• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

@Pegas Nevím, kolik máš najeto, ale mám pocit, že doporuční znělo po 100 000 km a pak co cca 50 000 km. Mění se raději preventivně, aby se předešlo problémům, co popisuje @Reddwarf
Nevím, jestli podložky můžou mít vliv na regeneraci...
 
no ja bych taky řekl, že problém je v kouřivosti a následném zanášení filtru..přeci jen po 100 km je to nesmysl....pokud neni špatný teda čidlo na DPF vypada to spíš že auto kouří...což dřív hned každý věděl že je problém...narozdíl ted že díky DPF sice máme čistý vzduch ale o problémech motoru se dozí každej až už je fakt hodně pozdě..takže bych spíš očekával jak psal sedvo - EGR,možná vstřikovače,turbo a buhví co ještě.
 
To už jsme zase na začátku tohoto tématu! to jsem nechtěl. EGR-ka jsem měl vyndané a jsou zanesené jen řekl bych optimálně, vstřikovače se už několikrát kalibrovali, protože to je součástí údržby a jsou v normě, turbo je po výměně za nové originální. Skoro všechna čidla co s DPF souvisí jsem vyměnil, diagnostika nic nenormálního nehlásí. Spotřebu mám kolem 7,5l/100km což je v mé výbavě standart.
Jde mi teď o to, jestli byl někdo na výměně podložek a pak se něco změnilo. U motorů SH zatím nikdo nepsal, že by nechal vyměnit preventivně.
 
Nízký tlak = malé turbo netlačí jak má a to tu bylo popsáno = upadnutý nýtek

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk

Tak sedvo se nemýlil. Dnes jsem navštívil mazdu v Nemecku, dělali mi svolavacku AK016A a při té příležitosti potvrdili špatné turbo (pověstný upadlý nýtek). Tak se chci zeptat, pokud si je MAZDA vědoma, že turba měla konstrukční vadu, proběhla následně nějaká inovace, případně od kdy a lze to poznat (např.podle jiného označení), že už se jedná o inovované turbo, kde nýtek neupadne? Díky.
 
Vylepšené turbo by mělo mít dodatečné písmeno za katalogovým číslem ale nevím to 100%
 
Tak že inovace proběhla? Kat.číslo = číslo dílu (SH01-13700)??? Na obalu turba rozdíl najit nelze? Na každém turbu je leštěná ploška a na ní vyražena spousta informací...malé turbo HP 810356-0001, velké LP 810357-0002, atd...díky
 
To už jsme zase na začátku tohoto tématu! to jsem nechtěl. EGR-ka jsem měl vyndané a jsou zanesené jen řekl bych optimálně, vstřikovače se už několikrát kalibrovali, protože to je součástí údržby a jsou v normě, turbo je po výměně za nové originální. Skoro všechna čidla co s DPF souvisí jsem vyměnil, diagnostika nic nenormálního nehlásí. Spotřebu mám kolem 7,5l/100km což je v mé výbavě standart.
Jde mi teď o to, jestli byl někdo na výměně podložek a pak se něco změnilo. U motorů SH zatím nikdo nepsal, že by nechal vyměnit preventivně.
TAk to jsem netušil, že už máš za sebou takovej pěknej "očistec" každopádně ja byl na výměně pouze v rámci svolávačky, která u mého ročníku byla podle VIN dělaná přesně na toto - výměna podložek - protože na těchto prvních typech byla nějáká vada materialu a podložky netěsnili = karbon na vstřikovačích a ve ventilovém prostoru.Po výměně mě docela ujistili že tím je problém vyřešen..a už nemusím tuto závadu řešit...jestli to někdo dělá preventivně nrevím, ale myslím že spíš firmy řeší dekarbonizaci mototru...jo a u mě se to že je to fakt zakarbonovany prvotně asi projevilo ucpaným sítkem oleje. Čemuž jsem z kraje nepřikládal až takový význam, jelikož motor měl opravdu poctivě měněný olej každých deset tisíc.
 
muj očistec právě začal...momentálně jsme se k sání ještě ani nedostali a problémy začínají ... i přes ujištění že vačky jsou v pohodě ..před 1,5 rokem kdy auto mělo najeto 130 tis a bylo na svolávačce ..... jsem se i ze zvědavosti i na doporučení Shr3ka před čištěním sání pustil do kontroly ...když už je to rozděláno tak vše naráz..no a byl to náraz teda...sundali jsme víko ventilu..a ejhle...první problém...první foto po prohlášení mechanika...mrtvola se musí přikrýt...druhé ..pitva...nelze konstatovat nic jiného než smrt udušením :-( 20200610_171809.jpg 20200610_165629.jpg
 
Doted to byla sranda...ale po dnešní návštěvě servisu hlava v rukách a bezmoc....najdu tady pomoc? Dnes jsme se dostali do stadia...vacka vymenena, ale ventili se nehnou...ty čtyři se zřejmě připekli...nějáká rada nebo je tu někdo kdo řešil stejný problém? Podle všeho bude muset jít dolu hlava, ale vysledek nejistý...má to vubec cenu?
 
Doted to byla sranda...ale po dnešní návštěvě servisu hlava v rukách a bezmoc....najdu tady pomoc? Dnes jsme se dostali do stadia...vacka vymenena, ale ventili se nehnou...ty čtyři se zřejmě připekli...nějáká rada nebo je tu někdo kdo řešil stejný problém? Podle všeho bude muset jít dolu hlava, ale vysledek nejistý...má to vubec cenu?

