• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

Ahoj, taky jsem rád za to info!
Jak se auto chovalo před čištěním? Byl nouzák často a případně nějaké cukání?
Mně auto necuká a do nouzáku spadne tak jednou za 1000km, znovu nastartuju a je zase klid. Tak mě to nějak zatím úplně netrápí :)
 
Ahoj Petře, moc děkuji za užitečné informace! Ty si to dělal u Maxe? a kolik má tvoje 6ka celkem najeto, jen tak pro představu? Díky za info :)
Dělal jsem to v Palkovicích. Mám najeto 162 000 km.
 
Ahoj, taky jsem rád za to info!
Jak se auto chovalo před čištěním? Byl nouzák často a případně nějaké cukání?
Mně auto necuká a do nouzáku spadne tak jednou za 1000km, znovu nastartuju a je zase klid. Tak mě to nějak zatím úplně netrápí :)
Před čištěním auto cukalo při otáčkách kolem 1500-1600 rpm v městském provozu. Do nouzáku padalo celkem pravidelně, ale nedá se říct kilometry. Ale max. rozestup mezi nouzáky tak 800-900 km. Po znovu nastartování zase klid.
Teď mi přijde auto takové živější, ale třeba je to jen placebo.
 
Ok, díky tak nějak jsem se rozhodnul, že to udělám při prvních náznacích tebou popisovaných problému a pak to z gruntu vyčistím :-)
 
Hm, pěkná práce ;) a řekneš jaký servis a kolik měla kára najeto jen pro srovnání fotek co jsem dával PetaOV.
 
Auto Efekt Zlín, 180000.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
@shr3k Hezké fotky. Škoda, že nebyla nafocená i klapka a ten druhý díl sání po vyčištění. Na kolik vyjde to čištění a jak dlouho trvá?
 
@shr3k Hezké fotky. Škoda, že nebyla nafocená i klapka a ten druhý díl sání po vyčištění. Na kolik vyjde to čištění a jak dlouho trvá?
To si dělal mechanik Zdeněk na svém autě, co právě koupil. 14:49 start, a 17:19 vyčištěno včetně rauchpauzy. Dál už jsem nefotil, ale prý si tam cosi šudlal asi do 9 večer ještě. Vypálené sání bral prý doma ještě v nějaké staré vaně :D...
 
To si dělal mechanik Zdeněk na svém autě, co právě koupil. 14:49 start, a 17:19 vyčištěno včetně rauchpauzy. Dál už jsem nefotil, ale prý si tam cosi šudlal asi do 9 večer ještě. Vypálené sání bral prý doma ještě v nějaké staré vaně :D...

Našel jsem pár firem co nabízejí čištění sacího traktu pomocí plynu (např. směs s vodíkem). Plyn připojí k sání a za běhu motoru to prej odstraní usazeniny. Máte s tím někdo zkušenosti?
 
Před čištěním auto cukalo při otáčkách kolem 1500-1600 rpm v městském provozu. Do nouzáku padalo celkem pravidelně, ale nedá se říct kilometry. Ale max. rozestup mezi nouzáky tak 800-900 km. Po znovu nastartování zase klid.
Teď mi přijde auto takové živější, ale třeba je to jen placebo.

ahoj
cukání ti přestalo ?
já to celé vyčistil a stejně mi to pořád cuká přesně při 1500 tak už nevím co s tím dělat
možná jsme něco vyčistit zapomněl nenapadá tě něco ?

IMG_20200215_182647_resized_20200219_115458580.jpg IMG_20200215_161315_resized_20200219_115500821.jpg
 
ahoj
cukání ti přestalo ?
já to celé vyčistil a stejně mi to pořád cuká přesně při 1500 tak už nevím co s tím dělat
možná jsme něco vyčistit zapomněl nenapadá tě něco ?

Zobrazit přílohu 27851 Zobrazit přílohu 27852
Ahoj,
já už jsem cukání od vyčištění sání nezaznamenal. Ale nouzák se mi objevil znovu.
Jak koukám na tvé foto, tak si nejsem jistý, jak dopadlo to čištění, máš tu jen foto před. Ale bylo třeba vyčistit i sání na motoru u ventilů. Nevím, jestli jsi to udělal. Tam je to trochu složitější v tom, že bys to měl vysát, ať ti to nezůstane uvnitř.
 
