• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Tak ono DSG v pravem slova smyslu automat neni, ale to neva. Posledni DSG, ktere jsem miloval, bylo v OII 2.0 Tdi - 103 KW, rok 2007. To byla proste ukazkova skrin, prislo mi, ze jsem si rekl, at preradi a ona preradila. Pak jsem mel SII 2011 a tak uz to DSG stalo za ho.no. Uz bylo bohuzel dotcene eko-demenci a tak je tomu dodnes. Budme radi, ze jeste vubec muzeme kupovat MT! Tyto prevodovky jsou bohuzel postupne vytlacovany. Bohuzel i kvuli zakaznikum, pro ktere je pohodlne mit auto bez klacku a vubec jim neni divne, ze jezdi permanentne na 1200-1300 rpm : unamused:

Přesně souhlas, tohle byl problém v mojá OIII 2,0 TDi s DSG, někdy točila uplně nesmyslně nížko, motor dunil jak bláze. No fuj. Někdy pomohl sport režim (bohužel ten ji zase držel klido na 4500 a nepřeřadil). Na tohle byla super převodovka u BMW 8stup kde při sport režimu proste jen držel ty nízké otáčky nahoře a když se mu nešlapalo na krk tak si prostře přeřadil, ale pořád na vyšší otážky.

@detoxy Ano to jsem byl já, bylo to jen o zvyku. Ideálně aby toto šlo naprogramovat i do M6, abych si pořád nemusel v hlavě přepínat v jakém autě jsem. Určitě to nepřeplynovávám, prostě 1.zapnout motor, 2.tlačítko brány, 3. rukavice, 4. pásy, 5. ručka vypnout, 6. zpátečka a jedeeem :))

@Michall No tohle se mi stalo včera omylem ... předjížděl jsem autobus a hodil jsem tam pádlama 1 -> motor skoro 6k otáček až jsem se lekl ... rychle pádlama 2. a frrr pryč.

@jirin_ Bohužel ano, bydlím v Praze, přesně dneska jsem se rozčiloval ... Praha totálně překopaná, všude něco opravují, zácpy v 11:45 v neděli... BOZE.
 
Na GH jsem měl manuál a miloval jsem ho. Když jsem kupoval GL, tak jelikož jsem chtěl motor 2,5i a nejvyšší bezpečnostní výbavu, tak jsem neměl na výběr. Ale jsem pražák, tak už jsem si při vybírání auta říkal, jaká to bude s automatem pohoda na jižní spojce. A taky je. Teď jsem byl 2x po 14 dnech v Alpách v Rakousku a prostě když jedu do kopce, s kopce, na klikatých silničkách, dám tam manuální režim. Samozřejmě v tu chvíli bych měl radši mazdí MT. Většinou řadím klackem, nikoly pádly. Ta obvykle používám jen na korekci v automatickém režimu. Když mám volant ještě natočený v zatáčce a chci případně přeřadit, tak klacek je na svém místě - pádla ne. Ale když jsem včera (v neděli večer) při návratu přes polovinu dálnice Salzburg - Linz jel v zácpě, tak jsem si AT nemohl vynachválit. Bez něj bych si asi udělal tenisový loket :pA často jezdím i na adaptivní tempomat, tak se AT taky hodí.
 
Kluci, jediná možnost, jak u BP očistit gumy předních skrytých stěračů je nechat vyjet stěrač nahoru a vypnout motor? Nějaký jiný fígl tam asi není, co? Nerad stírám suché sklo. Přiznám se, že mě nenapadlo, že se stěrač nedá běžně vyklopit :) Díky
 
Kluci, jediná možnost, jak u BP očistit gumy předních skrytých stěračů je nechat vyjet stěrač nahoru a vypnout motor? Nějaký jiný fígl tam asi není, co? Nerad stírám suché sklo. Přiznám se, že mě nenapadlo, že se stěrač nedá běžně vyklopit :) Díky
Motto: Když všechno selže, přečti si návod. :D Strana 513 v PDF.
 
Nějakou polohu MIST jsem vůbec neřešil. Prostě jsem vypl motor a páčkou aktivoval stěrače (z polohy AUTo 1x nahoru) a zůstaly stát nahoře.

Můj dnešní dotaz k chování plynu/motoru. Nejsem nějaký přeborník přes chování motorů, ale je normální, když třeba jedu na dvojku 2500ot/min, poté pustím plyn a otáčky rychle klesnou a zpátky stoupnou a pak klasicky padají? Je to tak +-100 ot/min poskok, ale na plynulosti jízdy to jde cítit. Díky za objasnění.
 
