• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Odemčení výkonu u řídících jednotek motorů Skyactiv-G, Skyactiv-D (chiptuning, i pro RF, R2, LF, L5, L3 a ostatní)

Ahoj, přemýšlím o úpravě odemčení výkonu nedávno jsem koupil mazdu 3 rok 2013, 2.0 benzin 88 kw a spotřebu mám okolo 7 litrů nejsem si jisty jestli už někdo předemnou neudělal úpravu mapy. Nebo máte někdo podobnou spotřebu zas tak moc na plyn nešlapu.
Dost záleží na jízdě, trošku plynu a vyšších otáček a 7-8 běžně. Když pojedu podle předpisů delší trasu tak není problém pod 6, kdybych jezdil podle toho "napovídače" což se moc nedá a trápím motor tak bych možná šel i pod 5. Ale dlouhodobou asi po 2 letech mám 6.5, jak před tak i po úpravě.

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
 
Dost záleží na jízdě, trošku plynu a vyšších otáček a 7-8 běžně. Když pojedu podle předpisů delší trasu tak není problém pod 6, kdybych jezdil podle toho "napovídače" což se moc nedá a trápím motor tak bych možná šel i pod 5. Ale dlouhodobou asi po 2 letech mám 6.5, jak před tak i po úpravě.

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
Taky si myslím že ten napovídač značně kecá radí jak podtáčet motor mezi 1 200-2 000 otáček a to já se spíš držím okolo 2 000- 3 000.
Jinak jezdím každý den 11km do práce a zpět tak to bude nejspíš kratší trasou.
Myslim, ze par desitek kusu uz Shr3k ozivil..vcetne te nasi priskrcene chudinky :)
Možná by to šlo zjistit z vin kódu jestli oživil i tu mou :)
 
Taky si myslím že ten napovídač značně kecá radí jak podtáčet motor mezi 1 200-2 000 otáček a to já se spíš držím okolo 2 000- 3 000.
Jinak jezdím každý den 11km do práce a zpět tak to bude nejspíš kratší trasou.

Možná by to šlo zjistit z vin kódu jestli oživil i tu mou :)
Přesně, jedu do kopce v obci na 4ku, sotva to podle zvuku bere radí dát 5ku. Ty kratší trasy jsou určitě na spotřebě znát. Když pojedu se studeným motorem a pak stejnou trasu se zahřátým, bude rozdíl klidně 0.5-1 litr. 11km to se olej tak akorát zahřeje na provoz a řek bych, že pokud takhle budeš jezdit pořád tak se bude olej ředit benzínem, tak to bych ho měnil max. po 10 tkm.

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
 
Par tyzdnov dozadu som tiez dal odomknut vykon u Shr3ka a musim povedat ze odvtedy podstatne menej slapem na plyn. Lepsie sa to zbiera aj z nizsich otacok a hore to je symfonia. Mam m3 BM 2015, 88kw automat. Spotrebu neviem objektivne posudit, pretoze pred upravou som menil baterku a resetovali spotrebu v servise. Takze mi to ukazovalo cisla ako 730km dojazd, co som v zivote na palubnom pocitaci nevidel :D ale myslim, ze tym ze menej tlacim na plyn (lebo az tolko uz teraz netreba) tak sa mi spotreba trochu znizila. Ale podla mna to bude +/- rovnake.
 
Tak rozhodnuto půjdu do zvýšení výkonu po nesmyslném opatření zákazu přejíždět kraje a po výměně oleje v převodovce a v motoru. :)
 
Tak díky Shr3k proběhla úprava časování bez ladění předstihu. Cx3 je živější od 2000 ot. Spotřebu neřeším na dálkovou 4,8-5,2 když ho honim 6,2-6,9 okolo chalupy 7,5. Za mě velká pochvala. Při nedávné cestě 180 pokořeno v rámci bezpečnosti jsem více už nezkoušel ( nejezdím po dálnici ?) Testují od podzimu tankuji jen Evo 100.
 
Tak díky Shr3k proběhla úprava časování bez ladění předstihu. Cx3 je živější od 2000 ot. Spotřebu neřeším na dálkovou 4,8-5,2 když ho honim 6,2-6,9 okolo chalupy 7,5. Za mě velká pochvala. Při nedávné cestě 180 pokořeno v rámci bezpečnosti jsem více už nezkoušel ( nejezdím po dálnici ?) Testují od podzimu tankuji jen Evo 100.
Jj, taky mi tam po odemčení ty neslušný trojciferný rychlosti naskakují dost svižně. :laughing:
 
Testoval někdo s Virtual Dyno před nebo po mapování?
Máte parametry pro převodovku Mazda3 BM / BN 2.0 165 cv?
dík
 
FYI jeden chlapík z Turecka si udělal 4-1 svody na 120k BM automat, tak jsem mu dělal file service a mimo jiné se podařilo pěkný Pops & Bangs (u atmosféry spíš teda Pops & Crackles). Mám udělané dva stupně intenzity. :D Jinak ceník/tabulka v prvním příspěvku aktualizována.
 
