• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Ostřik je zakomponovaný do ramýnek,takže samotný stěrač je úplně obyčejný. Jen je dobrý si je před výměnou dát do servisní polohy aby se s nima líp manipulovalo: 3x startovací tlačítko bez brzdy/spojky a potom 2x páčka stěračů nahoru (rychlosetření). Stěrače se potom postaví do horní pozice.
A důležité je před startem vrátit zpátky na sklo! :D
 
to @Max6 no nápad dobrý, zkusím to prověřit až bude čas. Jinak bych se Tě rád zeptal na Tvůj názor jako zkušeného mechanika, na systém vypínání dvou válců v M3 BP. Je nutné se do budoucna obávat nějakých problémů nebo nebude to mít negativní vliv na životnost motoru ?
 
to @Max6 no nápad dobrý, zkusím to prověřit až bude čas. Jinak bych se Tě rád zeptal na Tvůj názor jako zkušeného mechanika, na systém vypínání dvou válců v M3 BP. Je nutné se do budoucna obávat nějakých problémů nebo nebude to mít negativní vliv na životnost motoru ?
Hrozně záleží jak často se ten systém bude aktivovat. Pokud někdo bude jezdit stylem že to 99% pojede na 4 válce tak bych v tom asi problém neviděl ani z hodně dlouhodobýho hlediska. Pokud někdo bude jezdit jen eko že to na ty dva válce pojede hodně často, tak bude docházet k odlišným opotřebením válců což se taky projeví ať na kompresi nebo třeba na těsnění hlavy. Zde prostě řečem o super upraveném tepelném managementu motoru fakt nevěřím a nejnamáhanější komponent zde dle mě bude těsnění pod hlavou motoru. Při hodně eko jízdách, tak jestli to bude mít na nějakou životnost vliv třeba 100,200 nebo 300 tisích km to se zatím nedá říct, protože je hodně brzy. Lidi co jezdí vysoký počty km ročně totiž určitě ve dvouválcovim režimu moc nejezdí - ukáže se nejvíc na městských/příměstských autech ježděný v eko režimu.

Zároveň to chce opravdu kvalitní olej a častou výměnu,protože celej tenhle systém je řízenej olejem a pokud dojde někde k přicpání kanálků nebo těch hydroštelů apod... tak to bude dražší oprava.

Za sebe bych se spíš víc bál toho "mildhybridního" motor-alternátoru. Ten až odejde a jako že určitě odejde, tak oprava bude drahá.... hodně drahá, když se vezme v úvahu i stáří auta.

Stejnak to co jsem napsal se bude týkat až tak 2. nebo 3. majitelů. Většina prvních majitelů co si nechá auto 4-5 let se tím asi trápit nemusí.
 
Poslední úprava:
Hm tak jezdím 30 tisíc ročně a mám pocit jak sem to sledoval, že na 2 válce jedu tak půl na půl - ono to prostě ty dva vypne v momentu kdy jen tak lehtas plyn takže klidně jedu 110 na okresce a je fuk zda na 5/6 ale jak jen lechtám plyn tak vypne - tedy sledoval sem to par prvních jízd dnes už na to dlabu a na displeji mám rádio nebo navigaci.
 
Hm tak jezdím 30 tisíc ročně a mám pocit jak sem to sledoval, že na 2 válce jedu tak půl na půl - ono to prostě ty dva vypne v momentu kdy jen tak lehtas plyn takže klidně jedu 110 na okresce a je fuk zda na 5/6 ale jak jen lechtám plyn tak vypne - tedy sledoval sem to par prvních jízd dnes už na to dlabu a na displeji mám rádio nebo navigaci.
To je tak navržený schválně. Celej tenhle systém vypínání válců ať u Mazdy nebo u Ferrari byl vyvinutej aby ty válce co zůstanou v chodu najednou hodně zvýšily zátěž (ve vysoký zátěži je motor nejefektivnější) a zároveň ty dva mrtvý nespotřebovávali palivo. Ty sice "lechtáš" plyn, ale ty dva válce fungujou jako by jsi naopak na plyn šlápl hodně - proto byly i ty uživatelský připomínky na vibrace připomínající jako když jsi měl podtočenej motor a dal plnej plyn. A to je dle mě to co může vyústit v pozdější problémy, že u Sky-G válce č.2 a č.3 jsou hodně zahřátý, ale ty venkovní č.1 a č.4 naopak hodně chladnou (+ i ty vibrace nejsou na uložení kliky taky nic moc).

