• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Opotrebeni uvnitr motoru je ale snad dominantne probehem? Protoze rozdil v motoru, ktery najede 100 tis km za rok, a za 13 let, je jen v tom, ze v tom trinactiletem byl obcas olej stary az rok, kdezto v tom testovanem od Auto Bildu treba max cca 3 mesice. Pri nepravidelnem jezdeni, kdy auto mesic nekde stoji, pak samozrejme trpi vsechno, ale za to zas nemuze olej, ne? (Jasne, chapu, ze i jeho film, se tim spis narusi/hur maze pri opetovnem startu).

Taky jsem nikdy nepoprel, a myslim ze ani nikdo jiny tady na klanu, ze jsou auta, ktera maji plno problemu i pri relativne malem najezdu, jako je 130 tkm. U kazde znacky takova jsou. Urcite si takova auta - uz z podstaty - musi najit cestu na servis, aby se s nima dal mohlo jezdit. Kdyz se to da do kontextu typickeho stari takovych aut, autorizovany servis uz neni racionalne prilis rozumny... zbytecne drahy. Takze je jasny, ze v neautorizovanych servisech se bude vyskytovat velke mnozstvi problemovych aut. Ta bezproblemova z perspektivy toho servisu nejsou videt, protoze majitele je neresi a jezdi s nima jednou za rok do autorizaku na vymenu za 4 litry.
 
Olej aby začali fungovat všechny jeho vlastnosti (i aditivace) potřebuje být ohřátý na určitou provozní teplotu. U starýho ale málo jettýho auta (příklad třeba 13 let stáří ale jen 130000km) je veliká pravděpodobnost že auto jezdilo spíš stylem "do kauflandu a zpět" a/nebo čistě poposkakování po městě.
Tady se snad všichni schodnou že to je to nejhorší pro motor a nejen pro něj obzvláště pokud jeho ochrana je pouze "průměrná".
 
No ale takovy motor bude vic zniceny s jakymkoliv olejem - jako jasne, porad plati i to, co pises a ja taky psal vyse, lepsi olej tomu urcite pomuze. Ale podle me to taky uplne nezachrani... Takovy pouzivani je presne duvod, proc menit olej kazdych 10 nebo jeste lip 5 tis km, coz - ale nemam na to data - je za me lepsi i s obycejnou znackou oleje, nez kazdych 20 s nejlepsi znackou oleje.

Taky je asi dobry prizpusobit typ oleje zpusobu pouzivani auta, to je treba oblast, kde mozna autorizak nejcasteji selze, protoze je pro ne jednodussi kazdymu tam rvat Mazda Original 5w30, nehlede na to, jestli to je jednou za rok na motoru co udela 15 tis km rocne, nebo 3x do roka na motoru co udela 60 tis km. Ale to za me neni nutne vada oleje od Mazdy, to je vada toho, jak funguji autorizovane servisy nejen u Mazdy - ve vetsine z nich se na nic neptaji a delaji automaticky pokazdy to samy.

Idealne by se meli kazdeho zakaznika ptat, jak vlastne jezdi a kde zije, jak parkuje, protoze jsou lidi co tech 15 rocne najedou na extra dlouhych trasach ustalenym tempem, a zbytek roku jim auto stoji v relativne teple garazi, a jsou lidi, co to najedou 500 jizdama do/z prace na vzdalenost 15 km nekde v horach, parkuji venku, a nikdy to na dalnici neprozenou. A v takovym pripade je mozna na miste neco, co se bude nejlip chovat za studena. Ale ten by zrovna nebyl idealni pro cloveka, ktery sice kazdodenne jezdi kratky jizdy, ale obcasne s autem zavodi na okreskach - tam zas jsou na miste asi extremni oleje typu 0w50, coz ani Mazda nenabizi.
 
Obecně máme základový oleje kvalitní bez ohledu na typ (minerál /polosynt). To, co dělá velký rozdíly mezi vlastnostmi jsou aditiva (aditivační balíček) dodána výrobcem oleje, ty určují co olej vydrží a pro jaký způsob užívání bude určen.
Obecně platí, že 15tkm na olej je strop, na kratší trasy, živější jizdu apod 10tkm. Nejhorší pro životnost oleje (výdrž aditiv) jsou krátký trasy (poskakování za roh) v zimě po městě. Životnost takovýho oleje díky neustálé jízdě s neohřátým motorem a nadměrným množstvím vlhkosti uvnitř motoru klesá až na 5tkm. Při jízdě nad tyto limity olej už jen maže, ale nečistí a nechrání motor, hůř chladí. Navíc rostoucí množství karbonu v oleji začíná působit jako brusná pasta.

