• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Vyklopit do toho BG 115 MOA a je z toho Millers nebo Castrol EDGE. :D

Tim bys ale ztracel vyhodu ceny a buh vi, co bys pak do motoru lil, ale pocitam ze to stejne myslis jen jako provokaci :). Napr. A5/SL/Volvo 0W30 od Castrolu stoji 300/litr, Orlen Premium Max lehce pres kilo, dohledatelny parametry ve spec sheetu vcelku podobny. Na petilitrovy naplni necelych tisic korun rozdil, ale pak BG 115 MOA za 370 a hned ten Orlen nevypada cenove tak uzasne. I jiny specficikace vychazeji s podobnym rozdilem. Rozdil v cene naplne kolem litru uz pri nejaky rozumny spotrebe kolem 6.5/100 a vymene oleje kazdych 7500 km dorovna rozdil v brani N100 misto N95. Za me by to s pochybnou kvalitou paliv v CR (zdroj chybi, mozna muj osobni bias) rozhodne byla lepsi cesta, nez naopak... proste zkusenost co s tema mazdackyma motorama dela cesky N95.
 
Přečetl jsem všechny stránky, ale chybí mi některé odpovědi.
Prohlašuji, že:
- Mám Mazdu3 2.0 G165 a rád vidím často 6500 ot./min, když mohu (a doufám, že 7000 ot./min s budoucím mapováním);
- v Itálii (kde bydlím) standardní motorový olej se servisem Mazda a Supra 0W20;
- Uvědomil jsem si, že pro silné použití motorů doporučujete 0W30 nebo dokonce 0W40 se specifikacemi API SN a ACEA A3 / B4.

Dotazy:
1) co si myslíte o článku Corksport, který říká, že je lepší použít místo viskóznějšího oleje vysoce kvalitní 0W20 (ale neuvádí to)? https://corksport.com/blog/mazda-motor-oil/
2) mám očekávat ztrátu výkonu u viskóznějšího oleje, tj. U Mazdy Ultra 0W30 nebo 5W30 oproti Supra 0W20, non sai quale motore? Nebo na druhou stranu vylepšené mazání také trochu sníží zahřívání motoru a zlepší výkon při vysokých teplotách v létě? (po několika km u omezovače otáček (iv zimě) v MZD Connect ikona motoru již nesvítí, protože si představuji, že je motor příliš horký)
3) Mazda Ultra 5W30 je A5 a zdá se, že má nižší specifikace než Supra. V autorizovaném servisním středisku Mazda si mohu vybrat pouze mezi Supra 0W20 a Ultra 5W30. Teploty v mé oblasti se pohybují od asi max -10 ° C v zimě do + 37 ° C v létě.
Proto pro veselé použití vyvodím, že Ultra 5W30 je lepší, ale obávám se, že sníží výkony, které již nejsou, kdo ví, co (jak bylo uvedeno výše), potvrzeno?

Mnohokrát děkuji
 
Řešit pokles výkonu při přechodu z A5/B5 na A3/B4 zvlášť u tvého motoru, je zbytečné.

Dále pak nemůžeš srovnávat stav oleje v motoru kterej běží v kuse v provozní teplotě a je výměněn po pouhých 25 hodinách (předpokládám že ta okruhova mazda bude mít navíc chladič oleje) s olejem v motoru v běžném provozu kde je plno studených startů a jízd s motorem pod provozní teplotou což je oblast při které se motor vice opotřebovává a olej mnohem více dostává zabrat a daleko rychleji degraduje. Obecně srovnání závodního a obyč auta nemám rád protože je dost zavádějící, ona stálá ostrá jízda ve vyšších otáčkách není zas takový zlo jak se zdá, zvlášť když se olej mění po závodním dnu...

Počítej taky s tím, že olej 0W-40, byť bude skvěle aditivován, není pro běžný provoz až tak vhodný protože velké "rozpětí" SAE je těžké udržet, ten olej daleko rychleji degraduje a navíc mu klesá viskozita - po cca 5tkm je na úrovni 5W-30 oleje a např aditiva na TBN téměř vyčerpaná.

Stále zůstává nepřekonaná viskozní třída 5W-40, která je kompromisem mezi slušnou stabilitou, relativně nizkou viskozitou a je skvěle aditivovaná (např oleje Ravenol nebo Amsoil)
 
Chápu, ale můj problém přetrvává.
Při servisu v dílně Mazda mě přinutili volit mezi Supra 0W20 api SN acea (A1?) A Ultra 5W30 api SL acea A5.
Pro rychlé používání motoru, který je nejméně špatným olejem?
 
