• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Normy Ax a Bx byly před několika léty sloučený dohromady - A3/B3 a A3/B4, těch olejů je plno jen ve viskozitě 5W-30 jich je jako šafránu protože se tyto oleje používají hlavně pro diesely , takže není nutnost vyrábět
Nevidím jedinej důvod proč u obou aut nepoužít 5W-40 olej.
 
Normy Ax a Bx byly před několika léty sloučený dohromady - A3/B3 a A3/B4, těch olejů je plno jen ve viskozitě 5W-30 jich je jako šafránu protože se tyto oleje používají hlavně pro diesely , takže není nutnost vyrábět
Nevidím jedinej důvod proč u obou aut nepoužít 5W-40 olej.
Ok, dík, mrknu na něco v 5w/40:-)
 
Tak jsem opět přečetl před výměnou fórum a moc chytrej co lít do Skyactiv-G 2.0 nejsem:)
Tak si to shrnu - co jsem pochopil tak tedy A5 ne - nízká viskozita, ale A3, ale ta už se moc nevyrábí a teď je místo toho C3?
C3 má snížený obsah sulfátového popela, fosforu a síry - SAPS, to je lepší kvůli filtru pevných částic, ten nemáme.
Výrobci přecházejí z výroby A3 na vylepšenou normu C3, protože benzínová auta jsou vybavována filtry pevných částic. Proto je rada jednoduchá, dokud ještě jsou na trhu A3, kupovat ty, pokud už nebudou, kupovat C3.

To jde asi lít i do Mazdy 2 DE 2012 ne? Má ji manželka, tak bych koupil rovnou stejný:))))
Mám doma ještě kanystr Shell Helix Ultra 5W-30 A3, kupoval jsem před rokem do DEčka, než jsem jej prodal. Nestačil jsem vyměnit. Jestli to někdo chce... Jinak to naleju v květnu do DJ.
 
Já věřím odborníkům, což je třeba Jaroslav Černý z Ústavu technologie ropy a petrochemie při VŠCHT Praha https://www.oleje.cz/imgs/articles/522-2_AutoEXPERT_Mytus_10.pdf ...
Pro @Elvino
La maggior parte degli automobilisti respinge già gli additivi contenenti particelle solide di Teflon a causa del possibile intasamento del filtro dell'olio dopo l'esaurimento dei disperdenti nell'olio. ... L'olio motore stesso contiene additivi lubrificanti e antipiega che formano un film lubrificante sulla superficie metallica, proteggendo così una superficie di attrito dal contatto diretto con la superficie opposta. E tutti gli additivi lubrificanti aggiuntivi, che vantano diversi meccanismi molecolari e diffusioni permanenti, funzionano esattamente sullo stesso principio. Se aggiungiamo un ulteriore lubrificante all'olio motore, diamo all'olio una proprietà che ha già. ... Prendiamo, ad esempio, i tipici additivi contenenti cloro. Ce ne sono la maggior parte sul mercato, anche se con "cloro in forma legata" (non c'è altro cloro nei composti). Sembrerà sicuramente che il motore gira più leggero, è più silenzioso. Non sorprende che le paraffine clorurate abbiano alcune delle migliori proprietà lubrificanti e vengono utilizzate, ad esempio, nella lavorazione meccanica. Tuttavia, il motore inizia a corrodersi lentamente ma inesorabilmente. Un anno non c'è niente da sapere, va tutto bene. Anche dopo due anni. Tuttavia, una volta che il motore ha percorso un numero sufficiente di chilometri con additivi aggiuntivi, i segni di corrosione inizieranno lentamente a comparire, con tutte le conseguenze per le proprietà e la durata del motore. L'uso di altri additivi, non clorurati, ma ugualmente aggressivi ha un andamento simile.
 
Poslední úprava:
Stručně řečeno, je výhodnější s cenou aditiva brát kvalitnější olej nebo ho častěji měnit.
 
Nie len vyhodnejsie. Zlepsenim nejakeho parametru aditivom pokazis parametre ine. Spolahol by som sa skor na to, ze optimum po dlhom skumani dosiahne vyrobca oleja ako ty, ktory nalejes nieco do niecoho ineho.
 
Ale co si myslíte o oleji Bardahl, který obsahuje fulleren? Stojí to za tolik peněz, kolik to stojí?
 
Kdybys měl pod kapotou BMW S85B50 nebo Honda F20C, co točí 8300 ot/min, tak asi ano... :D Ale máš tam PE-VPS... ;)
 
Nakonec jsem souhlasil s dalším řezáním obvyklého oleje Mazda 0W20. 5W30 ji již nepoužívá. Raději budu hledat častější výměnu oleje. (Udělám asi 10 000 km za rok).

Našel jsem tento kanál YouTube, který má mnoho videí s recenzemi oleje a vypadá velmi zajímavě:

Existuje recenze Mazdy Supra 0W20, která zdůrazňuje problém vysokého procenta odpařování, které způsobí problémy s usazováním uhlíku v sání.
 
Také jsem dal 0W20, API SN Plus RC, ACEA C5
Najedu cca 25-30 tisíc ročně, měnit budu po 10 tisících.

Jinak jsem byl docela zaskočen, že nejmenovaný servis odmítl nalít cokoliv jiného než Mazda olej - výrobce předepisuje kvalitativní normu a rozsah vizkozit, nemůže a NESMÍ určovat značku oleje, je s podivem, že některé servisy toto odmítají.
Naštěstí v mém oblíbeném mi tam nalejou co jim donesu (pokud splňuje normy).
 
Já v autorizáku neřek nic, jen výměna oleje a dali mi tam Shell Helix 5W-30 A5. Předím jsem tam párkrát byl se starou BA a musel sem se smát jejich rozlišování oleje - "Chcete tam Castrol, nebo něco obyčejného?":-)))
 
Pokud na tom záleží a neporušuji pravidla, našel jsem toto fórum s 204 stránkovou diskusí o oleji pro skyactiv-g:
 
Výrobci přecházejí z výroby A3 na vylepšenou normu C3, protože benzínová auta jsou vybavována filtry pevných částic. Proto je rada jednoduchá, dokud ještě jsou na trhu A3, kupovat ty, pokud už nebudou, kupovat C3.
Zatím je v plánu zrušení A3/B3 (měla být zrušena už letos) , o zrušení A3/B4 zatím informace nejsou, ale vše nasvědčuje tomu že jednou budeme rádi za C3
 
Ahoj,přátelé Přemýšlím, že bych koupil místo originálního oleje Mazda tenhle olej.Je to vhodná alternativa?Díky všem.https://www.autodily-pema.cz/motorovy-olej-millers-oils-ee-longlife-nanodrive-eco-5w-30-5l
 
Vyhody a nevyhody A5 olejov su tu uz popisane. MO je dobry vyrobca, pouzivam ho, ale A5 si do auta nedam.
 
Pri vyssom zatazeni (teplo, dialnica, kolona, tahanie privesu, dlhy kopec…) moze dojst k zbytocnemu medznemu treniu. Honovanie valcov sa moze poskodit, zvysit spotreba oleja.

Ja to vnimam podobne ako zamykanie - tiez sa nemusi nic stat, ale preco by som nezamkol (A5), ked mozem (A3)?
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top