• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika MZD Connect nově s Android Auto a Apple CarPlay

@Milos Chraň Bůh, já a Android? Vše zlé pryč a Android zvlášť. Mám sice v batohu nějaký Android pro potřebu řešit problém se zákazníkem, ale to je tak vše. Android s Android Auto je paskvil a ovladatelnost je prostě něco co mne vůbec nesedlo. Nebýt toho, že jsem tester CP, bych se možná vrátil zase zpět k telefonu v držáku s Waze a opustil i to CP a to s myslím že je o 105% lepší než AA.

Pokud jde o spolehlivost AA, tak napíšu asi zkušenost uživatelů. Někomu to jede, někomu ne, stačí update systému Android, stačí update systému AA, stačí update Waze, stačí ...a něco se pose... a nejede to. Moje univerzální odpověď je, " Android Auto není v ČR oficiálně podporované" tečka. Konec podpory. Řešil jsem s jedním uživatelem AA. Má stejný telefon který připojuje na 2 auta a to Škoda a Passat kde je stejné/totožné radio. Jen tím, že v každém radiu je jiný FW to prostě v jednom nejelo. Co chceš radit v tomto případě?

AA není možné ovládat na displeji v žádném autě. Je to vlastnost AA. Naopak CP jde ovládat na displeji všude mimo Mazdy (pokud si někdo toto nepovolil pomocí AIO).

Bohužel ti moc nepomohu. AA jsem vyzkoušel jen 2x protože jsem potřeboval něco zjistit, když jsem pomáhal na helpu uživateli waze. Prakticky o tom moc nevím.

@MaTez proč nejede v Nissanu GPS? Pioneer má zase jiný problém, Ford nejel vůbec, atd.... CP se v podstatě bude psát pro každé auto zvlášť a řešit se to s automobilkama. Což se pomalu už děje. Je to o tom co pustí automobilky za API a co dovolí API Applu. Spoustu našich návrhů jde rovnou do koše, protože Apple "toto nedovolí".

Jinak, už podruhé mne vypověděl částečně službu MZD. Při připojení telefonu se zasekla zpáteční kamera (tmavá obrazovka), nefunguje originál navigace přesněji nenačítá značky na HUD, nefunguje CP kde je černá obrazovka (jdou jen zvuky při pokynech změny směru jízdy). Zatím nevím čím to je. Zda kvůli CP, nebo něco hnije v systému auta.
 
AA není možné ovládat na displeji v žádném autě. Je to vlastnost AA. Naopak CP jde ovládat na displeji všude mimo Mazdy (pokud si někdo toto nepovolil pomocí AIO).
Nevím, kde se stala chyba, ale Android Auto ovládám pomocí displeje ve svém neMazda autě úplně normálně. :D
 
@shr3k
Hmm, tak to asi někde funguje. Pro mne nová informace.

To ti funguje i při jízdě?
 
Poslední úprava:
@Milos
Na Google Play Android Auto vůbec není, proto ten apkmirror.
Waze se mi na MZD Connect v AA jinak nespustí vůbec, jen když ho předtím spustím na mobilu. Zkusil jsem i na mobilu zadat trasu, rozběhlo se to, ale po pár chvílích se Waze na MZD Connect zasekl.
 
@petrs pravdu mas, na to som zabudol. Ale to, ako sa ovlada Waze, zalezi od verzie Waze a nie od verzie Android Auto.

Ak sa ti po chvili seka len Waze a ine aplikacie vydrzia bezat dlhsie, tak predpokladam, ze sa jedna o chybu vo Waze.
 
Mno ja od koupe Galaxy Note 9 jezdim porad s AA + Waze a vicemene to tak nejak jde pouzivat. Nezasekava se mi, ale obcas nekdy cele AA sleti a restartuje se. Pakrat se mi stalo, ze mi najednou Waze prestalo navigovat, jako bych nemel zadany cil. Ale jinak vetsinou to funguje (nastesti).

