• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Taky se pomalu poohlížím po zimních gumách na 18", ale nemůžu najít odpovídající hmotnostní a rychlostní index 89 W.
Nemohli by jste sem dát někdo odkaz, alespoň na ty zmiňované Dunlopy?
Předem díky..
 
Tyhle jsem našel taky, akorát, že ty mají rychlostní index V, já mám v techničáku W.
Když nebudu řešit hmotnostní index 93, místo 89, vyšší by neměl vadit.

Edit: teprve teď mne napadlo kouknout na netu na rychlostní index a u zimních pneu může být nižší, to jsem nevěděl.
Takže už jsem v klidu - a díky moc za odkaz
 
Poslední úprava:
Ja nechapu, proc vsechny tyhle testy delaji porovnani dynamiky na nejakem fixnim prevodovem stupni. Preci spis dava smysl, aby se porovnavala dynamika realna, nikoliv nejak zjednodusena, a v realu proste s atmosferou nikdo (rozumny) nebude chtit zrychlovat z 80 na 4 RS, ne? Zalezi jak ma auto dlouhy prevody, zalezi kde nejlip tahne, zalezi na jakou rychlost chci zrychlit (chci-li radit behem manevru)... Preci daleko zajimavejsi by bylo srovnani dynamiky 80 - 130 na 2-3 RS (s razenim; zalezi jak ma 3 dlouhou dvojku), klidne u obou aut, ale na na 4 RS. Proste u kazdyho auta na to, kde jede nejlip. Neni to srovnani delky prevodu nebo vykonu na nejaky otacky, je to srovnani dynamiky. Preci je snad asi kazdemu jasne, ze z nejakych nizkych otacek se atmosfera bez turba sbirat moc nebude, a foukane auto proti tomu dokaze vyrazit... nez mu zacne ke konci otackomeru dochazet dech, zatimco atmosfera porad zrychluje.

Trochu mi to prijde, jako kdyby testovali ktery auto se lip rozjede na trojku. V praxi je mi to uplne fuk.

A jeste lepsi by bylo, kdyby se to cely testovalo komplexne na okruhu, za kolik dokaze zajet M3 a za kolik Golf... jeden jezdec, vic kol (bere se nejlepsi), stejny obuti. To by teprv bylo srovnani realne jizdni dynamiky, do ktere vzdy nutne vstupuje i chovani podvozku, brzd a tak.
 
Ja nechapu, proc vsechny tyhle testy delaji porovnani dynamiky na nejakem fixnim prevodovem stupni. Preci spis dava smysl, aby se porovnavala dynamika realna, nikoliv nejak zjednodusena, a v realu proste s atmosferou nikdo (rozumny) nebude chtit zrychlovat z 80 na 4 RS, ne? Zalezi jak ma auto dlouhy prevody, zalezi kde nejlip tahne, zalezi na jakou rychlost chci zrychlit (chci-li radit behem manevru)... Preci daleko zajimavejsi by bylo srovnani dynamiky 80 - 130 na 2-3 RS (s razenim; zalezi jak ma 3 dlouhou dvojku), klidne u obou aut, ale na na 4 RS. Proste u kazdyho auta na to, kde jede nejlip. Neni to srovnani delky prevodu nebo vykonu na nejaky otacky, je to srovnani dynamiky. Preci je snad asi kazdemu jasne, ze z nejakych nizkych otacek se atmosfera bez turba sbirat moc nebude, a foukane auto proti tomu dokaze vyrazit... nez mu zacne ke konci otackomeru dochazet dech, zatimco atmosfera porad zrychluje.

Trochu mi to prijde, jako kdyby testovali ktery auto se lip rozjede na trojku. V praxi je mi to uplne fuk.

A jeste lepsi by bylo, kdyby se to cely testovalo komplexne na okruhu, za kolik dokaze zajet M3 a za kolik Golf... jeden jezdec, vic kol (bere se nejlepsi), stejny obuti. To by teprv bylo srovnani realne jizdni dynamiky, do ktere vzdy nutne vstupuje i chovani podvozku, brzd a tak.
To taky nechápu proč vždy tu atmosférickou Mazdu tak trápí na jednom převodovém stupni... Mám ozkoušeno při nájezdu na dálnici 50-150km/h 2-3 RS a nájezd je to celkem svižný :)
 
Tak tak, drtit atmosféru na vysoký převod v nízkých otáčkách je nesmysl.
 
Preci je snad asi kazdemu jasne, ze z nejakych nizkych otacek se atmosfera bez turba sbirat moc nebude, a foukane auto proti tomu dokaze vyrazit... nez mu zacne ke konci otackomeru dochazet dech, zatimco atmosfera porad zrychluje.,
No když má 1.5 TSI 110 kW mezi 5000 a 6000, odhaduju, že mu moc dech docházet nebude. Navíc bude mít reálně na brzdě klidně i o 10 kW víc.
 
Ono se nějak ty bodíky pro turbomotory musí nahnat, kor když testují koncerna proti Mazdě.
 