0W-20 je jednoznačně A5/B5, Ultra je to samý, ultra DPF odpovídá normě C1
 
Zdravim, planujem vymenu oleja do GJ 2.2D, chcem tam naliat original olej, teda Mazda Original Ultra DPF 5W-30. Po tom, co som cital, ze sa predavaju fejky, rad by som vas poprosil o radu, odkial kupit tento original olej, aby som nemusel mat obavy, ze olej nie je pravy. Dakujem vopred za tip.
 
Ahoj, zeptám se trošku jinak: jak a čím lze z motoru odsát trochu oleje?
 
Ahoj, zeptám se trošku jinak: jak a čím lze z motoru odsát trochu oleje?
Dá se i ruční odsávačkou na olej do sekačky. Zkus nějakého souseda. Když má sekačku, má z 90% i odsávačku

Odesláno z mého SM-N975F pomocí Tapatalk
 
Mám a v pohodě, odsává celkem rychle na to, že je tam taková tenká hadička.

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
Veď práve nad tým rozmýšľam, či je tá hadička dosť tenká (ale zas aj dosť pevná) na to, aby vošla otvorom mierky oleja? Alebo sa hadička vkladá inde? Už to niekto vyskúšal a podarilo sa mu hadičku na nejakom konkrétnom aute vtlačiť až na dno olejovej skrine?
 
Poslední úprava:
Veď práve nad tým rozmýšľam, či je tá hadička dosť tenká na to, aby vošla otvorom mierky oleja? Alebo sa hadička vkladá inde? Už to niekto vyskúšal a podarilo sa mu hadičku na nejakom konkrétnom aute vtlačiť až na dno olejovej skrine?
Ne přes měrku oleje jak píšeš, v pohodě se vejde mám mazdu 3, ale myslím, že všechny auta mají otvor na měrku +- stejný.

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
 
Ne přes měrku oleje jak píšeš, v pohodě se vejde mám mazdu 3, ale myslím, že všechny auta mají otvor na měrku +- stejný.

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
Právě jsem to koupil kvůli přelití oleje, na té mazdě 3 je to dost záludné, na 323 jsem nalil olej a v pohodě, na 3 jsem ho nalil, podotýkám v létě se zahřátým motorem a za hodinu zkontroloval a dolil po risku a druhy den byl olej cca 0.5cm nad. To stejné se mi stalo i v autorizáku, taky olej dost nad, přitom je řidší jak byl v 323. Jinak komplet vysát veškerý olej jsem zatím nezkoušel, to mám v plánu až budu v létě měnit znovu. Zkusím komplet vysát, pak teprve zkusit vypustit spodem.

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
 
Ja mám len obavy z toho, či tú skrútenú mäkkú hadičku dokážem vopchať do vnútra až na dno olejovej vane, keďže aj mierka oleja (ktorá je kovovou tyčkou) tam ide s trochou námahy a cítim že je tam vo vnútri niečo, čo tyčka musí obchádzať... ?
 
Ja mám len obavy z toho, či tú skrútenú mäkkú hadičku dokážem vopchať do vnútra až na dno olejovej vane, keďže aj mierka oleja (ktorá je kovovou tyčkou) tam ide s trochou námahy a cítim že je tam vo vnútri niečo, čo tyčka musí obchádzať... ?
já to jednou dělal na GH a v pohodě. hadička šla zasunout poměrně hluboko a zpátky tahala olej krásně. není třeba jí rvát na krev až na dno...
 
Ja mám len obavy z toho, či tú skrútenú mäkkú hadičku dokážem vopchať do vnútra až na dno olejovej vane, keďže aj mierka oleja (ktorá je kovovou tyčkou) tam ide s trochou námahy a cítim že je tam vo vnútri niečo, čo tyčka musí obchádzať...
Ona ta hadička není úplně měkká, tak snad jo

Odesláno z mého Redmi 4X pomocí Tapatalk
 
Ja mám len obavy z toho, či tú skrútenú mäkkú hadičku dokážem vopchať do vnútra až na dno olejovej vane, keďže aj mierka oleja (ktorá je kovovou tyčkou) tam ide s trochou námahy a cítim že je tam vo vnútri niečo, čo tyčka musí obchádzať... ?
no právě, taky se bojím, abych jí tam někde neutrhl.
 
Bola by super vhodná kovová tyčka, ktorá by sa zasunula do vnútra tak ľahko ako sa zasúva aj tyčka mierky oleja. V servise majú origo všetky tyčky kovové, takú tyčku asi nezoženiem nikde tuším...Alebo snáď áno??
 
No taká trubka by bola super, ešte tak odhadnúť správnu hrúbku (v ponuke sú od 2 mm), neviem či by bol vhodný vonkajší priemer 4 - 5 - 6 mm?
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top