• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
No tak já si bohužel ani nemůžu pořádně vybrat. Dle manuálu musím zůstat mezi 0w20 a 5w30. Pod a nad tuhle specifikaci moc jít nechci (v rámci záruky učitě ne), vzhledem k vypínáním válců apod. A zatím jsem nenašel olej, který by splňoval API SN a vyšší, byl v rozmezí 0w20(30) / 5W30 a byl A3.
Co Ravenol SSO 0W-30? Je SN a A3/B4

Záleží co je tam teď a jaká je spotřeba oleje. Pokud je tam olej s podobnými parametry viskozity a nemizí, nebo zanedbatelně, tak lze použít i u takového nájezdu
Teď mám origo 5W-30 ?‍♂️
 
@Barry pokud je to lehkoběžná A5/B5 (Ultra) tak náhrada za SSO by neměla být problém.
Pokud tam dali "omylem" dieselovou C1 (Ultra DPF) tak asi taky, ale mohlo by být v motoru víc úsad.
Rozhodně bych doporučil udělat před změnou proplach BG 109 EPR 325ml ideálně po něm dát na "dočištění" na 20 minut (na závěr párkrát prošlápnout) nějakej lacinej 0W-30 A3/B4 olej (např Total Quartz 9000 Energy 0W-30) - ať člověk ví na čem je - a po něm to SSO a samozřejmě na každou náplň nový filtr. Pak výměny po 10tkm
 
Koukam, ze jsme se drobet odklonili od drive propagovaneho Castrolu.

Jaky je ted tedy dle vas ten nejvic nejlepsi olej pro M3 BN Sky-G? Bez ohledu na cenu...
 
Nejvíc nejlepší není. Vybírá se podle způsobu užívání vozidla a podle žravosti stávajícího oleje :)
 
@Barry pokud je to lehkoběžná A5/B5 (Ultra) tak náhrada za SSO by neměla být problém.
Pokud tam dali "omylem" dieselovou C1 (Ultra DPF) tak asi taky, ale mohlo by být v motoru víc úsad.
Rozhodně bych doporučil udělat před změnou proplach BG 109 EPR 325ml ideálně po něm dát na "dočištění" na 20 minut (na závěr párkrát prošlápnout) nějakej lacinej 0W-30 A3/B4 olej (např Total Quartz 9000 Energy 0W-30) - ať člověk ví na čem je - a po něm to SSO a samozřejmě na každou náplň nový filtr. Pak výměny po 10tkm
Měnil jsem si ho sám, tak vím že tam je ten ultra BEZ DPF A5/B5 (podle toho teda lehkobezny). Takže je to v pohodě. Jinak počítám že 0W by na zimu měla být ideálnější volba. Co jsem pochopil tak na druhou stanu zase Ravenol DXG 5W30 je API SP (což by měl být více aditivovany), ale nemá žádné ACEA ?‍♂️. SSO je API "jen" SN ?‍♂️.
 
Mezi SN a SP. Je rozdil jen ten že SP je líp aditivovanej pro LSPI což využiji jen bezmozci co drtí turbo benzín v téměř volnobeznych otáčkách
 
Mezi SN a SP. Je rozdil jen ten že SP je líp aditivovanej pro LSPI což využiji jen bezmozci co drtí turbo benzín v téměř volnobeznych otáčkách
Tak ten Ravenol SSO 0W-30 bude podle všeho pro mě dobrá volba? Nebo nějaká zkušenost s jiným?
 
Bude, SP je prostě lepší novější aditivace ale jen o fous jinak je shodná s SN
 
Tam je rozdil podstatně větší. O dost líp rozpouští a pohlcuje úsady, je odolnější vůči oxidaci. SL navíc nemá moc rado misení s jinými oleji (např jiný výrobce)
 
Zdravím, tak jsem tady z toho mimo jako spousta ostatních. Do ted (skyactiv-g165) bylo dáváno Mazda Original Ultra 5W-30. Chtel bych něco lepšího, ale asi pokračovat ve viskozitě, když to jezdilo celou dobu na něj. Jezdím klasicky 50/50 okresky/dalnice město moc ne. Obcas prozenu, proste klasika. Měním do 10K vetsinou kolem 8k Můžu použít Petro-Canada Supreme Synthetic C3 API SN ? Pomůžu si oproti Mazda Original Ultra ? Díky
 
@Trixxx3
- C3 olej je pro auta s DPF (většinou diesel) , proti Mazda Original Ultra si pomůžeš téměř vším

Následující text platí pro ty, co užívali dosud Mazda Original Ultra 5W-30 !!! - pro ostatní případy to neplatí

- Pokud ti to nežere olej, a chceš z nějakýho nepochopitelnýho důvodu používat lehkoběžnej olej, tak můžeš použít Petro-Canada Supreme Synthetic (bez C3 v názvu !!! )

- pokud ti to nežere olej, můžeš použít Ravenol SSO - 0W-30 (lepší studená čerpatelnost, aditivace a tepelná odolnost) - na běžnou jízdu s občasným živým předjetím nebo dálnice

- pokud ti to nyní mezi výměnama olej žere do 1L/10tkm použij Ravenol VST - nejlepší aditivace mezi 5W-40

- pokud se po těch okreskách rád svezeš nebo bys přešel na živější jízdu, tak použít ten Ravenol VST

- A teď to nejdůležitější - po přechodu z Mazda Original olejů VŽDY použít proplach BG 109 EPR 325ml - ať to vypláchne bordel co ten olej napáchal - následující výměna nového oleje hned jak výrazně zčerná - klidně po 2tkm (zbytky po Mazda oleji co se rozpustily až postupně), další výměny klasicky po 10tkm a vždy s výměnou oleje měnit i filtr !!!
 
