• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
tecki: ja to kupujem u predajcu preferovaneho jednym mazdaklubom v pl , vacsina od neho berie oleje atd, tak mu doverujem aj ja[/QUOTE]
Napíš mi prosím nejakou formou kde konkrétne by som ho kúpil (kontakt alebo www stránku), dám si rád poradiť...
 
Napíš priamo podstatu, čo je vynikajúce a čo zlé? Je to trochu zložité a v PL jazyku :-)
 
ja to z tych vysledkov netusim, teda zelene bude urcite dobre, oranzove je mozno ako oranzova na svetlach, treba sa pripravit na vymenu.
 
Je vidět jednak že aditiva jsou založený na molybdenu. A taky že by ten olej ještě chvíli vydržel - ochran je tam dost - molybden bor fosfor... Jen ten křemík je podivnej
 
Zvýšený. Křemík se do motoru dostává jediným způsobem - netěsností vzduchovýho filtru, když se použije "sportovní" filtr/šiška, nebo když se filtr mění v dlouhých intervalech a jezdí se s dost špinavým, případně špatně nasazený nebo urvaný packy na airboxu.
Množství křemíku je zkrátka indikátor čistoty nasávanýho vzduchu. Větší množství křemíku v oleji pak působí jako brusná pasta (je to prostě pisek).

Zvláštní je že v testu je jen TBN 4,4 ale není změřena TAN, protože pokud by bylo TBN nižší než TAN olej by byl už za intervalem výměny (začínal by být kyselý)

Co je to za Amsoil?
 
Poslední úprava:
Je vidět že TBN a TAN už mají skoro stejnou hodnotu takže u auta z rozboru by se to mělo měnit max po 10tkm (olej ma najeto 9500
 
Moje zkušenost s olejem Total je taková, že na GG jsem na Quartz 9000 5W-40 najel cca 110 000 km (V cyklu auta od cca 120 000 km do 230 000 km ) a nezaznamenal jsem žádný problém. Mezi výměnami po 10 000 až 15 000 km nebylo potřeba dolévat. Emise na výbornou a obecně celkově bez problémů. Zároveň jsem motor v žádném případě nešetřil, ale samozřejmě až po dostatečném zahřátí.
Jsem si vědom, že je to levnější olej, ale neodradilo mě to od použití ani v GJ.
 
Moje zkušenost s GJ G165 manual - do 145tis. servisováno v Mazdě (tzn. lil se tam ten jejich olej) a výměny byly co 20 tis. Mezi výměnami se olej nehnul ani o milimetr. Nicméně jezdil jsem s tím štreky a po zahřátí auto často poznalo otáčky mezi 4 - 6 tis. Co vím, tak lidi o je šetří tomu motoru ublíží. Takže u těchto benzínu šetřit, ale jen do zahřátí oleje, a pak mu dát napapat...
nyní má auto moje ženuška, kterou jsem naučil, že když chce aby to jelo musí přes 3-4 tis. otáček. Nyní výměny oleje po 15tkm a stále se olej mezi výměnami ani nehne. Jak se říká, dnes není špatný olej, a když jej člověk mění prakticky 2x ročně a dává motoru co potřebuje, tak čistě můj osobní názor, říkám, že motoru víc ubližuje uživatel, jak jakýkoliv olej...
 
Já to taky psal mockrát, že moje tři auta se SkyG během prvních dvou či tří let a 45 - 75tkm nebraly mezi výměnami víceméně nic, přičemž CX3 i 3 startovaly s 0w-20 a výměny dle předpisu... Že točím rád se taky ví. Nevěřím, že když auto v 75tkm nežere ani po 15 - 20tkm žádný olej, začne žrát litr na 5 tis km po dvojnásobku nájezdu. Pokud je pár lidí ze sta, kterým to auto začně takto dramaticky SkyG brát olej i při ježdění do autorizáku, neříká to podle mě nic o oleji, ale o nějakých problémech se spolehlivostí/konstrukcí Skyactiv motorů... protože kdyby na to měl vliv olej, potkalo by to asi každého, kdo jej taky používá.

Jestli jsem něco u Skyactiv vypozoroval já, tak je to velký vliv kvality paliva na hladkost chodu a hlučnost. Ale to se zase bude týkat úplně všech přímovstřiků...
 
Ono když vykouříš 5 kartonů cigaret tak taky nedostaneš hnedka rakovinu. To jsou věci co se střádají (zapékají). Co není v 90000km bez problému může nastat po/ve 140000km. Toť asi všechen můj názor na tuto problematiku
 
A co tam tady ten orig olej přesně dělá jinak, než nejlepší oleje, že to po pár letech provozu skoro nárazově zvýší spotřebu oleje? Zajímá mě přesný princip... Úplně to nehraje s mým chápáním fungování spalovacího motoru (ale diplom na to nemám, utekl jsem v prváku). Opotřebení (otěry, větší vůle) je přeci postupné, např. pokud by víc trpěly kroužky kvůli špatnému filmu.
 