Jak se ptal @Milos, do stat se do menu Home/Work/Favorites se dela joystickem doprava - vyjede menu. Ale jak zadat "cizi" cil, jsem fakt jeste neprisel. Sice je na uvodnim pohledu vpravo nahore pole Search s lupickou, ale nikdy se mi nepodarilo do nej dostat. Natoz abych nekde neco psal. Ale tim, ze se ja vetsinou pohybuju po ulozenych pozicich, tak vybiram z Favorites.

Za pusteneho AA se mi telefon take poradne neda ovladat. Takze kdyz uz vim, ze pojedu nekam "jinam", tak si na telefonu pustim Waze a zadam navigaci jeste pri ceste k autu.

Zatim ale uplne nejvetsi vyhradu k AA mam, ze tam je nejaka bezpecnosti ochrana pred "vyhledavanim". At uz v menu Waze, Spotify nebo kontaktech, nikde nejde moc dlouho scrollovat/tocit koleckem, protoze to pak zahlasi, ze z bezpecnostnich duvodu je zakazano "brouzdat".

Tzn. za jizdy si nevyberu zadny kontakt, co nezacina na prvni pismena v abecede, to stejne pri vyberu hudby ze Spotify.

Takze ... jak jsem driv uvedl, je to takova nejaka ranna beta (to cele reseni), at uz jsou to chyby kohokoliv (Mazdy, Google, Waze, Samsungu ...). Ale nelituju ... porad je to cesta vpred a je potreba ji projit.
 
Používám AA v oplu od května (samozřejmě jsem si ho musel stáhnout přes APK Mirror, protože pro telefon nastavený na češtinu není v Play dostupný) a na Samsung S7 šel nainstalovat bez problémů (v AutoEfektu jsem musel Jardovi Dlabajovi na jeho LG nejdřív nějakým způsobem updatovat Služby Google, pak se po vymazání cache a AA dat rozjel). Občas stáhnu nový. Funguje bez problémů - vzhledem k tomu, že tam není žádný commander, vše se ovládá tlačítky na volantu, na rádiu a nebo dotykem.

Chcíplotina Waze někdy spadne, nebo třeba zmizí kurzor na mapě (počítám, že jde o nějaký problém při vykreslování toho spritu do mapy) - stačí vytáhnout USB a zase hned zasunout a jede to dál. Google Maps nespadly ani jednou - holt asi jinej programátorskej gang, ale ty na nic nepotřebuju. Mixování zvuků navigace/rádia/vestavěné navi nebo přehrávání přes Google Music je bez problémů.
 
Poslední úprava:
Jak se ptal @Milos, do stat se do menu Home/Work/Favorites se dela joystickem doprava - vyjede menu. Ale jak zadat "cizi" cil, jsem fakt jeste neprisel. Sice je na uvodnim pohledu vpravo nahore pole Search s lupickou, ale nikdy se mi nepodarilo do nej dostat. Natoz abych nekde neco psal. Ale tim, ze se ja vetsinou pohybuju po ulozenych pozicich, tak vybiram z Favorites.
Ja som sa prave vedel dostat do vyhladavania, ale neslo mi to do menu :)

Takze kdyz uz vim, ze pojedu nekam "jinam", tak si na telefonu pustim Waze a zadam navigaci jeste pri ceste k autu.
Chapem spravne, ze cestou k autu si mozem spustit Waze a nastavit navigaciu, potom po pripojeni k autu navigacia pokracuje so zobrazenim cez AA?
 
Ja som sa prave vedel dostat do vyhladavania, ale neslo mi to do menu :)
Jo, uz jsem prisel na to, jak se dostat do vyhledavani. Ono se totiz nesmi zrovna uz ani navigovat. Pokud uz nekam naviguje, neni tam ten Search dostupny.

Takze joystickem nahoru je Waze vyhledavani, joystickem doleva Waze menu, doprava klasicky hlasove prikazy a dolu klasicky na zakladni listu.

