• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Odemčení výkonu u řídících jednotek motorů Skyactiv-G, Skyactiv-D (chiptuning, i pro RF, R2, LF, L5, L3 a ostatní)

@shr3k Chápu, laicky jsem odvodil, že charakteristika všech Skyactive-G 2.0 je do 4000 otáček stejná a následně dle omezení kroutícího momentu dosahuje každá modifikace jiné výkonové křivky, k čemuž se určitě váže i předstih, bohatější směs a spotřeba. Proto jsem specifikoval tu hranici 3500 otáček ve které se člověk nejčastěji pohybuje (viz. Atkinson) a teoreticky by se všechny verze měly do vrcholu v 4k rpm chovat v rámci spotřeby stejně. Pokud pominu převodový poměr pro každou verzi jinak nastavený.
Líbí se mi tvoje hloubka znalostí a to co pomocí SW na autě děláš, je možné se domluvit na nějakém srazu a provést úpravy? případně SZ.
Děkuji
 
@shr3k Chápu, laicky jsem odvodil, že charakteristika všech Skyactive-G 2.0 je do 4000 otáček stejná.
Ne není, motory jsou jinak naladěné, nejen co se týče Euro 5 vs. Euro 6 (a teď i nové jednotky od MY 2018 mají zase úplně jiné naladění), ale někdy neodpovídají vůbec specifikace. Už to tu bylo rozebráno dříve v tom tématu a jinde (výkonové rozdíly), od 4000 otáček se markantně liší jen 120/165 motory v BM/BN, protože tam je skutečně křivka omezovače zátěže jiná, křivka max. momentu jiná, nehledě na mapování pedálu atp. Mapy předstihu, VVT a směsi jsou stejné. To samé ale neplatí pro DK, tam jsou motory 120/150/121 naladěné stejně, mají limitery stejné jako 165k. U GJ/GL 145/165 se to také neliší, všechno je stejné. Samozřejmě, kdo má Sport mód, přepínají se tam třeba dvě mapy základního předstihu, mírně odlišná charakteristika ve střední zátěži/otáčkách, ale mapy předstihu pro vysokou zátěž jsou shodné.
Motory pro MX-5 mají jinak i VVT, nehledí se tam tak na NOx. VVT se liší i podle použitých svodů.
 
Taky jsem zvědavý na páteční úpravu od Shreka,hlavně bych jsem chtěl změnit odezvu pedálu plynu,na předcházejícím GH ta reakce byla brutální,zde je to takové vlažné.A rád se poučím od odborníka.
 
Vypadá to na tuto neděli kolem poledne zase Makro...
Ahoj @shr3k , díky za zprávu ,ale tuto neděli to v poledne nedám, budu doma až tak kolem 4té odpoledne. Ale nevadí, určitě nejedeš k Makru naposledy :) Tak to necháme na příště, dej vědět jak budeš zase v Brně. Měj se!
 
jak uz tu bylo nekolikrat psano...spotreba zavisi na stylu jizdu...pred upravou jsem byl schopen trasu cca 70km za 4,8l/100km ale i za 7,5l/100km. Po uprave od @shr3k jsem tu samou trasu jel za 4.9l/100km ale i za 7.8l/100km.
Je to hodne individualni...ale zatim si porad uzivam navyseneho vykonu, rychle odezvy na plynovy pedal. Obcas to vyzenu do 6000-6500 otacek stejne jako predtim...obecne na spotrebu nejezdim a jestli to zere prumerne 6l nebo 7l je mi celkem fuk, ten litr na 100km klidne obetuju kdyz si dokazu jizdu uzit.
V lete jsem jel z Rumburku do jiznich cech (Dacice) nejakych 300km a to jsem to vubec nesetril...na dalnici 160+ (krom omezeni ;)) mimo dalnici 110+. Prumernou spotrebu jsem mel myslim nejakych 6.8 nebo 6.9l/100km.
 
Ahoj, mohl bys k tomu říct něco víc? Vůbec se nechytám.
To znamená, že sériovému motoru naměříš v obou případech 105-112 kW a veškerý rozdíl v dynamice dělají převody.
 
