• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Diky...to pak musim procist znovu vse od Maxe, ale najdu si to..
Jestli si dobre pamatuji, byla rec o filtrech Mann nebo origo Mazda...
A co se tyka oleje..trochu jsem studoval ty tabulky z odkazu, ktery je prilozen a pak i diskuzi a jsem z toho trochu ztracen...
A3 nebo A5? Nerad bych si zadelal na nejake problemy...jak uz poznamenal Shrek, je to trochu samanstvi...
A Total, nebo Mobil, ci radeji Liquid Molly nebo Ravenoll? Co se tyka soudrznosti olejoveho filmu..motor tocim tak max do 4000 pri zrychleni, jinak jezdim tak do 3.500 otacek max.

Diky..

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
Tymi nizkymi otackami motoru nerobis dobre, je to priamovstrek, dobre ho casto vytocit (po zohriati oleja).
 
Tymi nizkymi otackami motoru nerobis dobre, je to priamovstrek, dobre ho casto vytocit (po zohriati oleja).
Ok...nejezdim na to, co mi ukazuje pocitac, ze mam pri 50 km radit na 6,ale zase motor tak netocim (do cca těch 4000 - 4500), ale obcas ho prozenu a vyzenu pavouky z vyfuku...

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
@kloky 3 Na tvůj režim použití je kategorie 5W-30 plně dostačující a spotřebu 0,5L/10tkm u lehkoběžného oleje (ACEA A5/B5) by ti plno lidí mohlo závidět.

Pokud by jsi chtěl něco lepšího tak můžu doporučit Petro-Canada Supreme Synthetic 5W-30 - POZOR starší model je určen pro DPF (má ACEA C3 a API SM normu), takže hledej v obchodech kde mají aktuální model s uvedenou API SP (např pema je už má). Je vkategorii lehkoběžných 5W-30 olejů asi nejlépe aditivován, navíc by se měla eliminovat uvedená spotřeba ( je malinko viskoznější, těsně u hranice lehkoběžných olejů). Kanystry 1L a 4L

Pokud by jsi chtěl olej který není lehkoběžný, ale klasický plnohodnotný (ACEA A3/B4), nebude vyšší zátěží pro motor a zároveň nebude mizet , můžeš použít Ravenol SSO 0W-30, který je o fous viskoznější než Petro-Canada (je těsně za hranicí lehkoběžných olejů) , ale ještě lépe aditivován. Kanystry 1L, 4L, 5L, 8L a 10L

Oba oleje mají jednu z nejnižších studených čerpatelností , takže v zimě při studeným startu budou motor zatěžovat méně než ten olej co používáš teď. Dají se sehnat u ověřených prodejců za cca 1100 Kč / 5L . Interval 10tkm chválím, a i když ve většině případů radím opak, troufnu si říct, že ve tvém případě, s uvedenými oleji bys mohl interval klidně mírně natáhnout, samozřejmě je to čistě na tobě ;)
 
@no_hits:
Díky moc za odpověď i pochvalu :)..rád bych nějaký jiný olej, aby byl viskoznější, jak píšeš.
Koukal jsem na nějaké tabulky, co tu na ně byl odkaz a parametry olejů mimo jiné 5W-30 a 5W-40 a též tam vycházel jako jeden z lepších olejů Ravenol...nicméně jsem pochopil, doufám, že dobře, že když po používání 5W-30 dám 0W-30, neměl by to být až takový problém...otázkou je, zda při mém stavu km a nájezdu není už lepší zůstat u 5W-30, i když Ravenol např..
Chci, aby to prostě spolehlivě mazalo...

Díky a omlouvám se, že to tak rozebírám..ale rád se nechám poučit a naučím se něco nového...
 
