• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Karbonizace u motorů Skyactiv-G

Tak u mazdy to první minutu ani není volnoběh, spíš takovejch 1300 otáček, a včera tu někdo psal že na to se dá v pohodě jezdit.
 
@99luftbalons vidíš, a to je právě ono. Ty to takto překroutíš, vypustíš do světa, někdo se toho chytne, a hned (za 30k km) má problém. Vůbec to není o tom, že na těch 1350 otáček se dá v pohodě jezdit, ale pouze za specifických podmínek a když ví, jak se k tomu autu chovat.
 
Exburn:... jezdils nekdy v zime, v mrazu? Nekdy je to tak namrzle, ze muzes skrabat jak blazen a bez ofuku ti to stejne nepovoli. Navic zecnitr to byva casto zamlzene, to v lepsim pripade. V horsim to byva namrzle i zevnitr.
 
@99luftbalons vidíš, a to je právě ono. Ty to takto překroutíš, vypustíš do světa, někdo se toho chytne, a hned (za 30k km) má problém. Vůbec to není o tom, že na těch 1350 otáček se dá v pohodě jezdit, ale pouze za specifických podmínek a když ví, jak se k tomu autu chovat.
Přečti si ty odkazy od Max6, #65 schválně jestli tam jsou nějaký specifický podmínky za kterých se dá jezdit na 6q ve 1350 otáčkách. Kromě jízdy z kopce asi těžko, ale to se nebavíme o jízdě ve městě 50 km rychlostí.
 
Exburn:... jezdils nekdy v zime, v mrazu? Nekdy je to tak namrzle, ze muzes skrabat jak blazen a bez ofuku ti to stejne nepovoli. Navic zecnitr to byva casto zamlzene, to v lepsim pripade. V horsim to byva namrzle i zevnitr.
A? Co to má společného s tím, že ten motor dostává záhul? Se tu můžete div né postavit na hlavu když napíšu že motoru nevadí občasné otáčky blízské 1300ot při nulovém nebo minimálním zatížení, max6 tu postne odkazy kde se to píše také, ale přitom odmítáte akceptovat fakt, že ten motor dostane zakouřit když ho necháš v mrazu válet na volnoběhu.
 
Nevím jak to popsat jednoduše, ale má to několik důvodů. Prvně se ti to na volnoběh ohřívá velice pomalu, takže v mrazu ten motor točí, ale nezahřívá se jak by mohl v případě jízdy = delší doba běhu studeného motoru. S tím souvysí dotěsnění spalovacího prostoru u kterého dojde až po prohřátí pístní skupiny. Do té době dochází k docela značnému mísení benzínu s olejem a strhávání olejového filmu. K tomu dále od EURO 6 normy ti měřící cyklus probíhá ihned po nastartování studeného vozu a jelikož kat začíná fungovat až po určitém prohřátí tak se jednotka snaží prohřát kat vysokým obohacením směsy, což s předchozím nedotěsněním pístní skupiny jen umocňuje problém. Dále jsou moderní motory jak turbo u TSI a podobně, tak i díky KP u Mazdy efektivnější - méně zbytkového tepla na volnoběh.

Takže asi tak.
 
Jo, tak nějak. Jako že na volnoběh se to ohřeje pomaleji. Něco ve smyslu, že je to hodně studené a motor má vyšší otáčky. Prostě jak to popisoval @exBURN .
https://podkapotou.zoznam.sk/cl/100...di-motoru-zahrievanie-na-volnobeh--alebo-nie-
Ale zase to samozřejmě není žádný dráma.
@99luftbalons v tom druhém odkazu od @Max6 to máš zmíněno. "Zejména dieselové, ale i spousta benzínových motorů, si s otáčkami pod 1500 za minutu vyloženě nerozumí. Jízda konstantní rychlostí je ještě vcelku přijatelná, ale dojde-li na potřebu akcelerovat, začne motor zpravidla bučet, a nebo – jsou-li otáčky opravdu nízké – dokonce i vibrovat." A vůbec se to nevylučuje s tím, že ve městě můžeš jet z mírného kopce. Hlavně ty specifické podmínky tu zazněly od @exBURN , tak nevím, co do toho taháš obecné články (mimochodem psané převážně pro uživatele koncernových značek) které tu @Max6 postnul. Samozřejmě, že jsem ty články četl, a ne jen teď; již před rokem, či dvěma. Pravda je samozřejmě někde uprostřed. U té karbonizace je primární problém, že se do sání dostává ten olej.
 