Poslední úprava:
Caute, ako vnimate asistenta jazdych pruhov? Ma s tym niekto skusenosti z novych majitelov?

Podla videa (cas od 17:30) to vyzera celkom nedotiahnuto. Mozno sa to tu riesilo, ale nemam cas teraz citat vsetkych 85 stran diskusie:)
 
Caute, ako vnimate asistenta jazdych pruhov? Ma s tym niekto skusenosti z novych majitelov?

Podla videa (cas od 17:30) to vyzera celkom nedotiahnuto. Mozno sa to tu riesilo, ale nemam cas teraz citat vsetkych 85 stran diskusie:)
Zkušenosti takové, že jsem hned vypnul to, ať mi to sahá na volant. Jen mi zavibruje při nájezdu na čáru a ukáže se upozornění.
 
Mozno sa to tu riesilo, ale nemam cas teraz citat vsetkych 85 stran diskusie:)
..... a všetci tu čakajú idem teba aby ti opäť zopakovali to čo už napísali .
 
Caute, ako vnimate asistenta jazdych pruhov? Ma s tym niekto skusenosti z novych majitelov?

Podla videa (cas od 17:30) to vyzera celkom nedotiahnuto. Mozno sa to tu riesilo, ale nemam cas teraz citat vsetkych 85 stran diskusie:)
Ten asistent není tak hrozný, že by tě hodil do druhého pruhu. Asi to opravili nějakou aktualizací, můj mě teď odráží od čáry k čáře. není to prostě autopilot jako v Tesle, co by ti počítal trasu kam přesně zatočit... Pouze poslední záchrana jak odvrátit nějakou nehodu...
 
Já to škubání volantem vypnul hned po první jízdě. Po cca 30 kilometrech jízdy od autosalonu přede mnou v obci u krajnice zastavil dědula se zelenou Feldou a začal vystupovat. Tak jsem ho chtěl objet přes plnou bílou čáru bez blinkru (na ten tak nějak v tu chvíli nebyl čas) a asistent mě celkem razantně poslal zpět do pruhu, tzn. přímo na dědulu v otevřených dvěřích Feldy. Docela mě to vyděsilo (toho dědulu taky), tak jsem škubnul celkem silně zpět do protisměru a dědulovi se vyhnul. Možná by včas zasáhl brzdový asistent a srážce zabránil, ale raději budu spoléhat na sebe a asistenta hlídání jízdních pruhů jsem vypnul kompletně. Pokud ho někdy zapnu, tak snad při delší jízdě po dálnici.
 
Kluci, trochu off-topic. Nějaký šulin mně nacouval asi tažným na předek a zdeformoval mi RZ (naštěstí asi nic víc). Mám běžnou RZ, ale podařilo se mi vybrat si z řady fakt pěkné číslo, které bych strašně rád zachoval. Mám RZ bez rámečku s reklamou přidělanou přes suché zipy 3M (několik svislých pásků po celé délce RZ, takže ten plech je pár mm od podkladu a při nárazu se nemá plech o co opřít a deformace je to to větší). Znáte prosím někoho šikovného, kdo by si s tím pohrál a značku se pokusil vyklepat? Ideálně Brno nebo aspoň Morava :) Díky
 
Kluci, trochu off-topic. Nějaký šulin mně nacouval asi tažným na předek a zdeformoval mi RZ (naštěstí asi nic víc). Mám běžnou RZ, ale podařilo se mi vybrat si z řady fakt pěkné číslo, které bych strašně rád zachoval. Mám RZ bez rámečku s reklamou přidělanou přes suché zipy 3M (několik svislých pásků po celé délce RZ, takže ten plech je pár mm od podkladu a při nárazu se nemá plech o co opřít a deformace je to to větší). Znáte prosím někoho šikovného, kdo by si s tím pohrál a značku se pokusil vyklepat? Ideálně Brno nebo aspoň Morava :) Díky
Neznám bohužel nikoho, ale pro info brzy bude na úřadu nový systém kde bude registr dávat značky automaticky tzn. RZ budou náhodné.
 
