• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Odemčení výkonu u řídících jednotek motorů Skyactiv-G, Skyactiv-D (chiptuning, i pro RF, R2, LF, L5, L3 a ostatní)

Zeptám se tady. Jak vnímáte když se řekne že auto je třeba protáhnout? To znamená jet po dálnici půl hodiny 140 na trojku nebo stačí 10minut držet vysoké otáčky či jinak?

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Když jdu vytáhnout všechny pavučiny ze zahřátýho auta...

Za městem 1-2-na plno s pokud možno přesným zařazením - pěkně plynule se tak vyškrábu na místo kde auto pěkně táhne na trojce, pak na 4ce a pak už odpočívá na 5ce.

Pak najedu na highway a vlastně se furt motám okolo max. točivého momentu na různých kvaltech, nemusim k omezovači, ale většinou tam 1-2 zabrousim, ne do něj, ale těsně pod něj, nemám rád vrvrvr...

Rozjedu se a valim chvílí 140 / 150 / 1S0 / 1O0 / 1d0 střídám / prokládám pružné zrychlení, někdy fakt pila, jindy lehčeji..
Občas i režim odpočinek 140 a většinou se pak uklidním.

*pak mě něco naštve a je tam zase 1S0 a pár km to prostě tlačim.*


Musím doplnit že auto vždycky na víc jak týden ožije, než si zase zvykne na pomalejší rutinu...
***add: a když už, tak se ujistím že tankuji premium a auto je v cajku***

!!vždycky před tím tesntu brzdy a prázdnej kruhák jak auto drží boční posuny!!
 
"...když se řekne že auto je třeba protáhnout..."
Kedysi som mal Opel Astra G 1,4 / 66 kW / 125 Nm. Auto jazdilo väčšinu roka po meste a okolí. V lete sme išli na dovolenku = cca 3500 km diaľnice, bežné cesty, hory... (= pestrá ponuka ciest). Po návrate z dovolenky bolo to auto ako vymenené = bolo oveľa živšie (a potom postupne znova pomaly zlenivelo - bez toho, aby som si to všimol = efekt "varenej žaby"). Auto som mal od nova a predal ho po 10 rokoch so 60 000 km...

Mazda to nerobí = je vždy rovnako živá a po podobnej dovolenke sa správa rovnako ako pred ňou. Je ale pravda, že jazdím viac (cca 2x toľko) a auto častejšie prevetrám.
Takže ideál je ísť na dovolenku, prípadne na nejaké pekné kľukaté cesty a auto trochu "potrápiť" (=pri zrýchľovaní poriadne vytočiť, využívať aj vyššie spektrá otáčok - napr na kľukatých cestách...) - Mazda to má celkom rada ;)

Poznámka (ak by niekto nevedel):
...efekt "varenej žaby" = hovorí sa, že ak hodíte žabu do vriacej vody, tak vyskočí. Ako teda uvariť žabu? Dá sa do studenej vody a postupne sa ohrieva. Žaba si zvyká na zvyšujúcu sa teplotu.... Až na nakoniec uvarí :)
Aj vodič si postupne zvykne na "zlenivenie" auta... A potom pri zmene je to značne viditeľné...
 
Tak ja sa kľudne verejne priznám k podobným rýchlostiam... Ale na "deutsche Autobahn" ;)
Síce ani tam to nie je vždy možné, ale za normálnej premávky sa 180 dá dosiahnúť pomerne často, niekedy je to dokonca nutné...
 
Musím taky poděkovat za dnešní poladění BP :)
Teď už jen jak tam narvat o 100 PS víc a už to bude ok :)

Jinak zhodnotím za pár dní - dnes jsem vezl 250kg materiálu, ale i tak jsem pociťoval rozdíl.
 
Tak první poznatky.
Měl bych mít tedy STAGE 0,5

Včera 120 km naloženej 250kg materiálu. Bylo znát že to jede lehce lip respektive možná stejně jako když jsem jezdil prázdnej.