"Zejména dieselové, ale i spousta benzínových motorů, si s otáčkami pod 1500 za minutu vyloženě nerozumí. Jízda konstantní rychlostí je ještě vcelku přijatelná, ale dojde-li na potřebu akcelerovat, začne motor zpravidla bučet

To je přesně to, čeho jsem si všiml u té naší nové CX-3. Ve městě při 50km/h ten motor točí jen 1200-1250 otáček na 5. kvalt. A aby zrychlil, musím hodně šlápnout na plyn, jinak jen hučí a rozjíždí se strašně pomalu. Naopak, při extrémním zatížení se nechá vytočit až do červeného pole na 7000 rpm. :eek:
 
Ano, je obecna poucka, ze se ma nastartovat a jet. Ale selskym rozumem - na volnobeh budu mit dejmu tomu 800rpm. Pri lehke jizde budu mit dejme tomu 1800-2000 rpm (nez tam nahazim nejeky rozumny kvalt tak i vice) a pojedu ustalenou rychlosti (nepocitam, kdyz se nekdo potrebuje rozjet do kopce a bude to muset vytocit vyse). Nez se ohrejou ty tvoje pistni skupiny - kdy to dostane vetsi bomby? Pro me zni logicky, ze za vetsich otacek, protoze v tu chvili to rozhodne ohrate nebude. Takze v souhrnu...jak, z dlouhodobeho hlediska, dojde k vetsimu opotrebeni motoru? Mensi otacky/dlouhy cac vs. velke otacky/kratky cas? Anebo to bude sul-nul?

Nebude motor lepe zaolejovany za chvili, nez "hned"?

Ted zpet ke sklum - paklize nemam garaz, tak stejne musim nastartovat a 2-3 min. to nechat bezet, protoze nebudu vyjizdet jak nekteri d.menti, co maji jen maly pruzor a pak se strasne divi, ze nekoho sejmuli. A ne, jen skrabkou dokonaly vyhled skutecne nevytvorim. Pokud nekdo ano, klobouk dolu.
 
Opět - tobě něco zní a máš selský rozum. Tak si to tak dělej - je to tvoje auto. Nevím proč se ptáš na to co je horší, když v příspěvku to máš jasně napsané. Volnoběh u zmrzlého auta je mor. Zaolejovaný bude motor téměř hned, musí být nebo mě chceš říct že ti i byť na 2sekundy po nastartování nemaže? :-D
 
Mam asi tak 20. auto (benzin, diesel, 1.3-3.6 ccm) a zatim jsem svym pristupem zadne auto nezabil. Cili budu takto pokracovat i nadale. Nazory se stejne ruzni, cili nic jineho, nez selsky rozum, nezbyva. Timto svou ucast v danem vlaknu koncim :lock:
 
Výborně, těch 20 aut mělo vše určitě přímý vstřik paliva a vysoký KP jak má g165. Ale máš selský rozum to je hlavní. To jsem měl napsat do diplomky a nemusel jsem se s tím 2 měsíce počítat :-D
 
Pro ty koho to zajímá: Jedná se o problém který se popisuje jako Oil Dilution a jde o nadměrné ředění oleje benzínem. S tímto se potýkají téměř všichni výrobci u nových motorů - někde více, jinde méně. Dobře to řeší nové motory jako 1,0 TSi kde je přidán třetí chladící okruh přes svody, tkz. chlazené svody. Toto nově má i 1,3 TCe od Renaultu protože u 1,2 TCe to byl obří problém. Tam se to řešilo právě zákazem držení auta na volnoběhu a částečně to problém řešilo. Ono když to má člověk do práce <10km, tak každej den to nechat 5 minut ráno a 5 minut odpoledne klepat na volnoběh, pak pomalu domů a na problém je zaděláno. Řeší se tu jak je důležitý olej atd, ale to že v něm tímhle režimem můžeš mít X procent benzínu nikomu nevadí. Jinak je oil dilution přirozený, ale rychlejším prohřátím dojde k vypaření benzínu - nesmí ovšem toho benzínu být v motoru moc a trasy klidné a krátké - to pak dostává ceres.
Takže dobrou škrabku, rozpouštěč námrazy do ruky a šup šup bez výmluv.
 