Chapem spravne, ze cestou k autu si mozem spustit Waze a nastavit navigaciu, potom po pripojeni k autu navigacia pokracuje so zobrazenim cez AA?
Ano, presne tak.

A ono ikdyby to nepokracovalo, tak kdyz se Ti podari otevrit to leve menu, tak tam beztak budes mit posledni navigovane cile.
 
Takže shrnutí dnešního prvního dnešního dne s CP/AA.

Upřímně, tak za 1-2 roky se můžeme bavit o nějakém systému který možná funguje. To jedno procento navíc v pozitivu je jen to, že zákazník nemusí kupovat navigaci ala paskvil za 15.000, ale bude ho to stát jen 5.500kč, případně u nového auta asi 0kč a má navigaci zdarma. Co vím, tak bude na výběr do budoucna z Waze, Google mapy, Apple mapy a Sygic.

Pokud se chcete na něco zeptat, klidně se ptejte. Vyzkoušíme a uvidíme. O XXXX v CP zatím mluvit nemůžu.

No já si třeba nemyslím že Originální NAVI je Paskvil za 15 tisíc .... cena, ta je vysoká to je jediné co se jí dá objektivně vytknout, ale jinak NAVI funguje dobře a má i inteligentní zadávání, historii, přidávání a ubírání místa průjezdového v trase je taky vymyšlené dobře, prostě mi osobně sedí velice a to jsem kdysi v GH používal TomTom pro Android první verzi a v telefonu mám teď momentálně Sygic. Osobně si myslím že SYGIC je nejlepší, ale neviděl jsem to slavné WAZE, ale myslím si že nemůže být tak skvělé když se vyvíjí teprve chvíli (na rozdíl od TomTom nebo Sygic). Asi si ho stáhnu, abych se kouknul jak to vypadá a zda je tak super. Impulz rádio bylo taky kdysi super a teď už tak super nejsou (jen skoro furt slyším ten jejich strašně úžasný smích v éteru ...)
 
@Kozlik
Nemám nic proti tvému názoru. Here, TomTom a Sygic, proč ne.
Já do nikoho netlačím, že je Waze jediné a to nejlepší, má své masařky také.

Nakonec zrovna tyto 3 navigace co píšeš mají i dopravní informace (překvapivě všichni stejné, protože stejný zdroj), TT a Sygic mají stejně neaktuální mapy (Sygic má horší), a Here z nich má asi nejhorší kvalitu map a to si Mazada navíc bere čtení značek a rychlosti od tohoto výrobce aspoň v mé Mazdě. TT má aspoň online zanesené aktuální změny od prověřených uživatelů. V některých situacích dokonce můžou být i přínosem, protože mají offline mapové podklady a jakmile se vyjede za hranice, ne všude je internetové připojení. To je pro mne asi jediné plus. A ani jedno mne stejně nesmí do telefonu. Proč?

Cena: Za ty pořizovací peníze za aplikaci TT a Sygic a Here + aktualizace mapových podkladů a + jejich poplatky za online data, budu provozovat Waze na datech dalších 50 let a možná ještě déle. To už se budeme teleportovat :D . A za 30 let mne stejně vezmou řidičák.

Aby fungoval routing, aktuální doprava, správný výpočet trasy, správné historické rychlosti na segmentech, atd..., je potřeba mít aktuální mapové podklady (aspoň se tomu přiblížit). Sorry jako, tím, že ani jeden z nich nemá aktuální mapy (aktualizace 2x4x za rok), nemůžou mít dobře to ostatní. Samozřejmě velmi záleží kde jezdíš. Pokud někde Horní-Dolní, kde se nemění nic po dlouhé roky a občas je někde uzavírka, tak tyto navigace jistě stačí.
Jinak TT je za mne mrtvá firma, protože zaspala a už ji nic nezachrání. Here je vlastně už jen název a nikdo neví co s tím bude. Sygic snad jediný pochopil, že musí nabídnout další služby pro přežití, bo samotná navigace ho nezachrání. A jestli padne TT, je otázkou kde si sežene Sygic mapové podklady, bo je teď bere s 1/4letnim spožděním od TT (nějaké si samozřejmě sežene).