Nie je vobec ziadny dovod, aby bol problem pri prechode z 5w na 0w. V podstate z akejkolvek na inu vhodnu viskozitu. Ani prechod medzi mineralnym, polosyntetickym a syntetickym olejom lubovolnym smerom. Problem moze byt pri prechode z urcitej vykonnostnej triedy oleja o viac ako dva stupne naraz, napr. z API SH na API SN, obzvlast ak sa olej nechaval dlhsie, pretoze novy olej moze uvolnit vela starych usadenin naraz. Preto je v takom pripade vhodny medzikrok. Ale to sa ta netyka.
 
Ahoj, myslel jsem si, že když si toto vlákno o olejích pročtu, tak budu vědět co a jak. Trochu jsem se mýlil, vlákno jsem pročetl od prvního příspěvku a mám v tom ještě větší zmatek. Za pár km se chystám na výměnu oleje do CarStar Praha (kvůli záruce a jejich přístupu). Výměna to bude druhá po 10tis km. Na první jsem byl v po 6tis. Jezdím přes týden krátké trasy každý den 7km tam 7km zpět, o víkendu nějaký výlet kolem 200km a jednou za měsíc dálniční přesun na Moravu 300km tam a 300km zpět. Potřeboval bych radu, jaký olej tam (M3 G122) mám dát. Na Mazdí olej Supra 0W-20 mám asi dle předchozích příspěvků hned zapomenout, ale nebyl by vhodnější na ty krátké trasy? nebo raději zůstat u Mazdího oleje 5W-30 na kterém jezdím i teď s ohledem na ty delší dálniční trasy? Díky za pomoc a trpělivost.
 
@kloky 3 on ten 0W-30 je tužší o chlup jak ty zmíněný 5W-30, protože teď užíváš lehkoběžnou (řidší) variantu oleje. Zkrátka je na tobě který z těch dvou jmenovaných vybereš, oba patří k těm nejlepším ve své kategorii v současnosti ;)

@Bocka může tam jít klasický olej ACEA A3/B4 a API SN, případně lehkoběžná varianta A5/B5.
Vzhledem k tomu že máš úplně nové auto, tak můžeš použít také Ravenol SSO 0W-30, jen bych diky krátkým trasám upravil interval na 8tkm - 10tkm. Pokud měníš 2x do roka tak zimní interval 8tkm, kvůli rychlejší degradací oleje nahromaděnou vlhkostí z kratších tras.
 
Poslední úprava:
@no_hits Díky za rychlou odpověď, takže se mám úplně vykašlat na Mazdí original olej a koupit něco vlastního? Jen můsím najít něco 5W-30, 0W-30 bohužel není v "návodu" a pak bych mohl přijít o záruku, je to tak? Doporučíš nějaký 5W-30 co by to splňoval? Našel jsem jich tak 10 a fakt nepoznám rozdíl... Moc děkuji a přeji pěkný den.
 
@no_hits Díky za rychlou odpověď, takže se mám úplně vykašlat na Mazdí original olej a koupit něco vlastního? Jen můsím najít něco 5W-30, 0W-30 bohužel není v "návodu" a pak bych mohl přijít o záruku, je to tak? Doporučíš nějaký 5W-30 co by to splňoval? Našel jsem jich tak 10 a fakt nepoznám rozdíl... Moc děkuji a přeji pěkný den.
No jestli budeš jezdit na garančky do autorizáku Mazdy, tak si nejdřív zjisti, jestli ti tam daj tebou přinesený olej. Moc takových origo Mazda servisů už není.....
 
@Bocka v autorizáku nepoznají co jsi nalil, pokud si chceš nechat v autorizáku ten olej vyměnit tak většinou kvůli záruce bohužel trn jejich, můžeš zkusit tu Petro canada co jsem psal ale málo kde vezmou tvuj olej
 
