• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
A predpokladam, jen pro jistotu, ze 2 litry převodového oleje... :)...diky..

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
A predpokladam, jen pro jistotu, ze 2 litry převodového oleje... :)...diky..

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
Do 2.0 skyactiv manuálu se vejde 1.7 litru, tak 2 litry stačí pokud nebudeš dělat nějaký průplach.

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
 
Ahoj, tak jsem dnes vymenil motorovy i prevodovy olej, oboji Ravenol. Do prevodovky jsem ho tam nalil myslim, 1,9 litru a nic neteklo ven nalivacim otvorem, jako ze uz je ho tam dost a vypustil jsem cca 1,7 litru.(vypadalo to, ze by se tam jeste neco veslo, nez by to teklo ven) ..je to špatně, ze je tam vice prevodoveho oleje, neudělá to někde nějakou paseku?
A mel bych otazku... na co je sroub, ktery je dost podobny tomu vypoustecimu/nalevacimu na prevodovce, ale je cca o 10 cm vys z cela bloku ve smeru jizdy? U nej je nejake cidlo a upevneni trubicky spojky. Zkousel jsem ho povolit v domnění, ze je to napousteci sroub a pri povoleni jakoby to kolem nasalo ci vypustilo vzduch..a je tam nejaka pruzinka...doufam,ze jsem neco nepo...zasrouboval jsem ho zpet tak, jak byl.

Diky moc predem za radu.


Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
je to špatně, ze je tam vice prevodoveho oleje, neudělá to někde nějakou paseku?
Právě by převodovka měla být max, plná, tzn. aby to vytékalo nalévacím otvorem ven, já taky nalil skoro 2 litry a už jsem myslel, že mi to ani nebude stačit a pak to začalo vytékat. Podle mě jestli je tam +- deci je fuk.
To co jsi povolil je asi nějaké čidlo, pokud je to dělané na povolení a výměnu, tak by se nic stát snad nemělo.
 
@Jirka78
Prave ze me prekvapilo, ze nic nevytekalo a to jsem cca 1,5 deci pouzil na lehky pruplach, aby dole nezustalo nic ze stareho oleje. I kdyz jsem pak auto pustil ze zvedaku dolu, tak nic..ale co me mate je to, ze jsem vypustil fakt tak 1,7 litru a nalil tam 1,9..ale na druhou stranu me to uklidnuje, kdyz to fungovalo na 1,7,tak na 1,9 by melo taky,nalil jsem tam vlastne vic, nez tam bylo. Olej mel fakt zajimavou barvu, myslim, ze vymena po 180.000 jak je v manualu, by tu prevodovku zabila.
S tim sroubem jsi me uklidnil, diky, rikal jsem si zda to neslouzi jako tlakovy spunt nebo neco, co tim tlakem udrzuje nekde neco v urcite vysi...
Jinak vymena prev.oleje fakt vcelku v pohode..
Diky moc...a sorry za muj roman...

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
@Jirka78
Prave ze me prekvapilo, ze nic nevytekalo a to jsem cca 1,5 deci pouzil na lehky pruplach, aby dole nezustalo nic ze stareho oleje. I kdyz jsem pak auto pustil ze zvedaku dolu, tak nic..ale co me mate je to, ze jsem vypustil fakt tak 1,7 litru a nalil tam 1,9..ale na druhou stranu me to uklidnuje, kdyz to fungovalo na 1,7,tak na 1,9 by melo taky,nalil jsem tam vlastne vic, nez tam bylo. Olej mel fakt zajimavou barvu, myslim, ze vymena po 180.000 jak je v manualu, by tu prevodovku zabila.
S tim sroubem jsi me uklidnil, diky, rikal jsem si zda to neslouzi jako tlakovy spunt nebo neco, co tim tlakem udrzuje nekde neco v urcite vysi...
Jinak vymena prev.oleje fakt vcelku v pohode..
Diky moc...a sorry za muj roman...

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
Tak jedině, že tam bylo toho oleje předtím málo. Co řazení je lepší? Já ho měnil po 50tkm a měl taky divnou barvu, ale zade úplně špatné to nebylo, sle 180 bych taky neriskoval.

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
 
To je taky mozne, ale kupoval jsem Mazdu v Bavorsku od duchodce, mela 17.000 najeto, v kufru je jeste originalni stitek Mazdy z Fürth im Wald o výměně motoroveho oleje v 11.000,další vymena v 31.000.Vymenil jsem ho pro jistotu v tech 17.000 a nechtej videt tu cernou sr...kterou jsem z toho vylil, po 6.000,des..
Takze myslim, ze oleje by tam melo byt dost, kdyz auto melo jen tak malo.
Jeste jsem tolik nenajel po výměně ale zitra ti sem pisnu postřeh..razeni mi prijde trochu lepsi, ale nejakou rapidni zmenu jsem zatim nezaznamenal..

