• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Odemčení výkonu u řídících jednotek motorů Skyactiv-G, Skyactiv-D (chiptuning, i pro RF, R2, LF, L5, L3 a ostatní)

Tak na toto porovnanie som aj ja zvedavý... ? aj na dojmy z jazdy.
 
Po shrekově úpravě jsem vytáhl 220 tacho 210gps m3 BM 88kw
Poznámka: 220 tacho je určite výsledok "ladenia". Normálne ide 88 kW Mazda 3 len veľmi ŤAŽKO cez 200 km/h (Samozrejme - maximálka je 195 km/h :cool:). Ja som dosiahol maximálne 212 (GPS) a to som sa "rozgúľal" z mierneho kopčeka (na diaľnici - samozrejme v Nemecku).
Na moje prekvapenie je Mazda 3 pri 200 km/h veľmi stabilná a celkom tichá (pre moje uši). Človek ani nevie, že je na takej rýchlosti (moji pasažieri si to ani nevšimnú) :cool:.
 
Poslední úprava moderátorem:
Čau. Koukám zase po čase na tabulku úprav. Poznám, zda mám u BP stage 0, 0.5 nebo 1? Zhruba před rokem jsme něco nahrávali, změna oproti G122 byla evidentní, ale jestli je od té doby nějaký vědeckotechnický pokrok, rád se zase stavím a rád doplatím/zaplatím. Díkes.
 
" Odemčení" Mazdy 3 BP G122 otestováno na neomezeném úseku dálnice v Německu (tu 70 to načetlo z nějakého kamionu ?). Ještě by to zrychlovalo, ale už se zhušťoval provoz, tak jsem to nepokoušel.

IMG-20220531-WA0006.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Škoda, žes to nenatočil, o maximalku mi už dávno nejde ale o to jak se zlepší pružné zrychlení.
 
Ahojte,
Mam trojku BN dovezenu z US, teda je to 2.5 motor. Mam zaujem o cip, hlavne ide o lepsiu odovzu, odstranenie obmezovaca a pop&bang.
Videl som ze pop&bang sa neodporuca, viete vysvetlit preco?
 
Ahojte,
Mam trojku BN dovezenu z US, teda je to 2.5 motor. Mam zaujem o cip, hlavne ide o lepsiu odovzu, odstranenie obmezovaca a pop&bang.
Videl som ze pop&bang sa neodporuca, viete vysvetlit preco?
Škodí to katalyzátoru, asi aj lambdam
 
Zdravím!

Omlouvám se, pokud se to zde již řešilo, nebo je to mimo téma. Před pár dny jsem v Chorvatsku potkal člověka z ČR, který měl vesměs "typově" stejnou Mazdu CX-5, jak já. Tvrdil mi, že si to nechal "chipnout" za cca 3,5tis. Kč, hodinu se mu v tom hrabali a že prej teď to nad 3tis. ot./min. jede výrazně lépe a méně to žere.
Tak jsem se chtěl zeptat, jestli o tom něco nevíte, či na nějaké tipy co a jak? Viděl jsem, že @shr3k zde asi něco podobného řešil, ale neměl jsem bohužel čas to celé projít.
Moje už má nalítáno přes 240tis. km, tak pokud něco takového jde a má to vůbec smysl?

Moc děkuji!
Mějte se a hezké léto!
 
@shr3k Tak jsem tedy koukal do té tabulky a pro CX-5 KE 118kW vidím, že je Stage 1 na 129kW. Je to stále aktuální? Bohužel se mi nejde na ten Extranet přihlásit :-/
Když bych nadále tankoval jen 95oktanový benzin, je nějaký odhad posunu výkonu? Ovlivní to životnost motoru? Děkuji!
JMZKEK97600151197
 
