• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

@Reddwarf Sleduju tvé posty bedlivě, je to návod pro ostatní, pokud by se něco objevilo. Psal jsi, že bude kontrola toho nýtku na turbu. Dá se to nějak opravit před tím, než se nýtek urve? Že není potom třeba repas turba, nebo nové turbo?

@Fic Ruční čištění sání trvá cca 8 hodin, nějaké těsnění a drobné součástky budou asi v autorízáku měnit kus za kus, ale i tak mi přijde ta jejich hodinová taxa skoro jak u právníka :)

@harry Ale když se podívám na tu tvoji fakturu, kdy neudělali skoro nic a stálo to 10 000 Kč, tak je třeba těch 15 000 Kč u @Fic za čištění sání vlastně odpovídající, protože hodina mechanika 1155 Kč, to myslí vážně??? Kdyby to aspoň nebyl nějaký diletant, co umí akorát měnit jednu součástku za druhou....
 
.@Peťa OV co se týče turba ještě nevím uplně přesně, pohledově nevypadalo špatně leč bylo mi řečeno, že je na něm vůle a otázkou je jak to posoudí až bude venku, kdy se to pořádně prohlídne. Co se týče nejtku..."servisman" říkal že hlavní je že provede kontrolu - předpokládám asi toho nejtku - zrovna tento týden jedno to turbo kvuli nemu dělal -a pokud by se mu to nezdálo určitě už dojde i na výměnu turba..oprava zřejmě není možná..podle toho co jsme se bavili..ale upřesním až se zase posuneme dal..což bude po shození hlavy...během příštího týdne...paradoxně měl jsem předtím 2.2 tdci Ford Mondeo..mame na firmě dvě identické...se svým jsem najezdil 270 tis...a koupil si ho ode mne kamarad a už dva roky jezdí bez problémů..což ničí hlavně nervy mojí ženy..obzvlášt když ho vidí projet..podotýkám za celou dobu se neobjevil na autě..kromě klasiky, brzdy spojka oleju ložiska kol žádný problém..a to tu mam jeho bráchu..najeto dnes 450 tis....a momentálně se mi strašně hodí byt je to auto které jsme měli na dvoře uz jen na prodej který zkomplikovala corona.

.@Fic nevím uplně přesně, ale připadá mi zvláštní jedna věc...možná mě někdo opraví..ale ja když byl v servisu u nas v MAzde...(Olomouc) tak při popsání závady jednoznačně řekli můžeme domluvit termín...je to jasná závada karbon zanešené sání...práce na jeden den..cca 8 hod cena 8000 bez DPH. Takže rozptyl za ceny mezi servisy je docela zásadní jak tak vidím. Možná jiný kraj jiný mrav :-(
 
Ahoj,
když to tu pročítám, tak na mě přicházejí mdloby... 5 dnů zpátky se mi rozsvítila kontrolka motoru, o pár km dále to spadlo do nouzáku. Už pár dnů před tím jsem si začal všímat takového "hrubějšího" přechodu mezi rychlostmi (A/T), možná jen subjektivní pocit (?). Vzal jsem to do AT Mazda, řekli mi zakarbonované sání a doporučili čištění a přetěsnění vstřikovačů (říkal, že to přetěsnění není sice ani v servisním plánu, ale že to doporučuje a že to, co tam je, vypadá jako původní). To čištění odhadl na 15 tis (bez/s DPH?).
OBD nemám, pořídím si.
Po vymazání chyb to chvíli jelo celkem normálně, pak vypalování DPF a hned potom se zas rozsvítila kontrolka a po pár km to spadlo do nouzáku.
Najeto 140 tis, mám ji od 100 tis. Naftu beru Eurooil Optimal+. Auto nijak moc nešetřím, ale i tak mi spotřeba už od začátku přišla celkem vysoká - 8-8.5 l na kratší trasy (30 km), nicméně delší trasy dává i pod 7 l.
Tak vítej v klubu :) to co máš ty jsem měl při 72 000 km ale po vyčištění sání v AT za 23 000 to už bylo vše OK. Teď při 119 000 km jsem to již čistil sám.
 
