• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Pri vyssom zatazeni (teplo, dialnica, kolona, tahanie privesu, dlhy kopec…) moze dojst k zbytocnemu medznemu treniu. Honovanie valcov sa moze poskodit, zvysit spotreba oleja.

Ja to vnimam podobne ako zamykanie - tiez sa nemusi nic stat, ale preco by som nezamkol (A5), ked mozem (A3)?
No tak já si bohužel ani nemůžu pořádně vybrat. Dle manuálu musím zůstat mezi 0w20 a 5w30. Pod a nad tuhle specifikaci moc jít nechci (v rámci záruky učitě ne), vzhledem k vypínáním válců apod. A zatím jsem nenašel olej, který by splňoval API SN a vyšší, byl v rozmezí 0w20(30) / 5W30 a byl A3.
 
No tak já si bohužel ani nemůžu pořádně vybrat. Dle manuálu musím zůstat mezi 0w20 a 5w30. Pod a nad tuhle specifikaci moc jít nechci (v rámci záruky učitě ne), vzhledem k vypínáním válců apod. A zatím jsem nenašel olej, který by splňoval API SN a vyšší, byl v rozmezí 0w20(30) / 5W30 a byl A3.
Mám to tak nějak stejně jako ty.0w20 nechci po pročtení tohoto fóra, takže mě zbývá jenom na 5w30.Proto jsem hledal olej se specifikací podle výrobce.Nechce se mě nějak experimentovat a vymýšlet co by bylo nejlepší.Spíše jsem si říkal, že bych autu trochu přilepšil a Milers oils mě příjde simpatický.?Nejsem žádný závodní jezdec,nájezdu tak 6-7 tisíc za rok a na dálnici se dostanu dál dvakrát do roka.
 
Mám to tak nějak stejně jako ty.0w20 nechci po pročtení tohoto fóra, takže mě zbývá jenom na 5w30.Proto jsem hledal olej se specifikací podle výrobce.Nechce se mě nějak experimentovat a vymýšlet co by bylo nejlepší.Spíše jsem si říkal, že bych autu trochu přilepšil a Milers oils mě příjde simpatický.?Nejsem žádný závodní jezdec,nájezdu tak 6-7 tisíc za rok a na dálnici se dostanu dál dvakrát do roka.
6-7? :O Tyjo. To opravdu není moc :D Já jsem cca na 21 ročně. Millerse jsem dával do BMW. Přijde mi to ale zpětně dosti předražené. Zase takový výstřel to prý není. Já bych rád Ravenol, ale tam si prostě nemůžu vybrat...
 
5w-30 A3 su pomaly nahradzovane C3, co s novou C3 specifikaciou uz nie je problem, obzvlast ak sa olej vymeni skor

https://www.zbozi.cz/auto-moto/prov...je/?viskozita=5w-30&vykonnostni-trida-acea=a3
(Nahradilo mi to & za & a neviem to zrusit)

olej mimo specifikaciu pocas zaruky - presiel som si rovnakym rozhodovanim, ci 5r zaruku s podla mna horsim olejom, alebo riziko straty zaruky (vraj by bolo nutne dokazat, ze pripadny problem sposobil olej) a nizsie riziko problemu s lepsim olejom
motor zaruku vydrzi aj s A5, ale moze sa nacat a kedze si auto chcem nechat dlhsie, radsej sa vyhnem zbytocnemu opotrebovaniu uz pocas zaruky
 
5w-30 A3 su pomaly nahradzovane C3, co s novou C3 specifikaciou uz nie je problem, obzvlast ak sa olej vymeni skor

https://www.zbozi.cz/auto-moto/prov...je/?viskozita=5w-30&vykonnostni-trida-acea=a3
(Nahradilo mi to & za & a neviem to zrusit)

olej mimo specifikaciu pocas zaruky - presiel som si rovnakym rozhodovanim, ci 5r zaruku s podla mna horsim olejom, alebo riziko straty zaruky (vraj by bolo nutne dokazat, ze pripadny problem sposobil olej) a nizsie riziko problemu s lepsim olejom
motor zaruku vydrzi aj s A5, ale moze sa nacat a kedze si auto chcem nechat dlhsie, radsej sa vyhnem zbytocnemu opotrebovaniu uz pocas zaruky
Takže bys doporučil spíše tenhle?
 
6-7? :O Tyjo. To opravdu není moc :D Já jsem cca na 21 ročně. Millerse jsem dával do BMW. Přijde mi to ale zpětně dosti předražené. Zase takový výstřel to prý není. Já bych rád Ravenol, ale tam si prostě nemůžu vybrat...
To víš,do práce na kole.Autem jenom kolem komína a občas nějaký ten výlet.?
 
Millers je za nadprůměrnou cenu průměrnej olej. Platí se za znacku která tu má jméno
 
Millers je za nadprůměrnou cenu průměrnej olej. Platí se za znacku která tu má jméno
A jaký olej bys doporučil ty?Co třeba tenhle?
 
To je furt dokola. Pročti si aspoň posledních 5-10 stránek. Vybíráš C3 tam kde to není nutný
 
A jaký olej bys doporučil ty?Co třeba tenhle?
Zkus pohledat 0w30 C3 Api SN. Tuhle mi ho Max doporučoval.
 
