• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
On olej C3 je dost podobnej jako A3/B3 resp A3/B4, jen má trochu snížený množství sulfatovyho popela, fosforu a síranů. Tyto látky zajišťují oxidační a viskozní stabilitu, čistící schopnost a pevnostolejového filmu. C4 má toto množství ještě nižší.

Jsou to oleje určený pro morory s DPF, nicméně můžou se používat i v motoru bez DPF, jen kvůli nižšímu množství zmíněných látek se doporučuje měnit dřív. Na druhou stranu není důvod je používat v autě bez DPF, protože v porovnání s A3/B3 nebo A3/B4 oleji jsou ,,horší,,
 
On olej C3 je dost podobnej jako A3/B3 resp A3/B4, jen má trochu snížený množství sulfatovyho popela, fosforu a síranů. Tyto látky zajišťují oxidační a viskozní stabilitu, čistící schopnost a pevnostolejového filmu. C4 má toto množství ještě nižší.

Jsou to oleje určený pro morory s DPF, nicméně můžou se používat i v motoru bez DPF, jen kvůli nižšímu množství zmíněných látek se doporučuje měnit dřív. Na druhou stranu není důvod je používat v autě bez DPF, protože v porovnání s A3/B3 nebo A3/B4 oleji jsou ,,horší,,
A víš o kolik % je v průměru u třeba 5W40 C3-16 snížený sulfátový popel oproti A3/B4-16 ? Cca 0,3% a toto nic procento je nahrazeno. C3-16 je MidSaps a ne NoSaps, je pro dfp,gpf a motory s trojcestnym katalizátorem. I když koukneš na výrobce aditiv nebo na porovnávač ACEA, tak od specifikace A3-12 začíná bejt C3-12 hodně podobná a od A3-16 je C3-16 v ohledech ochrany motoru lepší
Takhle začíná kolovat diskuse že u GH 2.5 kde je položený "malý" katalizátor na svodech až nesmyslně blízko motoru a dost často se setkávám (ano i ke mě tato závada dost často jezdí) že při použití "NEVIM" oleje odchází kdežto i s jinýmy mechaniky jsme se shodli že při použití C3 (delší doba používání) se tento problém nevyskytnul (ale asi jen náhoda).
Za mě k tomu tématu? Ať si tam každej naleje co chce a pro ty co tápou, tak ať raději používají originální oleje (ať už mají BMW nebo PSA) protože přesně kvůli takovým to debatám totiž ty originální oleje vznikly aby lidi nemuseli bádat a bát se co tam nalít když ji jeden řekne dej tam tohle to je super a desátej člověk řekne NE to tam v životě nedávej, ale dej tam zase tohle.
 
Ono se nedá říct o kolik % je tam tech složek míň, protože každej výrobce klasickyho A3/B3 nebo A3/B4 oleje má to množství jiný. Takže otázka není o kolik ale na kolik. To množství stanovují jednotlivý normy C1 až C4.

Snížení životnosti trojčinnýho katalyzátoru hned u svodů je způsobeno hlavně vysokou teplotou, která přesahuje teplotu provozní. U GH není výrobcem předepsaná žádná z norem ACEA Cx.

Originalní olej je pořád jen olej. Pokud má výrobce vozidla požadavky přesahující evropskou obecnou normu ACEA, stanoví normu vlastní, která je jí nadřazená. Při výběru oleje je potřeba tuto normu dodržet. Pokud ji výrobce nestanoví stačí se řídit doporučenou obecnou normou ACEA (má mnohem větší nároky než americká API), případně použít normu, která ji přesahuje.
 
