• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Do nasich rodinnych benzinovych Mazd nechavame lit uz roky 5W30 primo od Mazdy, a v tech prvnich nekolika desitkach tisic km (<70tkm), nez je prodame, auta olej nezerou (ani trosku), vykon se nezda dotceny, a vseobecne zadne problemy s motorem nejsou :). Jediny co delam u svyho auta, se kterym jezdim ostreji, jsou castejsi vymeny — kazdych 10 tis km. U druhy/manzelciny, ktera jezdi min, to vzdy vyjde kolem cca 15 tis km (rok). Nebal bych se nejaky specialni oleje vubec neresit, a pripadne jen zkratit interval vymeny, aspon pokud s autem clovek jezdi nejak normalne a neplanuje s novym najet 300 tisic km...

Vyrazne vetsi, nebo alespon slysitelnejsi, vliv na chovani motoru v nasich Mazdach ma kvalita paliva.
 
Ahoj, tak to tady sleduji a jsem z toho úplně :eek: Existuje ještě jednoduchá odpověď na otázku, jaký olej je tedy nejlepší koupit, když mám předepsáný 0W20, nebo 5W30 ACEA A5/B5. Za odpověď předem děkuji a budu šťastné:grinning:
Kup jakékoliv od známého výrobce a hlavně ho pravidelně vyměňuj, ideálně dřív než uvádí výrobce (10000km/1rok). :joy:
 
Ale co Max6 nezminil, u automatu a 4x4 je dobry (nad ramec toho, co chce Mazda) resit vymenu oleje v prevodovce a diferencialu, u bezne jezdenyho auta nejpozdeji tak ve 100tkm, rikam to spravne, Maxi?

(Je to tady offtopic, ale nekomu s automatem a ctyrkolkou, kdo nesleduje Mazdaklan tak peclive, to muze uniknout.)
 
Ale co Max6 nezminil, u automatu a 4x4 je dobry (nad ramec toho, co chce Mazda) resit vymenu oleje v prevodovce a diferencialu, u bezne jezdenyho auta nejpozdeji tak ve 100tkm, rikam to spravne, Maxi?

(Je to tady offtopic, ale nekomu s automatem a ctyrkolkou, kdo nesleduje Mazdaklan tak peclive, to muze uniknout.)
Převodovka manuální cca 90000km nebo v případě jakýchkoliv problémů (obzvlášť špatné řazení za studena) tak na nic nečekat a vyměnit okamžitě pokud už je auto zajetý. Převodovka automat s hydrodynamickým měničem (prostě co používají Mazdy) cca 60000-80000km, ale tady se názory liší (někdo mění třeba až ve 120000km). Zadní diferenciál a přední transfér (pokud to není čistě zadokolka jako třeba MX5) tak ideálně po cca 45000km nebo v případě že se jedna z těhle věcí potopila ve vodě (hluboká kaluž atd...) se olej mění okamžitě.
 
Poslední úprava:
Vím, že tady na fóru je spousta tribologů, já se za něj tedy rozhodně nepovažuji. Proto věřím tomu, co doporučuje výrobce, tedy Mazda. A když primárně doporučuje olej Mazda 0W20, dávám ten. Tento olej tam lil od začátku i předchozí majitel, tak jsem akorát zkrátil interval z 20.000 km na 10.000. Podotýkám, že mám najeto 56.000 km a olej vůbec neubývá. Akorát už nejde sehnat původní Supra 0W20, a to ani v zahraničí. Nahrazuje ji ale Mazda Original Oil Supra-X 0W20. Vždy jsem do všech svých aut dával to, co doporučuje výrobce a nikdy jsem neměl problém. Proto nevidím důvod laborovat a zkoušet něco jiného. Jinak olej v automatu se chystám nechat vyměnit v 60.000, a to ve firmě APP ve Vršovicích. Maj slušný hodnocení a zabývaj se pouze tímto.
 
