• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

Co teda čučím...že máš 2015 a je v haji vačka....většinou tu řešíme že tenhle rok už by je měl mít inovované a v podstatě v pohodě....ikdyž asi v tomhle případě bych si tipnul ...nezanedbal někdo výměny oleje..nebo nedal nějáky špatny?
 
jj, na ten nejtek porad myslim, to jsem mu zapomnel rict, a jeste mu to reknu... sani mi cistili v lete, to bylo na zacatku techto problemu...
Jaký je vůbec stav auta, ty jsi první majitel? Kolik má najeto? Po kolika km jsi měnil olej? v AT. Servisu nebo v nějaké dílně? Používali originální olejový filtr? Jaké jsi měl jízdy s autem? Krátké nebo dlouhé trasy?
 
Mam to od 100tis km, puvodem z Nemecka... Jsem druhý majitel. Podle servisky se olej menil v AT kazdych 12tis km a ja to nechal menil taky po tech 12tis km v AT, auto si vzdycky reklo cca po tomto najezdu. Ted mam po 2 letech najeto pres 140tis km.
V servisu tvrdili, ze tam meli ohlodanou vacku i u CX-5 2016.
Jinak pravda jezdim s autem kratsi trasy - cca 30 km, coz jsem si driv myslel, ze je dost, ale na naftak, obzvlaste novejsi, a OBVZLASTE u mazd je to proste malo.
 
Mam to od 100tis km, puvodem z Nemecka... Jsem druhý majitel. Podle servisky se olej menil v AT kazdych 12tis km a ja to nechal menil taky po tech 12tis km v AT, auto si vzdycky reklo cca po tomto najezdu. Ted mam po 2 letech najeto pres 140tis km.
V servisu tvrdili, ze tam meli ohlodanou vacku i u CX-5 2016.
Jinak pravda jezdim s autem kratsi trasy - cca 30 km, coz jsem si driv myslel, ze je dost, ale na naftak, obzvlaste novejsi, a OBVZLASTE u mazd je to proste malo.
To zní úplně v pohodě, fakt zajímavé že se to stalo... a 30km určitě není málo!
 
Jeste jedna vec... toho jsem si nevsimnul a vsimli si toho na technicke - v technicaku to ma uvedeno typ motoru GH, misto GJ, malem mi kvuli tomu nedal technickou... Muze tam byt ciste teoreticky starsi motor a pak by se musel prepsat typ v technicaku?

Rekl bych, ze 30 km je malo - hlavne me k tomu vede to, ze DPF zacina vypalovat dost casto prave ve chvili, kdyz dojizdim do cile. A predpokladam, ze zacne vypalovat vzdy az po radnem zahrati.
 
Jeste jedna vec... toho jsem si nevsimnul a vsimli si toho na technicke - v technicaku to ma uvedeno typ motoru GH, misto GJ, malem mi kvuli tomu nedal technickou... Muze tam byt ciste teoreticky starsi motor a pak by se musel prepsat typ v technicaku?

Rekl bych, ze 30 km je malo - hlavne me k tomu vede to, ze DPF zacina vypalovat dost casto prave ve chvili, kdyz dojizdim do cile. A predpokladam, ze zacne vypalovat vzdy az po radnem zahrati.
To by mělo být kvůli homologaci starýho typu (míň ekologickýho) chladiva do klimatizace. BMka měli v techničáku taky napsáno předchozí model BL.
 
Jeste jedna vec... toho jsem si nevsimnul a vsimli si toho na technicke - v technicaku to ma uvedeno typ motoru GH, misto GJ, malem mi kvuli tomu nedal technickou... Muze tam byt ciste teoreticky starsi motor a pak by se musel prepsat typ v technicaku?

Rekl bych, ze 30 km je malo - hlavne me k tomu vede to, ze DPF zacina vypalovat dost casto prave ve chvili, kdyz dojizdim do cile. A predpokladam, ze zacne vypalovat vzdy az po radnem zahrati.
DPF-ko může vypalovat třeba na třikrát, po přerušení se mi aktivuje hned třeba po prvním kilometru. Běžně vypaluje cca 20km, já při regeneraci manuálně držím otáčky kolem 3000 ot. a vše se stihne i za 10km. Kdo jezdí krátké trasy je pouze důležité měnit olej max. po 10000km, pak se nic neděje.
 
Ono s těmi STK je to jinak, ne že by to nevěděli.... Když to zobecním, oni potřebuji vyhodit určité procento aut a to se rekrutuje jen ze zákazníků z ulice. Pak hledají tyhle pseudodůvody a kdo se nenechá vyhodit, tak mu to dají. Ale dají to jen tomu, kdo by projít měl tak jako tak a nedá se. Kdo neprojde opravdu objektivně, šanci něco uhádat nemá. Více asi psát nemůžu...
 
Teď jsem koukal do TP a já tam mám dokonce vozidlo GH 8.2014 a typ motoru SH.
 
Přátelé, rozhodl jsem se ze zdravotních důvodů :grinning:, že přestávám ode dneška sledovat stav a chování mého vozu Mazda. Budu jen jezdit a dělat běžný servis, tak u všech předešlých aut. Dokud to jezdí tak na to kašlu a až dojezdí dám auto na vrakoviště. Nazdar bazar :grinning:
 
Pak hledají tyhle pseudodůvody a kdo se nenechá vyhodit, tak mu to dají. Ale dají to jen tomu, kdo by projít měl tak jako tak a nedá se. Kdo neprojde opravdu objektivně, šanci něco uhádat nemá.
Sorry, ale tohle (viz. výše) mi říct technik na STK a nedej bože mě "vyhodit", tak se obrátím na ministerstvo dopravy a pošlu jim tam kontrolu.