Tak uz vsichni vime, ze jsi inzenyr, super. Tak to uplne meni pohled na vec. Skoro bych ti i odpustil, ze dusis motor na nizke otacky.

Zkusim to jeste jednou, vim, ze s Ing. to neni vzdy po prakticke strance lehke, mam jednu Ing., PhD., doma. S tim zimnim provozem mi jde o to, ze nevidim jako realne, pokud nemam garaz, nastartovat a vyrazit. Casto potrebujes, aby ten led povolil, ptz jen se skrabkou je na to clovek kratky. Tzn. nezbyde ti nic jineho, nez to nechat 2-3 min. valit. Takze laboratorni podminky a doporuceni vyrobce jsou fajn, ale...
 
Tak uz vsichni vime, ze jsi inzenyr, super. Tak to uplne meni pohled na vec. Skoro bych ti i odpustil, ze dusis motor na nizke otacky.

Zkusim to jeste jednou, vim, ze s Ing. to neni vzdy po prakticke strance lehke, mam jednu Ing., PhD., doma. S tim zimnim provozem mi jde o to, ze nevidim jako realne, pokud nemam garaz, nastartovat a vyrazit. Casto potrebujes, aby ten led povolil, ptz jen se skrabkou je na to clovek kratky. Tzn. nezbyde ti nic jineho, nez to nechat 2-3 min. valit. Takze laboratorni podminky a doporuceni vyrobce jsou fajn, ale...
Já nikdy motor nedusím na nízské otáčky a v zimě jsem auto vždy dokázal očistit i bez nastartovaného motoru. Chápu že je dnes moderní pohrdat vzděláním a používat selský rozum - zejména u lidí co nechápu psaný text :D Měj se pěkně a napiš sem až to přidřeš nebo rovnou zadřeš ty rozumbrado.

PS: Chudák dotyčná doma, když vidím, jak musíš mít vždy pravdu ikdyž seš úplně mimo :-D
 
Vaše starosti bych chtěl mít borci... milión postů s dohady, stejně si bude každej věřit tomu svému a obhajovat to dokola, na dalších 170 stránkách a k ničemu se nikdo nedobere...

Já nepouštím auto pod 2000 ot/min, v zimě si nastartuju, pak oškrabu, ometu, prokleju aux vstup, zmrzlý ruce a pá pá Lála, pá pá Pó. Když se to ohřeje, tak to točím na otáčkoměru 3x dokola, karbon, uhlík, hliník, se#u na ně...
Každej ať si ve svým jezdí jak chce, peace and love...
Hlavně ať se vždycky v cajku dojede do cíle...;)
 
No muj laicky nazor k motoru 2,0i 88kw AT a beznemu uzivani. Umi sice jet bez zatizeni tech 60 na 6st..ale proste tenhle kvalt tam nechavam.. jen kdyz jedu z kopce nebo kdyz vim, ze budu zachvili brzdit na svetla ..tudiz bez zatizeni/bez plynu..ale stejne se mu to nelibi. Je pravdou, ze zajete auto to v klidu zvlada a vubec u toho neduni, ale vsichni vime, ze to tomu motoru nesedi. Dle me je snesitelna (poslechove jiz dobra) hodnota otacek od cca 1500ot a vyse. Pri dvou to jede fajn..a lehce nad tremi tisici uz zase radim..a vlastne ja si porad radim sam padly u volanti..cca 99procent pripadu. Idealne se motor s automatem citi mezi 2 az temi rekneme 3tisicemi na bezne svezeni to staci, ale neb je to atmo Mazda a radi se svezeme, tak bezne tocime pres tu hranici 4tis. pak uz nam to vykonove polouhoucku vadne..ale i presto se nekdy vzpomeneme na presdeslou 2,3i AT a vymetame pavoucky az pres tech 6tis. otacek. Na spotrebu fakt nejezdim, ale tezko kdy se dostanu pres prumernou spotrebu 7,0 L..za celou delsi vyjizdku po republice.
 
Ak mas tu sw orezanu 2.0l, tak netaha prave kvoli tejto uprave. 2.5l taha az do obmedzovaca a neorezana 2.0l snad tiez.
 
pánové, neškodilo by ubrat na agresivitě a zapojit trochu respektu k ostatním diskutujícím.......

Děkuji za pochopení!

Konec hlášení :-)
 
Back
Top