@no_hits Díky za rychlou odpověď, takže se mám úplně vykašlat na Mazdí original olej a koupit něco vlastního? Jen můsím najít něco 5W-30, 0W-30 bohužel není v "návodu" a pak bych mohl přijít o záruku, je to tak? Doporučíš nějaký 5W-30 co by to splňoval? Našel jsem jich tak 10 a fakt nepoznám rozdíl... Moc děkuji a přeji pěkný den.
0W-30 vyhovuje rozsahu, je psáno 0w-20 a 5w-30, takže pokryješ celý rozsah, dej třeba něco 5w-30 ale A3, což také vyhovuje, protože je psané A3/A5, pokud to měníš kolem 10tkm tak je asi jedno jakou značku, všechny splňují předepsané parametry. To je můj názor, já do všech Mazd co jsem měl liju Total Quartz, výměna cca 10-12tkm a žádný problém. Podle mě je blbost dávat Ravenol SSO 0W-30 za 350,-/l což je long-life olej a po 10tkm ho vylít, to už raději tankuj místo 95ky 100 oktan a uděláš motoru líp:)
 
SSO litrovka stojí 300Kč , pokud vezme 5L balení to vychází cca 230Kč/litr. Při 10L je to 213Kč/L. říct že je lepší benzín s vyšším oktanovým číslem než použít lépe aditivovanej olej je taky na pováženou... navíc pokud vím ptal se po něčem lepším , nechtěl odsouhlasit že Quartz je to strop protože je lacinej... tak trochu víc přesněji k dotazu

Dnes už je vše longlife olej i základní plnohodnotná A3/B4 kde je uvedeno "možnost prodloužení intervalu výměny" ... teoreticky longlife znamená akorát vyšší množství aditivace a tím delší výdrž oleje, i tak je ale rozumnější u kratších tras výměna po 10tkm (což taky není jeho případ :D )
 
Díval jsem se zběžně na cenu na pema, je fakt, že se dá sehnat levněji. Long life je už kde co, člověk se i dočte že: rozšířené intervaly výměny oleje k ochraně přírodních zdrojů.

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
 
On je to převážně stejně jen marketing. pema je dražší, levnější je fdufy a berou přímo od dodavatele (kterej má v maloobchodě cenu vyšší :D)
 
@no_hits
Tak jsem objednal Ravenol 0W30 SSO, 5 L + filtr Mann W6018.
Ještě jsem trochu koukal do těch tabulek a vypadá parametrově fakt dobře..přiznávám, že jsem ještě přemýšlel o Ravenol 5W30 HCL myslím, každopádně A3/B4, moje Mazda je r.v. 2015.
Díky moc za vyčerpávající vysvětlení a návod...měl bych dotaz ještě k převodovému oleji pro manual, ale to sem asi nepatří...Max psal cosi o výměně v 90.000 km, a manual píše výměnu při 180.000, tak nevím, zda mám poslechnout Maxe, či vzít kompromis 135.000 :)) a 75W80 CL4
 
@no_hits
Tak jsem objednal Ravenol 0W30 SSO, 5 L + filtr Mann W6018.
Ještě jsem trochu koukal do těch tabulek a vypadá parametrově fakt dobře..přiznávám, že jsem ještě přemýšlel o Ravenol 5W30 HCL myslím, každopádně A3/B4, moje Mazda je r.v. 2015.
Díky moc za vyčerpávající vysvětlení a návod...měl bych dotaz ještě k převodovému oleji pro manual, ale to sem asi nepatří...Max psal cosi o výměně v 90.000 km, a manual píše výměnu při 180.000, tak nevím, zda mám poslechnout Maxe, či vzít kompromis 135.000 :)) a 75W80 CL4
Do 180tkm bych asi nečekal a po těch 90ti vyměnil, přece jenom to není tolik peněz.
Já podle Maxe vyměnil za Ravenol MTF-2 75W-80 API GL-4, šlo mi ztuha řadit za studena, hlavně 3ka, proto jsem měnil už v 60tkm, nyní po několika měsících a poštelování je to lepší, ale 100% to není, uvidím v zimě.

olej_prevodovka_BM.jpg
Na obrázku starý olej po 60tkm, podle mě nevypadá nejhůř.
 
@no_hits

Ok...dobre,poslechnu :)..180.000 prijde i mne, laikovi, fakt presprilis..a diky za tip na olej..

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top