Poslední úprava:
A teraz si skus polozit zasadnu otazku. Je v zaujme vyrobcu, aby sa motor dozil niekolko 100 tisic km, alebo je skor v zaujme znizit spotrebu a emisie nakolko to ide aj napriek tomu, ze z dlhodobeho hladiska to je pre motor problem? Lebo mat lahkobezny olej a vysoku ochranu motora nejde dokopy. Takze vyrobca je pred tuto otazku postaveny a kvoli emisnym limitom si mozes tipnut, ktoru variantu si vyberie
 
@landman Ne každému se chtějí studovat normy, jejich limity, omezení a (ne)smysl. Pokud to člověk nehce do detailu řešit (zvlášť když ho nic nenutí), tak dodržení normy výrobce je v některých případech schůdná volba. Důležité je nastavit rozumný interval výměny, což jsi zvolil dobře. I to dost pomůže.
Nicméně u 3letýho auta s ani ne 60tkm by se muselo stát něco zásadního aby byl problém. Spíš to bude řešit ten po tobě.

Já se jednoho dne rozhodl než se rozhodovat kdo má pravdu při protichůdných debatách, že si v tom udělám jasno sám, nastuduju postupně problematiku a normy abych pochopil základní principy jak oleje fungují, co normy nařizují , omezují a znamenají. Netvrdím že jsem odborník, ale můžu říct, že jsem se za poslední rok docela ve znalostech posunul. Rád je předám dál abych pomohl. S kritikou vycházející z mýtů nebo zažitých zvyklostí, který už dnes neplatí počítám, i když bývá hlavně na forech a FB takových lidí převaha. Ale Ti co si nechají poradit jsou pak spokojeni. Kdo chce, poradím kdo nechce, stejně si ode mě nic nevezme.

Už několikrát jsem se na jiných fórech přesvědčil, že lidi považováni za guru v praxi dělají dost velký chyby a komunita z nich dělá stále polobohy. Např jeden guru v oboru přes 20let chlubící se jak všemu rozumí dělal výměnu chladící kapaliny tak, že jen vypustil chladič a dolil ho novou náplní. Náplň v motoru nechával, ani nevěděl kde se na 20 let starým motoru nachází 3 odvzdušnovací šrouby. Hájil se tím že to tak dělá celej život a nikdo si ještě nestěžoval, Na jiným klubu si zas dáš k polobohovi auto na kompletní výměnu rozvodů a pak zjistíš že vyměnil jen řetěz a jeden napínák a zbytek jako kola, lišty tam nechá půvdní 15let starý a ještě objevíš hadici od chladiče proraženou šroubovákem, takže auto dom dojelo už téměř na sucho. Argumentace poloboha byla opět že to tak dělá celej život a ještě si nikdo nestěžoval... proto takový lidi už beru s odstupem a v klidu :-)
Tady na Mazdaklanu je naštěstí situace celkem slušná, akorát na olejích se občas neshodneme se @shr3k :D
 
Zdravím,

o víku mi volal otec, že by chtěl vyměnit olej na BM/13 G165 doteď tam lil 0w-20 v autorizaku u "ivoša". Tak sem to tu tak přečet, tak nejlepší je tam nalit 0w-30 A3ku, ale ta se už hodně blbě shání. Upřednostňuju Pemu (jo a najede tak 10000 ročně) takže to chce něco na celý rok, auto stojí venku.

Myslím že tohle by nemusela být marná volba:
https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-mobil-1-fs-0w-40-5l_33744
 
Poslední úprava:
Ahoj, jen se podělím o zkušenosti s výběrem motorového oleje. Hodně mě pomohl kolega " no_hits" za to mu moc děkuji. A ještě jsem se s dotazem obrátil na dovozce Petro Canada a ten mě na můj dotaz ohledně výběru oleje a norem odpověděl toto, cituji "Klasifikaci ACEA A5/B5 odpovídá PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC C3-X 5W-30. Jediná klasifikace motorových olejů, které oleje opravdu technicky prověřuje je API. ACEA pouze vychází opisem z této klasifikaci. Všechny motorové oleje Petro-Canada jsou oficiálně testovány API a mají její nejvyšší klasifikace = API SN." takže objednám tento Petro-Canada Supreme C3 Synthetic 5W-30, 5L.
 
Zdravím,

o víku mi volal otec, že by chtěl vyměnit olej na BM/13 G165 doteď tam lil 0w-20 v autorizaku u "ivoša". Tak sem to tu tak přečet, tak nejlepší je tam nalit 0w-30 A3ku, ale ta se už hodně blbě shání. Upřednostňuju Pemu (jo a najede tak 10000 ročně) takže to chce něco na celý rok, auto stojí venku.