@harry Slušná roštovačka, jako je tam rozepsáno, že něco dělal i fyzicky, ale i tak slušné. :)
 
Jak rikas...to se fakt vyplati...mozna zacnu pronajimat Obd konektor a For scan...jedna nacteni kodu a je na novy mobil o_O
 
@Peťa OV ceny jsou masakr... práce 1080 Kc s DPH na hodinu. Auto už má 5 let, tak asi začnu hledat servis jinde, hlavně pokud to půjde takhle dál...

@Reddwarf Jo, mě to taky takhle jasně řekli, ale že 15 tis. A @harry psal 20tis v KV. Taky mi přijde divný, pokud by byly/resp. jsou takhle diametrálně odlišné ceny. A ta cena za diagnostiku @harry mi prijde jak sci-fi :triumph:

@harry A ty jezdíš spíš kratší trasy? Nebo je hlavní důvod ten, že ty motory jsou konstrukčně prostě ne úplně dobře vyřešené?
 
No bohuzel motory jsou spatne...jak rikal muj bratranek co cely zivot vynasi do nebe japonce a ma na ne servis (bohuzel na off road) japonci jsou skveli..ale diesel udelat neumi protoze tam nikdo s dieslem nejezdi. A jak se divi moje zena...proc kdyz tu resite vsichni v podstate jeden a ten stejny problem s tim dodneska za mazdu nikdo nic neudelal...a ja rikam..udelal...kazdej kdo uz to vi ma jedinou sanci...koupit benzin
 
Tak ono když si člověk vezme do ruky píst z motoru R2 a motoru SH, hned pozná rozdíl, co vydrží asi déle... :)
 
Jj proto vsichni automechanici pouzivaji auto s r.v. do 2008 nez nas EU poctila svymi nesmyslnymi ekoplany. Ja uz fakt realne uvazuju o americe nejaky F150 s 5 litrem :cool::cool::)
 
Dobrý den, jsem tu opravdu hodně nový. Pokud tohle téma existuje, tak prosím o shovívavost a pokud to půjde, tak radu.
Zkusím popsat co nejvíc detailně - při jízdě na rychlostní stupně 2 nebo 3 stylem - ani dravě, nebo rychle, ale zároveň ne pomalu, začne auto škubat, cuká sebou. Východisko je u mne přidat, nebo pustit plyn a jakoby našlápnout znova... nemám problém s citem, jedná se pocitově o ca 4-5mm na plynu... ale v obci přece nepojedu jak dobytek, jen kvůli tomu, že se auto dere vpřed. Co jsem zatím odsledoval, tak zhruba mezi 1700-1900 otáčkami, pak, po přidání plynu tohle úplně zmizí. Na ostatní stupně tohle nedělá. Chápu, že tenhle dotaz je tak trochu věštění z krystal koule, ale nějaký nápad? Děkuji
 
Ahoj Bobe, bohužel to co tu popisuješ není věštění z koule...jak to napsali už kluci v jiných příspěvcích ..vítej v klubu..pokud se nebojíš a třeba máš rád horor..koukni do naší společnosti v tématu hned myslím 4 na první stránce Mazda 6/GJ
2.2 Skyactiv-D a hlášení SCBS
naše příspěvky tě asi moc nepotěší a mě mrzí, že jsem to zrovna já kdo ti otevře bránu po tvém zaťukání..no ale uvidíš sám až se pročteš vším co jsme už tady propsali kolik optimismu a štěstí do budoucna ti zustane...já ho neměl.
 
No do háje, to jako fakt? Mimochodem, dočetl jsem tu asi tak šestset problémů, který by to mohly působit. Moje stará GH má najeto 320.000 a nějaký drobný a vše mám původní, mimo oleje, samozřejmě. Tak se teď asi budu chvíli divit, proč auto za čtvrt mega budu mít s potížema a to jsem ještě nenajel ani 1000 km...
 