Večer pak 50 km už prázdnej a dnes znovu 50 km prázdnej - trasu co mám naježděnou takže vím jak mi to kde jede.

Je znát ze to nad 4000 ot tahá cca do 6500. Velké zlepšení.
Je znát ze to zrychluje i na 6 stupeň od 2000 ot - předtím tak od 3000-3500 ot.
Je znát že to necuká v nízkých otáčkách třeba křižovatky od cca 1000 ot do 2000 ot se zvedá výrazně líp a kultivovaně.

Takže ano je to velmi pozitivní zlepšení.

Co mne trochu zklamalo je, že je to stále jak to říct takové ,,uhlazené” čekal jsem asi přeci jen trochu ,,surovější/agresivnější” projev motoru.
Prosím nebrat to špatně mám úsměv od ucha k uchu jede to velice pěkně teď, jen jsem prostě čekal takové ,,rychlejší reakce a surovější projev” s možná ostřejší špičkou.

Takto to hodnotím ve smyslu takto tu 3 měli prodávat, krásně vyladěný motor a zpětně musím říct že původní naladění G122 bylo vážně ,,chcíplé”.

Jak jsem včera říkal shr3k tak za 2 roky jsem nenatankoval 95 vždy jen Verva100 takže bych asi opravdu chtěl posunout až na Stage 1 a možná to bude zas o kousek lepší.

Může někdo porovnat Stage 0,5 a 1 jaké v tom pociťuje rozdíly na BP?

Ještě jednou děkuji ?
 
Já mám tedy BN. Měl jsem 0,5 a teď už rok 1. V podstatě se lehce posílí střední pásmo a malinko dříve dosahnes kroutaku, ale u atmosféry to tolik nepoznáš. Každopádně odemčeni má určitě smysl. Pak jedině už ostrá vačka

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
No to je ono ? ostrá vačka, jenže to už mi zas finančně nedává smysl na takovém autě.

A rozdíl mezi 0,5 a 1 z hlediska posílení hodnotis tak na kolik procent oproti původní verzi a 0,5 je to dejme tomu - origo na 0,5 je 100% - tak z 0,5 na 1 tak 20-30% nebo 50% - proste má to výraznější smysl?

Už jsi natankoval 95 co to pak děla? - tankovat ji nechci nikdy ale člověk nikdy neví kdy bude nucen nouzově.

Asi zas zajedu na další posun na Stage 1 chtěl sem ji ale včera nebyl čas. Asi to i tak nebude to co bych chtěl ale hold má motor nějaké své limity a nedá se nafouknout.

Možná je to i tím ze BP proste hrozně maskuje rychlost a reakce - jako dnes jsem jel na okresce (krom města a vesnic striktně 50) neustale 100 v zatáčkách 120-180 rovinky a proste pořad má člověk pocit že se vleče. Přitom u toho předjíždění kdy sem za někým na 90 hodím tam 3 a rozjezdu to na 140 je to tam hned jako výkon to má slušný na tohle, ale stále mám pocit ze se nic neděje. ?

———
Proste třeba i když si hodím ten meziplyn abych tam narval 3 na předjíždění nebo 2 v serpentynach tak ta reakce je taková pomalá.

Nedaji se zrychlit reakce plynu? Měl by byt elektronicky ne?
 
Poslední úprava:
Nedaji se zrychlit reakce plynu? Měl by byt elektronicky ne?
Dá se zvýšit požadavek na akceleraci pro jednotlivé rychlosti (pedál/rychlost vs. požadované zrychlení nebo zpomalení). Vzhledem k tomu, že kromě volnoběhu a odstaveného plynu jede motor neustále v režimu uzavřené smyčky (je řízený lambdou), škrticí klapka se otevírá a vstřikovače vstřikují úměrně tomu, co je možné spálit při daných emisích. Není to tedy tak, jako u starých motorů L8/LF/L3/L5, kde v nějaké procentuální poloze akcelerátoru (typicky 80%) a podle stupně ohřátí motoru motor přechází do otevřené smyčky.
 
