@MK-M3
"není žádný problém ani s 0W20 A5 nebo C5 - třeba koncern na to jezdí dost dlouho" - to ze ty nemas ziadny problem alebo o tom nevies nemusi nutne znamenat, ze ziadny problem nie je
a koncern by som za etalon spolahlivosti rozhodne nedaval
suhlasim s tym, ze natahovanie vymen je velmi skodlive a malokto to chape, ked este aj mechanik posudzuje stav oleja iba pohladom a TBA a stav aditiv nikoho nezaujima
o kolko skor zaolejuje 0w-20 motor skor ako 0w-40? riedke oleje su fajn pre hybridy, ak jazdia v hybridnom rezime a olej sa neprehrieva. rozbehnutie, zastavenie. nie dialnica v lete do kopca. tam hybrid pobezi na spalovaci motor a teplota pojde hore
"Bude motor po startu točit chvilku ,,na sucho”…? Ano… A je to pro ten motor dobře? Ne…"
Toto je otazka, co prevazuje. Ak "na sucho" startujem kazde 2 minuty, je to vacsi problem, ako ak startujes 1-2 denne. Riedky olej sice moze zaolejovat motor skor (ale rozdiel medzi roznymi 0w-XX olejmi, kde XX moze by 10, 16, 20, 30, 40 by som fakt rad vedel), ale moze aj skor stiect do olejovej vane. Potom moze byt fajn esterovy olej, ktory nevytecie, alebo olej aditivovany protioderovymi aditivami proti opotrebovaniu pocas medzneho trenia.
Myslim, ze 0w-30 a 0w-40 ponukaju rychle zaolejovanie oleja riedkeho za studena s tepelnou odolnostou pre pripad vyssieho zatazenia (kludne aj hybrid na dialnici v lete).
"není žádný problém ani s 0W20 A5 nebo C5 - třeba koncern na to jezdí dost dlouho" - to ze ty nemas ziadny problem alebo o tom nevies nemusi nutne znamenat, ze ziadny problem nie je
a koncern by som za etalon spolahlivosti rozhodne nedaval
suhlasim s tym, ze natahovanie vymen je velmi skodlive a malokto to chape, ked este aj mechanik posudzuje stav oleja iba pohladom a TBA a stav aditiv nikoho nezaujima
o kolko skor zaolejuje 0w-20 motor skor ako 0w-40? riedke oleje su fajn pre hybridy, ak jazdia v hybridnom rezime a olej sa neprehrieva. rozbehnutie, zastavenie. nie dialnica v lete do kopca. tam hybrid pobezi na spalovaci motor a teplota pojde hore
"Bude motor po startu točit chvilku ,,na sucho”…? Ano… A je to pro ten motor dobře? Ne…"
Toto je otazka, co prevazuje. Ak "na sucho" startujem kazde 2 minuty, je to vacsi problem, ako ak startujes 1-2 denne. Riedky olej sice moze zaolejovat motor skor (ale rozdiel medzi roznymi 0w-XX olejmi, kde XX moze by 10, 16, 20, 30, 40 by som fakt rad vedel), ale moze aj skor stiect do olejovej vane. Potom moze byt fajn esterovy olej, ktory nevytecie, alebo olej aditivovany protioderovymi aditivami proti opotrebovaniu pocas medzneho trenia.
Myslim, ze 0w-30 a 0w-40 ponukaju rychle zaolejovanie oleja riedkeho za studena s tepelnou odolnostou pre pripad vyssieho zatazenia (kludne aj hybrid na dialnici v lete).