Zkus pohledat 0w30 C3 Api SN. Tuhle mi ho Max doporučoval.
A jaký olej teda používáš ty? Já už jsem z těch norem tak dopletený, že nevím kde mi hlava stojí.? Vlákno už jsem přečetl tam i zpět,ale chytrý z toho nejsem.Pomohlo by mě kdyby někdo řekl,dej tam takový olej nebo makový.Jak to tak vypadá tak budu muset zůstat u té Mazdí 5w30?,i přesto díky za snahu mě pomoct.?
 
A jaký olej teda používáš ty? Já už jsem z těch norem tak dopletený, že nevím kde mi hlava stojí.? Vlákno už jsem přečetl tam i zpět,ale chytrý z toho nejsem.Pomohlo by mě kdyby někdo řekl,dej tam takový olej nebo makový.Jak to tak vypadá tak budu muset zůstat u té Mazdí 5w30?,i přesto díky za snahu mě pomoct.?
Mám tam zatím origo. Pak plánuji Castrol Edge C3 Api SN 0W30.
 
Koupil jsem tento.https://www.red-rider.cz/1421-petro-canada-supreme-synthetic-c3-5w-30-5l.html měním po cca.8000 km. Počítej s tím,že se tu stejně objeví několik záporných názorů.
 
Ja som po 5 rokoch do svojej Mazdy 3 BM benzin dal pred par dnami namiesto oleja Mazda 0w20 po precitani viacerych for Shell Helix ultra 5w30 nakolko je to norma A3/B4 ziadne C3 a norma API SL ale na obale je malymi pismenami ze splna aj normu API SN.
 
Ja som po 5 rokoch do svojej Mazdy 3 BM benzin dal pred par dnami namiesto oleja Mazda 0w20 po precitani viacerych for Shell Helix ultra 5w30 nakolko je to norma A3/B4 ziadne C3 a norma API SL ale na obale je malymi pismenami ze splna aj normu API SN.
Přesně tenhle olej Shell Helix Ultra 5W-30 tam liju taky a žádný problém.
 
On není žádný problém ani s 0W20 A5 nebo C5 - třeba koncern na to jezdí dost dlouho respektive už je dnes dost aut co jezdí na 0W16 a objevují se 0W10.
Když jednou výrobce s těmito oleji počítá tak je na ně motor připraven.
Daleko víc bych se bál toho měnit olej po 30 tisících ale i po Mazdích 20 tisících.

Já tedy dávám 0W20 ACEA C5, API SN PLUS RC a motor šlape jak víno, co je ale hlavní zvláště pro provoz ve městě maže prostě okamžitě.
A čím víc bude MildHybridů a Hybridů tím víc budou nastupovat daleko řidčí oleje.

Pokud má někdo starsi auto pak je samozřejmně nesmysl tam lejt takový vodičky.

Mimochodem už bylo plno testů ale i reálných zkušeností, které ukázali, že ani po dlouhých nájezdech s těmito oleji nejsou problémy.

Ano 5W30 A3 bych tam také mohl nalít ale pak je otázka k čemu je to lepší:

Vyšší pevnost mazacího filtru ve vysokém zatížení? Ano…
Aprovozuji auto na závodním okruhu kde je jediná možnost toho vyššího zatížení dosáhnout? Ne….

Bude motor po startu točit chvilku ,,na sucho”…? Ano…
A je to pro ten motor dobře? Ne…


Už před mnoha lety když se u BMW řešili jestli je v pořádku místo 10W40 použit oleje 5W40, 0W40, 5W30 mnozí říkali, že je to nesmysl a auta na tyto oleje budou trpět. Dnes jsou tyto oleje ,,svatý grál” a všichni po nich touží a bojí se použít opět řidčí oleje, které jsou již dnes nahrazovány ještě řidčími a za pár let budou opět všichni brečet nad tím že chtějí místo 0W10 lejt tu starou poctivou a kvalitní 0W20.
Prostě emisní normy tlačí vše dolů a tak výrobci dělají motory tak aby byly schopny provozu na ,,lehčí” oleje protože jim to snižuje spotřebu/emise.

Za podstatne považuji měnit ten olej často a ideálně po 10 tisících. A pokud si vemu ze s 0W20 usetrim cca 0,3-0,5l tak mi to vlastně zaplatí výměnu toho oleje.


PS: pro podvozek by taky bylo lepší jezdit na R16 s vyšším profilem a to nám to EU dokonce ani nezakazuje - a přesto všichni lítáme na tankodromu na R18 a větších s nízkoprofilákama a necháváme tak trpět auto protože to ,,vypadá líp”
 
V posledním čísle časopisu Svět motorů je bazarovka Cx-3 a píší tam k 2.0 benzínu:
Jako každý moderní benziňák s přímým vstřikováním nemá rád kratičké jízdy s nezahřátým motorem, pak si ředí olej benzinem a může ho být v krajním případě až tolik, že rozsvítí i kontrolku motoru. Jaroslav Bouček z firmy Auto Efekt Zlín má z praxe vypozorováno, že auta jezdící s originálním olejem od Mazdy (o něm v servisních radách) jsou k těmto komplikacím méně náchylná, byť principiálně asi nemohou nikdy zmizet úplně. Mazda chce za litr oleje rozumné čtyři stovky, takže s vlastní náhradou stejně není prostor výrazněji ušetřit.

Tak by mě zajímalo co je v tom oleji jiného, než třeba v Shell Helix Ultra 5W-30 A3, který tam liju a mimochodem mi ho dali i v autorizáku Mazdy.
A litr za 400,- to mě zrovna levné nepřijde:)))
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top