- 1 036
@exBURNJa si totiz myslim, ze naprosta vetsina ridicu, co potkas na silnici, tohle nepoznaji. Nebo mozna nebudou jen dokazat urcit. Tudiz jsou analfabety.
Většina řidičů nemá možnost srovnání. Nemají možnost půjčit si jiné auto. A když si chtějí koupit něco nového, pak si jdou logicky pro značku, se kterou mají zkušenosti. Kdysi dávno jsem četl nějakou statistiku, že snad 75% řidičů značku aut nemění. Ten zbytek jsou nespokojená individua nebo lidé, co rádi zkouší nové věci. A těch, co se nebojí změny, je poměrně málo. Ve skutečnosti si tedy jen velmi málo lidí všimne, že jsou tu značky, které za méně nabízí více. Když k tomu přičteš poměrně chabý marketing Mazdy, pak za jejími celkem dobrými prodeji stojí hlavně atraktivní design.
Alespoň tohle jsem vypozoroval já - Mazdy se lidem opravdu líbí, ale v podstatě nic o nich neví. Většina lidí si myslí, že jsou to drahá auta s drahým servisem a neevropským (divným) ovládáním. Proto mnoho z nich zažilo překvapení, když uviděli v mé Mazdě dílensky precizní interiér se zcela logickým ovládáním za cenu lépe vybavené Oktávky.
U běžných řidičů se tedy nedivím, že zůstávají u VW, Škodovky nebo Renaultu. Spíše mě udivuje to, co nastřelil @exBURN. Protože různými auty fakt jezdím a mám možnost srovnávat, přijde mi hodně zvláštní, že motoristický novinář nevidí doslova dramatický rozdíl ve zpracování mezi Scalou a Mazdou 3. V obou autech jsem seděl a nová trojka je použitými materiály jiný level. Tím neplivu na Scalu, dokonce se mi celkem líbí. Ale její interiér je prostě lowcost, který nezachrání ani digitální cluster s velkým multimediálním displejem. Možná velká barevná obrazovka novináře natolik okouzlí, že nevidí ty laciné plasty okolo, jinak si to nedokáži moc vysvětlit. Pro mě je Mazda v dnešní době jedna z nejlepších značek pokud jde o poměr cena-výkon. Za ještě normální peníze nabízí perfektní materiály a zpracování jako snad žádná jiná mainstreamová značka. Pokud posílí motory a vylepší technologii některých asistentů, pak budou schopni konkurovat i některým prémiovým modelům.