• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Motul 300V alebo Millers Oils CFS NT+ :)

Aby mal moj prispevok aj skutocnu informacnu hodnotu pridam clanok od autora, ktory HC proces nenazyva hydrolakovanie https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-treti---mineral--polosyntetika--syntetika

Opravuji ve svém předchozím příspěvku na " HYDROKRAKOVÁNÍ" = tento článek znám = je v něm přesně to, na co jsem upozornil, že výrobci olejů v ČR lžou, že HC syntéza není to samé jako skutečná plná syntetika.
 
S tym, ze HC nie je plna syntetika suhlasim. Ze plna syntetika musi vydrzat dlhsie (netusim, ci to znamena vyssie TBN, viac disperznych a detergentnych aditiv? viem si predstavit akurat modifikatory viskozity) podla mna neplati vzdy. Ale nemam nic proti pouzitiu plne syntetickych olejov (sam pouzivam).
 
No a co tam teda v autoškole lejete za olej? My co máme auta v záruce a jezdíme ještě na garančky, moc na výběr nemáme....

Taky mám auta v záruce, ale na garančky po špatných zkušenostech ve všech autorizovaných servisech (=mazda, opel, peugeot, mitsubishi,...) již několik roků nejezdím. Platit za výměnu oleje 3x více, než kolik to výjde svépomocí, není ten hlavní důvod, ale dělám to pro jistotu, že olej a filtry jsou opravdu vyměněný za nový originální. Co jsem přestal dávat auta na garanční prohlídky, tak s nima nemám žádný problémy. Do benzinových aut dávám oleje specifikace A3/B4 5w40 (snesl bych i 5w30) a hlavně hlídám, aby to nebylo HC, ale skutečná pravá syntetika. Vyzkoušel jsem několik takových olejů = bez znatelných rozdílů. Aktuálně používám Ravenol z důvodu, že na obalu oleje jsou stírací kódy pomocí kterých si můžu na stránkách Ravenolu ověřit pravost oleje. Objednávám přímo na Ravenolu.cz nebo na Amazonu, kde kupuji pouze tehdy, pokud je prodejce přímo Amazon. Pokud budete sledovat výměnu oleje v autorizovaném servisu, tak stejně nevíte jaký olej tam opravdu lejou. Záleží i na způsobu výměny oleje = servis povolí výpustný šroub a počká až oleje nepoteče, pak šroub nasadí a utáhne. I když bude olej prohřátý hned po jízdě (= což v servisu jistotu nemáte), tak pomalu bude kapat i několik hodin a na mazdě mne po 8 hodinách nakapalo cca 0.5 decilitru oleje = nejlepší vypustit večer a plnit nový olej až ráno. U CX3 (= hodně i u jiných značek aut) je navíc výpustný šroub umístěn tak nešikovně, že na rovině (=zvednuto dílenským zvedákem v servisu) nevyteče úplně vše = je mnohem lepší mít přední kola na nájezdech, aby auto mělo zvednutý předek. Než nasadím výpustný šroub, tak ještě naleju cca 3 deci novýho oleje na vytlačení případnýho zbytku starýho oleje.
 
Na rychlejsie vytecenie staci dat Motul Engine Clean a olej vytecie ako voda do par minut. Plus to rozpusti nejaky bordel.
 
Na rychlejsie vytecenie staci dat Motul Engine Clean a olej vytecie ako voda do par minut. Plus to rozpusti nejaky bordel.

Proč do motoru přimíchávat nějaký další bordel ? A ještě za to platit ? Stejně tam v nějaký skulině zbytek starýho oleje zůstat může = i s tím Motulem Engine Cleanem. Viděl někdo z Vás, jak třeba vypadá olejová vana u naftových motorů 1,6 HDI od peugeota, které jsou použity v také v některých starších mazdách ? Tam je výpustný šroub umístěn ve vnitřním prolisu olejové vany a normálně tam vždy při vypuštění zůstane 0,3 litru starého oleje. Pokud chci opravdu vyčistit motor = pokud třeba začínám dávat kvalitní olej, tak první výměnu po přechodu na skutečně plně syntetický olej (= nikoliv HC olej) ,proveďte po prvních 3000 Km. Tyto skutečně plně syntetické oleje dokážou bordel po předchozím oleji rozpustit a zvláště do těch 3000 Km působí ty čistící přísady nejlépe.. To je jedna z věcí, co právě HC oleje tak dobře neumí.
Kdo z Vás myslí, že servis používá na lepší vypouštění oleje nějaké další přísady do oleje ?
 
