• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

Já mám najeto 194t a vypaluju při 230-250 . Sání jsem již čistili 2x. Na cukání mi pomohlo vyčištění čidla tlaku turba. Pokud vám to vypaluje tak brzy,zkusil bych vyčistit čidlo dpf.

který je to čidlo tlaku turba , najdeš ho na obrázku ?
Díky za odpověďMazda čidla.jpg
 
Taky mi to regeneruje každých cca 180km a když mám čas, tak dokončuju.
To, že se regenerace spustí jde pěkně poznat, akorát to furt sleduju jak blbec
 
JJ tak poznat je to fakt hodně...minule jsem předjížděl a nepohlídal si že už mám akorát na sepnutí a stalo se to přesně v době kdy jsem byl na urovni druhýho auta..a musel jsem kouknout na budíky jestli jsme nespadli do nouzáku...tohle je fakt nedořešený.
 
U mě DPF regenerace po 240-250km. Poznat to je vždy, nepatrně se sníží výkon.
 
Dvojka je cidlo DPF..to neni od turba...jednicka je "vaha vzduchu" nejsem si uplne jisty...musim kouknout do mejlu..ale cidlo k turbu je to treti 18-915
 
takže už jsme byl na mejlu...mam to tam přímo popsané z mazdy
1. než teploty...spíš je to průtoku množství vzduchu ...odtud nejčastěji pochází problém se škubáním...v podobě zakarbonovaného sání
2. čidlo tlaku výfukových plynů ( no.1)
3. čidlo 18-915 to je 2. čidlo DPF
je možné že zanešení čidel 2 a 3 by mohlo způsobovat nesprávnou funkci (častější regeneraci) filtru, jenže si myslím, že kdyby byly špatné..zahlásí to v prvé řadě jednotka...a jelikož jsem měl obě vytažené když se dělal motor..tak narozdíl od čídla číslo 1, ketré bylo totálně zasviněné..tyhle čidla nevykazovali žádný problém
 
Já mám najeto 194t a vypaluju při 230-250 . Sání jsem již čistili 2x. Na cukání mi pomohlo vyčištění čidla tlaku turba. Pokud vám to vypaluje tak brzy,zkusil bych vyčistit čidlo dpf.

Diky moc za radu. Čidlo tlaku turba je myslím to z hora pod oranžovou krytkou. A čidlo DPF to nevíte kde se nachází?
 
Dvojka je cidlo DPF..to neni od turba...jednicka je "vaha vzduchu" nejsem si uplne jisty...musim kouknout do mejlu..ale cidlo k turbu je to treti 18-915
Abych se přiznal ,tak jsem vyčistil obě.Špinavé bylo to s oranžovou krytkou. To s těmi dvěma vývody bylo čisté.
 
JJ tak poznat je to fakt hodně...minule jsem předjížděl a nepohlídal si že už mám akorát na sepnutí a stalo se to přesně v době kdy jsem byl na urovni druhýho auta..a musel jsem kouknout na budíky jestli jsme nespadli do nouzáku...tohle je fakt nedořešený.
Ahoj. Hlídáš si to na stále zapnutém Forscanu ? Pod čím to tam najdu ?
 
Cau mam na to specielne aplikaci..foracan je super..ale musel bys to tam nahazet na nastenku...a pak zapinat..ja na tohle specielne pouzivam Smart control premium...tam je primo v polozka live data a v ni pouzivam prave polozku DPF filtr a pak posledni zalozku..tam mam nastavenou teplotu vody. oleje,tlak turba, stav baterky. Je tam hezky nastavena grafika a vim presne ze treba dpf se zaone pri 61-63%

Screenshot_20200915-101414_Smart Control Premium.jpg Screenshot_20200915-101408_Smart Control Premium.jpg Screenshot_20200915-101423_Smart Control Premium.jpg

Screenshot_20200915-101408_Smart Control Premium.jpg
 
Poslední úprava:
takže už jsme byl na mejlu...mam to tam přímo popsané z mazdy
1. než teploty...spíš je to průtoku množství vzduchu ...odtud nejčastěji pochází problém se škubáním...v podobě zakarbonovaného sání
2. čidlo tlaku výfukových plynů ( no.1)
3. čidlo 18-915 to je 2. čidlo DPF
je možné že zanešení čidel 2 a 3 by mohlo způsobovat nesprávnou funkci (častější regeneraci) filtru, jenže si myslím, že kdyby byly špatné..zahlásí to v prvé řadě jednotka...a jelikož jsem měl obě vytažené když se dělal motor..tak narozdíl od čídla číslo 1, ketré bylo totálně zasviněné..tyhle čidla nevykazovali žádný problém
Tady jen info aby bylo jasno i s fotkou

20200915_102327.jpg 20200915_102143.jpg
 
Regenerace DPF u mě probíhá po ujetí cca 200km. Je to fakt vopruz a ještě když začne vypalovat chvilku před cílem, tak to bych se po. To vždy nadávám, že tu plečku vyměním, ale zatím odolávám.
 
