• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Já jen doplním že uvedené mají snížený TBN a SAPS, odpovídající cca ACEA C3, takže raději trochu kratší interval výměny oproti klasice a tím pádem jdou použít i do aut s DPF vyžadující C3. Ravenol DXG navíc splňuje už novou API SP
 
Amsoil jsou taky hodně dobré, tady mám jen osobní problém s viskozitou nižší jak 0W-30. Jinak ASM už splňuje taky novou API SP kde byla hodně zpřísněna norma na ochranu vaček
 
A ako je na tom Eneos Sustina 5w40? Aktualne ju mam naliatu a zatial z laickeho pohladu spokojnost (neberie takmer olej, nizke trenie pro zaradenej rychlosti). Mal som predtym Motul EcoNergy, to papalo statocne, musel som do 10k dolievat a potom som skusil Sustinu 0w50 (s preplachom od Motulu) a ta mizla tiez dost rychlo, ale to bola zima a kratke trasy, tak mozno aj preto.
 
Amsoil jsou taky hodně dobré, tady mám jen osobní problém s viskozitou nižší jak 0W-30. Jinak ASM už splňuje taky novou API SP kde byla hodně zpřísněna norma na ochranu vaček

uvazoval som o pouziti verzie 0w30, ale nakoniec bolo odporucane zostat u 20tky pri mojom style jazdenia
 
To tady tak procitam a jde mi z toho hlava kolem. Potrebuju nejaky olej do M3 G165. Minule jsem daval ten Castrol,ktery se teda uz neda sehnat. Co teda koupit misto toho,aby o motor bylo dobre postarani a abych nezkracoval interval vymeny oleje?
 
uvazoval som o pouziti verzie 0w30, ale nakoniec bolo odporucane zostat u 20tky pri mojom style jazdenia
Nesmysl. Všechny 0W-20 jsou lehkoběžný oleje ACEA A5/B5. 0W-30 mají mezi sebou i klasické A3/B4 varianty. 0W-20 oproti 0W-30 na krátké trasy nemá zásadní výhody. Jde tam pouze o plnění eko norem a je to až moc řidký olej.


...Co teda koupit misto toho,aby o motor bylo dobre postarani a abych nezkracoval interval vymeny oleje?
Co myslíš tím nezkracováním. Jak velký interval?
 
Všechny GM Dexos1 Gen2 můžeš použít do DISI/Skyactiv-G, jsou to oleje s nízkým nebo žádným obsahem vápníku určené do speciálně přímovstřikových benzínů pro potlačení LSPI a musejí zvládat mnohem větší tepelnou zátěž, než u Mazda motorů. Pokud chceš to nej 5W-30 od Ravenolu, https://www.ravenol.de/oel-finder/?...lGuide&cHash=7d871ec83489367190a07254122b1a06 vyber největší HTHS:
https://www.ravenol.de/einsatzgebiet/motorsport-1/ravenol-rep-sae-5w-30/
https://www.ravenol.de/einsatzgebiet/pkw/ravenol-hcl-sae-5w-30/
https://www.ravenol.de/einsatzgebiet/pkw/ravenol-dxg-sae-5w-30/
 
Za mě Ravenol DXG, ale LM vypadá taky slušně. Millers má "jen" API SN+ takže tam není taková ochrana vaček jako u těch dvou ostatních
 
Pochopitelně, protože je o 10-14% viskoznější oproti DXG, tak musí mít vyšší HTHS. Ale nevypovídá to nic o aditivaci, je to viskozita při 150°C, jednoduše řečeno . Ten Liqui Moly je z nich zase nejřidší, ale má nejvyšší TBN (alkalickou rezervu) a DXG má zase nejnižší noack.
Millers je z nich zkratka nejmíň aditivován ale je nejvhodnější tam kde je drobná spotřeba oleje.

Osobně bych se spíš vyhnul otáčkám kde k LSPI dochází, protože zde je i velké mechanické namáhání, což je podle mě větší problém než LSPI, a zvolil bych lépe aditivovaný olej.

A taky se netajím tím, že mě Ravenol obecně přijde zajímavý poměrem cena/aditivace zatimco millers beru jako průměrný olej s velkou reklamou
 
Poslední úprava:
To ano, ale ta hodnota je vypočtená, nikoliv stanovená a to od hodnoty při 100°C dá se sice mírně zvýšit aditivací ale s najezdem klesá na "výchozí" hodnotu
Pro představu koukni na mou tabulku. Kde je X výrobce HTHS neuvádí a je odvozená předpokládaná hodnota
Screenshot_20200617-141723.png
 
Yep, takové skoro už šamanství... ;)

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Dyť to je znění norem a rozlišení důležitých věcí od těch méně důležitých, jen proti zážitým stereotypům a mýtům dob dávno minulých to může působit jako šamanství :D
Dvojitý proplach oleje s BG co dělám každou 4. Výměnu by pak většině lidí připadal jako bláznovství i když to svůj důvod a smysl má, vzhledem k tomu co vyteče ;)

Já ti říkám že je to je úměrný provozní viskozitě kromě pár připadů kde je to uměle upraveno aditivací.
Chtěl jsem tím říct, že to není ukazatel kvality nebo lepší aditivace, jen to znamená že ten olej je hustší ;) Vždy jsou uvedeny hodnoty viskozit při 40°C a 100°C což je důležitější. HTHS slouží pouze pro zařazení oleje mezi běžné nebo lehkoběžné. I když by to šlo dělit podle hodnoty při těch 100°C, protože 150°C už je vyšší než běžná provozní teplota, která se běžně hýbe a udržuje mezi 80-120°C

Co by při výběru mělo hrát roli (samozřejmě po splnění tovární normy případně ACEA a API) jsou hodnoty TBN, jednotlivých položek SAPS, noack, CCS viskozita.

Pokud je k dispozici rozbor čistého nového oleje, tak navíc TAN, wolfram, molybden, bor, vápník

U rozboru jetého pak navíc množství uhlíku, křemíku, železa případně hliníku.
 
Ahoj, tak to tady sleduji a jsem z toho úplně :eek: Existuje ještě jednoduchá odpověď na otázku, jaký olej je tedy nejlepší koupit, když mám předepsáný 0W20, nebo 5W30 ACEA A5/B5. Za odpověď předem děkuji a budu šťastné:grinning:
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top