• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

Jo taky nechápu, že tam na nic nepřišli...
A nemá někdo test na 100.000km co testovali Mazdu 6 GJ AWD a vyšel v autotipu? Já ho měl a už ho nemůžu najít :(
 
100tisic km snad dnes opravdu zvladne kazde auto. Krom toho, 100tisic km za rok a pul, to je kolem 200km kazdej-kazdickej den. To se da natocit jen na nemeckych dalnicich. A na konec, v tomhle testu nejezdi na spotrebu. Vylezou na silnici a plyn k podlaze. A to je pro moderni diesel mnohem lepsi, protoze pri tom pruvanu se v sani nic neudrzi, natozpak aby se neco usadilo.

Ja nijak nesnizuju skvelej vysledek Mazdy, jen se to musi brat v kontextu daneho testu, kterej rozhodne nepredstavuje typicky spusob jezdeni. Taky tu chvalu jak se zlepsila antikorozni ochrana je treba brat s rezervou. Po roce a pul by snad ani nic reznout nemelo! BTW, prvni generace skyactiv-d jeste byla bez SCR/AdBlue, nebo se pletu? Se mi zda ze SCR/AdBlue dostal az s prichodem Euro6 v 2015. Tohle byl jeste Euro5-motor...
 
Poslední úprava:
100tisic km snad dnes opravdu zvladne kazde auto. Krom toho, 100tisic km za rok a pul, to je kolem 200km kazdej-kazdickej den. To se da natocit jen na nemeckych dalnicich. A na konec, v tomhle testu nejezdi na spotrebu. Vylezou na silnici a plyn k podlaze. A to je pro moderni diesel mnohem lepsi, protoze pri tom pruvanu se v sani nic neudrzi, natozpak aby se neco usadilo.

Ja nijak nesnizuju skvelej vysledek Mazdy, jen se to musi brat v kontextu daneho testu, kterej rozhodne nepredstavuje typicky spusob jezdeni. Taky tu chvalu jak se zlepsila antikorozni ochrana je treba brat s rezervou. Po roce a pul by snad ani nic reznout nemelo! BTW, prvni generace skyactiv-d jeste byla bez SCR/AdBlue, nebo se pletu? Se mi zda ze SCR/AdBlue dostal az s prichodem Euro6 v 2015. Tohle byl jeste Euro5-motor...
Skyactiv-D byl vždycky Euro 6, proto se tak zanáší. AdBlue je až od posledního faceliftu.
 
Skyactiv-D byl vždycky Euro 6, proto se tak zanáší. AdBlue je až od posledního faceliftu.

Tak to Mazda vynalezla cestovani casem. CX-5/2.2D v testu Autobildu je z prvni poloviny 2013, tehdy jeste nebyla norma Euro6 ani na papire (definovana az v 2014, prvni motory az v 2015)...
 
Tak to Mazda vynalezla cestovani casem. CX-5/2.2D v testu Autobildu je z prvni poloviny 2013, tehdy jeste nebyla norma Euro6 ani na papire (definovana az v 2014, prvni motory az v 2015)...

No moc ty testy asi nesledujete, Ze 100000km a dva let provozu už nějaké vypovídající hodnoty přeci jen jsou. Divil by jste se co aut má za problémy, hlavně z minulých let. Poslední roky se to zlepšilo, ale také se zpřísnilo hodnocení, takže nejsou všechny auta na 1.mistě. Ohledně koroze: například testovaná Mazda 3 BJ, dopadla v testu v pohodě, ale koroze už tam byla značná! Takže i to je možné. Samozřejmě, že muže záležet kolik si automobilka zaplatí, aby to dobře vyšlo, to se asi nedozvíme. Taky mi vadí když se nějaké auto velké automobilky přeci jen nějak nepovede, tak za pár let udělají test znovu a tam už vyjde skvěle. Taky je známo že automobilky auta pro testy vyrábějí s mnohem větší pečlivostí a maximální výstupní kontrolou. Ale nejezdí jen po dálnici, u menších aut najezdi ty kilometry třeba za 3 roky.
Nějaké motory splňují emisní normy už dříve než musí! Mazda není VW :D
 
Tak to Mazda vynalezla cestovani casem. CX-5/2.2D v testu Autobildu je z prvni poloviny 2013, tehdy jeste nebyla norma Euro6 ani na papire (definovana az v 2014, prvni motory az v 2015)...
Ach jo, proč tu furt musím opakovat desetkrát známé věci.
 

Přílohy

  • mazda_cx-5_pk_en.pdf
    3,5 MB · Zobrazení: 52
  • pk_skyactiv_2011_en.pdf
    2,1 MB · Zobrazení: 32
@shr3k Tak to jsem zvědavý, jestli se to povede. Nedávno jsi psal, že to není možné. To by pravděpodovbně znamenalo i možnost navýšení výkonu na víc než 130 kW, nebo se pletu?
Vzhledem k tomu, že mám ještě v počítači mapy od VersaTune (192 k), které jsem měl na svém autě, třeba by se to bez EGR přestalo mlátit v létě o omezovač EGT. ;)
 
