• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Pokud ti jde o cenu oleje ,aby olej odvedl svou práci a nešlapeš autu furt za krk, tak ten Helix je určitě lepší volba. Jen patří k řidším v rámci viskozní třídy, podobně jako např castrol oleje, takže bych ho úplně nevolil tam kde už je značná spotřeba oleje ;)
 
dej pak pls info, jak si byl spokojen a kolik te to stalo... taky to budu v budoucnu resit a uplne se mi kvuli tomu do Zlina nechce. diky
Tak dnes jsem si dojel nechat vyměnit ten olej v automatu. Za 2 hodiny bylo hotovo, olej RAVENOL ATF FZ + nový filtr. Prý starý olej ještě nebyl úplně špatný (60160 km). Cena jak bylo uvedeno 8.690 Kč. Příští výměna ve 120000 km. Žádnou změnu v chování převodovky jsem nezaznamenal, což je asi dobře, protože jsem nejel řešit poruchu, ale včasnou výměnou oleje jí předejít. Za mne spokojenost.
 
Tak dnes jsem si dojel nechat vyměnit ten olej v automatu. Za 2 hodiny bylo hotovo, olej RAVENOL ATF FZ + nový filtr. Prý starý olej ještě nebyl úplně špatný (60160 km). Cena jak bylo uvedeno 8.690 Kč. Příští výměna ve 120000 km. Žádnou změnu v chování převodovky jsem nezaznamenal, což je asi dobře, protože jsem nejel řešit poruchu, ale včasnou výměnou oleje jí předejít. Za mne spokojenost.
A to ti i sudaval vanu a měníl filtr ?? Já jen že mi to přijde moc rychlé ( 2 hoďky ), když je vana tmelená.
 
To je fakt, ono to nějakou dobu schne... :) Navíc, když jsem sledoval, co s tím Honza v Autoefektu dělá, jak se s tím brousí (starý tmel dolů), 2 hodiny je celkem rychlovka.
 
Já už viděl i sadu ( tušim že auto kelly to má v nabídce ), kdy místo tmelu dávají gumové těsnění. Tak jestli to není ten případ. Otázka je...jestli čase to gumové nebude někde vzlínat. Ale tak snad to mají vyzkoušené.
 
To dělají hodně amíci že nahrazují tmel na motory různýma těsněníma. Když jsou ještě z gumy,tak asi OK (já bych to na svoje nedal). Ale ty korkový nebo z čeho to je,to je děs běs. Ten tmel sice schne podle tloušťky nanesený vrstvy cca 3-6 hodin (plný vytvrzení je stejnak po cca 12-24hod dle tmelu), ale zase je to asi "the best" co tam dát.
 
Nebyl jsem u toho, ale filtr měnil, starý filtr s logem Mazda mi pak ještě ukazoval. Nevím jestli lze vyjmout filtr bez sundání vany...
 
Tohle mají na webu:
JAK DLOUHO VÝMĚNA OLEJE TRVÁ

Standardní časová náročnost výměny oleje v automatické převodovce, se pohybuje okolo 2-3 hodin. Záleží na přístupu k napojovacím bodúm a složitosti převodovky. S úkony, které zahrnují větší časovou náročnost, jako například výměna oleje v diferenciálu, rozvodovce, Xdrive a servořízení, je třeba počítat s prodloužením celkového času, který by však neměl přesáhnout dobu 5 hodin. Na tyto úkony je potřeba objednávat maximálně na 13 hodinu v našem systému.

CO VŠECHNO OBSAHUJE A JAK VÝMĚNA OLEJE PROBÍHÁ ?
Nejprve provedeme diagnostiku převodovky s výčtem chyb, příp. závad, následuje vypuštění oleje, výměna oleje s proplachem speciálním zařízením, výměna filtru (příp. olejové vany, pokud je filtr její nedílnou součástí) a dolití oleje. Při tomto procesu na výstup k chladiči oleje převodovky připojíme speciální přístroj, kterým za současného chodu motoru přetlakem naplníme a zároveň propláchneme celý systém (převodovku, měnič, mechatronik, olejové vedení, výměník). Při tomto postupu spotřebujeme minimálně o 2-3 litry více oleje, než je kompletní náplň soustavy. Dodržením tohoto procesu dokážeme vyměnit až 98% olejové náplně.
Vždy, při každé výměně oleje, provádíme důkladné vyčištění automatické převodovky ve dvou fázích, doplňujeme ji certifikovaným čerstvým olejem a nastavíme požadovanou hladinu.
Provedeme účinný proplach strojem a tím zajišťujeme úplné odstranění všech nečistot i s výměnou zůstatkové opotřebované náplně. Vanu a magnety, které zachycují kovové části, důkladně vyčistíme. V případě nutnosti, mechatroniku vyjmeme, manuálně vyčistíme a překontrolujeme. Vykazuje-li převodovka nepřesné řazení, můžeme použít přísady pro kvalitnější vyčištění a aditiva do nové náplně.
 
Prečítal som celé diskusné vlákno, ale prečo nepoužívať originál Mazda olej som sa nedozvedel. Osobne používam predpísaný Mazda Oil Supra 0W20, teraz Supra-X . Medzi výmenami (10 000 km,najazdené 50 000 km, 3 roky) ostáva hladina oleja nezmenená. Olej spĺňa normu ILSAC GF5 https://www.oilspecifications.org/ilsac.php , http://ballots.api.org/marketing/ballots/docs/Change-GF-5-Changes-API-1509-Annex-Q.pdf . Zaujímavé je, že Mazda predpisuje veľmi široký rozsah kvality olejov. Minimálnu kvalitu má aj jej Ultra 5W30 olej - je to API SL čo zodpovedá ILSAC GF3 https://www.techmax.ca/engine-oil-essentials.htm . Nerozumiem, prečo by malo vadiť 0W20, ide o špecifikáciu čerpateľnosti pre studený motor, s hodnotami pri zahriatom to nemá nič spoločné, o tom hovorí práve kvalitatívna norma.
Tá je pri originál Supra 0W20 oleji solídna. Každopádne do skyactive motorov by som nič horšie ako API SN, ACEA A5, ILSAC GF5 nelial.
 