Horší je to s oleji pro motory s DPF, kde je menší výběr viskozit a hlavně jsou ochuzeny o určité množství aditiv kvůli delší životnosti DPF.

Na blbnutí po okreskách stačí dobře aditivovaná 5W-40. 0W-50 a 5W-50 maji kvůli velkýmu "rozpětí" SAE malou životnost (aditiva při běžným užívání přestanou fungovat po 4-5tkm) nejsou to vhodný oleje pro daily auta. Navic jim prudce klesá viskozita. Jako nový jsou za studena tužší než 15W40 a po 6tkm už jsou na úrovni 5W-30, ne-li 0W-30. Jsou to oleje pro vrchy a okruhy kde se ten olej mění dost často. Většinou po závodním dni/vikendu.
 
Eshopy je nabízejí ale když dojde k objednání Castrolu A3 ( který se zdá být lepší ), PEMA jej neumí sehnat, co teď ? Total mi přijde hodně levný...

Je to 14 dni co jsem ho objednaval (Castrol A3 z Pema) a dosel do 2 dnu.

upload_2020-6-11_14-4-23.png
 
IMO nejsou už pětilitrovky, litrovky furt ještě mají.
 
Dnes 2 dny od objednání PEMA volá " dodavatel neumí potvrdit dostupnost ". Máte typ na vhodnou náhradu pro naše benzíny co jezdí couračky se studeným motorem ?
Tak to je smutne...to jsem jeste teda stihnul dobre.
 
Mermomoci....... doporučení na A3 znělo jasně. " jezdec s hnědou brašnou přes rameno " Dám na doporučení odborníka.
To jo, ale klidně by tam mohl být i 0W-40 nebo doporučovaný 5W-30 přece...
 
Z Pema-oleje Castrol A3 uz je celkem problem sehnat ale stale se daji objednat...jen je treba pocitat ,ze to treba nejaky ten mesic muze trvat...
 
Castrol A3 jsem viděl ve dvou obchodech OBI, sice o něco dražší ale byly..tuším v litrovém balení tak třeba ještě tam.
 
Z 0W-40 můžu doporučit Ravenol SSL, jen je potřeba počítat s výměnou po 5-6tkm, ale je to určeno pro auta co jezdí krátké trasy takže ty 2 výměny za rok tak akorát vyjdou
 
Jednak ten total má API SL, což má značně slabší aditivaci než konkurence za podobnou cenu a jednak se na pemě občas objeví pajcovaný oleje známých značek - Castrol, Total, Valvoline, Mobil .... Berou z nejlevnějších polských skladů a tam se pajc občas zatoulá.
Vyber něco s ACEA A3/B4 a API SN nebo SP. Pokud by sis chtěl připlatit za hodně dobře aditivovanej olej tak Ravenol SSO
 
Jednak ten total má API SL, což má značně slabší aditivaci než konkurence za podobnou cenu a jednak se na pemě občas objeví pajcovaný oleje známých značek - Castrol, Total, Valvoline, Mobil .... Berou z nejlevnějších polských skladů a tam se pajc občas zatoulá.
Vyber něco s ACEA A3/B4 a API SN nebo SP. Pokud by sis chtěl připlatit za hodně dobře aditivovanej olej tak Ravenol SSO
PEMA bere Castrol od Stahlgrubera.
 
Jednak ten total má API SL, což má značně slabší aditivaci než konkurence za podobnou cenu a jednak se na pemě občas objeví pajcovaný oleje známých značek - Castrol, Total, Valvoline, Mobil .... Berou z nejlevnějších polských skladů a tam se pajc občas zatoulá.
Vyber něco s ACEA A3/B4 a API SN nebo SP. Pokud by sis chtěl připlatit za hodně dobře aditivovanej olej tak Ravenol SSO
Díky za odpověď,
je to tenhle?
https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-sso-sae-0w-30-5l
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top