• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
C3 je klasická viskozita, díky častému použití ve městě, start stop, vypínání válců chci používat sníženou viskozitu.

M3 mi chcipne i při 0-5°C po ujetí 50m od baráku, dám přednost oleji který se rychleji dostane všude a je navržen pro neustálé starty.

Žádná extrémní zátěž nehrozí auto se provozuje většinou do 3 tisíc ot. Samozřejmně po zajetí si občas olízne omezovač ale to je chvilka.

M2 jezdí na A5 úplně bez problémů

Výměny po 10 tisících.

Šlo mi jen o to že kvůli filtru pevných částic by mělo být lepší použít C5 místo A5 ale Mazda se vůbec o ACEA C... v manuálu nezmiňuje.
Takže asi manuál napsán bůh ví kdy a nějak hodně obecně.

A pak jaký dopad v reálu cca muže mít C5 na filtr částic oproti A5 - zda to zvedne životnost o jednotky procent, nebo o desítky procent.

Ceny C5 jsou dnes v podstatě stejný co u A5.
 
Nejedná se vyloženě o sníženou viskozitu ale spíš o sílu tzv olejového filmu /vrstvy HTHS. A5 odpovídá C1 nebo C2 (2,9 - 3,5). C5 je extra snížená (2,6 - 2,9)
Já bych na častý starty vybíral něco s lepší hodnotou čerpatelnosti, ale pokud chceš jít touto cestou, vybral bych spíš tu C2. Je to ale na tobě ;)
 
Máš pravdu, už mi z těch norem hrabe.

Oprava:
M2 nejezdí na A5 (asi mi ulpěla v paměti jak jsem četl manuál) ale na API SN v 0W20 takže na extra sníženou HTHS 2,6-2,9 jak jsi uvedl.

Konkrétně na Millers Oil XF Longlife 0W20

CHARAKTERISTIKA:

SAE viskozita: 0w20
Hustota při 15°C: 0.846
Kinematická viskozita při 100°C: 7.77cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 43.8cSt
Viskozitní index: 148
Bod skápnutí: -39°C
Bod vzplanutí: >200°C
Viskozita při studeném startu -30oC (CCS): 6,200cP
TBN: 7.2 mg KOH/gm
HTHS: 2.61 mPa.s

Do M3 jsem chtěl použít tento stejný olej, ale pak jsem zjišťoval a našel že M3 narozdíl od M2 už má filtr pevných částic a proto jsem došel až k olejům C5 které mají být vhodnější k DPF

Pro M3 mi tedy vyšel například:

Millers Oil XF Premium C5 0W20
API SN Plus RC, SN Plus, SN
ACEA C5

CHARAKTERISTIKA

SAE viskozita: 0w20
Hustota při 15°C: 0.845
Kinematická viskozita při 100°C: 7.8cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 37.5cSt
Viskozitní index: 185
Bod skápnutí: -48°C
Bod vzplanutí: 230°C
HTHS: 2.6 mPa.s
TBN: 8.0 mg KOH/gm
 
Nule nevěřím, chci 5W
0W věřit nemusíš, ono je to stejně jen orientační označení které dnes stejně moc neřekne. Je potřeba kouknout na detail parametry při různých teplotách. Navíc vypadá že 0W nejspíše maže na důležitých místech daleko dříve po startu než 5W. Pokud často startuješ studený motor může to být zásadní. Nejsem odborník..
 
Poslední úprava:
Blbost, ze SL je iba pre starsie motory. V tvojim linku sa uvadza “Pro všechny současné motory i starší motory. Kategorie zavedena roku 2001.” a napr. SM bolo horsie ako SL. Uprednostnil by som SN, ale SL mi vobec nevadi.
 
Uprednostnil by som SN
ten SN jsem tam měl původně 0w20 origo Mazda, ale nahradil jsem ho tímto Ravenolem. SN je lehkoběžná voda s jediným posláním = snížit spotřebu/emise. eko olej, který ovšem IMO není nejlepší variantou pro můj motor a spíše kratší trasy. pochopitelně ovšem měním olej po cca 10-12tkm. navíc je to i specifikace, kterou dovoluje Mazda jako alternativu k 0w20
 
API SN neurcuje viskozitu ani HTHS. Su oleje 10w-60 API SN a lahkobeznou vodou ich nikto nenazve. Letne SAE triedy 20 a nizsie su lahkobezne vody. Oleje so znizenou HTHS viskozitou (<3.5 mPa.s) su lahkobezne.
 
Poslední úprava:
@vojtavojta SL má akorát z dnešního pohledu "horší" /slabší aditivaci
 
API SN neurcuje viskozitu ani HTHS. Su oleje 10w-60 API SN a lahkobeznou vodou ich nikto nenazve. Letne SAE triedy 20 a nizsie su lahkobezne vody. Oleje so znizenou HTHS viskozitou (<3.5 mPa.s) su lahkobezne.
souhlasím s tebou, je třeba kouknout na detailní parametry konkrétního oleje. Můžou být i 0W oleje které mají více než 3.5 mPa.s, tzn nejsou " lehkoběžné ".
 
A3/B4, (A3/B3), C3 a C4 mají HTHS nad 3,5
 
Tak jsem opět přečetl před výměnou fórum a moc chytrej co lít do Skyactiv-G 2.0 nejsem:-)
Tak si to shrnu - co jsem pochopil tak tedy A5 ne - nízká viskozita, ale A3, ale ta už se moc nevyrábí a teď je místo toho C3?
C3 má snížený obsah sulfátového popela, fosforu a síry - SAPS, to je lepší kvůli filtru pevných částic, ten nemáme.
Pro Skyactiv je prý nejlepší olej tzv. Mid SAPS s nízkým (0,5%) až středním množstvím popela (0,8%), kvůli přímovstřiku aby zabránily hromadění zbytků popela na sacích ventilech. Podle té tabulky výše je A5/A3 do 1,6% a C3 do 0,8%, ale zase mají nižší obsah fosforu a síry.
Takže co teda za olej?:-)))
 
Já koupil A5 5w30 total je levnější a jak jezdim 10 km dlouhé trasy do prace tak říkali častěji měnit olej a na kratší trasy je lepší A5 než a3 co jsem to tak přečetl no stejně do 10 tis vymnenim olej spis 8 tis km

Odesláno z mého SM-A520F pomocí Tapatalk
 
Já koupil A5 5w30 total je levnější a jak jezdim 10 km dlouhé trasy do prace tak říkali častěji měnit olej a na kratší trasy je lepší A5 než a3 co jsem to tak přečetl no stejně do 10 tis vymnenim olej spis 8 tis km

Odesláno z mého SM-A520F pomocí Tapatalk
Měním cca po 10-12tkm, což vyjde to tak akorát po roce. Já teď mám taky Total Quartz 9000 Energy 0W-30 je to A3, chtěl jsem tenkrát tady opěvovaný Castrol a už ho neměli:-))) Tak přemýšlím že tam teď seknu Shell Helix Ultra 5W-30, je to A3 a celkem levný.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top