No když má 1.5 TSI 110 kW mezi 5000 a 6000, odhaduju, že mu moc dech docházet nebude. Navíc bude mít reálně na brzdě klidně i o 10 kW víc.

Ano, pro presnost muzeme uvest, ze jsem se spatne vyjadril a "dochazet dech" je mysleno tak, ze ridic bude mit mensi dojem z rustu vykonu se stoupajicimi otackami. U atmosfery nikoliv, navic pokud se ji podari drzet blizko otacek maximalniho vykonu a krouticiho momentu, nebude mezi motory tak velky rozdil, protoze se bude pohybovat na vlnach podobneho vykonu a jen o par desitek procent nizsiho krouticiho momentu. Samozrejme jsem mel spise nahodit graf s krivkou vykonu obojiho, ktera se u mnoha turbomotoru nahore zplostuje (nasel jsem ale akorat 1.4tsi), kdezto treba u Sky-G 165 (opet jsem nenasel 150k) vcelku linearne roste az temer do konce. Take bychom pri prekryti grafu zjistili, ze v urcity moment bude vykon shodny...

Ach ty me nepresne prispevky.
 
Kdyz jsme u presnosti vyjadrovani, mel bych pripsat, ze absolutne nepochybuji, ze by 1.5TSI i pri mereni "zrychleni napric kvalty" zvitezila. Nejspis i na tom okruhu. Jen by ten cas nebyl u Mazdy 2.03x horsi, jako u zrychleni z 80-120 na 5 RS, ale troufnu si odhadnout, ze do 20 % (pozor, tento odhad je naprosto subjektivni a vychazi z vlastniho pocitu na zaklade nelegalniho soutezeni "kdo komu ujede" na bezne silnici).
 
Mno ale zplošťuje se zcela záměrně, protože je to normálně softwarově uškrcené. ;) Po odstranění oříznutí se dostaneš někde k 185 k s vrcholem při 6000.
 
Mno ale zplošťuje se zcela záměrně, protože je to normálně softwarově uškrcené. ;) Po odstranění oříznutí se dostaneš někde k 185 k s vrcholem při 6000.

Tak nam jde ale o to porovnani dvou aut v clanku, ne? Pokud se nepletu, melo by u dynamiky zalezet na vykonu, a pokud ten je ke konci otackoveho spektra, kde se da pri testu nebo na okruhu drzet oboji, atmosfera i turbo, skoro shodny (nechce se mi ted pocitat do jakych otacek bude padat pri odrazeni jednotlivych kvaltu u Mazdy 3), nebude nejspis prilis odlisna ani ta realna dynamika, o kterou nam jde...

+ Pripisu, ze velky kroutak "nizko" samozrejme pomuze Golfu pri zrychlovanich z nizkych otacek i na tom okruhu, ale ono tam tech momentu, kde se pujde treba na 2 tis ot na 2 RS nebude tak moc a nebudou trvat dlouho, proto ten vliv podle meho nebude zasadni - na celkovem case urcite ani tak velky, jako rozdil mezi temito dvema auty pri 0 - 100 (kteryzto udaj je nam pri uzivani auta, podle me, docela k nicemu).
 
Poslední úprava:
Mno zatímco golf pojede v oblasti vysokých otáček furt na plný výkon, trojka zcela logicky nebude mít při 5000 110 kW. Pochopil bych, kdyby PE byl nějaký vysokootáčkový motor, kde lze uspořit při přeřazení, ale v této konfiguraci tomu prostě tak není.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Mno zatímco golf pojede v oblasti vysokých otáček furt na plný výkon, trojka zcela logicky nebude mít při 5000 110 kW. Pochopil bych, kdyby PE byl nějaký vysokootáčkový motor, kde lze uspořit při přeřazení, ale v této konfiguraci tomu prostě tak není.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk

Ano, vycházíme-li z křivky pro 165k verzi, bude mít výkon cca o 15 % nižší. Rozdíly mezi stupni budou na 2-3-4 RS tipuju pohledem na zpřevodování cca 1500 - 2200 otáček, takže bude chvílema výkon padat někam lehce pod 100 kW. Pořád platí moje domněnka — a čím déle nad tím elaborujeme, tím víc by mě zajímalo, zda jsem se trefil přesně — o rozdílu v reálné maximální dynamice do 20 %. Což by prostě ani zdaleka nebylo tak hrozné, jak se pohledem do tabulek v mnoha recenzích může zdát.

Ta moje reálná zkušenost, ze které při odhadu vycházím: s 3 BN/M 165k SkyG lze směle nahánět na okresce O RS, a nebude to tak, že za první zatáčkou bude O RS kdesi v dáli... nebo když se Mazdě CX-3, která není trakcí a přilnavostí přední nápravy v zatáčce žádný zázrak, na vzdálenosti cca 3 km a zatáčkovité trase nedokáže Hyundai i30N vzdálit dál, než na nějakých 100 - 200 metrů. Tam všude vstupuje do hry samozřejmě řidič, odvaha a znalost trasy, ale je to propastný rozdíl proti vyznění mnoha článků a zejména internetových příspěvků o tom, jak jsou ty Mazdy nepoužitelně slabé.
 
Back
Top