Je to tak dobře. častější vypalování vypaluje míň bordelu, v případě přerušení vypalování je snažší to dopálit v tom dalším. Mě vypaluje cca 170-200km. Nevím jestli na to má Forscan PID, zatím jsem ho nenašel, poznám to podle počtu ujetých km po vypálení (a vynulování počítadla km po vypálení) ve Forscanu a bez mobilu vždycky vyšší spotřebou, která bez plynu nespadne na nulu ale je tam třeba okamžitá 1,5-2l. Někdy to provází nižší výkon.
 
Cau mam na to specielne aplikaci..foracan je super..ale musel bys to tam nahazet na nastenku...a pak zapinat..ja na tohle specielne pouzivam Smart control premium...tam je primo v polozka live data a v ni pouzivam prave polozku DPF filtr a pak posledni zalozku..tam mam nastavenou teplotu vody. oleje,tlak turba, stav baterky. Je tam hezky nastavena grafika a vim presne ze treba dpf se zaone pri 61-63%

Zobrazit přílohu 30517 Zobrazit přílohu 30518 Zobrazit přílohu 30521

Zobrazit přílohu 30516

Ahoj,
včera to začalo vypalovat při 23 % zanesení. Je tam třeba nějaké bližší nastavení toho programu? Parametry vozu sem tam vypsal. Zdá se mi to brzo, že to začlo vypalovat.
 
Mě celá ta regenerace u Mazdy přijde velmi nedotažená.
Někdo tady píše, že když jim to začne regenerovat těsně před cílem, tak raději ještě několik kilometrů jezdí aby se to dokončilo.
To se mi zdá u moderního vozu, který by si měl vše ohlídat sám nějak zbytečné. Navíc když řidiče na regeneraci vozidlo neupozorňuje a tak běžný uživatelský řidič to nemusí poznat. Co se stane když přijedu domu před koncem regenerace a zítra opět vyrazím. Pokračuje proces dále ?
 
@harry Po zahřátí motoru na potřebnou teplotu bude vypalování pokračovat a dokončí se. Při vypnutí motoru při regeneraci dojde ke zředění motorového oleje naftou. Osobně si myslím, že pokud k tomu dojde jednou za čas, tak se nic nestane. Za předpokladu včasné výměny motorového oleje. Problém je vícenásobné přerušení regenerace.
 
@harry Přesně jak píše Péťa OV, ono jde trochu o schyzu těch co chceme aby motor opravdu vydržel..jelikož samozřejmě ředění oleje naftou, obzvlast tak nevydařeném motoru jako je skyactiv je něco co fakt nechceš pokud ti má auto chvíli vydržet. Je pravda, ja osobně měním olej po 10 tis, a opravdu téměř vždy dojezdím regeneraci, takže ani nějak nepozoruji ředění oleje naftou...ale pokud někdo jezdí obecně jen město, sem tam vyjížďku k babičce..pak si nedovedu představit co to s tou náplní a DPFkem dělá..zrovna ted sem to ukazoval známé...která mermomocí trvala na dieslu..a jezdí přesně co jsem psal....podle mě se jí ani nemá šanci kdy vypálit filtr jeliokož její nejdelší trasa je 15 km, a jinak město..kde se ani filtr v podstate nevypaluje. Mám zjištěno, že nejlepší a nejrychlejší vypálení je logicky na dálnici ..tam stačí i pod deset minut a cca 12 km...ale po okrskách a nebo prujezdu městem to muze byt i násobek...a kolikrat behem té doby se regenerace přeruší když člověk u toho vyzvedáva dítě,nakupuje a buhví co ještě...no ani nemyslet jak její filtr bude vypadat po par tisich km...na druhou stranu ten system s tak brzkym vypalováním není až tak marny.....ikdyž to stojí vyšší spotřebu..Ford to měl nastaveno po cca 600 km..no a vypalení trvalo i 30 min...to pak je podle me ještě horší.
 
Poslední úprava moderátorem:
Back
Top