Raději bych viděl vypnutý tohle víc než třeba i-stop a mildhybrid z toho auta vyhodit úplně.
 
Poslední úprava:
Za sebe bych se spíš víc bál toho "mildhybridního" motor-alternátoru. Ten až odejde a jako že určitě odejde, tak oprava bude drahá.... hodně drahá, když se vezme v úvahu i stáří auta
Já už jsem ho měnil.Naštěstí na záruku.Španě dotáhlá matice na řemenici a než jsem to zjistil,tak se sjela hřídel.A tahle sranda stala něco přes 40 tisíc...to fakt nechceš platit.?
 
Bych se toho zas tak nebál, vypínání válců tu je už nějakou dobu a zatím bez problémů.
Kámoš měl vypínání válců i na jedničkové Fábii 1,4 74kW a jak mu jinak šlapala ? někdy mu vypínal jeden jindy dva ?
 
to @Max6 .Díky za vysvětlení a hodně dobrý profesionální názor. No akorát mám teď brouka v hlavě co s tím? Ale mám prodlouženou záruku na 5 let tak pak uvidím jestli se toho raději zbavím nebo si to nechám. Je to fakt další EU bazmek,možná kurvítko, který ale není z dlouhodobýho hlediska vyzkoušený. Ale zatím jsem optimista, vždyť turba i automaty byly taky kdysi novinka,která v sobě skrývala řadu potencionálních problémů a dnes je to standart.

to @HHBota . Neměls tenkrát auto v servise na výměnu toho startér-generátoru ve Zlíně? Já tam jezdím a shodou okolností sem tam byl když tam venku stála červená M3 tak sem ji obdivoval jak je to krásný auto a prý že se tam uvolnila nějaká matice.

Dneska jsem teda zkoušel ty barvičky na stěrači, a světe div se taky už teda patřím do klubu oranžových. Sice jsem tvrdil že mám modrou, což jsem naposle a od začátku měl, ale taky je fakt že na ten automat moc nejezdím.Spíš pustím s cyklovačem nebo jenom nahoru jedno setření. Takže už tomu nerozumím. Ale je fakt že jsem byl nedávno přehrát soft řídící jednotky tak se to možná změnilo.
 
Bych se toho zas tak nebál, vypínání válců tu je už nějakou dobu a zatím bez problémů.
Kámoš měl vypínání válců i na jedničkové Fábii 1,4 74kW a jak mu jinak šlapala ? někdy mu vypínal jeden jindy dva ?
Fabii 1,4 74 kw jsem měl bez vypínání válců

Raději bych viděl vypnutý tohle víc než třeba i-stop a mildhybrid z toho auta vyhodit úplně.
Co myslíš tím mildhybrid vyhodit?
 
to @HHBota . Neměls tenkrát auto v servise na výměnu toho startér-generátoru ve Zlíně? Já tam jezdím a shodou okolností sem tam byl když tam venku stála červená M3 tak sem ji obdivoval jak je to krásný auto a prý že se tam uvolnila nějaká matice.
Jj to byla moje.?Od té doby pravidelně zkouším jestli to drží.?Vím o dvou případech,ta moje a ještě nějaký kolega tady z klanu.Mě se to stalo asi po 3/4 roku provozu,jemu hned co jí měl novou.Mám dojem, že tenkrát říkal, že ji stačil ještě přihlásit a pak mu to sjelo dole.Kdo ví, který číňan Mazdě ty generátory kompletoval,třeba neměl sílu to pořádně dotáhnout.?
 