Jezdil jsem dříve s TT a Navigonem (končí) a iGO (už neexistuje tuším) a teď chvilku mám Here (z ebay) co mám Mazdu kvůli zobrazování rychlosti na HUD. Z Here jsem po týdnu vyrostl o metr. Zobrazování na HUD displeji je fantastické, proti tomu ani půl slova. Ale po týdnu jsem začal hledat jejich editor (vím z dřívějška, že existuje) a upravil jsem si aspoň okolí a cesty kde jezdím často. Mimochodem za 800 editací jsem v ČR na 80 místě v žebříčku editorů v ČR. Výsměch, jde vidět že se tím nikdo nezabývá. Neaktuální okolí, špatné rychlosti, špatné kategorie cest, neaktuální POI či duplikované i 4x jak to někdo nahrává z nějakých dat do DB. Nakonec jsem to vypnul a přestal Here porovnávat. To co jsem opravil možná dostanu za 1/2 roku v aktualizaci (zatím zdarma). Už mám jen čtení značek. Bohužel začínám zvažovat, že to vypnu taky. Čtení značek kamerou od Mazdy jako takové funguje cca 85% dobře. Neumí poznat značky dálnice, rychlostní silnice, u rychlostní silnice jaksi nepozná, že je člověk ve městě, atd... a to je už to propojení s Here, kde má systém číst rychlosti z daných segmentů. A to už nefunguje. Včerejší-předvčerejší cesta z Vyškova z D46 do Brna po D1. Kamera načetla 80ku před omezením, a za omezením je ukončovací značka omezení rychlosti. Svítila tam celých 30km. Proč? Ještě bych chápal, že bude špatné zobrazení maximálně na daném segmentu a potom si z mapy načte na dalším segmentu rychlost. Bohužel. Here má na všech výjezdových rampách z dálnice 130ku?! no ták. Mnohde jsem zjistil, že mají špatně pojmenované sjezdy a nájezdy z dálnic, To už je uzamčeno v editoru a to chce opravit v celé ČR systémově vyšším editorem. Ve Vyškově mne to čte na segmentu 40ku, která je ovšem v opačném směru na tom segmentu a v editoru je to správně. Cesta Buchlovské kopce-Brno I/50, kde bych očekával aspoň trošku aktuální data o rychlostech, je asi 10 chybných nastavení rychlosti. Samozřejmě v Brně kde se měnily rychlosti na různých ulicích na 30ku nebudu řešit....

....ano, takže za mne Paskvil na druhou. Je to můj soukromý názor a možná (určitě) s v něčem pletu, ale to už k životu patří.

Pokud ti to vyhovuje co máš, nemám nic proti. Je to absolutně v pořádku. :)
Nakonec, důležité je se dostat do cíle zdráv a je jedno s čím jezdíme a jak dlouho to trvá.

Edit: Jedna nepatrná výhoda Waze, ikdybych dal všechny navigace do jednoho pytle a zapomněl na rozdíly v mapách a dopravních informacích a cenách je ta, že mne Waze varuje na nebezpečí 500m dopředu, na PČR, na radary. Jednou když jsem jel z Prahy po D1 na Moravu v noci, jsem měl hlášku "zvěř na silnici". Z těch 150km jsem to stáhnul na 100ku a jen těsně minul cosi velkého v levém pruhu. Myslím, že jsem minimálně zachránil nějaký mrzký peníz za plechy. Včasná informace o policii, radaru je jen detail. Už jen to je přidaná hodnota Waze oproti konurenci. ;-)
 
Poslední úprava:
Kurňa že já nedržel hubu :-) .... kvůli tomu jsem si musel (chtěl jsem) přečíst tu tvojí šíleně dlouho odpověď :-) ale ano máš ve více věcech pravdu a ano asi vlastně já taky mám stejný názor akorát na jiné věci že nejsou pořádné když stojí peníze ...
 