Poslední úprava:
Tyto skutečně plně syntetické oleje dokážou bordel po předchozím oleji rozpustit a zvláště do těch 3000 Km působí ty čistící přísady nejlépe.. To je jedna z věcí, co právě HC oleje tak dobře neumí.
Schopnost rozpustat je dana detergentnymi aditivami, nezalezi od zakladoveho oleja.
 
Proč do motoru přimíchávat nějaký další bordel ? A ještě za to platit ? Stejně tam v nějaký skulině zbytek starýho oleje zůstat může = i s tím Motulem Engine Cleanem. Viděl někdo z Vás, jak třeba vypadá olejová vana u naftových motorů 1,6 HDI od peugeota, které jsou použity v také v některých starších mazdách ? Tam je výpustný šroub umístěn ve vnitřním prolisu olejové vany a normálně tam vždy při vypuštění zůstane 0,3 litru starého oleje. Pokud chci opravdu vyčistit motor = pokud třeba začínám dávat kvalitní olej, tak první výměnu po přechodu na skutečně plně syntetický olej (= nikoliv HC olej) ,proveďte po prvních 3000 Km. Tyto skutečně plně syntetické oleje dokážou bordel po předchozím oleji rozpustit a zvláště do těch 3000 Km působí ty čistící přísady nejlépe.. To je jedna z věcí, co právě HC oleje tak dobře neumí.
Kdo z Vás myslí, že servis používá na lepší vypouštění oleje nějaké další přísady do oleje ?
Pretoze ked nemenim olej doma, tak u mechanika neostava otvorena olejova vana cez noc, ale 10-15 min. A to, co vytecie s tym cleanerom vs bez neho je velky rozdiel nepouzivam to vzdy, skor pri zmene oleja, alebo kazdu druhu vymenu.
 
Schopnost rozpustat je dana detergentnymi aditivami, nezalezi od zakladoveho oleja.

Účinnost těchto detergentnych aditiv se po ujetí 3000 Km snižuje, ale pravé syntetické oleje vydrží čistit a mazat dobře mnohem déle než HC oleje.
Prní auto u kterého jsem měnil olej mělo rok výroby 1956 (bylo mého dědy Škoda Spartak), poslední auto má rok výroby 2018. Olejů jsem již opravdu viděl a měnil hodně. Dříve se olej pravidelně měnil na jaře = dával se letní hustší a pak před zimou = to se zase dával zimní řidší. Byly vyloženě proplachovací oleje, které se před výměnou musely použít. S vývojem olejů se to pak dělat již naštěstí nemuselo. Než začali řádit EKO aktivisté, tak hlavní úkol olejů bylo mazat a čistit motor. Kdo věří olejům A5 0w20 nebo 0w16 , tak ty auta lituji. Já se zde nechci s nikým dohadovat ohledně detergentnych aditiv a nějakých přísad do oleje. Ják jsem psal výše = používám A3/B4 5w40 pravá syntetika a když prodávám auta co mají najeto 400 tisíc v městském provozu, tak motor šlape bez problémů. Prodávám je pouze kvůli obnově vozového parku.
 
když prodávám auta co mají najeto 400 tisíc v městském provozu, tak motor šlape bez problémů.

On není městský provoz jako provoz. Motor, který se ráno nastartuje a večer chcípne (autoškola), bude rozhodně spokojenější než motor, který má za den dva studené starty a nestihne se pořádně ohřát během třeba 10 km po městě (cesta do práce a zpět). I když se tomu druhému dopřeje nadstandardní péče, jako kratší interval výměny, lepší aditiva a třeba 1/4 nájezd.
 
Ahoj,mám takový skromný dotaz. Kde berete ty informace, jestli je olej HC, nebo není HC? Já jsem tedy po poradě s odborníkem tady na fóru koupil tento olej a nikde tam nevidím napsané, jakou technologií je vyroben. Předem děkuji za odpověď.
image.jpg
 
Ahoj,mám takový skromný dotaz. Kde berete ty informace, jestli je olej HC, nebo není HC? Já jsem tedy po poradě s odborníkem tady na fóru koupil tento olej a nikde tam nevidím napsané, jakou technologií je vyroben. Předem děkuji za odpověď.
image.jpg
Na obalu to nenajdeš, najdi si německý stránky výrobce oleje=pouze tam musí výrobci uvádět pravdu zda je olej HC nebo opravdová plný syntetika.
 