Fabii 1,4 74 kw jsem měl bez vypínání válců
To byla ironie - večně mu ten motor zlobil tím ze vypínal (respektive mu to klekalo a servis nevěděl co s tím jelikož se pak vždy tvářil ze jede ok).
 
Nj tieto ekosracky su casovana bomba :(
Fakt to najskor vidim na BN/BM
Pokud nevyzadujes ruční brzdu tak ber určitě BN. Za mě spousta drobných vylepšení které jsou poznat. A navíc ji můžeš koupit v Revolution Top do půl míče. Není tam žádné kurvitko krom rekuperace na G165. Já nemám ani to pitomé hlídání pruhů a ani při otevření dveří nebo nezapnuti pásů na mě furt něco nepipa Čím novější auto tak tím více těchto kravin... Bohužel.

Mazda 3 BN
 
Já teď řeším se servisem převodovku. Řeším tu vibraci radici páky na 3 okolo 2000 otáček a pohyb radicky při přidání / ubrani plynu. Nebylo mi řečeno zatím co to může být (snad jen silentblok), ale prý servis dostane návod od Dovozce na možné řešení. Vibrace nevypadají jako nějaká "sranda oprava" Jsem údajně jeden z jednotlivců v Evropě, co ten problém řešilo. Zase nějaká specialitka :D V Táboře mi bylo řečeno, že je to normální a že je to kvůli vypínání válců (při deceleraci motorem a brzdění, chacha). A pohyb řadicí paky je prý běžná věc na všech autech (chacha podruhé). Nevím co si o tom myslet.
 
Na BN mě zase jde blbě řadit dvojka. To si nevyberes. Všude bude něco.

Mazda 3 BN
 
Na BN mě zase jde blbě řadit dvojka. To si nevyberes. Všude bude něco.

Mazda 3 BN
Když ti slyšitelně vibruje řadička a kmitá ti tam a sem, je to trapný. To mi nikdo nenamluví. Aut jsem měl celkem 5. Od rv 98 až do 2-15. Nedělalo to ani jedno, nikdy. Ani auta se kterými jsem jel. A jezdím firemními často. A je jedno kolik auta měla najeta.
 
Tak slavné a precizní řazení mě taky zaskočilo když jsem poprvé citil jak to drhne do dvojky. Ale rozebrat převodovku mě nelakalo tak jsem si prostě zvykl a už mám i po záruce. U BP jsem tento problém už nikde nečetl. Tak hold zase vibruje klacek jako v MX5.

Mazda 3 BN
 
Tak slavné a precizní řazení mě taky zaskočilo když jsem poprvé citil jak to drhne do dvojky. Ale rozebrat převodovku mě nelakalo tak jsem si prostě zvykl a už mám i po záruce. U BP jsem tento problém už nikde nečetl. Tak hold zase vibruje klacek jako v MX5.

Mazda 3 BN
Vibrovat už to snad nebude :) Problém je očividně "nenormální".
 
to @Max6 .Díky za vysvětlení a hodně dobrý profesionální názor. No akorát mám teď brouka v hlavě co s tím? Ale mám prodlouženou záruku na 5 let tak pak uvidím jestli se toho raději zbavím nebo si to nechám. Je to fakt další EU bazmek,možná kurvítko, který ale není z dlouhodobýho hlediska vyzkoušený. Ale zatím jsem optimista, vždyť turba i automaty byly taky kdysi novinka,která v sobě skrývala řadu potencionálních problémů a dnes je to standart.
To sice jo, ale k tomu standardu třeba těm automatům a turbodmychadlům to trvalo přes 100let vývoje ? Hlavně je nikdo nevyvíjel z důvodu nátlaku na ekologii.
 
Back
Top