Znám, ale nezobrazuje to všechny vlastnosti, je potřeba to brát s rezervou. Taky je potřeba brát v potaz že to dává do popředí oleje s nízkou spotřebou a s nižším podílem SAPS, což je trochu ironie :D
Koukni na pár technických listů jednotlivých olejů, na hodnoty HTHS, TBN, sulfatu popela a význam těch hodnot, pak bude jasnější o cem mluvím a proč tvrdím co tvrdím ;)
 
@Arnie J
1) A3 existuje, jen je to sdružený s diesel normou - A3/B3 nebo A3/B4
2) Není jedinej rozumnej důvod dávat do benzínu bez DPF Cx olej
3) Vzhledem k absenci DPF (a s tím spojenými normami) Bych začínal s výběrem SAE od 0W-40 (v případě krátchých tras a studených startů)

Jestli chceš pomoct s výběrem odpověz na soukromou zprávu a něco vybereme ;)
 
Jop, myslel jsem to tak, že zde hojně doporučovaný Edge FST 0W-30 už nejde koupit jako A3, ne že norma A3 neexistuje vůbec :)

Odpovím ti na tu SZ.
 
Ten Total je taky prověřený ve SkyActivu-G? Myslel jsem, že mám mít API SN, ale teď koukám do manuálu a píše se SL/SM/SN.
 
Dyť jsou oba A3/B4 (ne že by to vadilo) ;-)
 
Neříkals že potřebuješ API SN? tento je jen SL. Navic má TBN pod 10, žádná sláva a je lehkoběžnej (A5/B5). Nevím proč tak lpíš na 0W-30, teoretická úspora paliva 5% není žádný terno. Je to okolo 0,4L/100km, to se dá stáhnout lehčí nohou.
 
nene, je to A3/B4 ... z požadavku na API SN jsem nakonec slevil, protože jsem kouknul do manuálu a předepsaný je cokoliv z API SL/SM/SN

0W jsem chtěl protože by to mělo být lepší na studené starty než 5W, nebo nee?
 
Na tom eshopu mají chybu, kontroloval jsem technickej list na stránkách výrobce, je to A5/B5 pokud má uvedenou jinou normu i na obalu je to opět pajc.
0W jistě ale proč 0W-30, jsou to lehkoběžný oleje A5/B5, proto jsem doporučil 0W-40. To nemluvím o tom že 5L oleje ani ne za 700 je dost nízká cena potvrzující slabší aditivaci (s tím souvisí i to API SL)
 
Zvláštní je že na hlavním webu je uvedenej jako A5/B5, asi je toto nějákej model pouze pro střední evropu a dívám se že má dokonce TBN jen 8,8, takže možná i těch 8tkm při krátkých trasách na něj bude dost, každopádně je to očividně míň aditivovaný než Rav nebo mobil. Já bych si radši pár stokorun připlatil, člověka to nepoloží a na škodu to rozhodně není
 
Práve som zistil v servise Mazda, že do motorov Skyactiv-G je teraz najnovšie predpísaný nový olej Mazda OIL SUPRA-X 0W20, ktorý musia dávať povinne do všetkých motorov od r. 2019 Skyactiv-G a Skyactiv-X... A na stránke Total to aj popisujú ako úplne nový olej pre Mazdu. Trochu ma zarmútilo, že už nemajú k dispozícii olej 0W30, ktorý mi ešte minulý rok ponúkali ako Mazdou výhradne doporučený pre Skyactiv-G. Vie niekto niečo viac o tomto oleji? Alebo porovnanie parametrov a tech.údajov medzi starým 0W20 a týmto novým Supra-X 0W20 ? Alebo aj porovnanie s 5W30 ?
https://www.totalnordic.com/da/mazd...nts-lancerer-mazda-original-oil-supra-x-0w-20
 
Oni ho musí používat kvůli přísným emisním normám , aby neplatili velký penále (platí jen pro EU), nemají na výběr Ono moc informací ohledně těchto ,,zakázkových,, olejů moc není. V podstatě jedině když se najde dobrá duše, zaplatí rozbor oleje a výsledky zveřejní, případně pokud někdo má základní testovací zařízení na stanovení viskozity při 40 a 100°C , ze kterých se pár dalších parametrů dá spočítat. Pour and flash point si taky dá doma teoreticky udělat. Další parametry ale jen v laboratoři... proto i přesný srovnání v podstatě není a dá se srovnávat jen teoreticky podle toho co udávají jednotlivý kategorie SAE a případně ACEA
 
@Arnie J tak chyba byla na mé straně, nevšiml jsem si přídomku Energy, proto jsem se díval na klasickej Quartz 9000 ;-)
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top