- 4 227
Já jen doplním že uvedené mají snížený TBN a SAPS, odpovídající cca ACEA C3, takže raději trochu kratší interval výměny oproti klasice a tím pádem jdou použít i do aut s DPF vyžadující C3. Ravenol DXG navíc splňuje už novou API SP
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Amsoil jsou taky hodně dobré, tady mám jen osobní problém s viskozitou nižší jak 0W-30. Jinak ASM už splňuje taky novou API SP kde byla hodně zpřísněna norma na ochranu vaček
Nesmysl. Všechny 0W-20 jsou lehkoběžný oleje ACEA A5/B5. 0W-30 mají mezi sebou i klasické A3/B4 varianty. 0W-20 oproti 0W-30 na krátké trasy nemá zásadní výhody. Jde tam pouze o plnění eko norem a je to až moc řidký olej.uvazoval som o pouziti verzie 0w30, ale nakoniec bolo odporucane zostat u 20tky pri mojom style jazdenia
Co myslíš tím nezkracováním. Jak velký interval?...Co teda koupit misto toho,aby o motor bylo dobre postarani a abych nezkracoval interval vymeny oleje?
Co myslíš tím nezkracováním. Jak velký interval?
Já jen doplním že uvedené mají snížený TBN a SAPS, odpovídající cca ACEA C3, takže raději trochu kratší interval výměny oproti klasice a tím pádem jdou použít i do aut s DPF vyžadující C3. Ravenol DXG navíc splňuje už novou API SP
Všechny GM Dexos1 Gen2 můžeš použít do DISI/Skyactiv-G, jsou to oleje s nízkým nebo žádným obsahem vápníku určené do speciálně přímovstřikových benzínů pro potlačení LSPI a musejí zvládat mnohem větší tepelnou zátěž, než u Mazda motorů. Pokud chceš to nej 5W-30 od Ravenolu, https://www.ravenol.de/oel-finder/?...lGuide&cHash=7d871ec83489367190a07254122b1a06 vyber největší HTHS:Takže je jedno, který z těchto vezmu?
Millers Oils XF Longlife LSPI 5W-30
https://www.autodily-pema.cz/motorovy-olej-millers-oils-xf-longlife-lspi-5w-30-5l
LIQUI MOLY SPECIAL TEC DX1 5W-30 5L
https://www.superoleje.cz/liqui-moly-special-tec-dx1-5w-30-5l-376.html
RAVENOL DXG SAE 5W-30
https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-dxg-sae-5w-30-5l
Zase Millers má z těch tří největší HTHS, takže...Millers má "jen" API SN+ takže tam není taková ochrana vaček jako u těch dvou ostatních
No to hodně jednoduše, můžeš mít i olej co je stejně (kinematicky) viskózní při 150°C, ale jehož molekuly se hned roztrhají...je to viskozita při 150°C, jednoduše řečeno
K čemu je pak ASTM D4683 když to stačí vypočítat...To ano, ale ta hodnota je vypočtená, nikoliv stanovená a to od hodnoty při 100°C dá se sice mírně zvýšit aditivací ale s najezdem klesá na "výchozí" hodnotu