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
To je taky mozne, ale kupoval jsem Mazdu v Bavorsku od duchodce, mela 17.000 najeto, v kufru je jeste originalni stitek Mazdy z Fürth im Wald o výměně motoroveho oleje v 11.000,další vymena v 31.000.Vymenil jsem ho pro jistotu v tech 17.000 a nechtej videt tu cernou sr...kterou jsem z toho vylil, po 6.000,des..
Takze myslim, ze oleje by tam melo byt dost, kdyz auto melo jen tak malo.
Jeste jsem tolik nenajel po výměně ale zitra ti sem pisnu postřeh..razeni mi prijde trochu lepsi, ale nejakou rapidni zmenu jsem zatim nezaznamenal..

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
Myslím, že pokud to nevytéká tím nalévacím tak toho je tam stejně dost, je to nahoře, tak co je potřeba už v oleji bude
Olej jsem měnil po 9 tkm s taky černý, teď jsrm dal místo A5 raději A3.

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
 
Jasne, to máš recht ..ale takovy cerny olej po 6000 a clovek by ho tam mel dle jakychsi pseudodoporuceni nechat jeste 2x dele..
Ja daval od zacatku A5/B5 a ted jsem dal na radu A3/B4 Ravenol 0W30..tak uvidime..

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
Jasne, to máš recht ..ale takovy cerny olej po 6000 a clovek by ho tam mel dle jakychsi pseudodoporuceni nechat jeste 2x dele..
Ja daval od zacatku A5/B5 a ted jsem dal na radu A3/B4 Ravenol 0W30..tak uvidime..

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
Taky jsem dal A3 0w-30, ale obyč Total, chtěl jsem Castrol a už není, možná příště dám taky ravenol

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
 
Aha, Total jsem daval do minule Mazdy a do te soucasne doted taky...Total quartz 9000 nfc 5w30...vzdy 4l kanystr, protoze tam ma byt 4,2..ted poprve 0w30..na emisich mi vzdy rikali, ze mazda ma super hodnoty a ze je zname, ze je to auto bez problemu..

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
Aha, Total jsem daval do minule Mazdy a do te soucasne doted taky...Total quartz 9000 nfc 5w30...vzdy 4l kanystr, protoze tam ma byt 4,2..ted poprve 0w30..na emisich mi vzdy rikali, ze mazda ma super hodnoty a ze je zname, ze je to auto bez problemu..

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
Jo to tam mám teď, emise no problém,920716e4c39fe4552a45833e8885e173.jpg

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
 
Trochu jsem pročetl toto téma, ale nenašel jsem zde docela zásadní informaci, že většina olejů prodávaných v evropě nesoucí označení "plně syntetické" ve skutečnosti jsou vyrobeny pouze syntetickou technologií (hydrolakováním = označují se HC ), ale syntetické opravdu nejsou. Pouze v německu mají výrobci a prodejci olejů povinnost uvádět pravdu o původu olejů. Pokud se podíváte třeba na stránky total.cz a pak total.de, tak to uvidíte nebo motul.cz a motul.de, tak je to stejné = mohl bych pokračovat. U nás se olej pyšní označením PLNÁ SYNTETIKA, ale německý obal identického oleje nese pouze označení HC. Ve skutečnosti moc opravdu kvalitních olejů, opravdu plně syntetických moc není. HC oleje jsou levnější na výrobu, výroba je asi také ekologičtější, ale jejich kvalita jde s počtem najetých kilometrů rychle dolů. Již po 3 tisících kilometrech to za moc nestojí. Skutečně SYNTETICKÉ oleje jsou na tom lépe = toto se týká i převodových olejů. Mezi pár takových poctivých skutečně plně syntetických patří třeba Ravenol VST 5w40, Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 nebo u nás neznámá značka, ale v německu používaná značka Meguin Super Leichtlauf 5w40 = což je ve skutečnosti jen předchozí uvedený Liqui Moly, ale je 30% levnější. Žádný MOBIL 1, TOTAL ( = jeho kopie ELF a MAZDA OLEJE ),.... již plně syntetické ve skutečnosti neexistují.
 
HC je hydrokrakovanie https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cracking_(chemistry)
Ci je olej mineralny alebo polo/plme synteticky nie je velmi dolezite. Dolezita je jeho vykonnost urcena ACEA specifikaciou (a idealne jej rokom, ale to sa uz neudava).

Rozdíl mezi HC olejem a opravdu syntetickým olejem je jako mezi koženkovou a koženou bundou = vypadají stejně, plní stejnou funkci, ale kožená je přesto kvalitnější a vydrží mnohem déle. Pokud budu mít na výběr, tak si koupím koženou bundu a u olejů si koupím ten opravdu pravý syntetický. Proč by všichni výrobci olejů se v německu soudili a nakonec prohráli v německu soud a nesmí název plně syntetický uvádět ?
 
No a co tam teda v autoškole lejete za olej? My co máme auta v záruce a jezdíme ještě na garančky, moc na výběr nemáme....
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top