Opotřebení není lineární v čase. Vezmeme-li zatížení jako konstantní (ideální a nereálný případ) a necháme li jako proměnnou jen čas, vypadá křivka opotřebení zpočátku jako strmá čára(záběh- velké úvodní opotřebení), která posléze zvolní (střední životní fáze stroje - nižší opotřebení), aby se po určité době začala opět stávat strmější (konec životního cyklu - vysoké opotřebení). Optimálními podmínkami lze střední část tohoto procesu prodloužit.
Úvodní opotřebení je dáno malými vůlemi, povrchem, resp. Nepravedlnostmi povrchu, nečistotami atd. Pak se vůle zvětší, povrchy zabrousí vůči sobě navzájem a opotřebení klesne. Nakonec dojde k opotřebení povrchových vrstev, které jsou např. speciálně zušlechtěny(kalení, nitridování atd.). a dojde k tomu, že jsou ve styku materiály s nižším odolností, čímž se opotřebení postupně zvětší. To co jsem popsal je ideální případ. V reálu není konstantní ani zatížení, ani prostředí (teplota, složení oleje a jeho degradace v čase, materiál má vnitřní vady). Dál do toho vstupuje chování řidiče (podtáčení, vytáčení za studena) a pak dojde k tomu co píše @Max6 klidně během pár tisíc kilometrů.
PS: Nepopsal jsem ani zdaleka vše, co se v motoru děje.

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
To dává smysl. Jen bych čekal, že tenhle způsob "destrukce", tedy např. úplně opotřebení povrchové úpravy válce, nastává běžně - u moderních motorů vyrobených s dnešními technologickými postupy a kvalitou i průměrných olejů - u násobně vyšších nájezdů. Ne 150, ale 500 tis km. Prostě motor, který je zralý na repasi.

Takže jsme u toho, že ty Skyactiv motory v zásadě nejsou vůbec spolehlivé/trvanlivé, jako se o nich říká, protože většina lidí nic nad rámec předepsaných prohlídek neřeší a poměrně brzy je tedy potká tenhle problém. Správně?

Jakou mají mechanici ve dvou autorizákách, které znám roky, motivaci mi lhát, jak ty motory bez problémů dělají obří nájezdy? Zvlášť když třeba ve V-Groupu dělá ten samý člověk něco i na Peugeotech, a o nich říká, že u nich jsou problémy s motory běžné, u Mazdy vůbec? To samé ex-VW-group mechanik v Ústí? Jen jejich větší sympatie ke značce Mazda?

(Nebavím se o přejímacím technikovi, ten dejme tomu může mít nějakou kariérní motivaci)
 
Poslední úprava:
@Ondrej K Tak z mého pohledu Ti mechanici ani tak nelžou, jen další značky jsou na tom daleko hůře.:D Za mne je litr oleje na 5000 km u auta které má okolo 150 tis. km přijatelné.

Zrovna ta VW Group má takové spotřeby už u nových aut. Stačí se kdekoliv na netu začíst do diskuzí majitelů TSI a TDI motorů. Ano většinou jsou to služební auta, které majitelé moc nešetří, ale i tak. A zrovna i ze svých zkušeností s koncernem (hlavně Octavia III) vím, že dolévání oleje a chladící kapaliny mimo intervaly je úplně běžná věc.

Nicméně obecně to taky připisuji spíš jízdnímu stylu a skladbě tras než kvalitě dnešní olejů, technické vzdělání nemám ale žádné, takže to nedokáži ničím podložit.
 
Možno přesunout do debaty o olejich (které už ani neoteviram po tom co se tam začalo plkat) a zde se věnovat Mazdě 6 ( GJ/GL). ??? Dík ;)
 
Jeste, kdybychom chteli nechat mluvit data, nikoliv dojmy, tak se muzeme podivat na dlouhodobe testy Auto Bildu, kdy se na aute stridaji redaktori, vetsinou si uzije i dost testovani dynamiky, servis je pouze predepsany a pote se rozebere s najezdem 100'000 km (rozbere zcela). Naposled (2019) jim prosla MX-5 s 1.5 motorem, po kompletni rozborce motoru jsou vsechny dily takrka ve stavu noveho auta, ve vyrobni toleranci - pouze chladic klimy mirne poskozeny od odletujicich kaminku a spiny. Trocha karbonu na sacich ventilech, neovlivnujici vykon nebo jine parametry motoru. Pri testech dynamika nepatrne lepsi nez u noveho, vykon na brzde de facto shodny, jako deklarovany vyrobcem.