Poslední úprava:
Dnes mi vyšel čas, tak jsem se vrhnul na EGR-y. Zajímala mě míra zaneseni. Chtěl jsem na ně kouknout jestli to nemůže taky souviset, ikdyž mi auto spadlo do “klasického” nouzáku už někdy před 14 dny, teď jsem s autem problém neměl. Na to, že jsem to nikdy nedělal, zabralo mi to cca 4 hodiny.
Oba ventily byly zanesené, řekl bych úplně běžně, nějaká vrstva karbonu byla, ale žádné velké krápníky a pěkně suché. Oba jsem tedy vyčistil, vícekrát pootvíral a zase vše vrátil zpět. Ještě bych chtěl demontovat škrtící klapku, ale zatím jsem nekoukal jestli to jde jednoduše.
Přidávám fotky jestli to někdo nemá stejné nebo v horším stavu? Druhý ventil už jsem nefotil, vypadal ve stejném stavu jako první :)

E52CD2ED-CB24-44B6-A19B-8923765F3CEC.jpeg BA9E8CE5-9F16-4810-ADA9-D4861773B7C7.jpeg B82CE441-9372-46EE-841C-BB8B216347F2.jpeg 791795B9-8555-4482-87BB-9318F9E81BD6.jpeg
 
Taky bych to chtel pro zajimavost zkusit vyndat a netusil jsem, ze tam jsou dva. Mohl by nekdo ze zkusenejsich zakrouzkovat na fotce pri pohledu na motor co presne vydelat, aby clovek toho nerozdelal zbytecne moc, dekuji :)
 
to pegas: Jen pro info, kolik máš najeto?
Jj jsou tam dva a ještě pro zajímavost vodou chlazené :) kdyby jsi nesehnal od někoho odborný popis demontáže, mohu ti to zkusit dat dohromady.
Momentálně 205.000 km
 
Hm, tak to nemáš zase tak málo a pokud si s tím neměl nějaké zásadní problémy, tak asi dobrý ne? Já mám ted 96.000 km a asi to tedy zatím nechám být, než to celé rozdělávat ze zvědavosti. Auto lítalo hlavně dálnice v DE a já taky pokud mohu, tak jezdím dálky a když už jo po městě, tak raději jedu 50km/h na 3 st./2000ot. než 4st./1600ot. i když to ten motor bere. Prostě pocitově jezdim aby to víc "foukalo" a spotřebu neřeším a jen pro info, co to mám a najetých cca 4000km, tak mám průměr 6,3l ;)
 
Největší problém budou u tohoto motoru sací kanály, ještě jsem neslyšel, že by měl někdo problém s nějakým z EGR ventilů (jako třeba bývaly u 1.6 MZ-CD), tam je myslím ještě dost žhavo. On i ten motor je tak stavěný, že má vysoké EGT - lehce i samovolně vypaluje.
 
Největší problém budou u tohoto motoru sací kanály, ještě jsem neslyšel, že by měl někdo problém s nějakým z EGR ventilů (jako třeba bývaly u 1.6 MZ-CD), tam je myslím ještě dost žhavo. On i ten motor je tak stavěný, že má vysoké EGT - lehce i samovolně vypaluje.
To je dobře, že to funguje dobře :) já to rozdělával čistě ze zvědavosti :)
 
Tak včera proběhlo čištění sání u mého auta. Abych načerpal informace, byl jsem téměř celou dobu u toho a pořídil i nějaké foto před a po. Předně chci napsat, že rozdělávat egr ventil nemá vůbec význam. Zanesení samotného sání tím nezjistíte, je to totiž oddělené.
Zanesení sání se dá zjistit, buď odděláním nasávací hadice a průzkumem zespod, nebo odděláním teplotního čidla/čidla váhy vzduchu a průzkumem nějakou k tomu určenou kamerou.
Pro představu přidávám foto z čištění.
Klapka sání před a po:
20200311_094320.jpg 20200311_094328.jpg 20200311_141359.jpg
A jeden z ventilů před a po:
20200311_102801.jpg 20200311_140100.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Více fotek v mé galerii. Tato operace trvala mechanikovi téměř 8 hodin práce a dost si s tím hrál teda. Cena byla 4800 Kč s DPH.
@blazin se ptal, co je potřeba si koupit na demontáž/montáž. Je potřeba mít samozřejmě vybavení jako Gola sadu apod. Pak je potřeba těsnící tmel, nebo nová originální plechová těsnění. K některým věcem, konektorům, šroubům je dost špatný přístup, takže se musí demontovat air box (brnkačka) a u mě šla ven i baterie, pro přístup k hadicícm sání na turba. Je také potřeba vypustit cca 3 litry chladící kapaliny, aby bylo možno demontovat okruh chlazení.
Mechanik odvedl skvělou práci a já si taky trochu karbonu zeškrábal :)
Za mě, pokud jste úplný laik, svěřte to raději servisu. To není výměna vzduchového filtru :)
Pokud jde o to, zda už auto nebude padat do nouzáku, tak na to je ještě brzo. Zatím jde dle mě auto lépe za plynem a zatím jsem nepozoroval žádné cukání při jízdě v nižších otáčkách. Na celkový verdikt si nechám alespoň 2000 km.
 
Ahoj Petře, moc děkuji za užitečné informace! Ty si to dělal u Maxe? a kolik má tvoje 6ka celkem najeto, jen tak pro představu? Díky za info :)
 
Back
Top