Udržování v jízdním pruhu jsem zapnul jen cestou v noci na dálnici poté, co jsem na vteřinu usnul... Bylo to jen na zbytek noci. Hlavně jsem dal okamžitě pauzu, protáhnul se, ochladil v autě vzduch, prolil se zeleným čajem atd. Jinak to mám vypnuté, protože je furt někde rekonstrukce, dočasně značení jízdních pruhu a ten asistent pak blbne...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Neznám bohužel nikoho, ale pro info brzy bude na úřadu nový systém kde bude registr dávat značky automaticky tzn. RZ budou náhodné.
Nezapomínej, že vždy je potřeba těm náhodám trochu pomoct...., už to vidím, jak na jedno přihlášení vozidla pojede postupně 40 generování čísla RZ, dokud se nebude líbit. : unamused:
 
Na SVK to uz mame davno, to nahodne pridelovanie cisel. Ale vzdy vidim nove audiny, mercy ci bavora za 100k+ € so znackami 777 a podobne. Takze vsetko sa da...
 
Já to škubání volantem vypnul hned po první jízdě. Po cca 30 kilometrech jízdy od autosalonu přede mnou v obci u krajnice zastavil dědula se zelenou Feldou a začal vystupovat. Tak jsem ho chtěl objet přes plnou bílou čáru bez blinkru (na ten tak nějak v tu chvíli nebyl čas) a asistent mě celkem razantně poslal zpět do pruhu, tzn. přímo na dědulu v otevřených dvěřích Feldy. Docela mě to vyděsilo (toho dědulu taky), tak jsem škubnul celkem silně zpět do protisměru a dědulovi se vyhnul. Možná by včas zasáhl brzdový asistent a srážce zabránil, ale raději budu spoléhat na sebe a asistenta hlídání jízdních pruhů jsem vypnul kompletně. Pokud ho někdy zapnu, tak snad při delší jízdě po dálnici.
Nezdá se mi, že by u nové M3 byl asistent udržování v pruhu silnější než u M6. Projel jsem se s ní při zkušební jízdě a ničeho jsem si nevšiml. U M6 ten tlak do volantu rozhodně není takový, že bych se s ním musel přetahovat. A pokud dělám vyhýbací manévr, tak držím volant pevně. Něco jiného je, když jedu rovně po dálnici. Každopádně brzdový asistent by tě nezachránil, ten jen pomáhá řidiči prudce brzdit a v případě, že řidič nebrzdí, pouze omezí následky srážky - při nárazu do auta dobrý, ale při nárazu do děduly fakt nestačí.
Jinak já jsem si po koupi M6 na několikrát pohrál s nastavením asistenta jízdních pruhů a vyladil tak, aby mi nesahal do řízení, sotva vyjedu ze středu pruhu, ale zasáhl až na čáře. A jak říkám, tlačí slabě - asi by chvilku postačilo při mikrospánku na dálnici. Jinde těžko.
 
Ahoj, čeká mne garanční prohlídka a nastává otázka, jaký typ oleje? 0W-20 nebo 5W-30? Třikrát měsíčně jezdím trasy 300km a jinak krátké trasy po městě (studený motor).
Ahoj, pristi tyden jdu na 1 servisni prohlidku, u predchazejici 3 me vysla na 3500 ted mi rekli at pocitam 5500 az 6000 - pry se vsechno zdrazovalo,..... na kolik vas vysla?

druha vec - co jste resili / reklamovali v ramci teto prohlidky (s uspechem) ? u me krome klepani ridicovych dveri kde po 3 zasahu vymenili zamek (zatim drzi, uvidim v zime), profukovani zadnich spolujezdcovych dveri a klepani kolem pristrojovky nic nenapada.

Diky
 
Ahoj, pristi tyden jdu na 1 servisni prohlidku, u predchazejici 3 me vysla na 3500 ted mi rekli at pocitam 5500 az 6000 - pry se vsechno zdrazovalo,..... na kolik vas vysla?

druha vec - co jste resili / reklamovali v ramci teto prohlidky (s uspechem) ? u me krome klepani ridicovych dveri kde po 3 zasahu vymenili zamek (zatim drzi, uvidim v zime), profukovani zadnich spolujezdcovych dveri a klepani kolem pristrojovky nic nenapada.

Diky
Profukovani dveří jsi Teda úspěšně vyřešil? Máš sedan nebo hatch? Co zrcátko řidiče, nevibruje při vyšších rychlostech? Co takový chrasteni z obou předních dveří? Kam pojedeš na prohlídku? Ono se totiž hodně liší.
 
Back
Top