Tenhle taky používám

Ahoj,mám takový skromný dotaz. Kde berete ty informace, jestli je olej HC, nebo není HC? Já jsem tedy po poradě s odborníkem tady na fóru koupil tento olej a nikde tam nevidím napsané, jakou technologií je vyroben. Předem děkuji za odpověď.
image.jpg
 
Ahoj všem, pročetl jsem vse a podotykam, ze nejsem odbornik...ale kdyz si menim olej, tak si vytřu nalévací hrdlo a při otevřeném vypouštěcím šroubu na M3 BM, rok 2015 profoukávám motor skrz onen nalévací otvor (pusou) a vytece nebo vyfouknu vzdy jeste nejaky ten starý olej..kolik ho je nevím, ale neco ještě jde ven, co normalne nevytece...

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk

A jinak i k příspěvku "autoškola"..nechci pausalizovat, ale mam velmi casto dojem, ze heslo "divokych devadesatek" za rok mit barak, auto a jezdit kazdy rok na drhaou dovolenou je stale aktualni..spousta lidi chce vydelat maximalni penize za minimalni poskytnute sluzby, pokud vůbec nejake..s tim jde ruku v ruce to, co popisuje "autoskola" u garancnich prohlidek...ale opakuji, urcite se najdou ferovi servismani...

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
Poslední úprava moderátorem:
Zde jen kopíruji jednu recenzi ze stránek Amazon.de týká se oleje Motul = automatický překlad google:
"
1,0 z 5 hvězdiček Žádný plně syntetický olej! Balení produktů bylo změněno kvůli BGH!
Ohodnoceno v Německu dne 16. ledna 2020
Ověřená koupě
OIL Motul X-Clean c3 SAE5w-40 bude inzerován dne 16.01.2020 v obrázku článku a v detailním textu se 100% syntetickým.

Když jsem rozbalil, zjistil jsem, že na přijatém produktu Motul X-Clean c3 SAE5w-40 nyní stojí „Syntéza Technology“ byl zkoumán na internetu.

Výsledek:
Výrobce MOTUL byl žalován v rozsudku BGH ze dne 21.06.2018 - I ZR 157/16, aby se tyto informace zdržel, protože nejsou správné. Zdá se, že výrobce reagoval a změnil název tohoto oleje.
V položce obdržené dnes (objednané přes Amazon od prodejce tržiště) stojí na místě, kde dříve 100% Syntetická stála nyní syntetická technologie. To není to samé!!
 
Našiel som zaujímavú značku olejov (ale nedal by som si ho ani do kosačky), ale s benzínom z TankONO by si mohol rozumieť. ;)

IMG_20201104_171149.jpg
 
Našiel som zaujímavú značku olejov (ale nedal by som si ho ani do kosačky), ale s benzínom z TankONO by si mohol rozumieť. ;)

Zobrazit přílohu 31354

Trosku jsem pohledal internety, a je to produkt od Orlenu, stejny jako Orlen Oil Premium produkty, ktery vyjizdeji ze stejnych rafinerii jako napr. Castrol, ktery taky vyrabi pro evropu orlenacky rafinerie :). Aspon pokud teda negooglim spatne. Na nejakych polskych forech to vypada, ze pokud se odectou lidi co to hejtujou jen protoze jde o produkt byvaleho statniho molochu, a vezmou se prispevky od lidi, co to zkusili nebo maj zkusenosti s flotilama co Orlen oleje pouzivaji, neni s tim olejem zadnej problem. Asi to nebude zadny zazrak, jako nejaky vymazleny Millers nebo kdovico, ale nejspis to nebude o nic horsi, nez bezna stredni trida :). Do nejakyho beznyho peti-desetiletyho auta bych ve zkracenym intervalu vymeny (jako cokoliv jinyho) s cistym svedomim klidne Orlen Oil oleje adekvatni specky pouzival a radsi prachy sypal do lepsiho benzinu, nez naopak. (Ale ja jsem divnej a mam rad kontroverze!)
 
Poslední úprava:
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top