Zobrazit přílohu 29715
Rozhodl jsem se nabídnout možnost jednoduchého zvýšení výkonu pro továrně přiškrcené motory Skyactiv řady P5 (1.5) a PE (2.0). Princip je jednoduchý: nejde jen tak přehrát řídící jednotka 1:1, protože v PCM je zabudováno hodně funkcí souvisejících především s přítomností i-ELOOP, manuálu/automatu atp., proto je potřeba upravit stávající datové mapy podle příslušných výkonnějších verzí (mimo jiné předstih, tlak v railu atp.). Základním principem ale bude: žádný problém při kontrole na emisích nebo ohrožení motoru - proto bude naladění vycházet ze sériových map.
Motory P5 zastavěné v malé platformě mají také odlišné svody pro různé výkonové verze, tudíž lze třeba bez problémů provést upgrade P5 ze 66 na 85 kW (* upraveno), ale na stock kalibraci 55 kW už je třeba manipulovat s předstihem nebo koupit kroucenec 4-2-1 svodů s katem za bratru 15000 případně písty. V první fázi se tak bude jednat o ty nejsnadnější úpravy, kde je hardware úplně stejný a je pouze softwareově uříznutý vrchol výkonu, což jsou P5 90 (na 115), PE 120 a 145 (na 165). Převodové poměry v převodovkách samozřejmě nevylepšíme, dlouhé převody slabších verzí zůstanou. Pro základ úprav budou použity samozřejmě nejnovější PCM kalibrace dostupné pro daný model.
Pokud se to osvědčí, pokračovali bychom s tuningem ostatních motorů (nějaké extra tuning kalibrace mám nakoupené) a je možné, že později dojde i na motory PY (2.5) a diesely S5/SH. U SH bych raději z důvodů, které jsou tu už rozebrány, šel maximálně stock 110 kW na stock 129 kW, s tím jsou dobré zkušenosti. Asi bude možné podobně upravit i starší diesely RF/R2 v GH a BL (ačkoliv tam se nejslabší verze liší kompresí, takže by bylo nutné otestovat nějaký kompromis, nicméně 110 a 120 kW na 132/136 kW by neměl být problém).
Pro aktuální informace/reference si pročtete toto vlákno a přiložený ceník.
Formulář pro zájemce je zde:
https://www.mazdaklan.cz/extranet/
a slouží k tomu, abych si podle VIN udělal představu o použitých řídících jednotkách a jejich kalibracích. K přihlášení použijte váš zdejší nick a heslo, pokud heslo nemáte nastavené např. přes Facebook/Google login, nastavte si jej.
Zaváděcí ceny bych si představoval úměrné výkonovému zisku s nějakým základem 2100 za Stock úpravy, 2800 za Stage 1 úpravy (resp. úpravy, pro které je nutné jakkoliv modifikovat Stock data), což je částka, kterou dáte za 2-3 diagnostiky pomocí VCM-II nebo MDARS v servisu a je myslím přiměřená.
Použijte
https://www.mazdaklan.cz/vindecoder/ pro zjištění čtyřmístného označení PCM a jejího výrobce.