Ahoj,
já už jsem cukání od vyčištění sání nezaznamenal. Ale nouzák se mi objevil znovu.
Jak koukám na tvé foto, tak si nejsem jistý, jak dopadlo to čištění, máš tu jen foto před. Ale bylo třeba vyčistit i sání na motoru u ventilů. Nevím, jestli jsi to udělal. Tam je to trochu složitější v tom, že bys to měl vysát, ať ti to nezůstane uvnitř.

Já jsem to tak zasraný neměl, už mi to před 3 roky čistili přímo v Mazdě. Tenkrát to najednou spadlo do nouzáku a konec.
Bál jsem se,že to jsou ty vačky a motor KO. Nakonec jsem rád zaplatil 25 000 !!!!!! za nalezení a odstranění závady,což bylo vyčištění sazí z motoru. . Budu to tam muset dát znova aby mi našli na diagnostice závadu.
 
Nazdar lidičky, koukám že je tu docela čilá diskuze o problému který mne momentálně postihl na silnici a tak se zeptám a dostanu jako obvykle erudovanou radu. ZAčnu následujícím, mám mazdu 6, r.v. 2014, 2.2.D,129 Kw, najeto momentálně 180 tis. Asi před měsícem jsem si všiml že se občas stalo že auto kolem 1500 otáček škublo na 4 r.st, nejdřív jsem si říkal mohlo to byt naftou..respektive pal.filtrem - měl před výměnou - ale jelikož se to zopakovalo i po výměně čekal jsem co se vyvrbí. No a bohužel dočkal jsme se v nejméně vhodné době...začátek coronavirových omezení...březen. Cukání, pád do nouzáku, rozsvicení kontrolek motoru,esp, a červený trojuhelník. Přes OBD načtená pamět závad a vyšlo z toho že by to mělo být MAF - špatna hodnota vstupu...no říkal jsme si ok uvidiíme co to udělá po vymazaní....hodnoty šly smazat, vše zhaslo a auto jezdilo asi 1500 km bez problémů..krom občasného škubnutí ( 3x), no bohužel samozřejmě závada se tímto neodstranila ale jak je dnes obvyklé říkat koupil jsme si čas...takže závada se vrátila dnes...ve stejném...viz přiložené foto. Tak jak jsem tot u pročítal nejsem sám...pomůžete mi tedy nekdo se stejnou zkušeností? Nemám problém se pustit i do čištění (skoro bracha je zdatný automechanik) ale pomůžeto? a čím ho kdyžtak provést...popřípadě není to třeba o výměně čidla (třeba váhy vzduchu? nebo tak něco? Myslel jsme si taky na egr..ale koukám že i shr3ek to tu docela logicky vylučuje. Kdyby to bylo složitější...čeká mě návštěva Mazdy? Díky za pomoc...ještě podotýkám, nejsem řidič slečny Daisy, docela jezdím....cca 35 tis ročně, k tomu hlídam dopálení filtru přes telefon, a jezdím i dálnici takže auto by nemělo až tak trpět zanášením...no ale stat se může cokoli že :-(

20200429_154627.jpg Screenshot_20200429-160200.jpg
 
Nazdar lidičky, koukám že je tu docela čilá diskuze o problému který mne momentálně postihl na silnici a tak se zeptám a dostanu jako obvykle erudovanou radu. ZAčnu následujícím, mám mazdu 6, r.v. 2014, 2.2.D,129 Kw, najeto momentálně 180 tis. Asi před měsícem jsem si všiml že se občas stalo že auto kolem 1500 otáček škublo na 4 r.st, nejdřív jsem si říkal mohlo to byt naftou..respektive pal.filtrem - měl před výměnou - ale jelikož se to zopakovalo i po výměně čekal jsem co se vyvrbí. No a bohužel dočkal jsme se v nejméně vhodné době...začátek coronavirových omezení...březen. Cukání, pád do nouzáku, rozsvicení kontrolek motoru,esp, a červený trojuhelník. Přes OBD načtená pamět závad a vyšlo z toho že by to mělo být MAF - špatna hodnota vstupu...no říkal jsme si ok uvidiíme co to udělá po vymazaní....hodnoty šly smazat, vše zhaslo a auto jezdilo asi 1500 km bez problémů..krom občasného škubnutí ( 3x), no bohužel samozřejmě závada se tímto neodstranila ale jak je dnes obvyklé říkat koupil jsme si čas...takže závada se vrátila dnes...ve stejném...viz přiložené foto. Tak jak jsem tot u pročítal nejsem sám...pomůžete mi tedy nekdo se stejnou zkušeností? Nemám problém se pustit i do čištění (skoro bracha je zdatný automechanik) ale pomůžeto? a čím ho kdyžtak provést...popřípadě není to třeba o výměně čidla (třeba váhy vzduchu? nebo tak něco? Myslel jsme si taky na egr..ale koukám že i shr3ek to tu docela logicky vylučuje. Kdyby to bylo složitější...čeká mě návštěva Mazdy? Díky za pomoc...ještě podotýkám, nejsem řidič slečny Daisy, docela jezdím....cca 35 tis ročně, k tomu hlídam dopálení filtru přes telefon, a jezdím i dálnici takže auto by nemělo až tak trpět zanášením...no ale stat se může cokoli že :-(