Předpokládám, že u sériovek by to dorazilo již dosluhující katalyzátor a funguje to jen u přímovstřiku
 
Předpokládám, že u sériovek by to dorazilo již dosluhující katalyzátor a funguje to jen u přímovstřiku
U sériového Skyactiv-G by to zničilo WU-TWC a ten to navíc tlumí. Jedině svody bez katalyzátoru nebo svody s kovovým katalyzátorem. Dá se to udělat samozřejmě i u nepřímovstřiku.
 
Dnes proběhlo zvýšení výkonu ze 122 na 150k u mojí Mazdy 3 BP mistrem Shrr3kem.První dojem z jízdy domů po dálnici, motor je tišší, zrychlení je taky celkem znát od 2000ot a i z nižších a krásně plynule roste výkon. Spotřeba se mi zdá že by mohla taky o něco jít dolů. Takže zatím spokojenost, budu testovat o víkendu. Velké díky a smekám před znalostmi a umem Shr3ka ??
 
Zábava na sobotní odpoledne? Dekryptování kalibrací pro SH motory na stole. Trocha improvizace u pantáty, našel jsem tu ATX zdroj. ;) Od této chvíle už všechny 2.2 diesely až do roku 2018 (bez močoviny) odjíždějí po 10 minutách s libovolnou úpravou.
IMG_20210508_153820.jpg

Nově k dispozici úpravy pro BK MPS a CX-9 se Skyactiv-G 2.5T.
Kolega z Rakouska byl spokojený s úpravou BN 120k Denso (klient za ním přijel, že by chtěl výkon a navíc i prdění do výfuku, že si kdyžtak svody nechá udělat nové bez katu):
Crackle is absolutely perfect ? Youre a hero!
 
Poslední úprava:
Přidám krátkou zpětnou vazbu k M3 BN G120 a k provedení.

V zásadě je vše o tom, co od úpravy očekáváte a jakým stylem jezdíte. Auto po úpravě mnohem dynamičtější, živější. Nad 3000 ot. poznáte rozdíl hlavně v očekávané rychlosti auta, protože rutinně řadíte v očekávání nižšího výkonu. Nad 160 km/h má auto ještě energii do akcelerace, k dispozici ještě celá 6ka od 3000 otáček. To, alespoň pocitově, před úpravou nebylo.
Na pedál není třeba tolik šlapat, takže klidná noha by měla přinést nižší spotřebu. Kdo má rád živější jízdu, ten může čekat spotřebu vyšší...
Na této konfiguraci M3 jsou to nejlépe investované peníze do auta.
V kontextu investovaného času shr3ka můžeme pouze šoupat nohama s menší poklonou, že to za ty peníze dělá.
Co do provedení je vidět, že je to pro něj již rutina, za 10 min. vše hotovo. Kdo se zeptá (a rozumí tomu - není můj případ :) ), tomu rád vše vysvětlí.
Samozřejmostí perfektní rychlá domluva.
 
Poslední úprava:
Dnes na M3 BP v Palkovicích přehrání úpravy inspirované BBR GTI na VersaTune z MX-5 ND. Hned jsem to prohnal napříč Beskydy, poté na dálnici do Olomouce a poznatky jsou takové, že do 4000 rpm mírné zlepšení, od 4000 do 6000 rpm se děje něco, co se zcela vylučuje s moderním, emisemi přiškrceným atmo motorem. Jako by v tom autě bouchly saze :) Výkonový vrchol, za nímž by se člověk prodíral otáčkoměrem (jako např. v miatě ND2) to stále nemá, ale to od toho auta nemůžu očekávat. Každopádně doporučuji všem, co si chtějí užít ostřejší jízdu. Díky Shr3ku! :)
 
Zobrazit přílohu 29715
Rozhodl jsem se nabídnout možnost jednoduchého zvýšení výkonu pro továrně přiškrcené motory Skyactiv řady P5 (1.5) a PE (2.0). Princip je jednoduchý: nejde jen tak přehrát řídící jednotka 1:1, protože v PCM je zabudováno hodně funkcí souvisejících především s přítomností i-ELOOP, manuálu/automatu atp., proto je potřeba upravit stávající datové mapy podle příslušných výkonnějších verzí (mimo jiné předstih, tlak v railu atp.). Základním principem ale bude: žádný problém při kontrole na emisích nebo ohrožení motoru - proto bude naladění vycházet ze sériových map.