Aha díky.

Ale jinak opravdu fajn úprava co má smysl. Takže doporučuji a udělalo mi to radost (i když to tak nevypadá).
Proste jsem jen čekal opravdu ostřejší projev motoru zvlášť po tom co tu někteří psali, že je to úplně jiné auto - pod to se určitě nepodepíšu. Řekl bych ze teď to odpovídá 2,0 objemu.
 
Úplně jiné auto je zpravidla BN/BM G120 po úpravě Stage 1. U Stage 0.5 to prostě jede tak, jak by to jet mělo.
 
Sakra to bude mít mladá zas další argument jak má lepší auto když ji otevřeš tu BM na Stage 1.
Už takhle poslouchám jak je hezčí a že po 9 letech má jednu tečku na kapotě a moje vypadá jak z vrakáče ?

Se k tobě stavím na tu Stage 1 pro BP jsem zvědav zda se to tedy ještě nějak víc znatelně posune.
 
Design je vkus jednotlivce. Mě se též líbí více starší BN. Ale je především živější s hezčím zvukem při vytoceni. Však si dej na obě auta Stage1 a uvidíš sám.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Motor mi (alespon u BM) na ST1 přijde živej až až...
On jet chce, ale ta masa kovu mezi koly a motorem to prostě srazí :(
Ještě jsem nedokázal najít tu převodovku z G165 a hlavně vlastně ani nevím jestli do toho má smysl jít, ale asi by to bylo to pravé ono ... ;)

U té naší BM je škoda té převodovky...
Tam je prostě největší limit, jde to poznat na plný plyn na 5 z kopce jak se to rozhulí

Věřím že u BP to bude podobné...
 
Jako jo kvalty jsou dlouhé řekl bych ze BM G120 a BP G122 mají stejný.
Motor by měl mít stejný výkon v maximu, co udělá ten pomocný elektromotor u BP je otázka zas má myslím o 80kg víc.

Ale pocit je u BM ze to víc jede, jenže to muže byt jen pocit ono to auto proste celkově řve je v něm slyšet hluk od kol od motoru aero a td ta BP je v tomhle o parník jinde. Zas i víc zakrývá tu rychlost takže mám proste pocit ze se vlece i když v reálu jedu stejnou rychlostí jak v BM.
 
No tak s tímhle fakt nesouhlasím. Jel jsem ve stejný čas svoji BN stage 1 a novou BP o 150 koních a rozhodně BN jede lépe a má lepší zvukový projev. Ostatně ti to napsal sám @shr3k.
Ohledně interiéru a odhlučnění samozřejmě vede BP ale mám svou BN po pečlivém vytlumeni a výrazně se to zlepšilo. Za mě je BN prostě více dravé a živočišné. Motor krásně řve. Není to tak ještě uskrceny jako BP. Ostatně BN zrychluje na Stage1 mezi 7.2 automat až 7.9 manuál a to BP nedává.


Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Tak BN otevřená na Stage 1 se 170 a BP sériová G150 by měl byt rozdíl vždyť nemají stejný výkon.
 
No já teď nemyslel úplně ty samotná čísla. Obě auta máš v rodině. Po odemčeni zkus obě protáhnout. Pocitově působí ziveji BN vlivem asi nižší váhy a nemá tak priskrceny motor kvůli ekologii. Je to ještě poctivé Gecko. Ta BP se tak dobře nesbira, ale zase má asi lepší emise. Ale samozřejmě zbytečnost řešit. Obě auta jsou super. Jen prostě čím novější tak tím více to priskrti. V BP je krásný ten interiér a to ticho. To se povedlo.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 

Podobná vlákna

Back
Top