Tak už mám dnes také za sebou transplantaci nových map na mém GJ 2,5 AT a výsledek?Absolutně nelituji!Čekal jsem,že ve vysokých otáčkách bude motor o mnoho živější,ale nejvíce se mi líbí,pokud jedu ve 2 500-3000 otáček a jen mírně sešápnu plyn,tak mi AT bleskurychle podřadí.Dříve byla prodleva.Možná jsem čekal ještě více odezvy plynového pedálu,tak jako u 2,5 GH,ale i tak je to lepší.Pokud dám ruční řazení,tak omezovač zasáhne o 500 otáček výše.Na předjíždění výborné. Zkusím,dle rady Shreka natankovat benzín 98,prý to bude poznat.Samo,turbo tam není,ale jsem velmi spokojen.A bonus,jako automatické zamykání během jízdy,je super.Shreku,díky!
 
Tak už mám dnes také za sebou transplantaci nových map na mém GJ 2,5 AT a výsledek?Absolutně nelituji!Čekal jsem,že ve vysokých otáčkách bude motor o mnoho živější,ale nejvíce se mi líbí,pokud jedu ve 2 500-3000 otáček a jen mírně sešápnu plyn,tak mi AT bleskurychle podřadí.Dříve byla prodleva.Možná jsem čekal ještě více odezvy plynového pedálu,tak jako u 2,5 GH,ale i tak je to lepší.Pokud dám ruční řazení,tak omezovač zasáhne o 500 otáček výše.Na předjíždění výborné. Zkusím,dle rady Shreka natankovat benzín 98,prý to bude poznat.Samo,turbo tam není,ale jsem velmi spokojen.A bonus,jako automatické zamykání během jízdy,je super.Shreku,díky!
V prosinci doladíme finálně předstih - myslím, že předstih na plný plyn je na to, že je tam N95, celkem OK, jen pár hodnot přes 1 stupeň. Pro přesné doladění by to chtělo ubrat viz první tabulka. A taky nalogovat víc...
mira_knockr_n95.png mira_sparkadv_n95.png
 
Tak to došlo asi ke komunikačnímu šumu, psal jsem, že mechanik ze Zlína říkal, že měl vysokou spotřebu u 50%. Nicméně to neměl ještě vyčištěný motor.
Testovací pilot právě odjel s EGR off včetně příslušných DTC.
Ahoj všem, mám možná hloupou otázku na @shr3k , ale vždycky mám blbej pocit když dám auto na servis, jestli náhodou nepřehráli softver. Ted mi dělali parkovací senzory a opravu toho nárazníku. Tak si říkám proč by přehrávali soft že?. Než jim zavolám a zeptám se, tak prosím radu.
Mám egr 100%OFF a forScen mi ukazuje tyhle údaje na egr. Před tím jsem OBD neměl a proto nemohu posoudit :-( shr3ku je to OK ? , děkuji za info.
 
Poslední úprava:
Vzhledem k tomu, že máš poslední verzi software, IDS jim neumožní aktualizovat na novější protože novější není. Možná by to chtělo odpojit konektor EGR úplně. Uvidíš, jestli naskočí nějaká chyba. Ještě to prověřím, třeba tam není jediná mapa, co řídí EGR.
 
Vzhledem k tomu, že máš poslední verzi software, IDS jim neumožní aktualizovat na novější protože novější není. Možná by to chtělo odpojit konektor EGR úplně. Uvidíš, jestli naskočí nějaká chyba. Ještě to prověřím, třeba tam není jediná mapa, co řídí EGR.
Zatím najeto cca 1000km , žádné anomálie nezjišťuji ani spotřeba nestoupla.
 
EGR jsou tam dva, budu vědět v pondělí, jestli je potřeba odpojit.
 
Ano, odpoj.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Ahoj všem, předpokládám, že chyba U0401 je spojená s hlídáním tlaku v pneu TPMS
?? Přezul jsem na zimáky a tam TPMS není. Ta chyba mi vymazat nejde.
Zeptám se budou s tím mít problém na STK ?? mám jít v únoru. :-(IMG_2488.jpeg
 
Jedině je vypnout v budíkách, aby to nehlásilo vůbec jako má třeba @AR1. EGR chybu ještě vypneme...

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 

Podobná vlákna

Back
Top