• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
@shr3k snad nám A3/B3 a A3/B4 oleje v Evropě nezruší, to by nebylo příjemný :confused:
 
@tecki To už nemá k vodě daleko :D škoda že tam nejsou uvedený hodnoty čerpatelnosti (ta bude určitě výborná i při hodně nízkých teplotách), sulfátovýho popela , noack by byl zajímavej. No a hodnota HTHS cca 2,7 to už je hodně nízko. Velkej viskózní index je pochopitelnej vzhledem k malýmu SAE rozpětí. Teoreticky je přímo vhodný pro krátké trasy se studenými starty např do města, ale záleží jakou má alkalickou rezervu TBN, pokud je pod 10 tak to chce přes zimu kratší interval výměny a pokud pod 7 tak hodně krátkej okolo třeba 4-5tkm (městský poskakovadlo se studeným motorem). Ale na dálniční cesty a důchodcovský tempo to bez problémů dá i 20k na výměnu. Ovšem při ostřejších jízdách se kromě úbytku,musí počítat i se zanášením výfukovýho systému a potřebě dolévání. Jestli to tempo ustojí bude záležet na použitých aditivech. Při ostré jízdě je daleko větší náchylnost ke stržení olejovýho filmu a následnému poškození konkrétní části.

Jednoduše řečeno do nenáročnýho poklidnýho dálničního přibližovadla klidně. U malýho poskakovadla do města klidně, ale přes zimu zkontrolovat jestli olej moc "nezkysnul". Do auta se kterým se jezdí ostře bych to nedoporučil a zvolil něco s normální HTHS.
 
Ok, ďakujem "no-hits" za podrobný a zrozumiteľný opis ;)
Ak som správne pochopil špecifikáciu oleja Mazda Supra-X, asi Mazde ide o nutnosť čo najrýchlejšieho mazania motora počas studeného stavu (viskozita pri 40°C je 28,91), pričom takúto malú pri 40°C neviem nájsť na žiadnom inom oleji (pozeral som ENEOS, Ravenol, Castrol, Mobil...). Vzhľadom na túto požiadavku teda neviem nájsť žiadnu inú alternatívu s podobnou viskozitou v studenom stave... Pričom je jasné, že najväčšie opotrebenie motora je práve v studenom stave, tak to potom by som chápal snahu o vývoj takého oleja, čo maže najlepšie už aj v studenom stave...
 
Poslední úprava:
Co jsem se teď díval tak je to řidší než 0W-16 oleje který při 40°C mají viskozitu okolo 35, spíš to vypadá jako 0W-8 olej - ty jsou spíš vhodný do stacionárních motorů, který hlavně slouží k dobíjení baterek v autě. Což je docela divný. Ale u mazda oleje se ničemu nedivím ono se prostě pořádně neví, co v těch pixlich vlastně je. Já bych to do svyho auta nedal... :D
 
Veď práve že to nie je určené do starších áut ale práve do najnovších r. 2019, a to tak pre Skyactiv-X ako aj pre Skyactiv-G a je to inštrukcia z Mazdy a podmienka záruky! Ja som bol s terajšou novou CX-5 r.2019 1.raz na výmene oleja (po cca 10 tis. km na moje želanie) a práve vtedy som sa dozvedel túto novú informáciu s povinným olejom Skyactiv Supra-X, pričom doteraz s doterajšou novou CX-5 r.2018 som pri výmene dostal vždy Mazdou prikázaný Supra 0W30, preto som sa teraz prekvapil a sem napísal...
Ale podľa viskozity 0W20 aj pri 100°C je hodnota veľmi podobná ako u iných značiek olejov so špecifikáciou 0W20, aj keď Supra-X má fakt najmenšiu, to je pravda...
 