@Trixxx3
- C3 olej je pro auta s DPF (většinou diesel) , proti Mazda Original Ultra si pomůžeš téměř vším

Následující text platí pro ty, co užívali dosud Mazda Original Ultra 5W-30 !! - pro ostatní případy to neplatí

- Pokud ti to nežere olej, a chceš z nějakýho nepochopitelnýho důvodu používat lehkoběžnej olej, tak můžeš použít Petro-Canada Supreme Synthetic (bez C3 v názvu !! )

- pokud ti to nežere olej, můžeš použít Ravenol SSO - 0W-30 (lepší studená čerpatelnost, aditivace a tepelná odolnost) - na běžnou jízdu s občasným živým předjetím nebo dálnice

- pokud ti to nyní mezi výměnama olej žere do 1L/10tkm použij Ravenol VST - nejlepší aditivace mezi 5W-40

- pokud se po těch okreskách rád svezeš nebo bys přešel na živější jízdu, tak použít ten Ravenol VST

- A teď to nejdůležitější - po přechodu z Mazda Original olejů VŽDY použít proplach BG 109 EPR 325ml - ať to vypláchne bordel co ten olej napáchal - následující výměna nového oleje hned jak výrazně zčerná - klidně po 2tkm (zbytky po Mazda oleji co se rozpustily až postupně), další výměny klasicky po 10tkm a vždy s výměnou oleje měnit i filtr !!
Hezky popsáno.. Díky ?
 
Zdar chalani. Čtení je tady v tomhle tématu fakt zajímavé. Nicméně, můžete, asi teda hlavně @no_hits zjednodušeně napsat, v čem je origo olej Mazda 5W-30 tak špatný ? Auto mám 20000 km (teď 68000 km najeto) a už jsem byla na oleji 2x a vždy v autorizáku. Přiznávám, že za 1) to je v el.servisce, což je pro můj pocit a pak v případě prodeje lepší, ale hlavně 2) jelikož jsem zaměstnanec jednoho servisu, tak to jako benefit mám za úplně jiné cenovky. Ptám se, abych autu případně tím olejem neuškodil, samozřejmě nemám problém přejít na Ravenol. A vzhledem k tomu, jaké pekáče teď sjíždí z linek, tak si Mazdici plánuju nechat co možná nejdéle. Poměr cest dálnice / mimo město / město je 50/40/10, spotřeba oleje za 10000 km je 3/4 měrky. Děkuju za osvětu a omlouvám se, jestli to tu někde popsané.
 
Taky by mě to zajímalo. Olej mi mění v servisu Mazda a podle papírů tam lejou Mazda 5W-30. Výměnu oleje mám vždy jednou za rok, najeto průměrně kolem 15 tisíc km. Stejný olej mi dávali i do šestky GH a ani na šestce a ani teď na trojce mi po roce nechybí ani deci oleje. Kdyby to byla nějaká srač.., tak to tam snad nedávají ne? Samozřejmě existují lepší oleje (stejně např. jako brzdy), ale na základní ježdění to stačí ne?
 
Ja to tu psal mockrat, podle me na nem krom ceny neni nic spatneho. Zadna moje moderni mazda v tech prvnich 70tkm vubec nezrala olej, zadny pokles vykonu, zadny problemy s motorem… Asi jako kdyz clovek chce usetrit, lze toho docilit s neorigo olejem, stejne jako kdyz nekdo jezdi jako zavodnik, taky by tomu mel prizpusobit olej, stejne jako by ho mel prizpusobit extra vysokymu najezdu, extremnim teplotam, atp. Autobild ve svych 100tkm testech taky nenasel v motoru opotrebeni, ktery by bylo zpusobeny pouzivanim orig oleje a dodrzovanim intervalu vymen.

To mi prijde, ze stopro hraje daleko vetsi roli v zivotnosti motoru, jak se k tomu clovek chova. Nebo treba zapnutej start stop :).

Audiofilove resej kabely a prevodniky, petrolheadove oleje a brzdy, to je cely.
 
Je to olej dělanej na cenu aby na něm byl největší výdělek, takže mizerna aditivace, tak aby auto po dobu záruky vydrželo a pak je to jwdno. Diky mizerné aditivaci olej nedokáže na sebe navázat větší množství karbonu a ani usady rozpouštět, proto bývají motory jezdici na tento olej tak zakarbonované, dalším problémem je že se jedná o lehkoběžné varianty, které jsou moc řídké což mimo jiné způsobuje že je separator na odvětrání kliky nedokáže zachytit a pak ve velké míře zanesou sání, kde se pak olej rovněž mění na černé bahno, zanasi klapku, ventily, klapky v sání - VCT a VIS... atd, takže dlouhodobě to není žádná sláva
 
...a pak jezdi do autorizaku mazdy, ktere maji s predepsanymi vymenami Mazda oleje najeto 250 - 300 tis km, a zadny problemy nemaji. Myslim, ze se podcenuje, kolik toho motor v aute vydrzi. Znam nekolik lidi, ktery po zaruce olej nemeni, nebo meni "nahodne", klidne po 30 tkm... a svete div se, auta jim porad jezdi. A protoze cim je auto starsi, tim najizdi mene, tak nejspis budou jezdit dele, nez zcela zreznou nebo se jejcih hodnota bude blizit nule.
 
Ono zasa si treba uvedomit, ze niektore motory su na tieto veci haklivejsie a ine menej. Je to skor prevencia. Pokial je motor odolny, bude jazdit, ale nie v 100% kondicii, mozno s nizsim vykonom atd. Ale to je to, co od toho clovek ocakava. Ked chce, aby mu to len jazdilo, tak pohodka
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top