádem v servisu tak jsem hlavně zvědav jak moc to bude ucpaný a taky co to bude dělat potom, protože jsme i řešili situaci, že ono se sice pracně čistí sání, ale motor jako takovej bohužel díky konstrukci bude asi jeden velkej karbon...vždyt zrovna u mě před rokem a pul na svolávačce měnili trysky podložky pod nima a podle fotek vrch byl zakarbonovanej tak, že přemýšleli v rámci záruky o výměně pomalu pulmotoru.
 
Z te predlonske svolavacky uz nemam...byl to smutny obrazek a nedalo se na to koukat :-) ale vypadalo to velice podobne jako na fotkach co tady tenkrat nekdo resil ve stejne dobe. Kazdopadne behem pristiho tydne nejaky foto dodam..pokud bude cas a me se postesti byt pritomen oprave..popripade pokud mi to nafoti fotky opravar :-)
 
Z te predlonske svolavacky uz nemam...byl to smutny obrazek a nedalo se na to koukat :) ale vypadalo to velice podobne jako na fotkach co tady tenkrat nekdo resil ve stejne dobe. Kazdopadne behem pristiho tydne nejaky foto dodam..pokud bude cas a me se postesti byt pritomen oprave..popripade pokud mi to nafoti fotky opravar :)

Takže jsi byl v Mazdě na svolávačce a z jakého důvodu měnili ty podložky? Proč tedy nenabídli čištění sání?
Ještě dotaz, po kolika km ti cca probíhá regenerace? Díky
 
Jo v Mazde jsem byl na svolavačce někdy v listopadu pred rokem a pul, bylo to z důvodu svolavací akce - výměny podložek pod vstřikovači, jejich dotažení a nějáky další věci...přesně už nevím, tenkrát jsem měl auto asi 3 měsíce - najeto 130 tis. Ukázalo se že je tam velkej problém s karbonem..dva vstřiky,čerpadlo, v sání nevím jak to vypadalo..to nikdo nějak neřešil. Oprava trvala víc jak týden. Tenkrát to vyšlo cca na 50 tis...naštěsí v rámci záruky..rozebírali jsme to tu v jednom z témat ..
AJ024 - Podtlakové čerpadlo, poškození vnitřních součástí, netěsné podložky pro 2.2 SKYACTIV-D (SH)

tenkát jsem byl ubezpečen že je nyní vše v pořádku (protože jsem myslel že se jedná o problémy s vačkami) a tato závada ( podpálené vstřiky a carbon v motoru) už se nebude opakovat..s tím že vačky ikdyž puvodní jso ok a zatím je měnit nemusím. No vypadáto že karbon se přestěhoval a není v motoru...je v sání :-(
mimo to ... po ruzných sbírání rozumu po kolegáčcích mechanicích je stejně i po vyčištění problém v tom, že motory dnesních konstrukcí si karbon ukládají kde všude a bohužel i přes svižnější ježdění se nemá jaksi jak čistit třeba sání a ventily, protože přes ně díky přímemu vstřikování neprochází nic co by je čistilo, stejně tak se tvoří karbon v oleji a zustava v kllikové skříni no a tak by se dalo pokračovat do nekonečna...prostě bohužel dnešní systém motoru a požadavku na emise toto všecko posílá do kytek téměř bez šance na nápravu. a to se nebavím o stupidním Egr ventilu...aspon ten kdyby sel odstavit..hned je o problém mín.

Regenerace mám +- kolem 200 km, záleží kdo, kde a jak jezdí...když jezdím víc okrsky a předjíždím...býva do 200, když jezdí manželka...dá i 250, ale pak samozřejmě zanáší motor..jezdí volně. No a když jezdím po dálnici dá se to natáhnout, protože na dálnici se mi vypaluje během ježdění při rychlosti 140 km v hodině tak něják jako by se zanášení nedělo, asi je vysoká teplota a tak se pálí přitom.
 
Jo v Mazde jsem byl na svolavačce někdy v listopadu pred rokem a pul, bylo to z důvodu svolavací akce - výměny podložek pod vstřikovači, jejich dotažení a nějáky další věci...přesně už nevím, tenkrát jsem měl auto asi 3 měsíce - najeto 130 tis. Ukázalo se že je tam velkej problém s karbonem..dva vstřiky,čerpadlo, v sání nevím jak to vypadalo..to nikdo nějak neřešil. Oprava trvala víc jak týden. Tenkrát to vyšlo cca na 50 tis...naštěsí v rámci záruky..rozebírali jsme to tu v jednom z témat ..
AJ024 - Podtlakové čerpadlo, poškození vnitřních součástí, netěsné podložky pro 2.2 SKYACTIV-D (SH)

tenkát jsem byl ubezpečen že je nyní vše v pořádku (protože jsem myslel že se jedná o problémy s vačkami) a tato závada ( podpálené vstřiky a carbon v motoru) už se nebude opakovat..s tím že vačky ikdyž puvodní jso ok a zatím je měnit nemusím. No vypadáto že karbon se přestěhoval a není v motoru...je v sání :-(
mimo to ... po ruzných sbírání rozumu po kolegáčcích mechanicích je stejně i po vyčištění problém v tom, že motory dnesních konstrukcí si karbon ukládají kde všude a bohužel i přes svižnější ježdění se nemá jaksi jak čistit třeba sání a ventily, protože přes ně díky přímemu vstřikování neprochází nic co by je čistilo, stejně tak se tvoří karbon v oleji a zustava v kllikové skříni no a tak by se dalo pokračovat do nekonečna...prostě bohužel dnešní systém motoru a požadavku na emise toto všecko posílá do kytek téměř bez šance na nápravu. a to se nebavím o stupidním Egr ventilu...aspon ten kdyby sel odstavit..hned je o problém mín.

Regenerace mám +- kolem 200 km, záleží kdo, kde a jak jezdí...když jezdím víc okrsky a předjíždím...býva do 200, když jezdí manželka...dá i 250, ale pak samozřejmě zanáší motor..jezdí volně. No a když jezdím po dálnici dá se to natáhnout, protože na dálnici se mi vypaluje během ježdění při rychlosti 140 km v hodině tak něják jako by se zanášení nedělo, asi je vysoká teplota a tak se pálí přitom.

Aha, mě právě zajímá ta výměna podložek pod vstřikovači, protože to je to poslední na co se mi zbývá zaměřit :) u SH jsem o tom ještě moc nečetl, že by je někdo měnil preventivně, u starších motorů je to klasika. Moje regenerace totiž probíhají pravidelně od 120km do 140km a nemůžu na to přijít proč :)
 
Aha, mě právě zajímá ta výměna podložek pod vstřikovači, protože to je to poslední na co se mi zbývá zaměřit :) u SH jsem o tom ještě moc nečetl, že by je někdo měnil preventivně, u starších motorů je to klasika. Moje regenerace totiž probíhají pravidelně od 120km do 140km a nemůžu na to přijít proč :)
Regenerace probíhá tak často, protože auto moc kouří. Tedy zjistit proč kouří - EGR a pídit se dál.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
Back
Top