Tazko diskutovat s niekym kto povie, ze viskozitna trieda 0w-20 nic nehovori o hodnotach po zahriati. Ale musim suhlasit s tym, ze si do auta nic horsie ako ACEA A5 nedam. Davam si radsej nieco lepsie, konkretne ACEA A3, ale radsej ako A5 by som pre moje pouzitie dal aj C3.
 
Nie som tribológ, predstavu o olejoch som si spravil napríklad z pekne spracovanej stránky https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-sesty---Viskozitni-vlastnosti-motorovych-oleju . Odporúčam prečítať. Uznávam, nešťastne som formuloval vetu o zahriatí, viskozita sa meria pri 100 C. Každopádne číslo hovorí o čerpateľnosti oleja a viskozite, nie o kvalite mazania. O tej hovoria kvalitatívne normy. Podľa porovnávania mi prišla aktuálne najvyššia ILSAC GF6A/B . ACEA bez dodatočného určenia API / ILSAC nie je jednoznačná viď Mazda Ultra 5W30 - ACEA A5, API SL ale samozrejme sa dá kúpiť aj ACEA A5, API SN napr. https://www.castrol.com/en_gb/unite...e-oils/engine-oil-viscosity-grades/5w-30.html .
 
Ahoj všem, koupil jsem Mazdu a pročítal jsem forum ohledně motorového oleje do CX5 2.0 121kw 2012. Ale jsem z toho takovej zajímavej :D. má 62 nalítáno, olej měněný v Mazdě co rok 0W20. Ale to se mi tam dávat nechce kvůli viskozitě. Může mi někdo poradit, jaký konkrétní olej tam dáváte? Z pročítání fóra jsem si udělal obrázek, že by to měl být 5w30, A3 , API-SN nejspíš. jestli se nepletu. Nebo 0W40 se stejnou specifikací?

Shell helix ultra 5w30
Mobil super 3000 XE 5w30

nebo třeba
FEBI BILSTEIN 101141 0w40 A3, API SN

Nebo jsem úplně mimo?
 
Ahoj všem,
musím říct, že jsem si dal tu práci a pročetl příspěvky, neboť bych rád, aby mi Mazda vydržela nějaký ten pátek.
Mám G120, kupovaná v Bavorsku před 2,5 rokem, BM,
stav 17.000, olej měním sám po 10.000, až na jednu výměnu, kdy jsem dal original Mazda olej 5W30, dávám stále Total quartz 9000 NFC 5W30. Nyní najeto 113.000 km, na servisce jsem nebyl, trochu špatná zkušenost u minulé Mazdy BL.
Na emisích při 35.000 mi řekli, že "tato emisní kontrola byla bonbonek, že takové hodnoty se jen tak nevidí"
Spotřeba oleje za interval ca 0,5 L / 10.000 km max.Rád ale Mazdě dopřeji něco lepšího, nicméně jsem se v tom též ztratil.:)))
Takže se opatrně zeptám (když tak mě "dořvěte" :)) )..
Který olej bych tedy měl dále používat? Jezdím autem téměř denně, do práce, po dálnici, cca 70 km, tam a zpět, samozřejmě i po městě, proto takový nájezd.Byl mi doporučen diesel, ale nějak k němu nemám důvěru, nevím, možná subjektivní pocit.
A k olejovému filtru: dávám tam Japanparts F0 313, zda nemám raději též použít Mann nebo originál Mazda?

Díky moc za jakýkoliv podnět, radu, doporučení, pomoc, nástin atd. :) a omlouvám se, že jsem možná semlel více témat najednou.
 
Ahoj všem,
musím říct, že jsem si dal tu práci a pročetl příspěvky, neboť bych rád, aby mi Mazda vydržela nějaký ten pátek.
Mám G120, kupovaná v Bavorsku před 2,5 rokem, BM,
stav 17.000, olej měním sám po 10.000, až na jednu výměnu, kdy jsem dal original Mazda olej 5W30, dávám stále Total quartz 9000 NFC 5W30. Nyní najeto 113.000 km, na servisce jsem nebyl, trochu špatná zkušenost u minulé Mazdy BL.
Na emisích při 35.000 mi řekli, že "tato emisní kontrola byla bonbonek, že takové hodnoty se jen tak nevidí"
Spotřeba oleje za interval ca 0,5 L / 10.000 km max.Rád ale Mazdě dopřeji něco lepšího, nicméně jsem se v tom též ztratil.:)))
Takže se opatrně zeptám (když tak mě "dořvěte" :)) )..
Který olej bych tedy měl dále používat? Jezdím autem téměř denně, do práce, po dálnici, cca 70 km, tam a zpět, samozřejmě i po městě, proto takový nájezd.Byl mi doporučen diesel, ale nějak k němu nemám důvěru, nevím, možná subjektivní pocit.
A k olejovému filtru: dávám tam Japanparts F0 313, zda nemám raději též použít Mann nebo originál Mazda?

Díky moc za jakýkoliv podnět, radu, doporučení, pomoc, nástin atd. :) a omlouvám se, že jsem možná semlel více témat najednou.
Používej co doporučuje a užívá @Max6.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top