Myslím že tohle by nemusela být marná volba:
https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-mobil-1-fs-0w-40-5l_33744
To je dobra volba. Pouzival jsem ho i na 2,3i GG

Odesláno z mého COL-L29 pomocí Tapatalk
 
Ahoj, jen se podělím o zkušenosti s výběrem motorového oleje. Hodně mě pomohl kolega " no_hits" za to mu moc děkuji. A ještě jsem se s dotazem obrátil na dovozce Petro Canada a ten mě na můj dotaz ohledně výběru oleje a norem odpověděl toto, cituji "Klasifikaci ACEA A5/B5 odpovídá PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC C3-X 5W-30. Jediná klasifikace motorových olejů, které oleje opravdu technicky prověřuje je API. ACEA pouze vychází opisem z této klasifikaci. Všechny motorové oleje Petro-Canada jsou oficiálně testovány API a mají její nejvyšší klasifikace = API SN." takže objednám tento Petro-Canada Supreme C3 Synthetic 5W-30, 5L.

1) API je americká norma, ACEA je evropská
2) C3 není ničem shodný s A5/B5
3) nejvyšší současná API je SP
4) ten P-C C3-X má dost snížené TBN, má (pochopitelně) nízké SAPS, na rozdíl od A5/B5 není lehkoběžný, a má hodně špatnou čerpatelnost proti konkurenci ... proto jsem ho ve tvém případě nedoporučil
 
Já teda nevím (ted nemám chuť to hledat), jaký obsah SAPS má ten olej PetroCanada pro @JarryC , ale nic s C3 bych si do atmobenzinu dobrovolně nedal.
 
Aha,zase špatně,no ještě jsem nic nekoupil,aš to bude aktuální,něco vyberu.
 
Bolo by tu možné hodiť nejakú tabuľku, kde by boli najpopulárnejšie modely a motorizácie a k nim najlepší olej? Myslím, že by to bolo najužitočnejších 20 riadkov tohto vlákna a neopakovalo by sa to tu stále dokola.. :)
 
Psal jsem to několikrát. Vzhledem k tomu že každý má motor v jiném stavu a používá auto jiným způsobem, nelze říct toto je dobře a toto špatně. Proto by ta tabulka byla spíš ke škodě, někdo by byl spokojen a někdo by měl problémy.

Udělal bych to spíš takhle :
- olej není potřeba nějak moc řešit - zdržím se komentáře
- jsem spokojen s tím co mám - zdržím se komentáře
- mám znalosti jen z fóra a FB - zdržím se komentáře
- chci šetřit na údržbě / jsem kolenovrt - zdržím se komentáře
- vybral jsem si sám a nikdo mě nepřesvědčí - zdržím se komentáře
- v autorizáku to vědí přece nejlépe - zdržím se komentáře
- zajímá mě konkrétní problematika - optám se
- chci olej s lepší aditivací - optám se
- chci poradit se spotřebou oleje - optám se
- chci zvolit olej vhodný pro mé provozní podminky - optam se

Pak by toto téma bylo přehlednější

Další věcí je nemožnost editace vlastních příspěvků, takže není možnost udržovat nějaké rady aktuální, proto tu máme 18 stran a ne jen 10 a téma se stává nepřehledným a matoucím
 
Poslední úprava:
Vím, jen vysvětluji proč běžný uživatel nemůže udržovat aktuální info v jednom příspěvku.

Někdo si pak najde starý příspěvek a bude nadávat že to nejde sehnat. Ostatně víme jak je to s ochotou používat vyhledávání a číst skoro dvě desítky stránek příspěvků

Jinými slovy už jsme to v minulosti řešili a bylo mi to vysvětleno ;)
 
Ahoj, jen chci poopravit můj předchozí příspěvek ohledně výběru oleje, správně má být PETRO-CANADA SUPREME SYNTHETIC 5W-30 tedy ne C 3 (překopíroval jsem špatný název)
 
Jinak olej v automatu se chystám nechat vyměnit v 60.000, a to ve firmě APP ve Vršovicích
dej pak pls info, jak si byl spokojen a kolik te to stalo... taky to budu v budoucnu resit a uplne se mi kvuli tomu do Zlina nechce. diky
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top