@landman Ne každému se chtějí studovat normy, jejich limity, omezení a (ne)smysl. Pokud to člověk nehce do detailu řešit (zvlášť když ho nic nenutí), tak dodržení normy výrobce je v některých případech schůdná volba. Důležité je nastavit rozumný interval výměny, což jsi zvolil dobře. I to dost pomůže.
Nicméně u 3letýho auta s ani ne 60tkm by se muselo stát něco zásadního aby byl problém. Spíš to bude řešit ten po tobě.
Já se jednoho dne rozhodl než se rozhodovat kdo má pravdu při protichůdných debatách, že si v tom udělám jasno sám, nastuduju postupně problematiku a normy abych pochopil základní principy jak oleje fungují, co normy nařizují , omezují a znamenají. Netvrdím že jsem odborník, ale můžu říct, že jsem se za poslední rok docela ve znalostech posunul. Rád je předám dál abych pomohl. S kritikou vycházející z mýtů nebo zažitých zvyklostí, který už dnes neplatí počítám, i když bývá hlavně na forech a FB takových lidí převaha. Ale Ti co si nechají poradit jsou pak spokojeni. Kdo chce, poradím kdo nechce, stejně si ode mě nic nevezme.
Už několikrát jsem se na jiných fórech přesvědčil, že lidi považováni za guru v praxi dělají dost velký chyby a komunita z nich dělá stále polobohy. Např jeden guru v oboru přes 20let chlubící se jak všemu rozumí dělal výměnu chladící kapaliny tak, že jen vypustil chladič a dolil ho novou náplní. Náplň v motoru nechával, ani nevěděl kde se na 20 let starým motoru nachází 3 odvzdušnovací šrouby. Hájil se tím že to tak dělá celej život a nikdo si ještě nestěžoval, Na jiným klubu si zas dáš k polobohovi auto na kompletní výměnu rozvodů a pak zjistíš že vyměnil jen řetěz a jeden napínák a zbytek jako kola, lišty tam nechá půvdní 15let starý a ještě objevíš hadici od chladiče proraženou šroubovákem, takže auto dom dojelo už téměř na sucho. Argumentace poloboha byla opět že to tak dělá celej život a ještě si nikdo nestěžoval... proto takový lidi už beru s odstupem a v klidu
Tady na Mazdaklanu je naštěstí situace celkem slušná, akorát na olejích se občas neshodneme se
@shr3k