Poslední úprava:
Když bych nadále tankoval jen 95oktanový benzin, je nějaký odhad posunu výkonu? Ovlivní to životnost motoru? Děkuji!
Minimální. Větší moment a tím pádem výkon dosáhneš jen přes předstih, mírně pak přes variabilní časování ventilů. Pokud chceš přidat předstih na 95oktanový benzín a zajistit, aby to neklepalo, musíš tam na plný plyn brutálně obohatit směs, aby se spalovací prostor chladil odpařovaným benzínem. Skyactiv-G motory mají standardně vyjma extrémně uškrcených verzí lambda 0,85 při plně otevřené škrticí klapce po celý rozsah otáček. Pro uvedené je potřeba tak lambda 0,65.
Spousta úpravců směs na plný plyn nechá na 0,85 a ochudí mapy pro uzavřenou smyčku v oblasti pod plným plynem a přidá nějak od oka předstih. Pak zbytečně roste teplota, namáhají se kroužky, ventily a první katalyzátor a motor klepe, takže klepsenzor stáhne přidaný předstih zpět. Výsledkem je dojem, že auto nežere, ale pak ani nemá plný výkon tak, jako v sérii.
 
Poslední úprava:
Minimální. Větší moment a tím pádem výkon dosáhneš jen přes předstih, mírně pak přes variabilní časování ventilů. Pokud chceš přidat předstih na 95oktanový benzín a zajistit, aby to neklepalo, musíš tam na plný plyn brutálně obohatit směs, aby se spalovací prostor chladil odpařovaným benzínem. Skyactiv-G motory mají standardně vyjma extrémně uškrcených verzí lambda 0,85 při plně otevřené škrticí klapce po celý rozsah otáček. Pro uvedené je potřeba tak lambda 0,65.
Spousta úpravců směs na plný plyn nechá na 0,85 a ochudí mapy pro uzavřenou smyčku v oblasti pod plným plynem a přidá nějak od oka předstih. Pak zbytečně roste teplota, namáhají se kroužky, ventily a první katalyzátor a motor klepe, takže klepsenzor stáhne přidaný předstih zpět. Výsledkem je dojem, že auto nežere, ale pak ani nemá plný výkon tak, jako v sérii.
Děkuji za vysvětlení, takže pokud to chápu správně, má ta úprava smysl jen tehdy, pokud budu pak tankovat jen a pouze "98ku"? A pokud by to tak bylo, tak selský rozum mi říká, že i tak bude motor poté více namáhán a při vyšší ceně za benzín by ve finále úspora na palivu byla zanedbatelná, ne-li žádná? Nebo se pletu? Díky!
 
Děkuji za vysvětlení, takže pokud to chápu správně, má ta úprava smysl jen tehdy, pokud budu pak tankovat jen a pouze "98ku"? A pokud by to tak bylo, tak selský rozum mi říká, že i tak bude motor poté více namáhán a při vyšší ceně za benzín by ve finále úspora na palivu byla zanedbatelná, ne-li žádná? Nebo se pletu? Díky!
Ne tak docela, oktany jsou vždycky oktany. S oktany není potřeba pro přidání předstihu sahat na směs.
 
Před časem se tu řešilo, zda se po odemčení zvedne spotřeba. No zvedne, protože člověk neodolá té okamžité a výrazné akceleraci. Nedávné šílené ceny benzinu mne ale přiměly trochu se zklidnit a zkusit decentnější jízdu. I ukázalo se, že i nyní se dá bez problému jet úsporně. Konkrétně na trase Dobříš - Praha Dejvice (čili jen jedny semafory a popojíždění před opravovaným Baranďákem) se dá jet za 5,5 (minulý týden nejnižší spotřeby 5,2 a 5,4). Je však nutné nepřekračovat 130 (nejlépe 130 tacho), jet plynule a když se na dálnici připlete nějaký loudal do levého pruhu, tak pak nepodřazovat, na původní rychlost se vracet pomalu. Každopádně jsem se přesvědčil, že auto umí být stejně úsporné, jako před tím.
 
Nic osobního ale tohle asi není pro nikoho žádná novinka

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Tak dnes návštěva Zlína a setkání s Martinem (shr3k). Provedena úprava - stage1. Vše proběhlo dle domluvy, za 45 minut jsem odjížděl. A to jsem se ještě jel projet, jestli je vše OK :). Asi je brzy ještě hodnotit, ale cestou domů po dálnici se mi auto jevilo jako tišší, reakce na plyn je "hladší a jemnější - myšleno projev", jede to výborně (ale to mi jelo i předtím :) , teď je to živější). Takže za mě vše OK a ještě jednou díky.
 
Poslední úprava moderátorem:

Podobná vlákna

Odpovědi
224
Zobrazení
35K
Back
Top