Ony ty SAE mají téměř identickou viskozitu při 100°C (rozdíl dvou mm2/s je zanedbatelnej).
Je tam rozdíl v nízkých teplotách, např při 40°C:
20 - okolo 45mm2/s
16 - okolo 35mm2/s
8 - okolo 25mm2/s

Musíš pochopit, že oni musí doporučovat co nejřidší olej aby nedostali vysoký sankce od EU. Žádnej technologickej zázrak u toho motoru nehledej. Uvědom si, že za studena je ten 0W-20 olej viskóznější, než klasickej olej při provozní teplotě ;)
 
Hmmm, tak mi z toho vychádza, že na zimu nechať 0W20 Supra-X a na leto Dexelia 5W30 (alebo 0W30 ak zoženiem ešte), kedže mením po 10tis a jazdím veľa...
 
Je to na Tobě, není potřeba lpět na mazda olejích stejně jako na fuel economy variantách, ale výměnu po 10tkm chválím ;)
 
Zrovna jsem si minulý týden objednal Mobil1 FS 0W-40, abych do M3BP dal něco vhodnějšího pro dálniční jízdu. A teď přemýšlím, jestli to tam vůbec lít, když stejně dalších pět let budu muset používat 0W-20 pochybné kvality.

A navíc - nepovede to k tomu, že budou víc prudit až zjistí, že jsem si v autě olej měnil sám? Objednal jsem si filtr Mann, který asi poznají, že není jejich.
 
Pri výmene oleja v "medzintervale" medzi 10.tis- 20.tis km si daj olej aký chceš a len filter daj originál, cena origo filtra a filtra inej značky je približne takmer rovnaká, nie je pri nich taký veľký rozdiel ako je pri oleji...A pri výmene v autorizovanom servise nech dajú kľudne 0W20, napr. ja sa budem snažiť tú výmenu načasovať na mesiac práve pred príchodom zimy, kde redší olej je lepší...Mimochodom, ten tvoj olej Mobil1 FS 0W-40 sa mi zdá práve najlepší (len nemá špecifikáciu A5/B5 ale len A3/B4). Práve nad ním uvažujem a zo všetkých značiek sa mi zdá najlepší, len tá špecifikácia ma mýli...Avšak napr. Mobil 1 0W-30 AFE spĺňa A5/B5, takže by bol vhodný. A keďže nepotrebujem na CX-5 závodiť a zaoberať sa mazaním práve pri 6.000 ot/min ako na závodnom okruhu, lebo som aj ja pôvodne zvažoval nejaký najlepší Eneos, tak tiež uvažujem nad niečím vhodnejším... :)
 
Poslední úprava:
Mobil FS 0W-40 je hodně dobře aditivován, je na svou třídu dost řídkej, nevím o jiným, kterej by se tak blížil k 0W-30 oleji. Nicméně pro auto který jezdí spíš po dálnicích a tím pádem je podíl krátkých tras markatní bych dal něco z 5W-30 případně 5W-40 (pokud to hodně ženeš) , jsou to oleje s nejmenším rozpětím mezi NElehkoběžnýma, takže jsou nejvíce stabilní a je na ně možnej větší interval výměny v dálničním režimu.
 
Mobil FS 0W-40 jsem jezdil 3 výměny , na normální ježdění to stačí
 
Abych to napsal přesněji, mezi 0W-40 je FS nejlíp aditivovaný, drobná nevýhoda je ve viskozitě - v této SAE patří k nejřidším (téměř na úrovni běžných 0W-30), takže není vhodný pro auta co mají v této viskozní třídě drobnej únik oleje
 
Amsoil Signature Series jsou výborný oleje s velmi slušnou aditivací
 
no_hits: to si ma celkom potesil , aspon nemusim nic menit, pouzivam ten olej stvrtym rokom. Kvalitu neposudim, ale motor sa zatial nezadrel, olej nepribude, neubuda. Bol doporuceny na dlhsi interval vymeny 15tkm/rok

tecki: ja to kupujem u predajcu preferovaneho jednym mazdaklubom v pl , vacsina od neho berie oleje atd, tak mu doverujem aj ja
 
Žádnej olej bych nešponoval k 15tkm max u firemního auta co jezdí furt po dálnici dálky a jen výjimečně krátký trasy, kor u takové řídké vody
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top