Zobrazit přílohu 27946 Zobrazit přílohu 27947

Po pár zkušenostech bych postupoval takto:
1. Zakoupit a hned nalít do nádrže aditiva, nejlépe: https://www.bg-care.cz/dekarbonizac...gr-system-spalovaci-prostor/bg-244-s513219770

2. Vymontovat čidlo sání (nad alternátorem označení SH01K3239) a vyčistit ho od karbonu.

3. Kouknout na olej v motoru, nejlépe s proplachem vyměnit. Použít pouze originální filtr, který je přepracován aby zachytával nejjemnější pyliny.

4. Preventivně vyměnit tlakové čidlo výfuku s označením SH02C K5204, nově je totiž inovované pod číslem SH02-18-211C.

5. Nejlépe využít nějaké firmy, která se zabývá čištěním sání.

6. Pokud bude nejhůře, tak nechat vyčistit sání s demontáží. Tam jsem já osobně ještě nemusel dojít.
 
Super..díky za rady...ještě jen doplním...
ad 1. jezdím na naftu premiovou, pokud na normalni tak do každé nadrže pravidelně dávám VIF.takže s čistotou nafty by snad mělo být v pohodě..ale kvuli odkarbonování pokud máš zkušenosti s tímhle zkusime
ad.3 olej měním každých 10 tis,...vyměněn před 2 tis, samozřejmě filtr používán pouze originál
ad.4.s tímhle pravděpodobně bude problém...skoro před rokem jsme to tu řešil...čidlo hodilo chybu,ale na doporučení shr3ka jsem počkal, protože jednou vyhodilo sporadickou chybu a od té doby byl klid
díky za radu...jsem zvědav kam dojdu
 
Super..díky za rady...ještě jen doplním...
ad 1. jezdím na naftu premiovou, pokud na normalni tak do každé nadrže pravidelně dávám VIF.takže s čistotou nafty by snad mělo být v pohodě..ale kvuli odkarbonování pokud máš zkušenosti s tímhle zkusime
ad.3 olej měním každých 10 tis,...vyměněn před 2 tis, samozřejmě filtr používán pouze originál
ad.4.s tímhle pravděpodobně bude problém...skoro před rokem jsme to tu řešil...čidlo hodilo chybu,ale na doporučení shr3ka jsem počkal, protože jednou vyhodilo sporadickou chybu a od té doby byl klid
díky za radu...jsem zvědav kam dojdu

Tak podle té Tvojí údržby a provozu by opravdu neměl být problém.
Zkusit ty čidla, ještě jsem tedy měnil čidlo zanesení filtru DPF, které je vedle čidla tlaku ve výfuku a rádo odchází, ale to jsem chtěl originál a to už poměrně drahý měnit ho jen tak preventivně :)
 
Super..díky za rady...ještě jen doplním...
ad 1. jezdím na naftu premiovou, pokud na normalni tak do každé nadrže pravidelně dávám VIF.takže s čistotou nafty by snad mělo být v pohodě..ale kvuli odkarbonování pokud máš zkušenosti s tímhle zkusime
ad.3 olej měním každých 10 tis,...vyměněn před 2 tis, samozřejmě filtr používán pouze originál
ad.4.s tímhle pravděpodobně bude problém...skoro před rokem jsme to tu řešil...čidlo hodilo chybu,ale na doporučení shr3ka jsem počkal, protože jednou vyhodilo sporadickou chybu a od té doby byl klid
díky za radu...jsem zvědav kam dojdu
Tak máme úplně stejný problém a to udržuji auto přesně jako ty. Už jsem všechna ta čidla vyčistil včetně sání a přesto mi to škube pořád. Jen jsem nezkoušel čidlo DPD. Problém je že u mne nic nesvítí a do nouzáku to nepadá.
Dej mi vědět jestli jsi to vyřešil.
 
Back
Top