Hm..600 ani ne...spíš jen pár..ale zásadních..každopádně čidla, karbon, turbo...bud rád že ve tvém případě né vačka..i tak asi to bude na pár bezesných nocí :-( ale jak říkám, třeba budeš mít štěstí..možná tu my máme jen páteční auta...a já jsem zjistil, že jsem přijel na servis 13. ...tak ted už to chapu muzu si za to sám.
Ale ne ted vážně, už ti to padá do nouzáku? Kolik má najeto? A jak s tím jezdil majitel před tebou?
 
Hm..600 ani ne...spíš jen pár..ale zásadních..každopádně čidla, karbon, turbo...bud rád že ve tvém případě né vačka..i tak asi to bude na pár bezesných nocí :-( ale jak říkám, třeba budeš mít štěstí..možná tu my máme jen páteční auta...a já jsem zjistil, že jsem přijel na servis 13. ...tak ted už to chapu muzu si za to sám.
Ale ne ted vážně, už ti to padá do nouzáku? Kolik má najeto? A jak s tím jezdil majitel před tebou?
Právěže to nikam nepadá, vše se tváří v pořádku, včetně diagnostiky. Žádné chyby, jede dobře, turbo jsem vyloučil, najeto 192.000 a předtím pouze dálnice. Laicky mě napadá pouze váha vzduchu, nebo vstřik. Bezesná noc byla včera, protože jsem nad tím přemýšlel... jako hopkat na dvojku, když chci držet 50 v obci je dost skill :) nyní
 
JJ podle toho co popisuješ, a těch km si troufnu tipnout, že jsi tu správně a bude se jednat o karbon v sání. Ty km by tomu odpovídali a projev závady taky...myslím že od prvního skákání v obci do prvního skočení nouzáku uběhlo cca měsíc..což v mém případě znamenalo cca ujetí vzdálenosti 2000 km.Potom co jsem to projel diagnostikou - ukazalo to chybu váhy vzduchu...další 3 týdny klid..no a pak už to šlo ráz naráz..nakonec jak jsme psal u sebe už dřív...čištění čidla vahy vzduchu ..ikdyž vypadalo že pomohlo...byla to jen chvilkova naděje. Zkus postupovat podle bodu co psal Pegas na deváté straně.
 
Fakt jsem laik, ale není váha jen “blbej” drátek? Já dávám denně ca 120 km, takže to je otázka chvilky, tak se mám na co těšit, páč na začátku července jedu na konec Slovenska :) super... mám svolávačku na klapku sání, zkouším to teď domluvit na příští týden, třeba moudrá hlava řekne v Mazdě víc. Popravdě jsi mě, @Reddwarf celkem solidně vyděsil.. no, lepší děsit, než chlácholit - jsem realista
 
Vaha vzduchu je cidlo..popsane uz v minulych prispevcich..byva hodne zakarbonovane..nekomu staci vytahnout a procistit i presto do budoucna nakonec skonci u cisteni sani.V mazde ti to po popsani zavady reknou okamzite to stejne.
 
Bobe já tuto závadu už hledám 6 měsíců a pořád to cuká. Začalo to z ničeho nic a je to stále stejné - přesně jak ty popisuješ.
Nakonec se s tím naučím jezdit :cool:
Divím se že v Mazdě není co to může být když už to zde popisuje tolik majitelů.
Minulý týden diagnostika v Mazdě Karlovy Vary za 10 000 a výsledek nic. Může to prý být vstřik č.1, to bylo jediné co ukazovalo velmi špatné hodnoty. Jinak nezjištěna žádná závada a sání vynikající čistota.
Seženu vstřik a uvidíme.
 
Ahoj Harry, já teda s úlevou konstatuju, že to byla klapka sání, dokonce jsem na to měl svolávačku a po výměně vše v naprostém pořádku. Můj problém vymizel, auto jede jak má. Takže oprava přinesla efekt. Přeju, ať i tobě někdo najde tu achilovu patu. Je blbý, měl jsem to úplně stejně, naučit se žít s chybou, místo nápravy.
 
No tak to je klika...mě svolávačka nepomohla..ale to je jasné z jakych důvodů...po víkendu už budu taky chytřejší. A tobě vyměňovali celou klapku sání? Mě nahrávali jen software.
 
Back
Top