• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Rád bych našel něco, co bude třeba 0w30-5w30, API SN a zároveň A3/B4, což se mi zatím nepodařilo
Možno nie na 100% čo hľadáš, ale Yacco Galaxie 5w30 k tomu má sakra blízko..
 
To u 5W-40 je daleko větší výběr ;)
 
Výkonové normy/specifikace jsou ACEA a API a ty jsou splněny. Viskozita omezena jen v EU kvůli povolení vstupu na trh - viz honba za zelenější planetou ;)
 
Pema oleje maji za me super konfigurator. Behem dvaceti vterin jsem to tam dokazal najit.


Ale jestli to maji 100% spravne netusim. Jsou tam opet nesmysly (jako olej dynamax - soucasne A3 i C3). Radsi bych overil jeste podle technickeho listu.

edit: proletl jsem znovu specifikace a A3 ma jen shora omezene mnozstvi sulfatoveho popela. Tzn. nesmi mit vic, ale muze mit min. C3 ma SA omezeno prisneji, navic omezen P a S, ale prakticky kazdy C3 splnuje normu A3. Ne kazdy A3 ale splni C3. ?
61D6106C-5E18-4FEB-A5F3-FF1DA0FE8F9C.png
Tabulka neni uplne aktualni, je z oleje.cz.
 
Poslední úprava:
Není technicky možné aby olej plnil obě normy zároveň proto je potřeba brát jako platnou tu přísnější, což potvrzují i hodnoty z katalogového listu. Je to C3.
 
Ale ten co jsem tam dal je sice C3, také zároveň A3/B4. Tomu teda nerozumím. Nějak jsem zatím žádný nenašel, aby byl zároveň API SN.
Já ho lil zatím dvakrát a nemůžu si stěžovat. Předtím jsem lil zde již několikrát uváděný Castrol Edge ve verzi A3, který se už nevyrábí a úplně původně Shell Helix Ultra a dojem z Petro Canada mám nejlepší – ani trochu neubývá a motor je oproti Castrolu o fous klidnější.
 
Taky je líp aditivovan než castrol a shell co se týká hlučnosti, ale díky normě C3 má limitované složky SAPS zajišťující především ochranu motoru, proto pokud vozidlo nemá DPF, není důvod tento "ochuzený" olej používat.
 
Taky používám výše uvedený Petro Canada Supreme a spokojenost...
 
Já to vybral jako menší zlo z těch dvou. Upřímně nevidím jediný proti proč nepoužít 5W-40 která bude pořádně aditivovaná, když už to tak řeší
 
Já to vždy vysvětlím proč tam pro Evropu není a o pár příspěvků na to v ten samej den se zas objevi argument že v manuálu to není... Čtete aspoň poslední příspěvky než něco napíšete...
 
Čtu to tu docela pozorně,ale na přímou otázku je tu jen málo přímých odpovědí,přesto všem děkuji.Tím bych to z mé strany ukončil
 
Mám dotaz.
Mazda 3 BP motor G122 pokud jsem hledal správně informace obsahuje již filtr pevných částic a plní Euro 6AP.

Je tedy vhodné používat olej ACEA C5 se sníženým obsahem popela, síry a fosforu nad rámec ACEA A5 pro delší životnost filtru ano?

V manuálu o C5 neni ani slovo jsou tam jen třídy A5/A3 a API SN a vyšší.

C5 plní API SN Plus RC
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top