Ty jsi s tím do servisu nedojel? Opravuje ti to někdo, kdo už to dělal?
To teda nepotěší :(
 
Ale nech toho :) jj opravuje to chlap co je motorar a nemel s tim problem. Dela motory denne. A ikdyz je mazda specificka problem neni v oprave..ale v zavade. Je zatuhli vyfukovy ventil naprvnim valci. Nechce se hnout..tak resime co dal.
 
Držím všechny palce ať se ti to povede dát do kupy

Zajímalo by mne kolik u nás jezdí autem s tímto motorem a kolik procent má nějaký problém.
 
Poslední úprava moderátorem:
no nevim..jen se vrátím k nekomentování Sh3kem..tak nakonec nam to potvrdil i servis...musim se omluvit svemu mechanikovi..chvilku jsem pochyboval...po nezávisle konzultaci se Zlínem a dalšími lidmi co dělají motory se bohužel potvrzuje nejčernější scénář. takže motor ven, k tomu sundani hlavy..a zjištění co výfukové ventily..jeden je na tvrdo připeklý (carbon) nejde s ním hnout. Takže stojim s autem přikrytým a čekajícím.
 
Zajimavé, taky jsem o tom tomto nikde nečetl :( . Počítal jsem s tím, že častá výměna oleje pomáhá řešit následné problémy
 
No asi problem bude v tom, ze tim ze me pred dvema lety v servisu kdyz auto bylo na svolavacce rekli ze vacka je jeste ok (posleze jsme zjistili ze ji ani nevideli) tak jsem jezdil a pokud Sh3rek rikal ze to bezne vydrzi tak 100 tis. Ja s tim najel prave kvuli bezproblemovemu jezdeni 180 a resil to jen kvuli tomu ze me to zajimalo a proto ze melo jit dolu sani kvuli karbonu...buhvi kolik by jeste najela kdybych to nerozdelal.takze je mozny ze auto kdyby se rozdelalo v tech 120 tis by melo sice vacku K.O. ale ventil by jeste fachcil. Takhle se najelo urcite nejakych par tisic s tim ze nefungoval (neotviral) a tim se to ucpalo. Ted mam vse zpatky...auto jede...samozrejme se spatnou vackou a rano resim prejezd na dilnu kde posleze dojde k sundani hlavy a zjisteni co s ventili opravdu je.
 
Tak to já jsem dal auto do Mazdy aby mi diagnostikovali závadu která se projevuje škubáním při 1 800 ot. Nechtěl jsem zatím nic opravovat jen provést celkovou diagnostiku na jejich zařízení. Auto tam bylo 3. dny a zaplatil jsem 10 000 viz faktura. Zaplatil jsem to ale zdá se mi to přestřelené. Jen za zkušební jízdu si naúčtovali 2 900 kč. Výsledek je ten, že mi potvrdili špatné výsledky u 1. vstřiku ( a to už jsem věděl ) ale může to být i cokoliv jiného což se ale nikde neprojevilo.
Takže za 10 000 vím to co jsem věděl , co si myslíte o naúčtované částce ? Odpovídá to realitě nebo mě natáhli ?
 

Přílohy

  • Scan faktura diagnostika .pdf
    373,9 KB · Zobrazení: 46
Ahoj,
když to tu pročítám, tak na mě přicházejí mdloby... 5 dnů zpátky se mi rozsvítila kontrolka motoru, o pár km dále to spadlo do nouzáku. Už pár dnů před tím jsem si začal všímat takového "hrubějšího" přechodu mezi rychlostmi (A/T), možná jen subjektivní pocit (?). Vzal jsem to do AT Mazda, řekli mi zakarbonované sání a doporučili čištění a přetěsnění vstřikovačů (říkal, že to přetěsnění není sice ani v servisním plánu, ale že to doporučuje a že to, co tam je, vypadá jako původní). To čištění odhadl na 15 tis (bez/s DPH?).
OBD nemám, pořídím si.
Po vymazání chyb to chvíli jelo celkem normálně, pak vypalování DPF a hned potom se zas rozsvítila kontrolka a po pár km to spadlo do nouzáku.
Najeto 140 tis, mám ji od 100 tis. Naftu beru Eurooil Optimal+. Auto nijak moc nešetřím, ale i tak mi spotřeba už od začátku přišla celkem vysoká - 8-8.5 l na kratší trasy (30 km), nicméně delší trasy dává i pod 7 l.
 
No nechci premyslet kolik bych zaplatil v servisu a co by se tam delo v pripade me zavady. Uz tak celou noc nespim a pres den piju jen kavy s automechaniky. Kazdopadne diky particce opravdovych opravaru vidim alespon nejake svetylko na konci tunelu. Jen podotknu...co vse na mem motoru uz mam za sebou a co pred sebou.takze zacalo to pred dvema lety..karbon v motoru..vymena vstrikovacu..vymena cerpadla ...cena s dph cca 50 tis...zaplaceno mazdou...po dvou letech...karbon v sani...bohuzel jeste nevycisteno...zvladne se ted naraz pri vymene vacky (cena vacky se sadou na vymenu...cca 12 tis.)a sundani hlavy...pri kontrole turba se uvidi jak je to s nejtkem a jeho vuli...kazdopadne zrovna toto opravovali predvcerem na jedne mazde..nejtek nevydrzel...cena repas turba...12 tis..odhad opravy ventilu a hlavy..cca s vymenou oleje a docisteni sani cca 20 tis...takze myslite ze doma jeste muzu vyslovit jmeno Mazda? A jen na konec s ohledem na vytizenost mechaniku..budu rad kdyz zacnem jezdit o prazdninach.

Jinak popis zavady od Fice..presne tak to zacalo
 
Poslední úprava moderátorem:
Back
Top