Díky za upřesnění. Tak nějak s koncem WM, kdy jsem přešel na iOS jsem iGO nepoužil a myslel jsem že už není. :)
"a teď chvilku mám Here (z ebay) co mám Mazdu kvůli zobrazování rychlosti na HUD" - je asi třeba rozlišovat navigační jádro a dodavatele mapových podkladů. Navigační jádro iGO (stále existuje i pro Android i pro IOS, a když se mrkneš na https://www.naviextras.com/shop/portal/devicessupport zjistíš, že je opravdu téměř všude od přenosných navi, přes aplikace, OEM navigace po aftermarket multimédia)/MZD-Connect od Nav'n'go historicky přece podporovalo různé mapové podklady, ať už TeleAtlas/TomTom nebo NAVTEQ/Here, případně další podklady lokálních poskytovatelů (např. u nás CEDA).
 

Koukám na to a moc se v tom neorientuju.

  • Mazda_Firmware
    • 1 CarPlay-AndroidAuto Install: tohle je k čemu? Fyzická instalace nové USB jednotky ap.? Předpokládám, že pokud už v autě Android Auto mám a využívám (nechal jsem si to nainstalovat ve Zlíně), tak toto můžu ignorovat a samotný update AA nebo CP se provede v rámci updatu firmwaru. Jakým způsobem se vlastně AA a CP updatuje? Updatem v telefonu nebo musí proběhnout update v autě? Třeba kdyby zrušili ty pitomý limity na scrollování, když člověk jede, a nebo přidali dotykový ovládání.
    • 4A_N (ADR): tohle je co za FW?
    • EU_N: odtud mám vzít FW? Nebo z 4A_N (ADR)?
      • Předpokládám, že vezmu 2 poslední soubory cmu150_EU_70.00.021A_failsafe.up a cmu150_EU_70.00.021A_reinstall.up a budu postupovat podle PDF návodu. Ve složce 4A_N (ADR) je verze cmu150_ADR_70.00.021A_reinstall.up. Nevím, co znamená ADR, ale asi mám vzít EU, že?
    • JP_N: tohle bude asi japonská verze předpokládám
    • x H2testw USB Drive Tester: něco na testování USB flash disku? Nepotřebuju.
    • y Checksum: nějaký kontrolní součet asi taky nepotřebuju
    • z Develop_Firmware: vývojář nebudu, tak to taky nepotřebuju
  • Mazda_GraceNote: to potřebuju?
  • Mazda_Naviextras_Toolbox: tohle slouží pro update SD karty s navigací. Nějakou kartu s navigací jsem k auto dostal. Půjde to přes tohle aktualizovat? Nerad bych si ji dosral :)
  • z jci-linux_imx6_volans-release: tohle k něčemu je?

Měl jsem předtím verzi 59 a dívám se, že v EU složce jsou verze 59 a pak až 70 a ta je tam jediná, takže pokud mám teď 70, tak mám asi aktuální. Ale budu to občas kontrolovat.

Spíš bych zkusil nějaký neofic update, abych měl na HUD navigační povely, stejně jako se zobrazují u té mazďácké navigace. Borci to řeší tady:
https://github.com/gartnera/headunit/issues/135
 
Čo ťa zaujíma je firmware v zložke EU_N
zrejme tam už máš aktuálnu 70.00.021A nahranú od montáže AA, takže len občas skontroluj či nepribudla novšia verzia 70.x..
Taktiež si môžeš skontrolovať aktuálnu verziu hudobnej databázy Gracenote.. aktuálne je dostupná June2018...
Ostatné nepotrebuješ..

Na spojazdnenie touchscreen a navigačných šipiek v oficiálnom AA taktiež čakám.. :)
 
Back
Top