Uplne stejne dopadly Mazda 6 (2.2 diesel), Mazda CX-5 (2.2 diesel) a Mazda 3 (pred-Skyactiv, benzin). Opotrebeni motoru pri predepsane udrzbe takrka nulove. CX-5 mela hodne problemu se servisem, ktery opakovane delal ruzne chyby, jako ze zapomneli resetovat vymenu oleje, nainstalovali spatne brzdove desticky, atp.

Jsou nemecke testy Auto Bildu placene Mazdou? Jsou oleje a predepsane servisni intervaly od Mazdy to nejhorsi, co clovek muze pro motor udelat? :)

Znova pisu, ze absolutne nic nemam proti pouzivani jeste lepsich oleju, proti 3rd party servisu, proti nadstandardni peci o auto (sam to delam, zejo, tak nebudu proti sobe). Ale spolu s tim nemam rad nepodlozene pomlouvani nejakych produktu pri prilisnem zjednoduseni celeho problemu. To pripomina jak tabor Android vs iPhone, PC vs Mac, tak Intel vs AMD, tak D/A/AB/elektronkovy zesilovace, tak plno dalsich veci... u kterych zridka existuje zmerena objektivni pravda, protoze se nekdo snazi zjednodusenim shrnout prilis komplexni problem.

Verim, ze existuji mazdacke motory znicene po 150 tkm. Ale verim, ze motor je tak komplexni vec, ze se to tezko da pricist pouze oleji, a je velka otazka, jak by takovy motor vypadal po pouzvani i toho zcela nejlepsiho oleje na trhu - treba by ten stav byl o malicko lepsi, ale fakt pochybuju (nevidel jsem nikdy dukaz), ze by rozdily mezi znackovymi oleji stejnych specifikaci byly tak drasticke, aby to melo vyznamny vliv na zivotnost motoru. Pokud na to nejaky vyzkum existuje, klidne v nemcine nebo anglictine, rad si poctu. Ale nikdy jsem nic nevygooglil.

K tomu vsichni vime, ze kazde auto (motor) je jine. Jedno se povede, druhe ne. Je to porad tech cca 1000 komponent, ktere musi zohlednit plno protichudnych pozadavku, je v nich plno kompromisu, nejde udelat stoprocentne bezchybnou vyrobu pri zachovani nizke ceny... vsichni spolu na trhu souperi. Nekomu odejdou 5x zrcatka v zaruce, nekomu ani po sedmi letech. Nekomu auto malicko zere olej od zacatku, nekomu vubec. Kazdy muj Skyactiv dvoulitr mel jiny zvuk pri otevrene kapote, kazdy mel/ma jiny zvuk pod plynem, kazdemu se zvuk jinak zmenil s najezdem. Kazdy ale taky ma za sebou jine pouzivani. Kdyby jeden z nich ve 150tkm zacal brat litr oleje na 5 tis km, co za to mohlo? Olej? Urcite?

A jen tak ciste soukrome, ja treba mam trochu averzi k remeslnikum (u sebe na dome), kteri zacnou hejtenim prace nekoho jineho... mozna jsem se nakazil od kolegu z USA, ale pripada mi, ze staci ukazat, jak jde neco lip, jak neco vede k lepsim vysledkum, aniz by bylo nutne pomlouvat predchozi praci, kdyz remeslnik nezna plne kontext vzniku, nebo jde o subjektivni hodnoceni. Marketing se to taky naucil, lip funguje prodavat diky (casto iluzi) zlepseni/zavazku/optimismu, nez skrz kritiku konkurence... proto reklamy na Mazdu nejsou vysmechem inzenyrum v BMW.

--

Tl;dr Neni treba systemove hejtit Mazdacke oleje, aby clovek mohl uspesne nabizet vymenu za jeste lepsi oleje.
 
Poslední úprava:
Ve všech testech (nebo alespoň co jsem viděl) se zapomíná na jeden faktor - čas (se kterým se dá trochu odvodit i styl jízdy). Ono je něco jiného když si redaktoři půjčí auto na dlouhodobý test 100000-150000km a najedou to za cca 3-4 roky. A pak je diametrální rozdíl ve stavu auta který těch 150000km najede až třeba za 13-15let. Viz. třeba tady jeden místní člen co má GJ (první facelift) a auto najeto 220000km. Tomu auto když jsem ho měl na dílně v podstatě nic není a když se něco našlo,tak to bylo jen naprosto běžný opotřebení. A mam na dílně třeba takový úplně první GH 2.0 nalítáno (k dnešku je to cca číslo) 13x xxx km a tam člověk neví co s tím dřív - klidně i ohledně žravosti oleje, ale celej život do nějakých 100000km to baštilo Dexelii (později Original oil).Ale to klidně můžu přirovnat na brzdový systém, chladící systém, zavěšení,.... Nemám tendeci pomlouvat něco co jsem neviděl nebo psát "psali to v nějakym testu". Píšu to co mě osobně jezdí na dílnu, nic víc nic míň.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top