Stejně jsem sprdnul Bosch Automotive Aftermarket, aby si laskavě aktualizovali databázi pro emisní systém BEA, protože tam měli úplné blbosti v typech motorů, čehož důsledkem bylo, že (...pro ostatní vozidla nebo při nesplnění stanovených podmínek, nebo pokud není možné identifikovat homologační předpis dle TP vozidla se postup podle bodů 8-10 opakuje nejméně 4x. Výsledná hodnota kouřivosti se stanoví jako aritmetický průměr z 4 posledních platných opakování.).
 
Jsme sice trochu off topic s těmi STK, ale taky přihodím svou zkušenost do mlýna, kdyžtak admin přesune.
Byl jsem s předchozím služebákem Kia Ceed 1,6 crdi na emisích kde měli v pokynech měřit při plném plynu, tak tomu šlapl na krk a vyletělo mu to na tom jeho počítači kdesik do červených 5200rpm, přičemž předepsáno pro tento motor bylo rozmezí 4300-4600 otáček. Ihned začal řvát, že to auto má jiný motor a že si to mám odvést. Pak jsme se chvíli dohadovali... nakonec přišel na to, že u tohoto modelu došlo v rámci faceliftu k výměně motoru, přepl to tedy na druhý motor a veškerá měření proběhla v pořádku... holt odborník na svém místě
 
Nastal necekany zvrat :eek: praskla hlava se pres veskere prognozy nepotvrdila... nicmene mi bylo durazne doporuceno dat to auto pryc, ze bude vsude zadelanej motor od pilin z te vacky a kdyz se auto takhle sere uz pri 140tis, tak nema moc smysl si ho nechavat. Jeste tedy vyvstala otazka, jestli menit vahadla nebo ne... ze pry jsou tedy jeste ok, ale nevi, s jakou zivotnosti pocitat.

Jak dlouho vubec muze trvat sundani te hlavy? Zaslechl jsem v telefonu neco jakoze to neni prace na dva dny...

@harry : prave ze ted zvazuju, jakou jit cestou - jestli ji poslat do sveta a nebo se ujistit, ze budu jejim poslednim majitelem a nikdo to uz nebude muset resit :laughing:
 
Hm, tak hlava není ko, docela jsem divil když prý měla být, ale všechno je možné..

Martin, STK probereme někdy osobně....
 
@AR1 Ve Slaným, kde provádí testy a opravy hlav tvrdí, že většina hlav, co tam je z mazd (nevím tedy, zda jen novější), je prasklá. Stejné info mám ze dvou mazda servisů. Takže na tom něco bude bohužel. Naopak v servisu na "všechna auta" mi říkal, že prasklou hlavu novějšího auta už tam dlouho neměli, že se to většinou neděje, spíš bývá zkroucená.

Důležitá otázka - u benzínů bude problém stejný (myslím pravděpodobnost poškození hlavy) nebo se to nestává?
 
Tak ono to je logický - v servisu kde hlavy dělají, se jim ty prasklé budou scházet. V obecném servisu, kde dělají všechny opravy, tuto závadu tak často nemají.
Já jsem měl spíše na mysli to, že podle těch příznaků co jsi popisoval, jsem to od začátku na prasklou hlavu netipoval a že mě tedy překvapilo, když jakože prasklá byla. A není.
 
Takhle to myšleno nebylo - tam kde dělají hlavy se setkávají u mazd s tím, že jsou ty hlavy většinou prasklé a ne zkroucené. A v tom "obecném" servisu s tím, že jsou spíše jiné problémy s hlavou než že by byly přímo prasklé. Z toho bych vyvodil závěr, že hlavy mazd praskají častěji než se tomu tak děje u ostatních (resp. alespoň nějakých značek). Což podtrhuje i fakt, že mi v mazda servisech tvrdili, že bude hlava skoro určitě prasklá.
 
No a jsme u toho co tu bylo řečeno na začátku..věštili ti z křišťálové koule...osobně..a myslím že i větší odborníci než já tu potvrdí, že s praskáním hlav u auta typu Mazdy 6 (GJ) nebývá problém, samozřejmě asi s důrazem na to jak se k němu majitel chová - což platí obecně. Pokud ti tedy vyhodnotili že prasklá hlava není ( podle toho co jsi psal ji měli tedy venku?) pak je to aspon trochu výhra..Podívej a jestli máš zjištěý že vačka je K.O. oprava není tak dramatická ani brutálně drahá...ikdyž nějakej peníz stojí, a pokud u toho uděláš vyčištění karbonu, a zkontorluješ to turbo, nakonec z toho nemusíš vyjít uplně nejhůř. Každopadáně, prodat to už je jen otázka těch peněz ...protože ikdyž to opravíš..to ti nikdo nezhodnotí. Já osobně jsem si ji po takové opravě nechal, pořád věřím tomu, že to teď když už si to hlídám jenom já a motor známe už skrz naskrz to ted vydrží a ty prachy se aspon trochu vrátí i v tom pocitu parádní jízdy.

a ještě k té duležité otázce s benzínem....obecně benzín na tyto věci není až tak náchylný jelikož pracuje s daleko menšími tlaky a tak motor tak netrpí...jinak ale samozřejmě uvařit zkroutit a prasknout se dá skoro vše..stačí když si třeba někdo myslí, že voda může prasknout jen plodová ...ikdyž vlasně pak následuje porod v obou případech :)
 
Back
Top