Motory P5 zastavěné v malé platformě mají také odlišné svody pro různé výkonové verze, tudíž lze třeba bez problémů provést upgrade P5 ze 66 na 85 kW (* upraveno), ale na stock kalibraci 55 kW už je třeba manipulovat s předstihem nebo koupit kroucenec 4-2-1 svodů s katem za bratru 15000 případně písty. V první fázi se tak bude jednat o ty nejsnadnější úpravy, kde je hardware úplně stejný a je pouze softwareově uříznutý vrchol výkonu, což jsou P5 90 (na 115), PE 120 a 145 (na 165). Převodové poměry v převodovkách samozřejmě nevylepšíme, dlouhé převody slabších verzí zůstanou. Pro základ úprav budou použity samozřejmě nejnovější PCM kalibrace dostupné pro daný model.

Pokud se to osvědčí, pokračovali bychom s tuningem ostatních motorů (nějaké extra tuning kalibrace mám nakoupené) a je možné, že později dojde i na motory PY (2.5) a diesely S5/SH. U SH bych raději z důvodů, které jsou tu už rozebrány, šel maximálně stock 110 kW na stock 129 kW, s tím jsou dobré zkušenosti. Asi bude možné podobně upravit i starší diesely RF/R2 v GH a BL (ačkoliv tam se nejslabší verze liší kompresí, takže by bylo nutné otestovat nějaký kompromis, nicméně 110 a 120 kW na 132/136 kW by neměl být problém).

Pro aktuální informace/reference si pročtete toto vlákno a přiložený ceník.

Formulář pro zájemce je zde:
https://www.mazdaklan.cz/extranet/

a slouží k tomu, abych si podle VIN udělal představu o použitých řídících jednotkách a jejich kalibracích. K přihlášení použijte váš zdejší nick a heslo, pokud heslo nemáte nastavené např. přes Facebook/Google login, nastavte si jej.

Zaváděcí ceny bych si představoval úměrné výkonovému zisku s nějakým základem 2100 za Stock úpravy, 2800 za Stage 1 úpravy (resp. úpravy, pro které je nutné jakkoliv modifikovat Stock data), což je částka, kterou dáte za 2-3 diagnostiky pomocí VCM-II nebo MDARS v servisu a je myslím přiměřená.

Použijte https://www.mazdaklan.cz/vindecoder/ pro zjištění čtyřmístného označení PCM a jejího výrobce.
Ahoj,jsem tu nováček. Pořídil jsem si M6 R.v. 2019, 2,0 skyactiv 107 kW. Prý je výkon jen uskrceny v ŘJ a jde přehrát. Přiznám se,ze jsem ke zvyšování výkonu u atmosféry velmi skeptickej ale chtěl bych od někoho, kdo má zkušenost přesvědčit. Motor 107 a 121 kW by měl být konstrukčně totožnej, tak šance je :) . Dekuju za tip.
 
Ahoj,jsem tu nováček. Pořídil jsem si M6 R.v. 2019, 2,0 skyactiv 107 kW. Prý je výkon jen uskrceny v ŘJ a jde přehrát. Přiznám se,ze jsem ke zvyšování výkonu u atmosféry velmi skeptickej ale chtěl bych od někoho, kdo má zkušenost přesvědčit. Motor 107 a 121 kW by měl být konstrukčně totožnej, tak šance je :) . Dekuju za tip.
@Naith ovi jsem dělal poslední takovou úpravu na GL, třeba ti poreferuje, až si to plně osahá.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Zrovna se tu chystám na recenzi :-) U Shr3ka jsem absolvoval Stage 1 - u 107 kW zvýšení na 129 kW. Samozřejmě vzhledem k povaze atmosféry je to do 3000 zhruba stejné, nad 3000 už poznáváte, že je něco špatně a mezi 4000 a 6000 to valí agresivně jak důchodci do Kauflandu v pátek v sedm ráno. Po otevření se tomu chce do otáček výrazně víc než předtím a pro srovnání mi přijde, že to, co jste předtím zažívali na trojku mezi 100 a 130 teď zažíváte na čtyřku mezi 150-190 - přece jen se tomu autu nad těch 170 už tolik nechtělo, teď je jak utržený ze řetězu.
Před i po chipu tankováno stejné palivo - stooktanový benzín u OMV, nic jinýho neberu.

@DULMANN Nevím odkud jsi, ale pokud Brno a okolí, můžem se potkat a zhodnotit.

Takže velké díky @shr3k - perfektní domluva, přibrzdil mi u dálnice u Brna, jednou stažení, podruhé na nahrání. Rozhodně doporučuju.
 

Podobná vlákna

Back
Top